Ojentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonna21
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Timba79 sanoi:
Eli käytännössä kun hyöty on marginaalinen niin sitä ei ole! Eli ennemmin sanon että siihen ei pysty vaikuttamaan, kuin että joku marginaalinen mahdollisuus on saada alaosaa kasvamaan tekemällä jonkun liikkeen eritavalla.

Lueppas toi S225T:n viimesin lause uudestaan.

foo sanoi:
Jep eihän noita hauiksia tarvii väkisin tappaa kun epäsuoraa rasitusta tulee sitten myös selkätreeneissä. Itse pyrin noin kerran 10pvään pitämään oman käsipäivän. Kovat painot jo!

Edit: toki toi pätee kaikkiin liikkeisiin kuten Raider sanoi, mutta scot kp:ssa tämä korostuu, koska niin moni tekee aina pienellä cheatilla alun hauisliikkeissä ja tästä scott hauis rankaisee huolella.

Tekniikkani on pienillä painoilla "puhdas" ja pientä cheatia noissa päälle 30 kg painoissa ylös tuonnissa ei kuitenkaan mitään älytöntä heilumista. Alaslaskun eli eksentrisen vaiheen tuon aina hallitusti. Hauis nyt on niin pienilihas, että tuo riittää niille oikein hyvin. Ja toimii! :thumbs:

toolate sanoi:
Näinhän se voi olla. Varmaan osa luulee myös, että ne jotka treenaavat hieman epäpuhtaammin tekevät sitten kaiken päin helvettiä.
sinä tunnut olevan yksi heistä:) tai ainakin jos käyttää sanaa fusku niin alat laitteleen esimerkkejä jostain puolikkaasta liikeradasta

neutraali sanoi:
sinä tunnut olevan yksi heistä:) tai ainakin jos käyttää sanaa fusku niin alat laitteleen esimerkkejä jostain puolikkaasta liikeradasta

Tämä pätee sitten varsinkin toiste päin! Olen huomannut, että pelkkä sanan tuntuma mainitseminen tekee puhujasta kynäniskahintin, joka ei tee kunnolla perusliikkeitä ja tiedä mistään mitään, varsinkaan kehoilusta :) Kyllä tässä voisi yks sun toinen katsoa peiliin ja miettiä mitä toinen pyrkii sanomaan ennen kuin tekee johtopäätökset toisen kirjotuksista. Olen peräänkuuluttanut ennenkin avoimuutta ja teenpä sen vielä kerran, vaikka joku varmaan pitää vain vittumaisena whinettäjänä ;)

Timba79 sanoi:
Luettu on ja kantaani en muuta ennenkuin asialla on oikeasti jotain KÄYTÄNNÖN merkitystä.

Itse olen suhtautunut tähän keskusteluun siten, että puhutaan asioiden teoriapohjasta ensisijaisesti. Toki olen tuonut käytännön esimerkkejä(huonolla menestyksellä) esille ja näin koittanut selventää asiaani. Jos tämä keskustelu olisi lihaksen kasvatuksesta in general, tuskin tässä kauheesti hehkuttaisin muotoasiaa. Koitan lähinnä sanoa, että muotoon vaikuttaminen on jossain määrin mahdollista(vaihtelee paljon lihaksittain) ja jatkossa olisi mukava jos tämä seikka tunnustettaisiin osana kehoilua eikä alettaisi jotain pellen viittaa sovittamaan päälle sille, joka puhuu tuntumasta ja muotoliikkeistä. Piis.

Powerhousu sanoi:
Ai joo. Ilmankos mun hauiksen alaosa onkin paljon kapeampi kuin yläosa. :jahas:
Ei siihen muotoon voi edelleenkään vaikuttaa.

Olen seurannut jonkin aikaa sormi suussa tätä väittelyä. Ottamatta kantaa muuhun kuin siihen, että mielestäni 'foo' on ollut selvästi objektiivisin riitapukari, kirjoitan suoran lainauksen Arnold Schwarzeneggerin kirjasta (1998) koskien hauisten treenaamista:

"Again, the major mistake I see in biceps training is lack of full movement. There is probably no body part in which training for a full range of motion is so important... Some bodybuilders don't want to lower the weight to full extension, with theirs arms locked out, because they can't lift as much weight that way. But they forget that it is this lower area of the range of motion that creates the real thickness in the lower biceps and makes the muscle appear to come right out of the forearm."

Edelleen,

"Doing Cheat Curls, you can use a weight that feels very heavy in the "easy" part of the movement... Handling this amount of weight does not help create great biceps shape or give the muscle high peak, but it certainly is effective as a mass builder. However, Cheat Curls should be no more than 10 percent of your biceps program. You also need a variety of strict movements to develop the complete quality of the muscle."

Gluteus Maximus sanoi:
Olen seurannut jonkin aikaa sormi suussa tätä väittelyä. Ottamatta kantaa muuhun kuin siihen, että mielestäni 'foo' on ollut selvästi objektiivisin riitapukari, kirjoitan suoran lainauksen Arnold Schwarzeneggerin kirjasta (1998) koskien hauisten treenaamista:

"Again, the major mistake I see in biceps training is lack of full movement. There is probably no body part in which training for a full range of motion is so important... Some bodybuilders don't want to lower the weight to full extension, with theirs arms locked out, because they can't lift as much weight that way. But they forget that it is this lower area of the range of motion that creates the real thickness in the lower biceps and makes the muscle appear to come right out of the forearm."

Edelleen,

"Doing Cheat Curls, you can use a weight that feels very heavy in the "easy" part of the movement... Handling this amount of weight does not help create great biceps shape or give the muscle high peak, but it certainly is effective as a mass builder. However, Cheat Curls should be no more than 10 percent of your biceps program. You also need a variety of strict movements to develop the complete quality of the muscle."
mitä tuossa niinku pääpiirteittäin sanotaan.

neutraali sanoi:
mitä tuossa niinku pääpiirteittäin sanotaan.

Siinä sanotaan että siitä tuli kuvernööri ko se päästi käen suoraksi ko teki hauista :hyper: .. Ei vaan että nykyajan bodarit ei reenaa niitä haban alaosia ollenkaan vaikka sillälailla sais haban lähteen suoraan forkusta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Gluteus Maximus sanoi:
Täysi liikerata erityisen tärkeä hauiksille. Cheattauksen osuus kork. 10 prosenttia koko treenistä.
LOL, arska paraski puhuun tuosta, ukkohan fuskas ku viimeistä päivää hauis reeneissä:)

edit:joku vois laittaa vielä sen kuvan joka on jossain täällä palstalla, jossa arska vääntää hauista tangolla, aivan karmee takakeno siinä kuvassa:), jos ois seinä siellä takana niin sais jofaa asetella jo päähän.

Gluteus Maximus sanoi:

Edelleen,

Kiitos tuesta. Aika yksin tässä välillä saa oman puolen lippua kannatella.

Tästä tuli myös sekin ilmiö mieleen, että nykyään ei tunnuta annettavan mitään arvoa maailman menestyneimpien kehonrakentajien treenitietämykselle.
Heidän tietämyksensä kumotaan hormonien käytön ja kaupallisten piilomotiivien(esim. tuetaan jotain weider-prinsiippejä tai koitetaan myydä nöxnöx:ä) takia.
Toki liioittelua ja ihan suoraa bs:kin tulee välillä vastaan, mutta kyllä fiksu lukija huomaa milloin nämä kaverit koittavat puhua ihan asiaakin. Aika erikoista, että 80% pakkislaisista tuntuu tietävän nämä kehoilu asiat paremmin kuin kisalavoilla paatuneet kehonrakentajat. Tuskin olen väärässä kovin paljoa jos väitän, että näitten kavereitten juttuihin kannattaa tutustua ja jopa soveltaa omiin treeneihinsä osia.

foo sanoi:
Kiitos tuesta. Aika yksin tässä välillä saa oman puolen lippua kannatella.

