Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
piikkauksesta. Tällainen malli ollut esillä:
1. vko maksimitesti, 1*90, 95, 100...
2. vko maksimivakautus, 2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
3. vko kevennys, 2*3*80, 2*2*85, 2*3*80
4. vko kevyt
5. vko maksimitesti, 1*90, 95, 100...
6. vko maksimivakautus, 2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
7. vko kevennys, 2*3*80, 2*2*85, 2*3*80
8. vko kevyt
9. vko maksimitesti 1*90, 95, 100...
ja toisaalla taas puhuttu tämän näköisestä piikkauksesta:
(2vkoa kolmosia, kevyt, 2vkoa kakkosia, kevyt, 2vkoa ykkösiä, kevyt) * 2. Onkos näillä nyt jotain merkittävää eroa? Ajattelin huvikseni kokeilla tätä jälkimmäistä mallia kolmosineen jne., koska toi eka staili ei mulla oikein toiminut: en saanut maksimia ylös ekalla viikolla testatusta lainkaan (ja lopetinkin piikkauksen kyllä sitten kesken).
Jossain ketjun alkupuolella mainittiin, että jos pystyy tekemään 6x6x80% maksimista niin hermotus on heikohko. No tollaset sarjat menee tällä hetkellä helpohkosti penkissä ja kyykyssä, joten lienee parasta ottaa jonkinlainen piikkausjakso tähän väliin? Oon ilmeisesti treenannut liiankin maltillisesti, koska kehitys on ollut melkoisen hidasta.
volyymitreeneistä joillakin on hieman väärä kuva, että ne olis jotenkin helppoja ja kevyitä. näin se ei missään nimessä ole. mutta kyllä sen 1-2 toiston vara pitäs olla helppo arvioida. perusvoima ON hypertrofista. eli perustuu isoksi osaksi lihaskasvulle myös. viimeseen: syklitys toimii selkeesti paremmin. ylläpitävä tosin ei tarkota paikallaan polkemista sekään.
Oisko niin että mikään muu ei ole kiveen hakattua kuin voluumin lisääminen. Jos voluumia voi lisätä samalla raudalla niin lisää, sitten kun tulee stoppi niin ottaa vähän siksakkia alaspäin tai ylöspäin voluumia kuitenkin kasvattamalla. Mulla ainakin tulee melkoinen seinä vastaan jos pelkkää samaa rautaa yrittää hinkata viikosta toiseen.