Ojentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonna21
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
neutraali sanoi:
ronniella ja ruhlilla näyttäis ainakin toimivan:).

powerhousun kanssa samaa mieltä ettei sitä aivan suoraksi kannata päästää, tosin mulla tulee jänne kipuja vaikken aivan suoraksi päästäkään, ainakin silloin kun runttaillaan semmosella sopivan kokosella hanttelilla.

Sullahan oli saatanan kovat raudat tuossa kp-scotissa. Et viittis jossain välissä ottaa jotain pientä videonpätkää siitä, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miten alas teet tuon ja muutenkin miten sen suoritat. On nimittäin mulla sellainen liike, että saa sarjapainoja nostettua hyvin, toisin kun esim. tangolla seisten tehtynä.

Tuosta käden suoraksi päästämisestä, että ite kun runnoo menemään hiukan vajaalla liikeradalla niin jaksaa veivata reilulla parillakympillä muutaman toiston. Jos se käden päästää suoraksi niin sieltä pohjista en itse ainakaan kovin paljoa kymppiä isompaa käsipainoa saa edes liikkeelle, jotenkin hanskasta katoaa kaikki voima kun käsi on suorana. Eli jos siis päästäisi käden suoraksi niin painotkin olisivat sitä luokkaa, että sarjapituudet olisivat 20 toiston nurkilla ja eihän sitä nyt semmosia tehdä... ;)

Timba79 sanoi:
Tähän vaikuttaa ihan helvetisti se missä kulmassa tuo scott on. Meidän salilla on tosi loiva kulma siinä, eikä tule lasta eikä paskaa jos laskee alas asti, sarjapainot saa puolittaa. Mutta jos se kulma on reilusti pystympi, voi huoletta laskea paljon alemmaksi ja silti pystyy käyttämään riittävän isoja painoja. Eli tämä(kään) liike ei ole verrattavissa keskenään jos ei ole samanlaiset penkit.
Tämä oli kyllä tosi hyvä kommentti, jota ei itse tullut mietittyäkään. Itse pidän juuri tuollaisesta jyrkästä scotista ja sellaisen suorituksesta itse kerroinkin. Loivemmalla kulmalla toi lähes suoraksi päästäminen voi kyllä olla melkoista murhaa. Kuka muuten edes suunnittelee tuollaisa loivia scott-penkkejä. Onko niistä jollekkin jotain hyötyä?

toolate sanoi:
Tämä oli kyllä tosi hyvä kommentti, jota ei itse tullut mietittyäkään. Itse pidän juuri tuollaisesta jyrkästä scotista ja sellaisen suorituksesta itse kerroinkin. Loivemmalla kulmalla toi lähes suoraksi päästäminen voi kyllä olla melkoista murhaa. Kuka muuten edes suunnittelee tuollaisa loivia scott-penkkejä. Onko niistä jollekkin jotain hyötyä?

Niinpä, hyvä kysymys. Paras penkki olis tietty sellainen jossa voi myös tuota kulmaa säätää. Mutta yleensä ei ole kuin korkeussäätö noissa. Voihan tuota tietysti tehdä tavallisen harjoituspenkin selkänojaakin vasten, mutta siinä pystyykin jo ihan eritavalla käyttämään kroppaa avuksi nostossa.

Timba79 sanoi:
Sullahan oli saatanan kovat raudat tuossa kp-scotissa. Et viittis jossain välissä ottaa jotain pientä videonpätkää siitä, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miten alas teet tuon ja muutenkin miten sen suoritat. On nimittäin mulla sellainen liike, että saa sarjapainoja nostettua hyvin, toisin kun esim. tangolla seisten tehtynä.
ala asennossa käsi jää samaan asentoon kuin ronsterilla ja ruhlilla ja molemmat herrathan tekevät sen seisten, koska istuen tehdessä tuossa vääntyy ihan ihme asentoon kroppa jos isohkoilla painoilla tekee. nyt on tuo scotti ollu tauolla jonkin aikaa. pitää kattoa jos joskus innostuu ottamaan klippiä. oon kyllä ajatellu etten yhtään klippiä tänne enään laita ku en jaksa kuunnella sitä ainaista vinkumista:) , mutta pitää katsoa jos joskus intoutuu.

Eiku nimenomaan klippejä. Ei sitä ylätaljaakaan kukaan uskonut ennenkuin itse näki :) Jos en ihan väärin muista niin puhuit heilutellees scotissakin melki 40kg:n kässäriä hauiskäännössä? :eek: Oon joskus katellut salilla minkä kokonen möllykkä se on ja taitaa mennä vielä jokunen vuosi ennenkuin meikäläinen liikuttaa sellasta mihinkään... :)

neutraali sanoi:
ronniella ja ruhlilla näyttäis ainakin toimivan:).
..
Toimii toimii ja yleensä näillä pro-ihmisillä varmaan toimii aika moni asia ;)
Ja taas kerran painotan ettei se kyynärpää lukkoasentoon mene siellä alhaalla kuitenkaan , mutta pointti on se että kyynärpää ei jää koukkuun alhaalla (jos se jää koukkuun niin toki mäkin voin lisätä sitä painoo aika helkutisti joka hauisliikkeessä).
Eikö nää hommat pitäis mennä niin, että yritetään mennä sieltä mistä aita on korkein eikä matalin..

