Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
vaikee sanoo näin vähillä tiedoilla. jos se on kipee älä kiusaa. viikon buranamyrkytys ja pitäs parantuu koko ajan. ellei menny selkeesti jossain liikkeessä, sit ei pitäs olla paha.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos toteutan jotain 5x5 tai 3x4->6x6 kaavaa (jättäen siis "paljon" toistoja varastoon) pääliikkeissä nostaakseni voimatasoja
,niin eliminoinko tuon voimankehityksen jos pääliikkeen jälkeen teen vielä 1-2 liikettä samalle lihakselle bodaustyyppisesti (8-15 toistoa) kovalla bodaus intensiteetillä
 
paljon on 1-3. ei se ylenpalttinen hapottelu kyllä voimatreenille paras kamu ole. palautumisen optimointi lähinnä. miksi sun pitäs noin tehdä? esimerkki? millasia rautoja liikuttelet?
 
Minkähän variaation ottaisin viikon toiseen penkkitreeniin, kun tuntuu, ettei penkissä ole varsinaisesti heikkoa kohtaa? Kapea penkki on ollut aika pitkään mukana, mutta sen kehitys ei taida ihan täysin siirtyä normipenkkiin, koska kapea on lähinnä alkanut ottaa testilevyistä penkkiä kiinni. Kannattaisko tehä suosiolla vaan toinen "tavallinen" penkkitreeni? Vinopenkin teen varmaankin jommassa kummassa punnerrustreenissä käsipainoilla toisena punnerrusliikkeenä, joten vinopenkkikään tuskin on ratkaisu.

1. Mave, korkea boksikyykky, voimapyörä seisten kuminauhalla, pohkeet
2. Penkki, leuat vo, pystysoutu, hauiskääntö, kiertäjät
3. Kyykky, mave stoppi polven alla, kierto tangolla, pohkeet
4. Penkkivariaatio (?), kulmasoutu, kp vinopenkki, puristusvoimaa

Tommosta runkoa siis aattelin. Penkkivariaatio on enää varsinaisesti auki. Lattiapunnerrus tai leijupenkki 5–7 cm rinnasta tulis mulle mieleen, mut en tiiä.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi kysymys liitten tohon Joppa:n kysymykseen. Eikö tollasessa tilanteessa voisi vain tehdä kaksi kertaa penkkiä viikkoon, jos selkeetä heikkoa kohtaa ei ole?
 
Uusi kysymys liitten tohon Joppa:n kysymykseen. Eikö tollasessa tilanteessa voisi vain tehdä kaksi kertaa penkkiä viikkoon, jos selkeetä heikkoa kohtaa ei ole?

Sitäkin mä tossa mietin jo. Oisko siis paras tehdä toisessa treenissä ihan tavallinen penkki, mutta vaikkapa stopeilla rinnalla? Vaikka mä en kyllä kisaa, joten sinällään stoppien harjoittelu ei ole välttämätöntä mulle.
 
Sitäkin mä tossa mietin jo. Oisko siis paras tehdä toisessa treenissä ihan tavallinen penkki, mutta vaikkapa stopeilla rinnalla? Vaikka mä en kyllä kisaa, joten sinällään stoppien harjoittelu ei ole välttämätöntä mulle.

Kyl se siihen rinnaltalähtöön vaikuttaa muutenkin. Ei se stoppipenkki oo vaan sitä varten, että osais stopista nostaa.
 
stopit auttaa edelleen niiden heikkojen kohtien poistoissa ja raakanostajalle se alaosan kontrolli on tärkee. staattiset osat kannattaa tehdä myös ns. leijustoppeina eli ei rinnalla lepuuttelua.
 
Kun tekee yläkropan voimatreeniä, onko suurta väliä tekeekö liikkeet siten, että ensin kaikki työntävät ja sen jälkeen vetävät? Vai esim näin jolloin lihat pääsee hetkeksi huilimaan liikkeiden välillä:
Kapea penkki
Kulmasoutu
Vinopenkki tangolla
Ylätalja
Pystäri
Alatalja
Dippi
Hauis tangolla
Ranskalainen punnerrus
Facepull + viparit sivulle superina

Eli kun voimatreenissä muutenkin pitää suht reilut palautukset, niin onko tuolla liikkeiden järjestyksellä niin kovin suurta merkitystä? Tähän asti olen siis tehnyt joko työntävät tai vetävät ekana putkeen.

