Maastaveto kehonrakennuksessa.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuuluu kyllä ohjelmaan, mikään muu liike ei ota selkään yhtä hyvin.

Kuten Hulkki edellä sanoi, taitaa vaan monilla jäädä tekemättä sen takia kun mave on raskasta.

fasti sanoi:

Kuten Hulkki edellä sanoi, taitaa vaan monilla jäädä tekemättä sen takia kun mave on raskasta.

...Tai ehkä jotkut vain haluavat vältää loukkaantumisriskiä. Itse en tajua koko Mave-hössötystä... Hyvä liike sinänsä, mut kaikki liikkeet on korvattavissa toisilla. Ja kyl sitä kasvua saa muillakin liikkeillä kun penkillä rintaan ja MAvella selkään... Tämähän koskee siis botyilua eikä voimailua...

Iceman sanoi:
...Tai ehkä jotkut vain haluavat vältää loukkaantumisriskiä. Itse en tajua koko Mave-hössötystä... Hyvä liike sinänsä, mut kaikki liikkeet on korvattavissa toisilla. Ja kyl sitä kasvua saa muillakin liikkeillä kun penkillä rintaan ja MAvella selkään... Tämähän koskee siis botyilua eikä voimailua...
no kerros maven ja suorinjaloinmaven lisäks joku hyvä liike kasvattamaan alaselkää..toki kulmasoutu ottaa muttei varmasti niin paljon..

Kyllä yleisesti ottaen hyvää huomenta on selvästikin vaarallisempi liike selälle kuin maastanosto. Itse teen molempia liikkeitä, mutta monet kiropraktikot sun muut ergonomistit kyllä varoittelevat vahvasti hyvää huomenta vastaan. Tosin hyvää huomentakin voi tehdä monella tyylillä ja taivutetuin jaloin, takapuolta taakse työntäen -tyyli eliminoi osan riskeistä. Kulmasoutuakin jotkut asiantuntijat pitävät maastanostoa selkäepäystävällisempänä liikkeenä.

Iceman sanoi:

Miksi Mavessa olisi sen suurempi loukkaantumisriski kuin muissakaan liikkeissä? Tuo menee ainakin allekirjoittaneen mielestä sarjaan tekosyyt.

Kerropa minulle yksikin selkäliike, joka ottaa yhtä monipuolisesti koko selkään kuin Mave, jos kaikki liikkeet ovat korvattavissa. Mavella saa 100% varmasti reilusti massaa koko selkään kun sitä jaksaa vain tehdä. Ehkä bodailijan ei kuitenkaan kannata ottaa sumotyylin vetoja...

Penkille kyllä on monia vaihtoehtoja bodytreenissä ja oikeastaan en pidä sitä mitenkään parhaana rintaliikkeenä muutenkaan. Mitään lähellekään Maven vertaista yleisliikettä en kuitenkaan selälle keksi.

Maven kanssa tuntuu olevan hiukan sama tilanne kuin kyykyn kanssa eli loistava ja vaikeasti korvattava massaliike, joka jätetään tekemättä kun se tuntuu pahalta. Sitten keksitään mitä ihmeellisimpiä selityksiä miksei sitä voi tehdä ja ihmetellään kun ei selkä kehity.

Larzan sanoi:
Miksi Mavessa olisi sen suurempi loukkaantumisriski kuin muissakaan liikkeissä? Tuo menee ainakin allekirjoittaneen mielestä sarjaan tekosyyt.

Kerropa minulle yksikin selkäliike, joka ottaa yhtä monipuolisesti koko selkään kuin Mave, jos kaikki liikkeet ovat korvattavissa. Mavella saa 100% varmasti reilusti massaa koko selkään kun sitä jaksaa vain tehdä. Ehkä bodailijan ei kuitenkaan kannata ottaa sumotyylin vetoja...

Penkille kyllä on monia vaihtoehtoja bodytreenissä ja oikeastaan en pidä sitä mitenkään parhaana rintaliikkeenä muutenkaan. Mitään lähellekään Maven vertaista yleisliikettä en kuitenkaan selälle keksi.

Maven kanssa tuntuu olevan hiukan sama tilanne kuin kyykyn kanssa eli loistava ja vaikeasti korvattava massaliike, joka jätetään tekemättä kun se tuntuu pahalta. Sitten keksitään mitä ihmeellisimpiä selityksiä miksei sitä voi tehdä ja ihmetellään kun ei selkä kehity.

Ensinnäkin suurempi loukkaantumisriski on aina liikkeissä jossa rautaa on enemmän. Ethän nyt oikeasti voi saatana väittää että esim. hauiskääntö taljassa olisi yhtä riskialtis liike kuin Mave??!! Jos selällä liikutellaan esim 200kg:n rautoja ja jossain hikisessä taljassa hinkkaat 30kg:lla niin onhan ne riskit täysin eri luokkaa... Mut siitä ei sen enempää.

Pointti oli se että Miksi hössöttää yhden liikkeen perään... Kyllähän Pena on myös hyvä liike mut muitakin on... Ja mä en pidä tekosyynä sitä että itse oon joskus loukannu selkäni Mavessa.. Olen treenannut selkää perse verellä sit monilla muilla liikkeillä ja kumma kyllä näyttää se selkä kasvavan ilman sitä MAveakin, joten mee saatana itsees ja tuu sit puhumaan kun tiedät jotain.. :curs:

mun mielestä mode vois kyllä hieman hillitä tollasta kielenkäyttöö, jolla ei ole mitään pohjaa.

Iceman sanoi:
Ensinnäkin suurempi loukkaantumisriski on aina liikkeissä jossa rautaa on enemmän. Ethän nyt oikeasti voi ****** väittää että esim. hauiskääntö taljassa olisi yhtä riskialtis liike kuin Mave??!! Jos selällä liikutellaan esim 200kg:n rautoja ja jossain hikisessä taljassa hinkkaat 30kg:lla niin onhan ne riskit täysin eri luokkaa... Mut siitä ei sen enempää.

Ota nyt jäämies ihan rauhallisesti!

Annetaampa tähän hiukan perusteluja. Pelkästään se, että käytät jossain liikeessä suuria painoja ei mielestäni tee siitä sen vaarallisempaa kuin liikkeestä, jossa käytät pienempiä. Jos teet liikettä kuin liikettä liian suurilla painoilla ja epäpuhtaalla suoritustekniikalla saat varmasti paikkasi rikki. Jopa sillä hauiskäännöllä. Raskaiden lähellä maksimia olevien painojen käyttö liikkeessä kuin liikkeessä varmasti altistaa enemmän loukkaantumisille kuin kevyillä painoilla veivailu, varsinkin kun lämmitellään huonosti ja tehdään liikkeet epäpuhtaasti. Mutta silti se ei tee raskaista perusliikkeistä mitenkään erityisen vaarallisia.

Iceman sanoi:
Ja mä en pidä tekosyynä sitä että itse oon joskus loukannu selkäni Mavessa..

Loukkaantuminen on aina hyvä syy välttää jotain liikettä. Kuitenkaan useimmilla kyykyn tai maven välttäjillä syy ei ole tämä.

Iceman sanoi:
Olen treenannut selkää perse verellä sit monilla muilla liikkeillä ja kumma kyllä näyttää se selkä kasvavan ilman sitä MAveakin, joten mee saatana itsees ja tuu sit puhumaan kun tiedät jotain.. :curs:

Syvällisen itsetutkiskelun jälkeen edelleen kuvittelen tietäväni 15 vuoden treenikokemuksella jotain. En väittänyt, ettetkö sitä selkää saa kehittymään muillakin liikkeillä, mutta ikävä kyllä ainakin sinun kannaltasi se mave vaan sattuu olemaan selkäliikkeiden kuningas monen muunkin kuin tietämättömän allekirjoittaneen mielestä.

P.S. Toivottavasti modet ei poista jäämiehen avautumista. Komiikkahan vain piristää päivää ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Summa Summarum:

Jos jostain syystä tunnette epävarmuutta MAveen tai kyykkyyn niin elkää ihmiset missään nimessä treenatko selkää tai jalkoja KOSKA NE EIVÄT yksinkertaisesti alias Lartzanin mukaan voi kehittyä ilna Mavea ja Kyykkyä.

