Kyykky- ja mavekyssäreitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
trap-bar-deadlift.jpg

aika lähellä tossakin näyttäis olevan noi forkut lähellä reisiä, joten tuskin ratkasis ongelmaa. Ärsyttää vaan kun kerran viikossa on forkut palanu.

Siinä ongelmana on sitten oma notkeus, hehe. Oon sen verran kanki jätkä ei maasta asti onnistu kyllä tuokaan suoralla selällä.

eikai suorinjaloinvedossa olekaan tarkotus nostaa maasta asti ? siis toki tanko ensin nostetaan, mutta sitten lasketaan jalat vähän koukussa, selkäsuorassa, tankoa alemmas, itellä pikkasen polvien alle, niin että tuntuu takareisissä. eli pylly pystyssä, jalat aavistuksen koukussa (ei lukossa) ja lantiosta joustetaan. ?

eikai suorinjaloinvedossa olekaan tarkotus nostaa maasta asti ? siis toki tanko ensin nostetaan, mutta sitten lasketaan jalat vähän koukussa, selkäsuorassa, tankoa alemmas, itellä pikkasen polvien alle, niin että tuntuu takareisissä. eli pylly pystyssä, jalat aavistuksen koukussa (ei lukossa) ja lantiosta joustetaan. ?

Lähtöasento ylhäältä on hyvä muistisääntö. Maveta tanko lattiasta ylös jos ei käytä häkkiä.

Täytyy kokeilla tuota sjmvtoa sitten. Mutta sama kysymys, onko se hyvä selkäliikkeeksi? Tai edes parempi kuin vartalonojennukset lisäpainoilla, joka on tällä hetkellä ainoa alaselkäliikkeeni selkätreenissä kulmasoudusta tulevien mave ykkösten lisäksi (kun siis nostan tangon maasta).

aika lähellä tossakin näyttäis olevan noi forkut lähellä reisiä, joten tuskin ratkasis ongelmaa. Ärsyttää vaan kun kerran viikossa on forkut palanu.

Eiköhän Helios tarkoittanut kysyä että vedätkö nykyään tollasella tangolla kun tossahan on forkut vasten reisiä.
Itekkään ei oikeen ymmärrä miten normitangolla vetäessä voi saada forkut raastettua reiteen? Toki jos oteleveys on sama kuin jalkojen leveys niin sitten ehkä mutta sullahan se ei näin ollut.

Mulla on sellane ongelma ton kyykyn kanssa eli kun ala selkä ja reidet on nii jäykät nii ei oikee saa tehtyy tota kyykky liikettä varsikaa painojen kanssa niin mite sais venyvyyttä ?
Vai onnistuuks se sellai et yrittää vaa kyykky liikettä ilman painoja esim 3x10 ? :D

Niin ja aloittelija oon.

Mulla on sellane ongelma ton kyykyn kanssa eli kun ala selkä ja reidet on nii jäykät nii ei oikee saa tehtyy tota kyykky liikettä varsikaa painojen kanssa niin mite sais venyvyyttä ?
Vai onnistuuks se sellai et yrittää vaa kyykky liikettä ilman painoja esim 3x10 ? :D

Venyttele, kyykkää jumppakepillä ja istuskele kyykyssä aina tilaisuuden tullen niin kyllä se liikkuvuus ajan myötä paranee.

Ja mulla on auttanut se, kun on opetellut yksinkertaisesti istumaan kyykyssä. Sitten kun pystyt istuskelemaan lattialla tähän malliin pidemmänkin ajan, niin liikkuvuus kyllä riittää kyykkäämiseen salillakin.

AsianSquat.jpg

Ainakaan alaselkä ei saisi olla kovin pahalla mutkalla tai "kissanselkänä", koska silloin välilevyjen rasitus kasvaa tosi rumasti. Yläselkä mutkalla nostamisesta ollaan sitten montaa mieltä, mutta eiköhän sekin ole turvallisintä pyrkiä pitämään suorana ainakin, kunnes on riittävästi kokemusta, että varmasti tietää mitä tekee.

Ja mulla on auttanut se, kun on opetellut yksinkertaisesti istumaan kyykyssä. Sitten kun pystyt istuskelemaan lattialla tähän malliin pidemmänkin ajan, niin liikkuvuus kyllä riittää kyykkäämiseen salillakin.

AsianSquat.jpg

Itse pystyn istumaan noin vaikka koko päivän, mutta kun laitetaan edes tanko niskaan niin kroppa kaatuu eteenpäin. Jos painoja pitää edessä, niin asento pysyy melkein paremmin kun ei mitään.

Tai se liikkuvuuden ongelma löytyy lantionseutua ylempää, rintarangan (ja hartiarenkaan) alueelta. Toki syynä voi myös olla erilaiset tekniikkavirheet, keskikropan hallinnan puute jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom