Semmonen tilanne mulla, että on jo kohta kaksi kuukautta ollut semmoista nuhaa ja räkäsyyttä (Mikä sinänsä aika yleistä tähän vuodenaikaan) mutta kun ei tunnu vaan millaan loppuvan tämä. Välillä alkaa kehossa kuumottamaan niin saatanasti, että tulee tosi inhottava ja sietämätön olo. Aluksi ajattelin, että taidan olla vain kipeänä. Olin muutaman päivän tekemättä mitään, ja sitten taas takaisin normaaliin päivittäisiin touhuihin. Mutta sitten taas, alkoi tulla samoja oireita uudestaan. Taisin lepäillä taas pari päivää, ja sen jälkeen rupesin taas treenaamaan normaalisti, ei siitä sitten mitään tahtonut tulla, heikko ja huono olo, nenä vuotaa ja lämpöaallot väreili pitkin kehoa. Siinä sitten rupesin jo oikeasti turhautumaan, päätin että nyt pidän viikon taukoa treenistä. Viikko meni nihkeissä merkeissä sitten, tottakai tyttöystävän / kavereiden kanssa vietin paljon aikaa (Ei sillä, ettenkö treenatessa ehtisi), mutta hinku oli salille kova.
Sen verran tähän väliin, että treenaamiseni ei ole ollut mitään aivan super-rankkaa, mutta treenikertoja tuli viikossa 5 tai 6 yleensä, joskus vähemmän. Treenitaukoa oli kesällä reilu kuukausi, sitten taas syksymmällä sali aukesi, ja sen jälkeen olen aktiivisesti käynyt.
Viikon treenitauon jälkeen tuntui siltä, että "Jes, nyt olen kunnossa!, tänään pääsen pitkästä aikaa tekemään salilla jotain kivaa" mutta eipä sitä riemua kauaa kestänyt, alkoi taas tulla niitä "kuumeiluja". Pidin sitten 5 vai 6 päivää lisää taukoa, jonka jälkeen yritin uudestaan treenaamista. Sama homma tuntui jatkuvan edelleen..
En muista aivan tasatarkkaan kaikkia päiviä yms, mutta nyt taas maanantaina kävin salilla, tiistaina lepäsin, eilen kävin ja tänään on taas tuntunut siltä, että paskaoireet hyökkää päälle. Suoraan sanoen vituttaa ihan saatanasti, tahtoisin treenata kovasti, mutta ei se taida olla nyt turhan fiksua.
Miten pitkää taukoa tässä nyt pitäisi ottaa, vai onko minulla edes ylikuntoa? Kenen puoleen voisin tässä asiassa kääntyä, lääkärin tms.?
Oletetaan, että lepäisin vaikka kuukauden täysin (tai vähän päälle) miten suurta katoa siinä saattaa tulla tuloksissa? Kehitykseni on ollut melko hidasta, mutta sitä on tullut kumminkin. Eilen kun tein rintaa ja olkapäitä, niin tosi huonosti tuntui rauta nousevan.
EDIT: Vielä lisää, tyttöystävä maininnut monesti, että sydän tuntuu hakkaavan levossa tosi kovaa, eli leposykkeeni saattaa myös korkea, ja se taitaa olla yksi ylikunnon oireista..?
Nimimerkillä turhaantunut ja epätietoinen.