Lisäkysymys tuohon treeniin liittyen, tarvitseeko tehdä ojentajille kapeaa penkkiä sekä dippiä pääliikkeinä, vai riittäisikö jompi kumpi? Kapean jos ottaisin pois, niin laittaisin tilalle normipenkin jolloin se tulisi kaksi kertaa viikossa rinta & käsipäivänä ja tuossa yläkropan voimatreenissä. Phatilla treenaan.
 
vaginaattori: miksi et vähentäis liikkeitä ja tekis 2-jakosta hieman muunneltuna tai jopa vastaavaa 1-jakosena? ei oo pois voimasta eikä lihaskasvusta.

kyykky pari kertaa viikossa ja veto sekä julle myös ei pitäs olla paha rasti. nyt sit eniten pitäs miettii mikä siinä kyykyssä mättää ja millanen sen suhde on vetoon. ei kyl kannata kyykkyä pois jättää. polvikulmatki semmosia, että aikalailla jää tekemättä sillon.

gunship: vuorotellen teetän ite. muuten kyl tyhjätään toinen liikaa eikä jää virtaa. dipin ja kapeen penkin käytön ratkasee niiden käytön syy. jos penkin apua ajattelee, kapee on parempi siihen. noitahan kuitenki voi ja kannattaa vaihdella.
 
Tekisitkö työnnön tueksi ennemmin kapeeta penkkiä vai dippiä? Tuntuu, että suomessa aina penkataan työnnön apuna. Sitten kun katsoo kiinaan niin näyttävät enemmän tekevän dippiä.
 
en tekis kumpaakaan. työnnölle alkuosia ja allemenoja erikseen sekä pysty- ja vauhtipunnerrusta, elleivät vaikuta tekniikkaan ja ajoitukseen pahasti.
 
Mulla on ainakin toiminut äärimmäisen hyvin 2-jakoinen, kyykky/penkki jaolla. 5-6 treeniä viikossa, joka toinen penkki ja joka toinen kyykky. Tulee hyviä toistoja ja viikon kokonaistyömäärä on huomattavasti korkeammalla kuin yhdellä kovalla treenillä. Maven voi sitten laittaa vaikka joka kolmannen kyykyn tilalle. Esimerkkinä:

Ma: Penkkiä, rinnalle apuliikkeitä
Ti: Kyykky, kulmasoutu päälle
Ke: Lepo
To: Penkkiä, ylätaljaa ja hauista
Pe: Kyykky, jullea tai muu vastaava apuliikkeenä
La: Penkkiä, olkapäitä ja ojentajia
Su: Lepo
Ma: Maastaveto, apuliikkeet kyykyn avuksi

Lepopäivät voi pitää oikeastaan koska huvittaa, toisaalta voi päästää putkeen myös monta päivää.
 
etsä joka treenissä vetoo ja kyykkyy tekisi. käytännössä liike jokasesta lokerosta: penkki/punnerrus, kyykky/veto, leuat/kulmis, keskikroppa. järjestys sitten sen mukaan mikä on tärkein.
 
etsä joka treenissä vetoo ja kyykkyy tekisi. käytännössä liike jokasesta lokerosta: penkki/punnerrus, kyykky/veto, leuat/kulmis, keskikroppa. järjestys sitten sen mukaan mikä on tärkein.
 
Voiks wsb-tyylinen reeni ja kehon painon pudotus vaikutaa heikentävästi tuloksiin? Tänään tein ekoja ykkösiä penkis ni viis liloa vähemmän kuin vanha enkka.. Edessä vielä kevyt viikko ja uudet ykköset.
 
heh...

no jos wsb on väärin suunniteltu ja toteutettu, on erittäin todennäköistä, että tulokset jopa laskee.
 
Back
Ylös Bottom