RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi on kuvattu kai Arnolds Classikista joltain lisäravinneständiltä. Tangossa oikeesti jotain 100kg/225lbs, käyttävät Ivenkon alumiinisia kiekkoja.
 
Olen ny yrittäny saada vähän penkkiä teknisesti puhtaamaksi.. perse ei nouse ja ei tule enää ees pompautuksia.. mutta jalkapohjia en millään saa pysyy maassa kiinni.. Mikä mahtais auttoo tähän ongelmaan?
 
Olen ny yrittäny saada vähän penkkiä teknisesti puhtaamaksi.. perse ei nouse ja ei tule enää ees pompautuksia.. mutta jalkapohjia en millään saa pysyy maassa kiinni.. Mikä mahtais auttoo tähän ongelmaan?

Mulla on sama homma. Tai siis, kantapäät saan kyllä pysymään maassa, mutta sillon en saa semmosta asentoa selälle jonka haluaisin -> Painot ei lähde hyvin rinnalta.
 
Olen ny yrittäny saada vähän penkkiä teknisesti puhtaamaksi.. perse ei nouse ja ei tule enää ees pompautuksia.. mutta jalkapohjia en millään saa pysyy maassa kiinni.. Mikä mahtais auttoo tähän ongelmaan?
Nää:
1) Notkeammat nilkat ja jalat. Venyttele ennen maksimipenkkireeniä lonkankoukistajat, reidet, pohkeet ja penikat, pyörittele myös nilkkoja. Takaan, että saat paremman asennon.
2) Sopivan korkuinen penkki. Tälläkin voi maksimiraudoissa olla yllättävän paljon merkitystä, siis sillä, onko penkki 45cm vai 47cm korkea. Just eikä melkein sopiva penkin korkeus riippuu nostajan välityksistä, jalkojen asennosta ja jalkineista.

Ite huomasin yllätyksekseni, että sain viime reenissä älyttömän tukevan ja luontevan asennon painitossut jalassa ja melkein ylikorkealla (taitaa olla 47cm, mutta virallisten kisamittojen raameissa kumminkin, kisapenkki on kyseessä) penkillä. :eek: Olin hämmästynyt, koska mulla oli myös jalkapohjat kokonaan lattiassa. Senhän pitäisi olla niin, että korollisilla kyykkykengillä (tai siis painonnostokengillä) olisi helpompi saada kunnon penkkausasento ja ahteri pysymään penkissä, mutta ei näköjään välttämättä.

Olen viime aikoina koettanut oppia nostamaan vain päkiät lattiassa, mutta ei toimi. Jotenkin vaan en saa silloin jalkoja kunnolla mukaan tukemaan muuta kroppaa ja kunnon kireetä ja tiukkaa, eli myös tukevaa nostoasentoa ei saa aikaiseksi. Sinänsä mun mielestä sääntö koko jalan lattiassa olemisesta on turha. Kunhan nyt ees sentin lipare jalkineen pohjasta olisi lattiassa, niin mä hyväksyisin, jos nosto on muuten kunnollinen, eli kunnon stoppi komennoilla ja kädet varmasti suoristuvat. Mut mulla menee jalkapohjan ja nostoasennon osalta noin, kuin selostin.

Kun on kyse maksiminostoista, ei kannata ylenkatsoa mitään yksityiskohtaa. Jokainen pikkujuttukin kannattaa järkätä kuntoon, jos vain mahdollista. Maksimikyykyissä kannattaa lämmitellä myös yläkroppaa, yläselkää ja olkapäitä ainakin ja kevyet venytykset päälle (siis yläkroppa, jalat ja alaselkä pitäisi olla jo aiemmin järkättynä riittävän notkeiksi, ei niitä pidä ennen maksiminostoja venytellä yhtään). Tämä takaa sen, että saa varmasti optimaalisen nostoasennon. Sama homma penkissä jalkojen ja nilkkojen kanssa. Itellä häiritsee pirusti penkissä, jos lonkankoukistajat ovat kireet, ei saa millään just täydellistä asentoa kiristeltyä ja voi olla varma, että rauta painaa reilusti enemmän, kuin notkeempana ja paremmalla nostoasennolla. Sitä pitää näin heikon hifistellä ja säätää pirusti, että saisi ees vähän enemmän nostettua. :nolo: Oikeasti vaffat runttaa miten päin vaan hirveet romut (ja ehkä samalla olkapäänsä rikki...).
 
Et oo aatellu raw penkkiä kokeilla joskus isommilla?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom