Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
heh...

no jos wsb on väärin suunniteltu ja toteutettu, on erittäin todennäköistä, että tulokset jopa laskee.

Ton on Selkäinaho tehnyt ja parhaani mukaan toteutin.. Voi tietty olla että jossain on mennyt pieleen vaikea sanoa. Ja en ole ollut dieetillä minkä vuoksi painoni on pudonnut kymmenen kiloa, vaan olen jättänyt heinäkuun alusta sokerimössöt pois kokonaan..
Lähinnä tossa painon pudotuksessa, mikä nyt on ilmeisestikin myös pudottanut maksimitulosta hivenen, niin mikä siinä on että myös tulos voi pudota? Tämä minua kiinostaa ja voiko tämän jotenkin välttää? Eihän se laardi keskivartalolla ole voimaa...Pojille tämä ehkä on itsestään selvyys, mutta mulle ei. Siksi näistä kysyn.
Hyvä jos joillekin asiat on päivänselviä ollut aina eikä koskaan ole tarvinnut kokeneilta konkareilta neuvoja kysellä. Mulle kuitenkin voimanosto on suhteellisen uusi asia.. Mä olen ollut aina sitä mieltä että jos jotain ei tiedä niin siitä voi kysyä.
Paljon olen Jtolta vinkkejä ja neuvoja saanutkin. Kiitos siitä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
selkäinaho teki nimenomaan sulle? selkeen tietoisena sun heikoista kohdista ja ohjelma oli palauteseurattu koko ajan jne? painonpudotus vaikuttaa useimmilla penkkiin, mutta ei se aina selityksestäkään mene. eipä ne asiat "pojille" niin selviä ole ollenkaan, vaikka semmosta kuvaa usein antavat... tälläkin foorumilla on esillä nanotason kirjaviisaita näprääjiä, joilla ei ole aavistustakaan, miten niitä viisauksia sovelletaan käytäntöön itelle tai yleisesti.
 
Korjaan..ei suoraan mulle.. Tein sen mukaan minkä hän on kirjoittanut nettisivulleen. Tosiaankin toi painon putoaminen on vaikutanut penkkiin ehkä eniten. Mave taas tuntuu että olisi kehittynyt sekä kyykky, mut sen näkee viimeisellä viikolla tässä piikkauksessa. No onpahan tullut kokeiltua tollaistakin reeniä..
 
wsb:n etu ja haitta on yksilöllisyys. jos sitä intuitiota ja/tai tietoa omien heikkouksien kartoitukseen ole, ei toi niin hyvin pelaa ollenkaan. apuliikkeissä voi tulle kehitystä ja yleensä hetkellisesti tuleekin hermostoaktiivisuuden paranemisen myötä, mutta siirtovaikutus ite pääliikkeeseen ei välttämättä lainkaan oo niin hyvä, ellei ne avut oo valittu ITELLE oikein.
 
ei mennä, mutta viimenen viikko on useimmille liian kova ja kaivattu ykkönen ei löydy. se kannattaa tehdä kevyemmin kyllä. esim. 2*2*100%, 3*2*70, 1max, 3*2*70, 1max.
 
Kyykkään leveältä. RAW. Kengät tasapohjaiset (korottomat). Pääsen vaakaan, mutta en IPF-syvyyteen ilman että tekniikka hajoaa. Lantiosta, takareisistä ja sisäreisistä kiristää. Mitä suosittelet. Venyttelyä vai jalka-asennon kaventamista + painonnostokenkiä? Leveä kyykky on tuntunut muuten hyvältä ja on ollut armollinen polville.
 
ylätakareidet kirraa melko varmasti eniten. riippuu toki kuinka älyttömän levee se sun kyykky on. mee hajareisin penkin päälle kyykyn ala-asentoon. siitä sitten selkä kaarella napaa kohti penkkiä.
 
Olisko sulla antaa vinkkiä varvaskipuihin kiipeilyssä ja vaivasenluun ehkäisyyn. Vinkkiä sopivista kiipeilykengistä leveälestisille jaloille otetaan mielellään myös vastaan.

Pari vuotta on kiipeilyä takana ja isovarpaat on alkanut vaivata. Itellä on ilmeisesti alkavaa vaivasenluuta ja tätä oon yrittänyt jumpalla ehkäistä. Fivetenin blackwingit ja laspon futurat ja pythonit oli omalle lestille turhan kapeat ja isovarpaan tyvinivelen mediaalisivu ärtyi. Evolvin shamanit oli omien tutkimusteni mukaan leveimpiä kiipeilytossuja ja niillä on nyt jo jonkin aikaa pelittänyt mukavasti. Enemmän kiivetessä isovarpaat kuitenkin ärtyy ja kipu jomottelee vaikka pitäisi useamman lepopäivän. Tossu on napakan tiukka mutta ei mikään kisakireä.

Vähän oon mietiskelly jos hommais vaikka kokoa isommat treenikengät ja jättäis tiukemmat kengät ulkonousuihin. Ei viittis hienoa lajia lopettaa mut pikkaisen on alkanut miettiä tekeekö tässä hallaa liikaa jaloille.

Ps. Jos sulla on hyviä kiipeilyspesifisiä treenivinkkejä ja liikkeitä edellä mainittuihin ongelmiin niin niitä otetaan mielellään vastaan. Tästä voisin maksaakin sillä en usko et viitsit ilmaiseksi mitään isompia vinkkejä tänne rustailla.

Kiitoksia etukäteen!
 
scarpalla on myös suht leveet popot. mulla on itellä 45 katukenkä ja käytän 40,5 sportivoita/ 42,5 scarpoja. varpaat mutkalla isovarvasta myöten ja onhan niis patteja :) kipeitä eivät käytännössä ole kuitenkaan. ei se tiukkuus oo enää semmonen ehdottomuus, ku vaikka ilosella 90-luvulla, mutta mä tykkään niistä tollasina ja ei ne kiivetessä koskaan kipeetä tee. harvemmin maassakaan.

jos sun isovarpaan toinen nivel kipeytyy sille tulee liikaa painoo suhteessa voimaan. koitas venytellä sitä varvasta moniin suuntiin ennen kiipeilyy. toimi itellä vastaavassa. varvasjumppaa voi muutoin tehdä kyllä ja kaikenlaiset sanomalehtien rypistelyt varpailla jne on ok palautteluunki. jäihinki ne voisit laitella treenin jälkeen. shamanit on kyllä hyvät popot, joten jos niistä sulle kaverit tulee, hienoo.

kyllä mulla on kiipeilijöitä tallissa useita ja homma etenee tyypistä riippuen enemmän tai vähemmän tarkasti ohjelmoituna. motivaatio pääosassa tietenkin. jos semmonen kiinnostaa, kirjottelehan tonne mun mailiin, niin katellaan millasta apua musta sulle vois olla.
 
Tykkään maastavedosta kuin hullu puurosta, tällä hetkellä vedän aina kapealta - onko mitään hyötyä jos rupean tekemään joka toisen vetotreenin sumo tyylillä?
 
kannattaa sun kokeilla nouseeko sumolla enempi rautaa. hetken aikaa se vaatii. mikä on perinteisen tulostaso? kyykyn leveys ja taso?
 
sumohan on hyvä apu kyykylle myös. tee semmonen 2kk jakso, missä teet sumoo päävetona. mee vaikka joka viikko semmoseen rentoon ykkössarjaan, missä varaa jää vielä pari toistoo. nätti ja tekninen siis. sen perään sitten suht lyhyitä sarjoja mutta useempia, esim. 5*3. joka neljäs viikko kevyt. kyllä sen tossa ajassa pitäs jo kertoo, onko siitä sulle paras apu. toisessa treenissä voit tehdä jullea ylläpitään normivetoo.
 
Onko merkitystä, miten kyynärpäät liikkuvat penkkipunnerruksessa, jos sitä tekee bodausmielessä? Eli tarkoitan sitä, voiko kyynärät avata vai pidetäänkö ne kiinni kyljissä. Olkanivelten terveyden kannalta mielekäs suoritustekniikka kiinnostaisi myös kuulla.
 
eipä niitä hirveesti kannata levitellä. tääkin on taas yksilöjuttu. joku voi penkkailla kaulalle kyynärpäät leveellä koko ikänsä, eikä koskaan kolota ja toisinpäin. tee bodytyylillä korostettua negavaihetta. jos ei tuu kipuja niveliin hyvä niin.
 
sumohan on hyvä apu kyykylle myös. tee semmonen 2kk jakso, missä teet sumoo päävetona. mee vaikka joka viikko semmoseen rentoon ykkössarjaan, missä varaa jää vielä pari toistoo. nätti ja tekninen siis. sen perään sitten suht lyhyitä sarjoja mutta useempia, esim. 5*3. joka neljäs viikko kevyt. kyllä sen tossa ajassa pitäs jo kertoo, onko siitä sulle paras apu. toisessa treenissä voit tehdä jullea ylläpitään normivetoo.

No tuli tehtyä ensimmäinen treeni nyt tällä tyylillä, vaikeaahan se oli, mutta kokeilen tehdä tuon pari kuukautta ja katson kuinka käy.
Kiitos ohjeistuksesta!
 
Mietin laittaisinko tuonne leuanvetoketjuun vai tänne ja laitetaan nyt tänne. Tuli hommattua kotiin oven väliin tanko. Leukoja pitäisi saada enemmän, ja paljon. Niitäkun ei ole juuri aikoihin tullut tehtyä. Nyt menee vastaotteella puhtaasti alhaalta suorilta käsiltä 5 leukaa. Miten nuita sitten kannattas kotona vedellä, ettei haittaisi varsinaista punttitreeniä? Salilla tulee käytyä 5 kertaa viikossa (1. kädet 2. jalat 3. olkapäät 4. lepo 5. rinta 6. selkä 7. lepo). Käytettävissä lisäksi musta raskas vastuskuminauha, otan myös vastaan vinkit tuota apuna käyttämiseen. Ja dieetti tässä ollaan juuri aloitettu, joten pitäisi kehonpainon vähentyessä käydä aina vaan helpommaksi.
 
Back
Ylös Bottom