RAW-penkki

Mitä merkitystä sillä on tekee Lesukovi nyt vajaata liikerataa vaiko eikö? Oliko videossa jossain huutelua siihen suuntaan, että liikerata olisi jotenkin ennalta määritetty tai sen olisi tarkoitus olla jonkun standartin mukainen? Vai lukiko siinä vain, että Lesukovin penkkaillee toistoja 200kg:llä? Jos mun lukutaidossa ei pahemmin vikaa ole, niin siinä luki tuo jälkimmäinen.

Eli mies postaa tai joku muu postaa miehen puolesta videon, jossa mies leikkii penkkipunnertelua 200kg:llä jossain näytöksessä viihdyttääkseen yleisöä, niin foorumilla siitä nousee haloo kun prkl punnertelutyyli ei olekaan kuin kisoista.

Kun tuo juoksentelu oli esimerkkinä, niin jos juoksija vetelee näytöksessä 30-60m vetoja, viihdyttääkseen yleisöä, niin huudetaanko siitä silloin, kuinka vedot oli vajaita tai jos nyrkkeilijä poksaa varjoa, niin huudellaanko sitä ettei kehässä noin voisi leikkiä ja niin päin pois? Ei, silloin katsellaan ja ihmetellään kaverin suoritusta, mutta voimailun ollessa kyseesä, pitää kritisoida heti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On tämä pakkotoisto kyllä yks mätisäkkimesta ei voi muuta sanoa.

Eiköhän se Lesukovi sais tehtyä suorille käsille asti nuo sarjat jos haluaisi... Varmasti raskaampi tehä tuolla tavalla sarja kuin päästää kädet suoraks lepäämään. Kattokaa nyt sen jalkojakin, ei ole mitenkään tuettuna vaan roikkuuvat tuolla penkkiä/lattiaa vasten. :D Kunnon yläastepenkkaustyyli.
 
Siis se nyt on varmaa että täydellä liikeradalla tehdyt liikkeet on AINA raskaampia. Vai onko jonkun mielestä puolikyykky raskaampi, kuin syväkyykky?

Ja itse videosta: Ihan hyvin on kyllä kaverilla punnerrusvoimaa. Tyylikään ei minua liiemmin häiritse, kun ei mistään kisanostosta ole kyse.
 
Voisin melkein veikata että tuolla tekniikalla säästelee olkapäitä. Jos kädet työnnetään noilla raudoilla lukkoon joka toistolla, niin ei liene epäselvää minkälainen rasitus nivelille tulee. Hirveesti pitää rinnassa olla voimaa, kun välillä monta sekuntia kuolettaa 200kg tankoa rinnalla ja sieltä räjähtää ylös.
 
Onko joku kyseenalaistanut edelleenkään punnerrusvoimaa?

E: Jos se nyt vielä jollekin on epäselvää niin onhan kyseessä karmeat ruudit. Se nyt on itsestäänselvää. Kovin moni ei pidä 200 kiloa suorilla käsillä tuota aikaa minkä se tossa videossa liikkuu.

Sama kuin Phil Heath joskus otti satasella 50 toistoa, toistot nousivat noin puoleenväliin. Olisi se makeampaa ollut kun olisi työntänyt aina suorille. Käsittääkseni se on kuitenkin punnerruksissa idea.

Mutta totta myös se, että kyseessä on näytös, ja onhan tuo viihdyttävää.

Eiköhän se Lesukovi sais tehtyä suorille käsille asti nuo sarjat jos haluaisi... Varmasti raskaampi tehä tuolla tavalla sarja kuin päästää kädet suoraks lepäämään

Öö.. Ei? Miksi olisi raskaampaa tehdä vajaita toistoja? Jos näin olisi niin jokainen näkisi salilla enemmän täysiä liikeratoja.
 
Mitä tuon Lesukovin nostoihin tulee, ainahan täyden liikeradan nostot ovat raskaampia kuin osatoistot. Mielestäni aina rinnalle "kuolleksi" jätetyt painot pitkällä merkillä ovat näyttävimmän näköisiä nostoja mm. Lesukovin viimeinen toisto, se vaatii todellista voimaa.

[video=youtube_share;ZtMsFRNP8zM]http://youtu.be/ZtMsFRNP8zM[/video]
Ei muuta kuin uutta videota tuleen. 200x5 ja aika kevyen näkönen kaverikin nostamassa.
 
hahahahahahah :D olishan se pitänyt arvata että kun tänne lisää tollasen vahvan videon, niin alkaa heti topicin roskaaminen :D täällä porukka osaa ja tietää... :) varsinkin tietää hahaha.
 
Onko asiallinen kritiikki väärin siksi että kyseessä on bodari, vai siksi että tanko painaa 200kg, vai siksi että kyseessä on näytös?

Vai näiden yhdistelmä?

Vai onko se vain väärin olla sitä mieltä että täysi liikerata olisi siistimmän näköistä? Vaikka toistoja tulisi pari vähemmän. Aivan satavarmasti Lesukov työntäisi ainakin kympin 200 kilolla täydellä radalla.
 
Eiköhän sen tiedä kaikki, ilman että tarvii aina 1 videon jälkeen jauhaa siitä 2 sivullista :). Edelleenkin oon sitä mieltä että topicin näiden videoiden arvostelulle vois laittaa pystyyn...
 
Eiköhän sen tiedä kaikki, ilman että tarvii aina 1 videon jälkeen jauhaa siitä 2 sivullista :). Edelleenkin oon sitä mieltä että topicin näiden videoiden arvostelulle vois laittaa pystyyn...

En huomannutkaan että tämä oli videotredi. Luulin että tässä oli kyse RAW penkkaamisesta yleensä.

Jatketaan eri ketjussa tekniikasta :piis:
 
se nyt on kuitenkin aivan selvä et vaikka olis kuinka 10 sekunnin stopilla kädet ylisuoraks (nenää samalla kaivaen) tehnyt nuo suorituksensa, niin jotakin valittamisen aihetta pakkotoisto.com sivusto siitä repii.. :)

Edit: todennäköisesti olis ruettu tappeleen että "ilman horkkuja ei sitä ja tätä" :face:
 
se nyt on kuitenkin aivan selvä et vaikka olis kuinka 10 sekunnin stopilla kädet ylisuoraks (nenää samalla kaivaen) tehnyt nuo suorituksensa, niin jotakin valittamisen aihetta pakkotoisto.com sivusto siitä repii.. :)

Edit: todennäköisesti olis ruettu tappeleen että "ilman horkkuja ei sitä ja tätä" :face:

Höpöhöpö. Kunnon suorituksista täällä on harvalla mitään negatiivista huomautettavaa.

Eikä nytkään sinäänsä mitään negatiivista, vaan kysymys "miksei kertaakaan pukkaa suorille". Se mistä vääntö lähtee on ne epäasialliset vastaukset tuohon kysymykseen.
 
Se ei siltikään muuta sitä että videolla ne kädet ei niin paljoa suoristu, vaikka kuinka asiasta jauhais. Menneisyys on menneisyyttä ja tulevaan voi vaikuttaa...
 
no mitähän vittua täällä keskustelupalstalla sitten pitäisi tehdä jos ei tuostakaan saa keskustella? näähän on just parasta antia kun jengi väittelee keskenään, aina tulee uusia näkökulmia kaikkien niiden vanhojen seasta. perseestä kun monta hyvää ketjua menee pilalle kun joku toope alkaa huutamaan että lukkoa sille ja lukkoa tälle, facepalmia ja käytävittugooglea. vähän tylsänpuoleiseksi käy jos tässäkin ketjussa olisi vain "kova nosto"-kommentteja kohta 140 sivullista.

itse videosta; kummallisen näköistä heilumista kaikinpuolin, mutta ehkä tuossa vaan oli tosiaan leikitellä tuolla painolla niinkuin joku tuossa jo aiemminkin sanoi. älyttömissä lihoissa ja voimissahan tuo pötkylä kyllä on, katsoi sitä sitten miltä kantilta hyvänsä.
 
Ottamatta kantaa videoon, eikö täysi liikerata ole sun mielestäsi sitten näyttävämpi? Kenen mielestä lyhyt liikerata on näyttävämpi? Kyllä se on aina komeeta katsottavaa kun iso rauta liikkuu kevyesti pitkän nostomatkan. Ainakin mä saan siitä paremmin sellaisen vaikutelman, että nostajalta löytyy suorituskykyä. Nimenomaan showmielessä muhun iskee paremmin se, että leikitään isolla painolla laajalla liikeradalla, vaikka sitä pumppailua ei niin kauan sitten kestäiskään.
Kai tämä sitten on katsojasta kiinni, eli makuasioita.

Joka tapauksessa toi näytös onnistuu siinä missä pitääkin. Ei kukaan kyseenalaista miten kevyt toi rauta on Lesukoville.
Paljon vaikeampaa ja näyttävämpää sitä noin on tehdä keskittyen edes jonkin verran rintaan, kuin tehdä voimanostotyylillä älyttömällä kaarella kyynärpäät kylkiin ja lasku mahalle.
 
Paljon vaikeampaa ja näyttävämpää sitä noin on tehdä keskittyen edes jonkin verran rintaan, kuin tehdä voimanostotyylillä älyttömällä kaarella kyynärpäät kylkiin ja lasku mahalle.

Niin no mun ajatukseni oli tossa se, että pitkä nostomatka on aina vakuuttavampi kuin lyhyt, oli liike mikä tahansa. Sun esimerkin tekniikalla ei olis sen pidempi nostomatka kuin Lesukovilla. En siis asetellut vastakkain eri penkkaustapoja, vaan kyseenalaistin lausahduksen "kenen mielestä täysi liikerata on näyttävämpi?".
Ei se täysi liikeratakaan välttämättä oo hienompi, jos se on kaikin keinoin äärimmilleen lyhennetty nosto, siinä oot kyllä oikeessa.
 
Paljon vaikeampaa ja näyttävämpää sitä noin on tehdä keskittyen edes jonkin verran rintaan, kuin tehdä voimanostotyylillä älyttömällä kaarella kyynärpäät kylkiin ja lasku mahalle.

Ja katsojiahan kiinnostaa kuinka hyvän tuntuman Lesukov saa rintaan?

Mikä tuo voimanostovertaus oikein on? Miksi ei sitten tekisi tuolla samalla tyylillä mutta suorille?
 
Eiköhän tuo Lesukov ole tottunut treenaamaan noin siksi että penkkipunnerruksen alaosassa vaikutusalue on enemmän rinnassa ja sitä bodarit yrittävät penkkipunnerruksella kasvattaa.
Jos sarja on pitkä tuo vajaa liikerata tekee vähitellen liikkeestä raskaamman kun ei voi lainkaan leputtaa kädet lukittuna.
Lisäksi tuo rinnalle jättäminen osoittaa että 200kg oli vielä todella kevyttä kauraa, Olisi mahdollisesti tehnyt tuplatoistot jos olisi keskittynyt vain siihen.

On ne bodarit vaan heikkoja kun tuolla tavalla pitkiä sarjoja hinkkaavat, eihän tuolla tavalla voi saada voimaa, eihän se kehity kuin toistoalueella 1-3.
Todellisuudessa vaikka 12 toiston sarjoilla saa maksimi ykköstä ylöspäin vaikkakin hitaammin kuin pelkällä maksimivoimatreenillä.
 
Itse olen sitä mieltä että RAW-penkkiin ei välttämättä mitään maksimivoimatreeniä edes tarvita, riippuen henkilöstä. Kyllähän Tommi Pitkänenkin rakentaa voimansa pääasiassa 6-20 toiston sarjoilla, eikä mitään piikkailuja tee kisakaudellakaan. Itse olen havainnut saman, että itselläni volyymitreeni kasvattaa parhaiten maksimivoimaa, ns. maksimivoimatreeni jopa tiputtaa nopeasti. En tiedä lieneekö asialla yhteyttä sen kanssa, että aina ollut kohtuullisen hyvä ykkönen suhteessa sarjaan. Tosin maksimiykkönen on vielä reilusti alle 200-kilon, naturaalina kun treenaillaan ja kohtuullisella kehonpainolla( ja tietenkin lahjattomana :) )
 
Back
Ylös Bottom