RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö tätä keskustelua voisi käydä jossain muussa ketjussa/perustaa sille omansa? Vaikea löytää penkkituloksia tai -videoita kaiken tän itkemisen seasta.
 
3:12 mittanen video, nostot alkaa 2.17 kohdalla.

hassu kuvaaja kun pitää tangon lastauskin ikuistaa.

Asiaan: onpa lyhyet kädet kaverilla.

Miksei pukkaa niitä kertaakaan suoriksi?
 
Ei taas :jahas:

Miksei?

Komeastihan poika pumppaa rautaa, mutta suoritus on vajaa.

Arvostella saa jos on aihetta.

Liikeradan vajaavuus on asiana sama, kuin että pikajuoksija juoksisi 100 metrin sijasta 85 metria, otettaisiin juoksusta aika ja nettikansa ihastelisi: siinäpä oli uusi upea 100 metrin maailmanennätys.
 
Liikeradan vajaavuus on asiana sama, kuin että pikajuoksija juoksisi 100 metrin sijasta 85 metria, otettaisiin juoksusta aika ja nettikansa ihastelisi: siinäpä oli uusi upea 100 metrin maailmanennätys.
Esimerkkisi kusee, sillä 100m maailmanennätykset tehdään kilpailuissa, tuossa Lesukovin videossa ei kilpailusta ollut kyse. Valittaa voi, jos tuossa yritettäisiin maailmanennätystä toistoissa 200 kilolla, mutta siinä on ilmeisesti tarkoitus osoittaa yleisölle, että "minulla on järkyttävästi voimaa ja pystyn heiluttelemaan tätä painoa ihan miten huvittaa". Ja siinä tarkoituksessa tuo on minun silmissä erittäin onnistunut suoritus.
 
Joo ja miksi se pompauttelee tuolla tavalla rumasti mahallaan, kun tekee stopin? Vituttaa kattoa tälläsiä paskanostoja. Ottais 200kg pois tangosta ja opettelisi treenaamaan uudestaan! Ton kokoiselle bodarille 10X200kg on muutenkin ihan paska tulos!
 
Esimerkkisi kusee, sillä 100m maailmanennätykset tehdään kilpailuissa, tuossa Lesukovin videossa ei kilpailusta ollut kyse. Valittaa voi, jos tuossa yritettäisiin maailmanennätystä toistoissa 200 kilolla, mutta siinä on ilmeisesti tarkoitus osoittaa yleisölle, että "minulla on järkyttävästi voimaa ja pystyn heiluttelemaan tätä painoa ihan miten huvittaa". Ja siinä tarkoituksessa tuo on minun silmissä erittäin onnistunut suoritus.

Tuo on mun mielestä tosi tyhmä periaate.

Ensinnäkin, täysi rata on aina näyttävämpi ja vakuuttavampi. Ja jos voimaa on niin miksi ei tekisi koko liikerataa? En usko että voimanpuutteesta on kyse tässä tapauksessa, vaikka pari toistoa vähemmän olisi voinut tulla. Saatanan vahvaa menoa joka tapauksessa oli tuossakin.

Olisko sit siistiä jos joku tekisi vastaavan kyykystä ja jättäisi kolmasosan liikeradasta alapäässä tekemättä?

E: Tämä on kyllä hauska ilmiö, heti kun lastataan kunnolla romua tankoon niin standardit lentävät ikkunasta ulos. Tai jos kyseessä on joku tunnettu bodari niin sitten se on ihan ok tehdä vajaita.

Kertooko joku miksi 60kg penkissä on väärin tehdä vajaita mutta 200kg penkissä ei?
 
Nykyään tuntuu olevan muotia tämä perusliikkeiden tekeminen ihme nytkytystekniikoilla. Ei taida maailmassa olla tänäpäivänä ketään joka ottaa 200kg yli kympin sarjan, niin et perse pysyy penkissä, tanko osuu rintaan ja kädet ojentuu suoriksi? Näitä 2/3 osa penkkejä nyt on nähty ihan tarpeeksi.

Edit: Fuhrerilla hyvää kommentointia :) Samaa mieltä. Joku tekee täristen perse pystyssä 100kg sarjaa, ni ulvotaan tekniikasta. Sit ku IFPP Mr. Pussy Hauis Valtava ottaa 200kg telineistä viel rumemmalla tyylillä ni sitä ihmetellään jonain maailmanluokan tuloksena.
 
Tuo on mun mielestä tosi tyhmä periaate.

Ensinnäkin, täysi rata on aina näyttävämpi ja vakuuttavampi. Ja jos voimaa on niin miksi ei tekisi koko liikerataa? En usko että voimanpuutteesta on kyse tässä tapauksessa, vaikka pari toistoa vähemmän olisi voinut tulla. Saatanan vahvaa menoa joka tapauksessa oli tuossakin.

Olisko sit siistiä jos joku tekisi vastaavan kyykystä ja jättäisi kolmasosan liikeradasta alapäässä tekemättä?

E: Tämä on kyllä hauska ilmiö, heti kun lastataan kunnolla romua tankoon niin standardit lentävät ikkunasta ulos. Tai jos kyseessä on joku tunnettu bodari niin sitten se on ihan ok tehdä vajaita.

Kertooko joku miksi 60kg penkissä on väärin tehdä vajaita mutta 200kg penkissä ei?

Musta hauskempi ilmiö on, että porukka edes huomaa ettei noi kädet mene lukkoon. Ja vielä sen päälle puhutaan että 1/3 osa liikeradasta puuttuu. En ite edes oikeestaa huomaa että noi jää mitenkää vajaaks.

Mua ihmetyttää toi laskeminen... onkohan se voiman säästelyä vai luokkaantumisriskin pienentämistä? Pamahteleeko rinta herkemmin laskussa vai nostossa? ja pliis... ei mitää pakkisfaktaa.

Edit: pistäny vaan merkille että lesukov laskee todella usein tangon tollee, ellei sit aina.
 
No tuota, nyt ei kuitenkaan ollut kyse voimanostokisoista eikä mistään vertailusta. Bodareilla nyt ei niin väliä ole millä tekniikalla ne tekee. Joten ihan sama. Pirun kova jätkä tuo Lesu.
 
Rohkenen epäillä, että jos ois ihan lukkoon asti vienyt kädet, mutta samalla jättänyt noi (yli?) sekunnin stopit rinnalla pois, niin tulos olis ollut vähintäänkin sama, ellei kovempi.

edit. vaikea tuosta on kyllä sanoa.
 
Bodarit nyt vaan tekee penkkiä noin.

En usko, että lesukov alkaa penkkitekniikkansa muuttamaan johki näytökseen sen takia, että se menis läpi pakkiksen nettituomari raadille.
 
Tuo on mun mielestä tosi tyhmä periaate.

Ensinnäkin, täysi rata on aina näyttävämpi ja vakuuttavampi. Ja jos voimaa on niin miksi ei tekisi koko liikerataa? En usko että voimanpuutteesta on kyse tässä tapauksessa, vaikka pari toistoa vähemmän olisi voinut tulla. Saatanan vahvaa menoa joka tapauksessa oli tuossakin.

Olisko sit siistiä jos joku tekisi vastaavan kyykystä ja jättäisi kolmasosan liikeradasta alapäässä tekemättä?

E: Tämä on kyllä hauska ilmiö, heti kun lastataan kunnolla romua tankoon niin standardit lentävät ikkunasta ulos. Tai jos kyseessä on joku tunnettu bodari niin sitten se on ihan ok tehdä vajaita.

Kertooko joku miksi 60kg penkissä on väärin tehdä vajaita mutta 200kg penkissä ei?
Kenen mielestä täysi liikerata on näyttävämpi?
Ja mitä ihmeen väliä sillä toistomäärällä on? Minä en edes tiedä monta toistoa tuossa sarjassa otettiin. Ainut asia, mikä tuosta videosta mieleen jäi oli se, että 200kg liikkui naurettavan helposti, riippumatta siitä, millä tekniikalla nosti. Oli pitkää stoppia, oli nylkytystä, nopeaa pumppailua. Jos tuossa olisi haluttu tehdä mahdollisimman monta toistoa, niin eihän siinä mitään stoppeja olisi tehty vaan pumpattu menemään vaan. Selvästi tuossa oli tarkoitus vaan näyttää, että sillä kahdellasadalla kilolla pystyy leikkimään ihan miten lystää.

Jos joku haluaa näyttää voimiaan sadalla kilolla ja tehdä vastaavan sarjan, niin siitä vaan. Jos ideana on näyttää, että pystyy leikkimään sadalla kilolla miten huvittaa, niin sitten leikkii. Ero tulee vaan siitä, että ketään ei välttämättä kiinnosta se, kun joku punttipertti heiluttelee sataa kiloa. Kiinnostus nousee aika paljon, kun rautamäärä on tuplat, koska siihen kykenevien ihmisten määrä vähenee olemattomiin. Kyse on siis harvinaisesta suorituksesta. Jokaiselta salilta löytyy kaveri, joka leikkii sadalla kilolla miten sattuu, mutta harvalta löytyy se, joka tekee saman kahdellasadalla. Ei kyse ole siitä, että saa tehdä mitä haluaa, kun tangossa on 200kg, vaan siitä, mikä ihmisiä kiinnostaa.

Edelleen, kyseessä on näytös, eli tarkoitus on saada yleisölle viihdettä. Sillä ei ole mitään väliä, onko kyseessä bodari tai voimanostaja. Ei tuossa yritetä saada mitään maksimaalista tuntumaa rintaan, siinä ei yritetä tehdä mahdollisimman pitkää sarjaa, eikä siinä yritetä rikkoa mitään ennätystä. Siinä yritetään viihdyttää ja hämmästyttää yleisöä ja minun mielestä tuolla raudalla leikkiminen toimii siinä tarkoituksessa erittäin hyvin.
 
Kenen mielestä täysi liikerata on näyttävämpi?

Ottamatta kantaa videoon, eikö täysi liikerata ole sun mielestäsi sitten näyttävämpi? Kenen mielestä lyhyt liikerata on näyttävämpi? Kyllä se on aina komeeta katsottavaa kun iso rauta liikkuu kevyesti pitkän nostomatkan. Ainakin mä saan siitä paremmin sellaisen vaikutelman, että nostajalta löytyy suorituskykyä. Nimenomaan showmielessä muhun iskee paremmin se, että leikitään isolla painolla laajalla liikeradalla, vaikka sitä pumppailua ei niin kauan sitten kestäiskään.
Kai tämä sitten on katsojasta kiinni, eli makuasioita.

Joka tapauksessa toi näytös onnistuu siinä missä pitääkin. Ei kukaan kyseenalaista miten kevyt toi rauta on Lesukoville.
 
Back
Ylös Bottom