Pulla sanoi:
Eiku nimenomaan klippejä. Ei sitä ylätaljaakaan kukaan uskonut ennenkuin itse näki :) Jos en ihan väärin muista niin puhuit heilutellees scotissakin melki 40kg:n kässäriä hauiskäännössä? :eek: Oon joskus katellut salilla minkä kokonen möllykkä se on ja taitaa mennä vielä jokunen vuosi ennenkuin meikäläinen liikuttaa sellasta mihinkään... :)
42kg oon tehnyt 4 tai 5, mutta siinä sai jo heilua aika lailla. sen jälkeen ei pystynytkään hauista 2viikkoon reenaan kun kättä ikäänkuin hieman särki:)
Inkeri sanoi:
Eikö nää hommat pitäis mennä niin, että yritetään mennä sieltä mistä aita on korkein eikä matalin..
natuna pitää yrittää keksiä kaikkia vippas konsteja että saa voimaa. no joo, mulle ihan sama miten kukanenkin tekee.

Inkeri sanoi:
(jos se jää koukkuun niin toki mäkin voin lisätä sitä painoo aika helkutisti joka hauisliikkeessä).
Tätä määkin mietin tuossa taannoin. Vaihtoehtona oli omalla kohdallani pumpata scotissa 14kg:n kässärillä täydellä liikeradalla tai sitten 25kg:n kässärillä alapäästä hiukan vajaalla liikeradalla. Uskon jälkimmäisen tuottavan parempaa tulosta ja siksi jumppailen siten.

Tottakai järki pitää olla mukana ettei liikerata ole 2cm ja että liike muistuttaa edes etäisesti sitä mitä pitäisi ;) mutta en usko, että sillä yyyyyyyybärpuhtaasta tekniikasta on niin paljon apua, että se korvaisi kokolailla paljon pudonneet treenipainot. Kunhan nyt pitää huolen ettei riko paikkoja ja painaa vaan menemään...

Timba79 sanoi:
Tähän vaikuttaa ihan helvetisti se missä kulmassa tuo scott on. Meidän salilla on tosi loiva kulma siinä, eikä tule lasta eikä paskaa jos laskee alas asti, sarjapainot saa puolittaa. Mutta jos se kulma on reilusti pystympi, voi huoletta laskea paljon alemmaksi ja silti pystyy käyttämään riittävän isoja painoja. Eli tämä(kään) liike ei ole verrattavissa keskenään jos ei ole samanlaiset penkit.
Hyvä pointti tämäkin.
Tota en ymmärrä kun täällä nyt moni sanoo et "ei voi laskea alas asti tai toistoja tulee 20". Ei oo näin mulla. Ihan yhtälailla voi tehdä 6-8 ja jarruttaa alaslaskua ojentamalla kyynärpäätä. Pitääpä oikein ens kerralla tsekata tää homma ja verrata siihen että tekee vajaalla..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pulla sanoi:
Tätä määkin mietin tuossa taannoin. Vaihtoehtona oli omalla kohdallani pumpata scotissa 14kg:n kässärillä täydellä liikeradalla tai sitten 25kg:n kässärillä alapäästä hiukan vajaalla liikeradalla. Uskon jälkimmäisen tuottavan parempaa tulosta ja siksi jumppailen siten.

Mulla täsmälleen sama homma! Ja täytyy sanoa että menee perille ihan saatanan hyvin. Loppuun 1-2 sarjaa posehauista ja siinä voikin sitten venyttää kunnolla. Saa jopa hauiksiin treenikipua tällä setillä vaikka mitään vaihtelua ei olekkan, paitti kerta kerralla enemmän romua tai lisää toistoja vanhoilla romuilla.

Mun täytyy yhtyä foo:n mietelmiin siinä mielessä, että hauistreenissä voi eri liikkeillä saada hauiksen eri kohdista kipeäksi. Scotissa on tapana laskea alas asti, tosin säilyttäen jännityksen lihaksessa.

Mun on nyt ihan pakko heittää ilmoille tää (sori pojat :D ):
mutta eikö tolla mentaliteetilla sitten sama päde kaikkiin liikkeisiin, et jätetään vaan ne liikkeiden ilkeimmät osat veks ja saadaan ladata romua monia kiloja tai kymmeniä kiloja/liike lisää? Esim. jalkatreenissä (ihan sama mitkä toistomäärät siis) niin esim. kyykyssä rysäytetään alas nopeesti ja keskitytään vaan ylösnousuun? Ja lihhoo tulloo:)

silloin kun kyykkäsin niin mun mielestä ainakin ilkein osuus oli se ylös nouseminen, sieltä joko tultiin ylös tai ei :)

edit: tuossa scotissa ei meikäläinen ainakaan pysty lasku enkä kyllä nosto vaihettakaan nopeesti tekemään:), nosto vaihetta sen takia koska jos on paljon rautaa käsissä niin se on niin raskas ettei se onnistu ja lasku vaiheessa jos nopeaa laskee niin varmaan jänteet katkeilis.