Tästä tuli myös sekin ilmiö mieleen, että nykyään ei tunnuta annettavan mitään arvoa maailman menestyneimpien kehonrakentajien treenitietämykselle.
Heidän tietämyksensä kumotaan hormonien käytön ja kaupallisten piilomotiivien(esim. tuetaan jotain weider-prinsiippejä tai koitetaan myydä nöxnöx:ä) takia.
Toki liioittelua ja ihan suoraa bs:kin tulee välillä vastaan, mutta kyllä fiksu lukija huomaa milloin nämä kaverit koittavat puhua ihan asiaakin. Aika erikoista, että 80% pakkislaisista tuntuu tietävän nämä kehoilu asiat paremmin kuin kisalavoilla paatuneet kehonrakentajat. Tuskin olen väärässä kovin paljoa jos väitän, että näitten kavereitten juttuihin kannattaa tutustua ja jopa soveltaa omiin treeneihinsä osia.
uskon kyllä mitä arska sanoo ja varmasti moni muukin. se mikä tekee jutuista monesti erikoista, on se että neuvotaan erillain miten itse oikeasti reenataan. toki siinä on hyvätkin puolet, varsinkin aloittelijoiden kannalta.

Gluteus Maximus sanoi:
Hitto. Unohdin, että Arska on tottakai oikeassa. Ei se väärässäkään voi olla. Onhan sillä pitkät hauikset juu, mutta luulenpa, että on ihan genetiikan ansiota. Jos joku nyt kertoisi mulle, että miten lihassyy voi supistua toisesta päästään enemmän kuin toisesta? Kokeilepa venyttää kumilankaa niin, että se venyy toisesta päästään enemmän. Koko hauiksessa on tietääkseni vieläpä sama hermotus, eli eri hauiksen osilla ei ole omaa hermotusta. Mitenkäs tossa sitten kohdistat rasitusta eri hauiksen osille, kun koko lihas supistuu kerralla?

neutraali sanoi:
uskon kyllä mitä arska sanoo ja varmasti moni muukin. se mikä tekee jutuista monesti erikoista, on se että neuvotaan erillain miten itse oikeasti reenataan. toki siinä on hyvätkin puolet, varsinkin aloittelijoiden kannalta.

No joo kuvauksissa saatetaan heittää hiukan showta mukaan... ja totta on, että aloittelijan ja hiukan pidemmällekin ehtineen kannattaa treenata hiukan eri intensiteetillä kuin prot. Monia ammattilaisten treenivideoita katselleena huomaa, että intensiteettiä löytyy lähes kaikilta vaikka tyylit on erilaisia. Tietysti ennen kisaa otettavat treenit on aivan erilaisia jossain tapauksissa kuin esim. offilla. Ruhlin videolla muuten sen muija tekee puolet liikkeestä esim. alataljassa :D On muuten hapa muija :eek:

Powerhousu sanoi:
Hitto. Unohdin, että Arska on tottakai oikeassa. Ei se väärässäkään voi olla. Onhan sillä pitkät hauikset juu, mutta luulenpa, että on ihan genetiikan ansiota. Jos joku nyt kertoisi mulle, että miten lihassyy voi supistua toisesta päästään enemmän kuin toisesta? Kokeilepa venyttää kumilankaa niin, että se venyy toisesta päästään enemmän. Koko hauiksessa on tietääkseni vieläpä sama hermotus, eli eri hauiksen osilla ei ole omaa hermotusta. Mitenkäs tossa sitten kohdistat rasitusta eri hauiksen osille, kun koko lihas supistuu kerralla?

Tee ens hauis treenissäs testi mun mieliks. Teet ekana liikkeenä pelkkää scott hapaa kp:lla ja teet sen seuraavalla tavalla:

Teetkin vain pelkkää alkua liikeradasta. Lähes täysin käsi suorana ja siitä nostat vain ekat 5-10cm kässäriä. Keskityt jännittämään hauiksen alaosaa ja pumppaat kovalla jatkuvalla jännityksellä 15-20 toistoa. Tee vaikka 3 sarjaa näin ja katso missä tuntuu lämpö.

foo sanoi:
Tee vaikka 3 sarjaa näin ja katso missä tuntuu lämpö.
Kai siellä nyt lämpöä tuntuu, kun jänne huutaa apua. :lol2:
Mutta voin kokeilla. Selitä ensin mihin se perustuu, että lihaksen alaosa ottaa enemmän hittiä kuin yläosa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom