Kyykky- ja mavekyssäreitä

Mitäs mieltä ootte jos tekis eri vetovariaatioita (normi veto, räkkiveto polven alta, veto korokkeella seisten) joka selkätreenissä eli neljän päivän välein ku tähän asti oon tehny 8 päivän välein? Tähän asti siis oon aina tehny kaikki treenit kovaa mutta tästä eteenpäin tekis joka toisen treenin kevyillä painoilla tekniikkaan ja räjähtävyyteen keskittyen?

Vedossa kannattaa varioida paljon!! välillä volyymi treeniä(5x4,6x3,5x2 yms).. nopeus viikkoja vedolle jossa vedetään esim kumeilla räjhtäviä 1-2 toistoo(toimii ilman kumejakin) aikanaan kun alotin nopeusvoima treenin vedolle ja korokkeella seisten vedon.. niin veto maximini kasvoi 185 kilosta 200 kiloon 3½ kuukaudessa.. räkkiveto on hyvää treeni loppuojennukselle.. itse tein sen virheen että hakkasin sitä liikettä aivan liikaaa.. niin räkistä tuli se 230kg ja lattiasta irtosi 185kg.. eikä kannata unohtaa julleakaan se on erinomainen lantion ja keskiropan kehittäjä, varsinkin sumovetäjillä toimii kun junan vessa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tolla samalla idealla se oma veto ainakin kehittyi kaikista parhaiten :) Räkkivetoon en paljoa panostanut, koska siinä nousi suhteessa ihan liikaa rautaa normivetoon, joten mitä iloa siitä oli. Jos en lattiasta jaksaisi vetää samoja, niin ei paljoa hyödytä 300kg räkkivedotkaan. Eriasia sitten jos on loppuojennuksessa vaikeuksia. Esim korokkeelta nousi vähemmän, joten panostin siihen, koska lähtöhän silloin oli heikko kohta :) Ja älkää käsittäkö väärin, tottakai nostomatkan pidentyessä kuuluu nousta vähemmän ja toisinpäin.

Mutta taisi se jto jo sanoa kaiken tarpeellisen :)

Joo. Mulla on kans toi irrotus heikoin kohta eli pitää varmaan korokkeelta vetoon panostaa eniten. Räkkivetoa ku oon tehny vasta muutaman kerran ja siinä nousee huomattavasti isommat raudat ku normi vedossa..

Hmh neuvokaahan, elikkäs kun teen kyykkyä niin tuntuu, että oikean puolen etureisi kehittyy paljon paremmin kuin vasemman. Jalkojen kulma on sama ja alas mennään molemmat jalat samaa tahtia mutta tuntuu, että liike ottaa silti oikeaan jalkaan enemmän ?? Oikea etureisi tuntuu myös hieman vasenta "lihaksikkaammalta". Maastavedossa ei ole minkäänlaista ongelmaa ja vedän kapeella myötäotteella med sormilukko. Pitäisikö vain ottaa joka reenin loppuun pari sarjaa vasemmalla jalalla etureisikoneella vähän aikaa, ja sitten alottaa taas kyykkääminen ? Niin ja sellaista vielä, että vasemmassa polvessa oli rasitusvamma, jonka takia en tehnyt kyykkyä ja maastavetoa n. 2-3 kuukauteen. Nyt vamma on melko hyvin parantunut. Maastavedossa tein viimeksi työsarjat: 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg ja 3x120kg. Kyykyssä olen tehnyt 70kg 5-6 toiston sarjoja viimeksi.

Jotkut haukkuvat sumomaven helpoksi vaikka saavat itse normileveydellä enemmän rautaa liikkeelle. Onks se sumomave helpompi vai onko yksilökohtasta kummalla nousee helpommin?

Kai se on siitä kiinni, mikä tuntuu itselle sopivammalta. En ole juuri nähnyt kovia vetotuloksia sumolla vedettynä, muutaman kylläkin. Mutta pääsääntöisesti kovat vedot on aina kapealla tyylillä. Voi tosin johtua siitä, että perinteistä arvostetaan jonkun verran enemmän ja sillä yleensä vedetään.

Jotkut haukkuvat sumomaven helpoksi vaikka saavat itse normileveydellä enemmän rautaa liikkeelle. Onks se sumomave helpompi vai onko yksilökohtasta kummalla nousee helpommin?
Mulla ainaki sumona nousee paljon huonommin eli yksilökohtaista on. Lisäks jostaki syystä hämärtyy silmissä jos sumona vetää :S

Mitäs mieltä ootte jos tekis eri vetovariaatioita (normi veto, räkkiveto polven alta, veto korokkeella seisten) joka selkätreenissä eli neljän päivän välein ku tähän asti oon tehny 8 päivän välein? Tähän asti siis oon aina tehny kaikki treenit kovaa mutta tästä eteenpäin tekis joka toisen treenin kevyillä painoilla tekniikkaan ja räjähtävyyteen keskittyen?

http://www.elitefitness.com/forum/w...g/westside-barbell-basic-template-469668.html

Tuostapa ottamaan idean tynkää

Köökeri jo mainitsikin että sormilukko on super!

Ja jos myötäote niin sormilukolla paaljon pare pito, sen peukun teippauksen (tyvinivelen ja keskimmäisen välille) mangnesiumin ja pihkan kanssa.
>Remmeistäkin lienee enemmän hyötyä jos myötäote?>vastaotteella en oo tajunnu miten remmit toimii? Vaan ristiotteella ei tullu taas käyteltyä ,koska ei tarvinnut.

Kiloja halajava vetänee ristiotteella edelleen eniten:rolleyes:.

Sumo on tekniikkalaji eikä siinä ole mitään helppoa kapeaan vetoon verrattuna. JOS on hyvät välitykset sumoon ja JOS jaksaa harjoitella tekniikan kuntoon, toki rauta on paljon kevyempää kapeaan vetoon verrattuna koska nostomatka lyhenee. Tässä legendojen taidonnäytteitä: Jarmo Virtanen ja Ismo Lappi. Sanna Apuli ei ehkä ole legenda, mutta loistava tekniikka joka tapauksessa.

Kuinka paljon porukka käyttää maastavedossa ristiotetta? Lueskelin artikkeleita ja jossain eräs "vanha tekijä" kielsi ristiotteen ehdottomasti, sen vaikuttaessa selkään toispuoleisesti.
Itse olen opetellut vetämään alusta saakka ristiotteella, parit eka vuotta vaihtelematta sitä (tyhmää). Nyt kauan vedellyt vuorotellen. Menee jo hyvin sillä "luonnottomallakin" ristiotteella.

Vetoremmien käyttöä toisaalta jotkut eivät suosittele maastavedossa. Ja oma
myötäote ei todellakaan pidä enää yli 130-140kg yli.

Toinen kysymys : Mikä psykologia on ristiotteessa? Paukkua saa kummasti enemmän sen kanssa kuin ilman sitä.

Kuinka paljon porukka käyttää maastavedossa ristiotetta?

Melkein kaikkihan sitä käyttää ja tuskin se sitten kauhean vaarallinen on, jos vaan muistaa vaihdella. Jos myötäotteella haluaa vetää, eikä normiote pidä niin ei siinä paljoa vaihtoehtoja oo. Remmit, tai sormilukko. Tietty kannattaa muistaa mankku, mutta se ei yksinään riitä, jos pitäis saada kymmeniä kiloja lisää.

Melkein kaikkihan sitä käyttää ja tuskin se sitten kauhean vaarallinen on, jos vaan muistaa vaihdella. .

Koskaan en ole otetta vaihtanut, ja olen kuullut kokeneemmilta ettei tarvitsekkaan. Mitään ongelmia ei ole ollut, toistepäin tuntuu täysin luonnottomalta vain, kyllä se samanlailla silti nousee, kädet kun ovat vain kuin vetokoukut hyvällä mave tekniikalla.

Laitan tännekki, Eli miten kotona vois kyykätä, kun tuntuu että ei saa tonne niskan taakse mitään 50kg kun paino horjuu tai jos ei pysty pitämään ylhäällä. Tai siis millä noi painot ylipäätänsä saa niskan taakse

sori

Koskaan en ole otetta vaihtanut, ja olen kuullut kokeneemmilta ettei tarvitsekkaan. Mitään ongelmia ei ole ollut, toistepäin tuntuu täysin luonnottomalta vain, kyllä se samanlailla silti nousee, kädet kun ovat vain kuin vetokoukut hyvällä mave tekniikalla.

Lihasepätasapaino on se syy miksi sitä pitäisi vaihdella.

Lihasepätasapaino on se syy miksi sitä pitäisi vaihdella.

Hain viestilläni sitä, että jos ei kerta tunnu ottavan erilailla lihaksiin eri otteilla niin tuskin lihasepätasapainoakaan tulee. Tietysti tekniikoita on monia, ja jalkojen puolesta ei ainakaan ole väliä mitenpäin kädet ovat.

No jos otteen vaihtelusta ei oo haittaa, niin vaihtelisin ihan varmuuden vuoksi. On kuitenkin tullut aika luotettavilta tahoilta myös väite, että vaihtelemattomuus aiheuttaa haitallista lihasepätasapainoa. Omaa kokemusta ei kylläkään oo, koska en vedä ristiotteella juuri lainkaan.

No jos otteen vaihtelusta ei oo haittaa, niin vaihtelisin ihan varmuuden vuoksi. On kuitenkin tullut aika luotettavilta tahoilta myös väite, että vaihtelemattomuus aiheuttaa haitallista lihasepätasapainoa. Omaa kokemusta ei kylläkään oo, koska en vedä ristiotteella juuri lainkaan.

Kuin myös levyjen lastaaminen? Pelkästään oikealla tai vasemmalla kädellä otetaan levy maasta/telineestä ja lastataan tonneittain
treeneissä limppuja,johan tulee kroppaan treeniä toispuoleisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom