Kyykky- ja mavekyssäreitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vinkkejä maveen kaivattaisiin. Eli olen aika pitkä (188) ja omaan vielä suhteettoman pitkät jalat. Tämä vaikeuttaa maven tekoa todella paljon eli erityisesti pitkien reisien vuoksi selkä köyristyy lähes väkisin maasta vedettäessä. Ongelmaa ei ole todella pienillä painoilla (tyyliin 50kg) mutta heti kun rautaa laitetaan tankoon sen verran että liike ylipäänsä tuntuu jossain menee asento todella vaikeaksi ja yläselkä menee väkisin köyryyn kun tankoa joutuu tavallaan nostamaan kaukaa vaakatasossa olevien pitkien reisiensä "takaa" jopa kurottaen. Tuntuisi hassulta mavetää alle 60 kilolla, kun esimerkiksi kulmasoudussa tangolla sarjapainot ovat tällä hetkellä 90kg.

Miten muut pitkät kaverit ovat ratkaisseet mavetekniset ongelmansa?

Vinkkejä maveen kaivattaisiin. Eli olen aika pitkä (188) ja omaan vielä suhteettoman pitkät jalat. Tämä vaikeuttaa maven tekoa todella paljon eli erityisesti pitkien reisien vuoksi selkä köyristyy lähes väkisin maasta vedettäessä. Ongelmaa ei ole todella pienillä painoilla (tyyliin 50kg) mutta heti kun rautaa laitetaan tankoon sen verran että liike ylipäänsä tuntuu jossain menee asento todella vaikeaksi ja yläselkä menee väkisin köyryyn kun tankoa joutuu tavallaan nostamaan kaukaa vaakatasossa olevien pitkien reisiensä "takaa" jopa kurottaen. Tuntuisi hassulta mavetää alle 60 kilolla, kun esimerkiksi kulmasoudussa tangolla sarjapainot ovat tällä hetkellä 90kg.

Tanko korokkeille = painojen päälle.

Salillani ei varsinaisia korokepaloja tai rackia tangolle ole. Pitääpä kokeilla noita painolevyjä, en ole tullut ajatelleeksi. Meneekö osa liikkeen tehosta sitten kuitenkin taivaan tuuliin kun ei vedä ihan maasta saakka?

Ensisijaisesti harjoittelemalla tekniikkaa ja vahvistamalla keskivartaloa. Ite aloittelin myös samankaltaisilla painoilla ja luulin omaavani samankaltaisia ongelmia. Aika nopeasti painot kuitenkin nousi toiselle sadalle siitä edelleen nopeasti aina vaan reilusti yli puolentoistasadan. Sitten yhden kerran venäytin selän pahoin mavessa ja nyt olen taas nöyrästi palannut harjoittelemaan pienemmillä painoilla.

Kyllä se yläselkä saa pyöristyä, ei tuo ole mikään syy olla vetämättä lattiasta.

.
Itsellä kans pitkät jalat ja pitkä reisi eli homma ei ole niin helppoa mitä sopusuhtasemmilla kavereilla eli joutuu hakemaan sitä omaa tyyliä.Kapeella mavettaessa en koita etes mitään pyllistelyjä vaan vedän suoraan siitä kulmasta mistä rauta irtoaa lattiasta.Nykyään oon alkanut tutustua sumovedon saloihin.

Salillani ei varsinaisia korokepaloja tai rackia tangolle ole. Pitääpä kokeilla noita painolevyjä, en ole tullut ajatelleeksi. Meneekö osa liikkeen tehosta sitten kuitenkin taivaan tuuliin kun ei vedä ihan maasta saakka?

kokeilepa sumovetoa, jos reidet on suhteettoman pitkät. tai vedä kapealla jalkaotteella, kuitenkin selkä suorana. selän suuri kulma nostossa vaatii lantion ojentajilta ja selän ojentajilta enemmän voimaa kuin pystympi kulma >> enemmän lihasta ja voimaa. jos haluat nostella isompia painoja, ei muuta ku koroketta sitten alle. tärkeintä lienee, että löytyy maveen riittävän turvallinen tekniikka. itse olen oman mave-enkka kuntoni hankkinut työntö ja tempausvedoilla, joissa yläselän ei anneta pyöristyä. ainoastaan maven ennätyskokeilussa annoin yläselästä periksi. hikisen 1x180 kg työntövedon jälkeen samassa reenissä mave 1x230 kg vauhdilla ylös. tosin mulla on huono selkä, joka ei perinteistä mave vääntämistä kestänyt tuolloin.

Mikähän tossa on kun saan aina mavessa hierottua forkut shortsien reunaan verille? Pienillä painoilla ei tietenkään, muttakun raudat alkaa oleen tua lähellä maximia 150-170kg luokkaa, niiin molemmat kädet verillä. Eipä sitä reenatessa huomaa, mutta sen jälkeen. Jalat on about hartioiden leveys, ehkä vähä yli ja pilkurillit merkeillä, meniskö tässä vikaan?

Mitenkäs tuo sumomave, niin onko se tehokas selkäliike enää? Nimenomaan alaselän tehokas liike puuttuu valikoimastani kun ei meinaa tuo normaali mave onnistua. Muita paikkoja tulee kyllä treenattua kunnolla muutenkin.

Mitenkäs tuo sumomave, niin onko se tehokas selkäliike enää? Nimenomaan alaselän tehokas liike puuttuu valikoimastani kun ei meinaa tuo normaali mave onnistua. Muita paikkoja tulee kyllä treenattua kunnolla muutenkin.
Ottaahan se vähä sinnekkin mutta enemmän jalka ja lantio liike tuo sumoilu.

E.Ookko muuten sjmv kokeillu?

Mikähän tossa on kun saan aina mavessa hierottua forkut shortsien reunaan verille? Pienillä painoilla ei tietenkään, muttakun raudat alkaa oleen tua lähellä maximia 150-170kg luokkaa, niiin molemmat kädet verillä. Eipä sitä reenatessa huomaa, mutta sen jälkeen. Jalat on about hartioiden leveys, ehkä vähä yli ja pilkurillit merkeillä, meniskö tässä vikaan?

En ole ite keksinyt mitään muuta ratkaisua kuin vetää aina pitkähihainen paita päällä. Kerran vedin nimittäin forkuista niin pahasti nahat pois että kesti 3 viikkoa parantua ja piti rasvalappua ja siteita pitää käsissä.

Ottaahan se vähä sinnekkin mutta enemmän jalka ja lantio liike tuo sumoilu.

E.Ookko muuten sjmv kokeillu?

Siinä ongelmana on sitten oma notkeus, hehe. Oon sen verran kanki jätkä ei maasta asti onnistu kyllä tuokaan suoralla selällä.

Vilu sanoi:
Jalat on about hartioiden leveys, ehkä vähä yli

Entäs hieman kapeampi asento, itellä tulee vedeltyä tosi kapeella jalkojen asennolla ja kädet mahdollisimman luonnollisesti suorina, tuo sun ote kuulostaa käsienkin osalta hieman leveeltä. En ole kertaakaan saanu mitään damagee aikaseksi ja sellainen hartioiden levyinen/semisti leveämpi jalkojen asento tuntuu jotenkin huteralta verrattuna hartioita kapeempaan, mut kai sekin riippu kropan välityksistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom