Itselläkin on kotona jonkunlainen kotisali tuolla piharakennuksessa. Tällä hetkellä tuolta löytyy 130 kiloa kestävä penkki-/kyykkyteline, pehmeä ja muutenkin surkea säädettävä tasa-/vinopenkki, 7,5 kilon tanko, 100 kg rautaa, lukot, säädettävät käsipainot ja krossari. Ja joku muovinen monitoimihärpäke, jolla ei tee yhtään mitään. Onhan tuolla alkuun päästy.
Nyt haluttaisi kuitenkin tehdä aika isoja uudistuksia tuohon laitteistopuolelle. Ensimmäisenä hankintalistalla on tukeva voimahäkki, oikea levytanko, reilu parisataa kiloa rautaa, lukot ja ehkä myös kunnon penkki, mutta vain jos rahapuoli antaa periksi. Olen katsellut noita häkkejä netistä ja eniten silmää on miellyttänyt tämä voimaharjoittelu.fi:n häkki:
http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/power-rack-voimateline-p-197.html
Tuosta olen katsellut lähinnä mallia, sillä tuleehan se huomattavasti halvemmaksi suunnitella ja tehdä/teetää häkki itse. Juuri tuollaista kuin tuossa linkissä olen nimittäin kaavaillut: reikiä alhaalta ylös asti mm. lattiapunnerrusta varten, mahdollisuus pultata lattiaan/nostoalustaan, leuanvetotanko, säädettävät varmistusraudat ja tapit vetokumeille.
Nyt kaipaisinkin siis muiden kokemuksia - onko kenelläkään hyviä, huonoja tai ylipäätään mitään kokemuksia häkin teettämisestä omien piirrustusten mukaan? Materiaalivinkkejä, mittoja, hinta-arviota jne.? Kuinka leveitä ja syviä häkit muuten yleensäkin ovat? Ja vinkkejä saa antaa myös nostoalustan, johon häkki olisi tarkoitus pultata, rakentamisen suhteen - mistä materiaalista/materiaalikombosta tuo olisi järkevä rakentaa, jotta mokoma kestäisi mavepauketta vielä pitemmän aikaa?
Suurkiitos kaikille, jotka vaivautuvat jotain vastaamaan