No ei tässä sentään negatiivisesta vaiheesta lipsuta, mutta joko se johtuu siitä scott-penkistä tai sitten muutenvain ottaa jänteet osumaa ja liike tuntuu ilkeältä jos laskee alas asti. Jos teen vaikka käsipainoilla istuen ihan tavallisella harjoituspenkillä, ei ole mitään ongelmia laskea painoja alas asti. Ja mä teen liikkeet silleen miten ne tehokkaimmalta tuntuu, en miten ne jossain opuksessa käsketään tekemään. ;) Että sori vaan tytöt ja pojat. :D

Mun olkapäät tai ranteet ei enää kestä isoja painoja joten muokkasin käsitreenejäkin sen mukaan. Palautumisen yms. kans ei oo mitään ongelmia joten pumppailen menemään PALJON sarjoja ja PALJON liikkeitä, 30-40 sekunnin palautuksilla. Pyrin saamaan lihakseen mahd.paljon verta enkä oo yhtään huolestunut suhteellisen pienistä painoista. Kehitystäkin tulee mukavasti eli kovin paljon vikaan en voi mennä.
Ojentajille erityisen toimiviksi oon löytänyt lukuisat erilaiset taljaliikkeet höystettynä parilla käsipainoliikkeellä. Paikat pysyvät kunnossa ja saan treenata kivuitta.

Inkeri sanoi:
Mun on nyt ihan pakko heittää ilmoille tää (sori pojat :D ):
mutta eikö tolla mentaliteetilla sitten sama päde kaikkiin liikkeisiin, et jätetään vaan ne liikkeiden ilkeimmät osat veks ja saadaan ladata romua monia kiloja tai kymmeniä kiloja/liike lisää? Esim. jalkatreenissä (ihan sama mitkä toistomäärät siis) niin esim. kyykyssä rysäytetään alas nopeesti ja keskitytään vaan ylösnousuun? Ja lihhoo tulloo:)
En mä pitäis sitä käden suoristamista ilkeimpänä hommana mutta se vaan jotenkin mystisesti tuhoaa noi treenipainot aivan kokonaan koska jotenkin mun hauis ei vaan liikuta mitään rautaa ihan sieltä pohjista.

Sama homma vaikka leuanvedossa. Vaihtoehtoina on jälleen vetää ilman lisäpainoa aaaaaaaaaaaivan pohjista aaaaaaaaaaaaaivan ylos 15 toistoa tai sitten jättämällä hippasen vajaaksi molemmista päistä, ottaa 15kg limppu taskuun ja vetää 10 toistoa. En tietenkään 100%:lla varmuudella osaa sanoa kumpi on parempi mutta nyt kun on jälkimmäisellä vaihtoehdolla tehnyt niin näyttää pahalta mutta tuntuu hyvältä ja tulosta tulee.

neutraali sanoi:
edit: tuossa scotissa ei meikäläinen ainakaan pysty lasku enkä kyllä nosto vaihettakaan nopeesti tekemään:), nosto vaihetta sen takia koska jos on paljon rautaa käsissä niin se on niin raskas ettei se onnistu ja lasku vaiheessa jos nopeaa laskee niin varmaan jänteet katkeilis.

Silloin kun rautaa on paljon (omaan tasoon nähden), niin aika kontrollilla pitää vetää jo senkin takia ettei paikat pamahda. Eli mitään repimistä ei ainakaan meikäläisen scotit ole, päinvastoin.

Pulla sanoi:
Sama homma vaikka leuanvedossa. Vaihtoehtoina on jälleen vetää ilman lisäpainoa aaaaaaaaaaaivan pohjista aaaaaaaaaaaaaivan ylos 15 toistoa tai sitten jättämällä hippasen vajaaksi molemmista päistä, ottaa 15kg limppu taskuun ja vetää 10 toistoa. En tietenkään 100%:lla varmuudella osaa sanoa kumpi on parempi mutta nyt kun on jälkimmäisellä vaihtoehdolla tehnyt niin näyttää pahalta mutta tuntuu hyvältä ja tulosta tulee.
I got it:) . Joku kompromissi on aina paikallaan. Painojen progressiivinen lisääminen liikkeissä ei kai kuitenkaan poista sitä tosiasiaa ,et lihastyö on kovinta kun liikerata on mahd. suuri ja keskitytään eksentriseen vaiheeseen? En tarkoita silti mitään ylipuhdasta juttua , johon kieltämättä joskus sortuu.

Inkeri puhuu paljon asiaa. Ei tuo progressiivisuus saa kuitenkaan näkyä sillä että liikerata lyhenee, koska silloin mennään mielestäni metsään. Taas hyvä vaihtoehto on etsiä itselle se optimi liikerata, pysyä siinä ja koittaa sitten kasvattaa niitä sarjapainoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom