Kyykky- ja mavekyssäreitä

Eikös tällein nimenomaan jalat sitten ekana suoristu ?
Ei, silloin kun "työntää jaloilla lattiaan", jalat on vahvemmin mukana nostossa ja suoristuvat myöhemmin. Vertaa esim. Ed Coanin ja Ano Turtiaisen nostoja. Coan lähtee aika alhaalta kyykystä ja työntää tuohon tyyliin jaloilla, Turtiainen taas lähtee melkein pystystä ja nostaa enemmän selällä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis miten sä ees voit verrata noita tyylejä? Mun tietääkseni Coan veti sumona.

Siis miten sä ees voit verrata noita tyylejä?
Siis pointtihan oli juuri se että ne ovat täysin erilaiset tyylit. Pitääkö vääntää rautalangasta?

Mun tietääkseni Coan veti sumona.

Ja tiedät väärin. Coan aloitti sumolla mutta vaihtoi nivusvamman jälkeen perinteiseen tyyliin joskus jo 1990-luvulla. Tuossa nyt muutama perinteisellä vedetty alkuun:

http://youtu.be/aMGnd2_CrD0
http://youtu.be/6Hedp8swmpw
http://youtu.be/Ot5v5JpOJMc

Ei tosta sun tekstistä voinu päätellä että tarkoitit sumoa. Ja olin osittain oikeassa jos hän on kerta vetänyt sumona jossain vaiheessa. Taisi kovimmat raudat ottaa sillä tyylillä muutenkin!

Ei tosta sun tekstistä voinu päätellä että tarkoitit sumoa. Ja olin osittain oikeassa jos hän on kerta vetänyt sumona jossain vaiheessa. Taisi kovimmat raudat ottaa sillä tyylillä muutenkin!
Ei vaan nimenomaan en tarkoittanut sumoa. :wall: Oletin tietysti että on yleistä tietoa että Coan on vetänyt sekä sumolla että perinteisellä, ja että kaikilla on tarpeeksi järkeä ymmärtää että vetotyylistä puhuttaessa oletusarvoisesti tarkoitetaan sitä tyyliä mitä se on viimeiset lähes 20 vuotta käyttänyt. Kyllähän Coan otti enkkansa 901 lbs sumolla (v. 1991), mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä tähän keskusteluun. Yhdessä noista videoista oleva 887 lbs vuodelta 1998 taitaa olla paras johon Coan pääsi perinteisellä, eli yli 400 kiloa veti siis silläkin tyylillä.

P.S. Käsittämättömintä tuossa Coanin 901 lbs nostossa on, että se on otettu 100 kilon (220 lbs) sarjaan! Suhteessa sama kuin jos 150 kg äijä nostaisi 600 kg maasta....

Itse aloitan maven suht. matalalta koska kädet suhteessa jalkoihin kohtuu lyhyet. Pitäis varmaan kahtella tuota sumoa. Miten eroaa lihasaktivointi sumon ja tavallisen välillä ? Kumpi rasittaa kehoa enemmän/paremmin, eroja selän aktivoinnissa (itsellä heikko ala-selkä, josta haluan eroon) ? SS:ssä tehnyt nyt tavallista mavea, haittaisko jos kokeilisin sumona ?

Mikä mulla on mavessa vikana kun ei meinaa pysyä selkä suorana ja kun rupeen nostamaan tankoa niin teen sen kokonaan jaloilla ja lopussa suoristan selän kokonaan eli noston aikana selkä pysyy samassa asennossa? toivottavasti saitte selvää...

Mut normi kapia veto on parempi bodauksee mun mielestä.

Tähän on pakko puuttua sen verran et miten helvetissä mavea vedetään bodausmielessä? Jos nyt vedetään vaikka perus 3-4x10 mavea ni saa melkone teräspalautuminen olla ettei tosta oo vähintään viikkoa jumissa. Ite kun koitin bodyreeneissä tuota tehdä ni kahen viikon jälkeen siirryin suosiolla kulmasoutuun. Ja mielestäni omaan naturaaliksi suht kovan palautumistason.

Meinasin et kapialla on parempi kasvattaa sitä selkää. Kapeeta on muutenki parempi käyttää reeneis, itte vedän sumol vaa kisois.

itte jos bodailua duunaisin nii jättäsin maastavedon sikseen ja tekisin mielummi pukeilta/pinnoilta vetoja.

Nii joo, en tee ikinä maastavetoa ku korkeintaa kolmosen sarjoja. Tollaset kympit on iha tappoa.

Tähän on pakko puuttua sen verran et miten helvetissä mavea vedetään bodausmielessä? Jos nyt vedetään vaikka perus 3-4x10 mavea ni saa melkone teräspalautuminen olla ettei tosta oo vähintään viikkoa jumissa. Ite kun koitin bodyreeneissä tuota tehdä ni kahen viikon jälkeen siirryin suosiolla kulmasoutuun. Ja mielestäni omaan naturaaliksi suht kovan palautumistason.

No et ilmeisesti.

JP-P tunnut monitoroivan aktiivisesti tätä threadia niin onko sulla tietoa että voiko kapea ote kyykätessä vahingoittaa olkapäitä ja hauiksen ylempää kiinnityskohtaa? Mulla on molemmat kipeytynyt suunnilleen samaan aikaan ku kavensin tuota otetta. Kokeilemalla leveämpää otetta jonkin aikaa tuo selviäisi mutta ajattelin täältäkin kysyä...

JP-P tunnut monitoroivan aktiivisesti tätä threadia niin onko sulla tietoa että voiko kapea ote kyykätessä vahingoittaa olkapäitä ja hauiksen ylempää kiinnityskohtaa? Mulla on molemmat kipeytynyt suunnilleen samaan aikaan ku kavensin tuota otetta. Kokeilemalla leveämpää otetta jonkin aikaa tuo selviäisi mutta ajattelin täältäkin kysyä...

Ei pitäisi vaikuttaa, mahdotonta sanoa näkemättä että mitä teet väärin siinä. Käsien pitäisikin olla aivan olkapäiden vieressä. Tanko pysyy silloin paremmin selässä.

Ainut mitä tulee mieleen on riittämätön liikkuvuus ja siitä aiheutuvat ongelmat.

Sm tason painonnostaja neuvoi meikää laittamaa käsiä kapeammalle tangossa ja tämä estää automaattisesti selän huonon asennon ja etukenon, koska tankoa ei saa niin ylös niskaan. Nyt tulee offtopic kysymys. Miksi prässissä ei saa vetää jalkoja ihan suoraksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom