RAW-penkki

Freddin penkki on 252kg. Tommilla 250kg. Siis stopista, kisassa. Onko muulla väliä? Tietysti Tommi ei ole kilpaillut aikoihin, joten kiinnostaa mitä se on nykyään.

Ja siitä tyylistä, tuskin on väliä miten treeneissä ottaa, kunhan kisassa pystyy tekemään hyväksytyn suorituksen. Mutta mikäli persettä nostellaan ja pompotellaan treeneissä, on selvää että treenipenkin ja kisapenkin välinen ero muodostuu suureksi.

Puhuin salipenkeistä, kyllä nyt kaikki tietää että ei kumpikaan ole kisassa lähellekään tuota pukannut. Ja pointtina ei ollut se numero vaan että miehet ovat älyttömän riskejä ja tietävät varmasti mikä heille toimii parhaiten. Hieman sisälukutaitoa, kiitos.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensä kaikessa on pointtinsa varsinkin mitä huippunostajat tekevät treeneissään. Näitä juttuja miettimällä ja vaikka itse kokeilemalla saa varmasti ideoita myös omiin treeneihinkin enemmän kuin täällä foorumilla riitelemällä asiasta kuka on oikeassa ja kuka ei. Aiemmin jossain muualla jo kirjoitinkin että kukaan ei voi sanoa että juuri tämä tyyli on kaikille se ainoa oikea tyyli treenata. Kaikki olemme yksilöitä ja meillä kaikilla toimii omat juttumme parhaiten mitkä opitaan pitkällä työllä. Tältäkin palstalta saisi varmasti moni hyviä ideoita treeneihin kun porukka keskittyisi rakentavaan keskusteluun eikä ainaiseen riitelyyn melkeinpä joka videosta, oli se sitten treeni tai kisavideo. Jos esimerkiksi pro nostot ei vähempää kiinnosta niin miksi niitä videoita ylipäätään katsotaan? Tälläkin palstalla on aiheita ja videoita mitkä minua eivät itseäni kiinnosta niin nämä aiheet jää minulta kokonaan lukematta ja videot katsomatta. Enkä ala tässä edes mainitsemaan mitä ne asiat ovat. En ole haukkumassa ja arvostelemassa niitä koska mitä minä siitä hyötyisin? Nykyään voimanostossa on onneksi kaikille valinnan vapautta. Voi käydä IPF kisoja, RAW kisoja ja PRO kisoja. Minua itseäni kiinnostaa eniten RAW ja PRO puoli. Sekä IPF varusteilla ja säännöillä käytävä Titans Cup venäjällä joka vuosi. Näitä itse seuraan eniten koska ne minua kiinnostaa. Joten olisiko mitenkään mahdollista saada tätä foorumia siistittyä näiden ainaisten riitelyiden ja haukkumisten osalta? Mitä tästä kukaan hyötyy? Näin suuresta foorumista ja käyttäjämäärästä kun saisi paikan missä keskustelu olisi asiallista ja rakentavaa niin mikäpä olisi parempi paikka hakea vinkkejä treeneihin oli sitten kyseessä aloittelija tai huippunostaja.
 
Alku tohon Janin ehdotukseen olisi selkeemmät säännöt tämmöisten asioiden suhteen ja parempi moderointi. Onko tällä osiolla yhtään aktiivista moderaattoria?
 
No prkl , missä sitä saa inttää ja tulkuttaa jos ei täällä :)
Foorumi ilman keskustelua on turha, tietenki aivan päätön mollaaminen on järjetöntä mutta asioista pitää voida puhua.


Tuohon vajaalla radalla nylkytyksen niin tekeehän alberttokin niin ja sekin oman sarjansa kovin penkaaja jos ei Tommi ole tarpeeksi guidona. Eiköhän jätkien raudat ole sitä luokkaa että varmasti ainakin jotaki tehneet treeneissään oikein. Kisoissa ne puhtaat nostot pitää suorittaa.
 
Tänne voimailu osioon tarvittaisiin dislike/peukalo alas/paskaviesti -nappi, jolla voisi antaa suoraa palautetta itse kirjoittajalle. En käsitä miksi aina jonkun pitää keksiä tänne jotain negatiivista höpölöpöä. Moderointiakin olisi hyvä parantaa, kannatetaan.
 
Tiedän ainakin että tämä voimapuolen entinen mode nimimerkki Raven on nykyään kuollut. En tiedä onko pakkiksen muulla porukalla tietoa asiasta? Tänne voimailupuolelle tosiaan kaivattaisiin aktiivisempaa moderointia.
 
No prkl , missä sitä saa inttää ja tulkuttaa jos ei täällä :)
Foorumi ilman keskustelua on turha, tietenki aivan päätön mollaaminen on järjetöntä mutta asioista pitää voida puhua.

Mitä keskustelua se on jauhaa samaa vitun paskaa joka ikisessä ketjussa, kuukaudesta toiseen? Kyykyn syvyys, penkin pompautus, maven loppuojennus. Eiköhän kaikille oo tullu nuo selväks.

Jani Murtomäki sanoi:
Tiedän ainakin että tämä voimapuolen entinen mode nimimerkki Raven on nykyään kuollut.

Itsekin muistan tuon nimimerkin täältä, tosi ikävä kuulla asiasta.
 
Pitäskö mun tai antti65 alkaa modeiksi niin saatas joku tolkku tähän hommaan.

Mitä keskustelua se on jauhaa samaa vitun paskaa joka ikisessä ketjussa, kuukaudesta toiseen? Kyykyn syvyys, penkin pompautus, maven loppuojennus. Eiköhän kaikille oo tullu nuo selväks.


No jos asiat ei muutu kuin huonompaan suuntaan niin miten muuten niitä voi muuttaa parempaan kun keskustelemalla?
Tai tällä hetkellähän asiat on muuttuneet helvetin paljon parempaan, RAW nostaminen on varmaan se arvosteteuin juttu tällä hetkellä.




Edit. Tuli mieleen mitähän käyköhän sen niminen kaveri enään kisaamassa kuin Riku Rapelo? Vahva kaveri kyllä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Saatan olla sokea tässä asiassa mutta en vain näe miten asiat muuttuu mihinkään kun esim. videoketjussa väännetään aina noista. :D
 
Saatan olla sokea tässä asiassa mutta en vain näe miten asiat muuttuu mihinkään kun esim. videoketjussa väännetään aina noista. :D

No varmaan suomen seuratuin voimailu keskustelut täälllä pakkiksella jos täällä ei sana kuulu "päättäjille" niin missä ?
 
No varmaan suomen seuratuin voimailu keskustelut täälllä pakkiksella jos täällä ei sana kuulu "päättäjille" niin missä ?
Pitää vaan tehdä joukon mukana, joka nostolle, jossa on paljon rautaa(tyylistä tai säännöistä viis) ja tarpeeksi nimekäs nostaja näin:worship: niin eipä herätetä kenessäkään närää:)
 
No varmaan suomen seuratuin voimailu keskustelut täälllä pakkiksella jos täällä ei sana kuulu "päättäjille" niin missä ?

Nyt kirjoitit asian vierestä. Kyllähän täällä sana kuuluu mutta se keskustelu mitä noissa ketjuissa yleensä käydään ei mielestäni ole kovin rakentavaa. Piikitellään persoonaan ja pistetään suu vaahdossa videoita "vanhoilta hyviltä ajoilta". Musta vähän tuntuu tämän ketjun paasaajia ei kovin moni "päättäjä" edes vakavasti ota, ikävä kyllä.
 
Ei muutakuin Maikille ilmotusta, et tarttettas vahvempaa moderointia. :) Pakkiksen modeista vissiin Timba79 on ainoa joka ite reenaa, ni en ihmettele miks ne ei paljo näitä keskusteluja seuraa. Joku raskaansarjan voimanostaja pitäs saada remmiin mukaan.
 
Kyllä kaikkien pitää voida kirjoittaa mitä mieltä ovat suorituksista. Jos suoritus on jonkun mielestä perseestä niin sitten kirjoittaa että se on perseestä. Sellaiseksi ei pidä mennä että kun on isot raudat niin säännöistä voidaan tinkiä, asioista pitää voida puhua avoimesti. Tietenkin keskustelun pitää pysyä asiallisena.
 
No jos asiat ei muutu kuin huonompaan suuntaan niin miten muuten niitä voi muuttaa parempaan kun keskustelemalla?

Se nyt vaan on niin, että poskensoitto netissä ei muuta maailmaa. Jos haluat vaikuttaa tuomarilinjaan, ota osaa kisoja järjestäviin organisaatioihin ja seuroihin. Käytä puhevaltaa siellä ja perustele näkemyksiäsi. Tai rupea tuomariksi.

Jos haluat edesauttaa raakanostamista lajina, niin rupea järjestämään kisoja. Tee markkinointia, lyö viidakkorumpua, auta seuroja, näe vaivaa asian eteen. Tämä kaikki syö paljon aikaa ja omaa rahaa. Sitä tehdään rakkaudesta lajiin. Ei muuta kuin selvität lähimmän voimanostoseuran ja osallistut toimintaan. Sitä kautta niitä muutoksia saa.

Ja ei, en ole itse (ainakaan toistaiseksi) vn:a lajina kehittänyt, mutta laji on ihan vastaava kuin muutkin lajit ja järjestöt. Ihmisillä on kovasti vahvoja mielipiteitä ja niitä tuodaan kärkkäästikin esiin. Mutta todellisuudessa näitä mielipiteitä jakavat eivät ole valmiita tekemään itse asian eteen mitään (en viittaa sinuun vaan tässä ketjussakin ilmenneeseen perusasenteeseen). Tämän takia minä en henkilökohtaisesti jaksa uskoa, että netissä poraaminen vaikuttaisi mitään mihinkään, paitsi mitä nyt kärjistää vastakkainasettelua. Muutoksia tehdään osallistumalla toimintaan ja ajamalla lajia pitkäjänteisesti parhaaksi näkemäänsä suuntaan.

Mode tänne kyllä tarvittaisiin, se on selvä se. Ei tätä riitelyä ja paskanjauhantaa tahdo enää jaksaa seurata.
 
[video=youtube_share;k48H2Ep_xHM]http://youtu.be/k48H2Ep_xHM[/video]
IFBB Pro - Jerry Ossi nostaa penkistä 190kg x8. Taitaa kilpailla 202 paunan sarjassa bodauksessa, joten tehopaino suhteet ihan kohdillaan.
 
Olen myös käynyt tuolla salilla. En kyllä ihan varma ole, mutta niin se kyllä taisi olla, että vihreät on kymppejä. Kaikki painot oli painonnosto Eleikoita. Googlella varmaan selviäis.
BTW komiat maisemat on tuolta salilta :)
 
Back
Ylös Bottom