minä:evil:toolate sanoi:Kumpihan tässä on ollut avarakatseisempi muillekkin kun omalla treenityylille.
missä olen teilannut jonkun muun reeni tyylin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
minä:evil:toolate sanoi:Kumpihan tässä on ollut avarakatseisempi muillekkin kun omalla treenityylille.
Powerhousu sanoi:Kai siellä nyt lämpöä tuntuu, kun jänne huutaa apua. :lol2:
Mutta voin kokeilla. Selitä ensin mihin se perustuu, että lihaksen alaosa ottaa enemmän hittiä kuin yläosa.
Powerhousu sanoi:Eikös noi motoriset yksiköt toimi sen mukaan miten paljon niitä tarvitaan? En usko, että niitä valikoimaan pystyy minkä yksiköiden haluaa toimivan, vaikka niillä onkin eri hermotus. Tarkoitis tossa aikaisemmin eri hermotuksella vähän konkreettisempaa asiaa. Eli vaikka epäkäslihasta. Se voi ihan selkeästi liikkua useampaan suuntaan, nostaa olkapäitä ja vetää lapoja yhteen. Hauiksella sen sijaan on vain yksi tehtävä, joten olisiko siinä edes järkeä, että joku hauiksen osa toimisi eri tavalla kuin toinen?
Ja mitenköhän hauiksessa nämä motoriset yksiköt sijaitsevat? Lihassolut siinä luultavasti ulottuvat koko matkan lihaksen päästä päähän. Niin ainakin tekstin ymmärsin. Joten miten on mahdollista, että niitä alueellisia eroja syntyy varsinkaan pituus suunnassa? En nyt kokonaan teilaa, mutta väitän, että ne erot on niin pieniä, että niillä on käytännössä vähemmän kuin ei ollenkaan merkitystä.
foo sanoi:Itse olen suhtautunut tähän keskusteluun siten, että puhutaan asioiden teoriapohjasta ensisijaisesti. Toki olen tuonut käytännön esimerkkejä(huonolla menestyksellä) esille ja näin koittanut selventää asiaani. Jos tämä keskustelu olisi lihaksen kasvatuksesta in general, tuskin tässä kauheesti hehkuttaisin muotoasiaa. Koitan lähinnä sanoa, että muotoon vaikuttaminen on jossain määrin mahdollista(vaihtelee paljon lihaksittain) ja jatkossa olisi mukava jos tämä seikka tunnustettaisiin osana kehoilua eikä alettaisi jotain pellen viittaa sovittamaan päälle sille, joka puhuu tuntumasta ja muotoliikkeistä. Piis.
neutraali sanoi:LOL, arska paraski puhuun tuosta, ukkohan fuskas ku viimeistä päivää hauis reeneissä
edit:joku vois laittaa vielä sen kuvan joka on jossain täällä palstalla, jossa arska vääntää hauista tangolla, aivan karmee takakeno siinä kuvassa, jos ois seinä siellä takana niin sais jofaa asetella jo päähän.
Isoarska83 sanoi:Onko kukaan kokeillut sellasta liikettä kuin ojentajapunnerrus käsipainoilla maaten? Menet siis selällesi tasapenkille makaamaan, käsipainot käteen ja rinnalta nostat/ojennat kädet suorana ilmaan. Pirun raskas liike ja johan on poltetta ojentajissa. Tänään piti vähän improvisoida kun ei jaksanut ojentajia ja olkapäitä salille lähteä vääntämään.
Isoarska83 sanoi:Onko kukaan kokeillut sellasta liikettä kuin ojentajapunnerrus käsipainoilla maaten? Menet siis selällesi tasapenkille makaamaan, käsipainot käteen ja rinnalta nostat/ojennat kädet suorana ilmaan. Pirun raskas liike ja johan on poltetta ojentajissa. Tänään piti vähän improvisoida kun ei jaksanut ojentajia ja olkapäitä salille lähteä vääntämään.
Hauislihas kulkee kahden nivelen yli ja sillä on itseasiassa muitakin tehtäviä kuin kyynärnivelen koukistus jos siihen tässä viittaat. Pitää ymmärtää sitä anatomiaa ja biomekaniikkaa ennenkuin ihan faktana kirjoittaa tämmösiä juttuja.Powerhousu sanoi:Hauiksella sen sijaan on vain yksi tehtävä, joten olisiko siinä edes järkeä, että joku hauiksen osa toimisi eri tavalla kuin toinen?
Powerhousu sanoi:Hauiksella sen sijaan on vain yksi tehtävä, joten olisiko siinä edes järkeä, että joku hauiksen osa toimisi eri tavalla kuin toinen?
mun mielestä hauis vain koukistaa. ojentaja nostaa/työntää ja olkapää kiertää.Gdane sanoi:Hmm...
Mikäköhän se yksi tehtävä on näistä?
Kiertää, koukistaa vai nostaa?
Käsittääkseni se tekee noita kaikkia.....
Edit: Huspista. Toistelin sitten muita ku en lukenut ketjua loppuun asti
Lisäksi hauiksen pitkä pää kuuluu toiminnallisesti rotator cuffiin ja tukee olkaluun päätä glenoideumiin.timse sanoi:Hauislihas eli m. biceps brachii toimii seuraavasti:
Pitkä pää:
- kyynärnivelen flexio
- kyynärnivelen supinaatio
- olkanivelen abductio (lievä)
Lyhyt pää:
- kyynärnivelen flexio
- kyynärnivelen supinaatio
- olkanivelen flexio (lievä)
Eli vastaus on: kyynärnivelen koukistus, kyynärnivelen ulkokierto ja auttaa olkanivelen liikkeissä (nosto eteen).
Nää ei oo nyt mitään mielipideasioita, valitettavastineutraali sanoi:mun mielestä hauis vain koukistaa. ojentaja nostaa/työntää ja olkapää kiertää.
Inkeri sanoi:Lisäksi hauiksen pitkä pää kuuluu toiminnallisesti rotator cuffiin ja tukee olkaluun päätä glenoideumiin.