Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tähän on pakko puuttua. Sillä ohjelman vaihdolla ei ole lihasten kasvun kannalta mitään merkitystä. Lihas nyt vaan on niin tyhmä, ettei se tiedä mitä liikkeitä teet ja missä järjestyksessä. Ainoa minkä lihas tietää, on se rasitus. Eli rasitustasoa kun nostaa, ja jonkin verran vaihtelee, niin riittää. Itsellänikin on melkeinpä koko ajan sama ohjelma, mutta mitään tiettyä rutiinia ei toistojen kohdalla ole. Jollakin viikolla teen hauikselle tässä liikkeessä kutosen ja toisessa kympin, seuraavalla viikolla voin tehdä vaikka 12 ja 8 toistoa. Liikket kyllä vaihtuu sitä mukaa kun mieltymyksetkin. Lihasten takia en ala liikkeitä vaihtelemaan, vaan pään takia.foo sanoi:Sanoit tehnees viimeset 8v about samalla ohjelmalla ja ihmettelet miksei kehitystä tapahdu? Ehkä taas sit ne aivot käyttöön? Pieni piikki ;)
eipä oikeastaan. ennemmin kannattaa panostaa punnerruksiin, eli dippiin ja kapeaan penkkiin ja sitten vääntää loput mehut pois jollain eristävämällä liikkellä. vähän toki riippuu jaostakin tämä asia.NGV sanoi:Tämmöinen ksymys heräsi minulle, että kannataako samassa treenissä tehdä ranskalaisen tangolla ja käsipainoilla?
Mitäs uskomuksia ne on, kun katsot ihmisen anatomian kirjasta hauiksen rakennetta ja kiinnityspisteitä, ja siitä jo melkein selviää, ettei käden kulmalla ole merkitystä siinä miten hauis rasittuu?foo sanoi:Powerhousu: kukin tyylillään, enpä jaksa vääntää asiasta, jossa kukaan ei ole muuttamassa käsityksiään - kaikki vain pönkittää omia uskomuksiaan. Turhaa jauhaa tällä asenteella. Kärjistykset on kivan kuulosia, muttei sitten kauheesti vie asioita eteenpäin.
Powerhousu sanoi:Mitäs uskomuksia ne on, kun katsot ihmisen anatomian kirjasta hauiksen rakennetta ja kiinnityspisteitä, ja siitä jo melkein selviää, ettei käden kulmalla ole merkitystä siinä miten hauis rasittuu?
Rintalihaksen kanssa on eri juttu, koska olkanivel sallii liikkeen moneen suuntaan, ja rintalihaksen hermotus sallii sen, että eri osia voi jännittää jossain määrin erikseen. Tässä tapauksessa on hyötyä eri kulmista.
Tsvittu mikä Fakiiri! Kunnon back to basics meisinkiä! :lol2: Ei saatari mitä touhua, vetää kyllä sanattomaksi. Näissä hauis-peijaisissa ei hormonaaliset vasteet ja testosteronireseptoritkaan ole enää mitään!foo sanoi:...Itse esim. kykenen ajoittain supistamaan hauiksen pitkän pään sisäosaa erikseen muun hauiksen ollessa lähes rentona...
...Muutaman kerran olen hiukan huonosti palautuneena koittanut treenata uudestaan hauista samaan tapaan ja olen tuntenut kuinka lihassyyt puristuvat ikäänkuin päällekkäin kipua tuottaen...
Pulla sanoi:Muutama vuosi sitten minuakin riivasi nuo niin pahansisuiset keretteliäis-riivaajat nimeltä Hifistely ja Turhapohdinta. Luojalle kiitos, sellaiset manaajat kuin Hulkki, Jylli81, Neutraali ja monet muut härkämäiset jässikkät lauloivat nuo pahat henget suohon ja vihdoin on omassa kehityksessäni havaittavissa valoa tunnelin päässä.
Kyllähän moisia asioita on kiva pohtia aikaa tappaakseen mutta eipä niillä juurikaan ole tekemistä lihaskasvun kanssa. Lue posti #2 ja mene jumppaamaan. Ugh!
foo sanoi:Saakeli kun sais untaJoo kyllä mä Pulla ihan lepposasti tuon sun heiton otin...
Joskus vain tuntuu, että pakkotoistolla vois olla hiukan avoimempi keskustelukulttuuri. Jos joku on eri mieltä niin sehän on vain rakentavan keskustelun eduksi. Harva täällä kuitenkaan niin pätevä on, että voi suoralta kädeltä tyrmätä toisten ajatuksia. Mitä tohon häsläämiseen tulee... parempi häslätä netissä kuin salilla![]()
Isoarska83 sanoi:Pystyykö kättä kasvattamaan sivusuunnassa? Meinaan vaikka itsellä tullu muutamassa kuukaudessa nyt pari senttiä hauberiin lisää (36-38cm) kiitos Pakkiksen uusien neuvojenSilti käsi näyttää hemmetin kapealta, mulla muutenkin hauis on sellanen että "kääntynyt" vähän sisäsyrjälle päin, vaikka ojentajat muuten ihan ok.
Pulla sanoi:Kyllä ne hanskat kuitenkin luo kaiken pohjan tälle salillakäymiselle. Mä oon sen moneen kertaan sanonut, että naisia ei kato kiinnosta paljo sä kyykkäät tai vedät maasta. Lisäks sä et voi nostaa reisiä baaritiskille.
Lisätään nyt vielä että saadaan edes jotain informaatiota tähän viestiin, että dippi ja kapea penkki rokkaa. Niitä pohjille ja sitten jotain hifi hifiä jos puhtia riittää.
Hulkki sanoi:Ojentaja (triceps brachii) on yksittäinen lihas, jolla on kolme kiinnityskohtaa. Yksittäisen lihaksen massan jakautumiseen lihaksen sisällä ei käytännössä (eikä yleensä teoriassakaan) pystytä vaikuttamaan, vaan lihaksen muoto määräytyy geenien mukaan.
Parhaimpia ojentajaliikkeitä ovat omasta mielestäni:
- Dippi (lisäpainoilla, mikäli mahdollista)
- Kapea penkki
- Ranskalainen punnerrus (tasa-, alavino- ja vinopenkillä sekä istuen tai seisten)
- Ojentajapunnerrus taljassa
Mniska sanoi:mutua tulee. kuvitellaan että tekee ojentajille vain sellaista treeniä joka kohdistuu esim. keskimmäiseenpäähän. seuraavana päivänä poltetta tuntuu erityisesti siinä osassa, eikö näin ollen kasvuärsyke menisi myös siihen kohtaan ja kasvu keskittyisi keskimmäiseenpäähän?