Uskomatonta paskaa 15-vuoden treenikokemuksella...

JA HENKILÖKOHTAISESTI treenaisin itse kyllä MAVEa mut olen löytänyt muita ja vähemmän OMASTA MIELESTÄNI riskialttiita liikkeitä. JA koska tulosta on tullut niin en ole nähny syytä treenata MAVEa (ainakaan lähitulevaisuudessa).

Täytyy vaan ihmetellä että jos 15-vuotta treenaa ja tutkiskelee itseään niin aika huonosti on tutkisteltu jos ei tuossa ajassa löydä muita liikkeitä kropalle...

fasti sanoi:

Paskat. Jää aika paljolti mave tekemättä koska sitä on mahdotonta sijoittaa ohjelmaan.

Jos jalat on paskana jalkatreenistä niin on aivan turha lähteä leikkimään mavella esim. selkäpäivänä.

Ileculesin mainitsemista syistä teenkin sumotyylillä maven, ottaa paljon enemmän reisiin (myös etureisiin :eek: ), kuin perinteisellä ja jopa mun liikkuvuus (=rautakanki) riittää tekemään sitä kunnollisella tekniikalla. Väitän, että turhan moni väittää tsekanneensa maven ja kyykyn tekniikkansa, muttei ole huomioinut esim. sitä, että ala-asennossa perse ja alaselkä lähtee pyöristymään, ikäänkuin kääntymään alle, mitä ei saisi tapahtua, koska siitä tulee alaselkäkipuja, juntturaa (lievimmillään) ja viimelopussa (jos varoitussignaaleista ei välitä) särkyy paikat.

Niin joo, lisäksi pidän toki mavea jalkaliikkeenä, en selkäliikkeenä. Se on hyvä vaihtoehto kyykylle. Juu, siinä sivussa reenautuu toki selkä ja epäkkäätkin, mutta ei haittaa.

Julle on mun makuun nykyään SJMV:a parempi liike. Pyllistän siinä kunnolla ja taivutan polvia kohtalaisesti. Eipä ole siitä ainakaan alaselkäongelmia tullut, mutta takareidet ja vatsalihakset ottavat kyllä pätkyä aika kovasti. :thumbs:

Ilecules sanoi:
Paskat. Jää aika paljolti mave tekemättä koska sitä on mahdotonta sijoittaa ohjelmaan.

Jos jalat on paskana jalkatreenistä niin on aivan turha lähteä leikkimään mavella esim. selkäpäivänä.

Imo, huono tekosyy tuokin! Kyllä ne paikat siihen rasitukseen tottuu, kun totuttaa. Itsellä ainakin mahtunut mave ja kyykky aina samaan ohjelmaan. Jos mave tai kyykky on mulla väliin jäänyt, niin syy ei ole ollut loukkaantumisriski tai huono sovitus ohjelmaan, vaan syynä on ollut oma LAISKUUS ja SAAMATTOMUUS! Myönnän sen... :nolo:

rantapantteri sanoi:
Imo, huono tekosyy tuokin! Kyllä ne paikat siihen rasitukseen tottuu, kun totuttaa. Itsellä ainakin mahtunut mave ja kyykky aina samaan ohjelmaan. Jos mave tai kyykky on mulla väliin jäänyt, niin syy ei ole ollut loukkaantumisriski tai huono sovitus ohjelmaan, vaan syynä on ollut oma LAISKUUS ja SAAMATTOMUUS! Myönnän sen... :nolo:

Täysin samaa mieltä!

Monihan tekee HST treenissä kyykyn ja maven jopa samassa treenissä... :whip:

Mavessakin loukkaantumisriskit on aika pienet, kun pistää sen tekniikan kuntoon. Voi vetää isojakin romuja ilman vyötä jne. kuhan on tekniikka oikein. Periaatteena onse, että jossei selkä pysy suorassa tehdessä niin rautaa on liikaa. Mitä omiin kokemuksiin tulee, niin mavea on tullut tehtyä aikas paljon, eikä koskaan ole mitään sattunut, romut välillä omalla asteikolla isoja ja välillä pieniä. Nyt olen löytänyt mavessa kyllä tuon tekniikan mikä itselle passaa ja hyvin nousee :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom