Maastaveto kehonrakennuksessa.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joo, no minulle aivan sama, jos saatte massaa niillä paineilmalaitteilla selkäänne niin siitä vaan. Itse tykkään maastavedosta ja teen sitä, tehkää te miten haluatte.
Jokainen tavallaan :thumbs:

rantapantteri sanoi:
Imo, huono tekosyy tuokin! Kyllä ne paikat siihen rasitukseen tottuu, kun totuttaa. Itsellä ainakin mahtunut mave ja kyykky aina samaan ohjelmaan. Jos mave tai kyykky on mulla väliin jäänyt, niin syy ei ole ollut loukkaantumisriski tai huono sovitus ohjelmaan, vaan syynä on ollut oma LAISKUUS ja SAAMATTOMUUS! Myönnän sen... :nolo:

Meikäläisen jalkatreenit on sitä luokkaa että muutamaan seuraavaan päivään hyvä kun pystyy kävelemään, turha edes puhua mistään ylimääräisestä jalkojen rasituksesta jollain mavella selkäpäivänä.

[sarcastic]Taidat vaan tehdä jalat puolivillaisesti[/sarcastic] :whip:

Kopriainen sanoi:
Maastaveto on Miesten liike.
Näin on ja kovat maastavetäjät tunnistaa jo selästä! :rock:

Ilecules sanoi:
Meikäläisen jalkatreenit on sitä luokkaa että muutamaan seuraavaan päivään hyvä kun pystyy kävelemään, turha edes puhua mistään ylimääräisestä jalkojen rasituksesta jollain mavella selkäpäivänä.

[sarcastic]Taidat vaan tehdä jalat puolivillaisesti[/sarcastic] :whip:

Tulee vain mieleen, että eikö mavea voi tällöin sijoittaa hiukan kauemmaksi jalkatreenistä? Olen itse myös tehnyt aikanaa mega duty jalkatreenejä pudotussarjoineen jolloin jalat olivat monta päivää kipeinä, eikä silti ole ollut ikinä ongelmaa tehdä mavea samassa ohjelmassa. Ei se maven rasitus jaloille nyt niin suuri ole.

Larzan sanoi:
Tulee vain mieleen, että eikö mavea voi tällöin sijoittaa hiukan kauemmaksi jalkatreenistä? Olen itse myös tehnyt aikanaa mega duty jalkatreenejä pudotussarjoineen jolloin jalat olivat monta päivää kipeinä, eikä silti ole ollut ikinä ongelmaa tehdä mavea samassa ohjelmassa. Ei se maven rasitus jaloille nyt niin suuri ole.

Unohdin mainita että teen siis etu- ja takareidet eri päivinä. Todella vaikea sovittaa ohjelmaan. Varmasti saisi mavella lisää perusvoimaa kroppaan mutta ei vaan ole mikään välttämätön liike kun olen kehonrakennusmielessä liikkeellä, mave on korvattavissa siis. Melkein natuna ei vaan palautuminen riitä, tiedä sitten jos olisi kunnon setit päällä :rolleyes:

Mielipide varmasti muuttuu jos ja kun innostun voimapuolesta joku päivä.

Maastaveto todellakin on hyödyllinen liike kehonrakennuksessakin...Itse en moneen vuoteen treenannut vetoa ja sen kyllä selästä näkee, eli leveyttä kyllä ja latsit on ihan suht hyvässä kunnossa MUTTA paksuutta ei selästä löydy,ja ne ns.kunnon putket selästä puuttuu...Eli kyllä sitä vetoa kannattaa alkaa hinkkaamaan ihan alusta asti.

Onhan tuo MAVE tosi mahtava perusliike, ottaa koko kroppaan :rock: , mutta en minäkään pidä sitä minään ehdottoman pakollisena liikkeenä. Satun kyllä tykkäämään siitä niin älyttömästi, että en jätä sitä pois ainakaan pitkäksi aikaa reeniohjelmistani.

Ja niinku joku täälä sano et siinä on vaikee huijata tai mitenkään selitellä jos ei nouse. Penkissä voi tilittää et perse nousee ja ylilevee ote tai kyykyssä et kaveri ei laske tarpeeks alas. Mavessa raudat maasta ja kroppa suoraks ja se on siinä!

IMO jos järkevästi maastavetelee eli pitää tekniikan hyvänä niin kyllä ne paikat ehjänä pysyy. Tämä on mun kokemukseni.

Hyödyllinen muttei välttämätön. Monet huippukehonrakentajat esim. Morimoto ja salimme omistaja, SM-tason kehonrakentaja hänkin, eivät tee mavea käytännössä ollenkaan. Eipä silti ole rakenteessa paljon huomautettavaa.

jto sanoi:
mun mielestä mode vois kyllä hieman hillitä tollasta kielenkäyttöö, jolla ei ole mitään pohjaa.

Totta puhut. Mutta näköjään kaverit saivat homman ihan miehekkäästi sovittu, joten annetaan olla tämän kerran editoimatta.

Mutta jäitä hattuun ja puhutaan asiallisesti vaikka eri mieltä ollaankin asioista.

Omaa mielipidettä:

Mave on alaselälle ehdoton kuninkuusliike millään selkäliikkeellä ei niin hirveätä tuskaa saa selälle aiheutettua kuin mavessa (Kulmasoudut ja selänojennuksilla koitettu korvata, mutta eipä ne toimi samalla tavalla) :)

Ja mitä tähän tulee että jos jalat on kipeet ennen mavea, niin itsellä näin on aika useasti kun jalkapäivä on lauantai/sunnuntai ja mavea vedellään keskiviikkona, niin siinä alussa tuntuu, että ei millään, mutta kun on ne 2 ekaa sarjaa saanu alta pois niin kyllä ne jalat kummasti vertyy. :whip:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ilecules sanoi:
Hyödyllinen muttei välttämätön. Monet huippukehonrakentajat esim. Morimoto ja salimme omistaja, SM-tason kehonrakentaja hänkin, eivät tee mavea käytännössä ollenkaan. Eipä silti ole rakenteessa paljon huomautettavaa.

Kyllä Teppei teki vetoa aika paljonkin ja ihan maasta asti nuorempana ku vielä samalla salilla reenattiin. :arvi:

itellä on kyykkyä 7sarjaa sitte mavea 7sarjaa ja viel 3sarjaa selänojennuksia jalka/selkä päivänä ja mave o hyvä liike kuha tekee sopivil painoil eikä liian isoil kute ite tein ja hajotin takareiden,sumotyylillä siis teen

Jos kilpakehoilijoista puhutaan, niin eikös monta vuotta varsin ylivoimainen Ronnie Coleman tee ihan kisadieetin loppuun asti maastanostoa? Ja selässään sekä reisissään sitä pihviä piisaa, joidenkin mielestä liikaakin.

iivili sanoi:
Jos kilpakehoilijoista puhutaan, niin eikös monta vuotta varsin ylivoimainen Ronnie Coleman tee ihan kisadieetin loppuun asti maastanostoa? Ja selässään sekä reisissään sitä pihviä piisaa, joidenkin mielestä liikaakin.

Penkki, kyykky ja veto on Colemanin perusliikkeet. Kunnon romuilla vielä treenaa. Kyykyssäkin taitaa käyttää pukua.

neutraali sanoi:
No vilkasehan vaikka Hiltusen Mikan selkää! :hyper:
Siinä selässä on voimaa (mave lähes 400kg) ja v-muoto, josta melkein kuka tahansa kehonrakentajakin olisi kateellinen.

Pecman sanoi:
Siinä selässä on voimaa (mave lähes 400kg) ja v-muoto, josta melkein kuka tahansa kehonrakentajakin olisi kateellinen.
no joo tottahan se, mutta väittäisin että yhtä paljon löytyy leveäselkäisiä ei mavettajia kuin mavettajiakin. Hiltusen v-muoto tuskin pelkästä mavesta tulee, eikä tulekaan vaan lähinnä souduilla ja vedoilla(leuat/taljat) ne latsit kasvaa, toki mave sitten tuo varmasti sen viimeisen silauksen.

neutraali sanoi:
no joo tottahan se, mutta väittäisin että yhtä paljon löytyy leveäselkäisiä ei mavettajia kuin mavettajiakin. Hiltusen v-muoto tuskin pelkästä mavesta tulee, eikä tulekaan vaan lähinnä souduilla ja vedoilla(leuat/taljat) ne latsit kasvaa, toki mave sitten tuo varmasti sen viimeisen silauksen.
Totta on ettei maastaveto pelkästään latseille riitä. Harvassa taitaa kuitenkin olla ne isoselkäiset miehet, jotka ei maastavetoa ole tehneet.

Pecman sanoi:

Hiltusella on hullu selkä! :worship:

Eihän mave ole välttämätön liike, se on vaan heidän heikkouttaan, jotka sitä eivät tee :whip:

Mikään liike ei ota yhtä kokonaisvaltaisesti selkälihaksistoon kuin kunnon maastaveto. Tällä liikkeellä luodaan alaselkään putket ja paksu selkä. Ja kuten pecman sanoi, niin kyllä sen vaan näkee mihestä onko mavet tehty: rajut epäkkäät, paksu selkä ja vahvat pakarat tästä jo kertovat.

iivili sanoi:
Näinhän seon. Jostain luin, että vahvaa selkää ei saa ilman mavea.. Osittain kyllä yhdyn tuohon. Kuningasliike on ja huomaahan sen Ronniestakin ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom