Kotisali

Onko sinullekin siis käynyt niin, että eivät vastaa sähköposteihin? Itse laitoin jo paljon ennen joulua ensimmäisen viestin ja kuukausi-pari sitten kyselin, käykö maksaminen myös visa-electronilla, mutta siihenkään ei ole vastausta kuulunut, vaikka maksuvälinetiedustelun pitäisi kovin haastava kysymys olla. Visahan heillä mainitaan maksuvälineissä, mutta kun joissakin putiikeissa maininta visasta kattaa automaattisesti myös electronin ja toisissa taas ei.

Onko muuten mielipidettä tuollaiseen vipuvarsi kyykkyyn? Itse en ole koskaan tuollaisella treenannut, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hintakaan ei tuolla body solidin laitteella olisi mikään älytön, mikäli kestää kunnolla painoa (luvataa yli 800 lbs) heilumatta/kaatumatta. Nuo alaosaan sijoitetut painotelineetkin varmaankin hieman vakauttavat laitetta, mikäli niihin lastaa muutaman ylimääräisen kiekon ennen treeniä.

On käynyt sekä niin etteivät vastaa ollenkaan kysymykseeni sähköpostilla tai sitten vastaus on kestänyt kauan. Ite tilasin tuolta voimatelineen, ylätaljan, kässärikahvat, painotelineen ja dippivyön. Kamat tuli perille kyllä. On vaan käsittämätöntä etteivät vastaile noihin posteihin. Ihan kuin eivät haluisi edes myydä tavaraa.

Vipuvarsi kyykky saattaa olla erittäin hyvä masiina. En ole itse testannut tuollaista, mutta esim jotkut kovat voimanostajatkin käyttävät vastaavanlaisia masiinoita. En osaa sanoa tuosta Body-Solidin laitteen ergonomiasta, että toimiiko.

Jim Wendler Power Squat masiinassa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On käynyt sekä niin etteivät vastaa ollenkaan kysymykseeni sähköpostilla tai sitten vastaus on kestänyt kauan. Ite tilasin tuolta voimatelineen, ylätaljan, kässärikahvat, painotelineen ja dippivyön. Kamat tuli perille kyllä. On vaan käsittämätöntä etteivät vastaile noihin posteihin. Ihan kuin eivät haluisi edes myydä tavaraa.

Vipuvarsi kyykky saattaa olla erittäin hyvä masiina. En ole itse testannut tuollaista, mutta esim jotkut kovat voimanostajatkin käyttävät vastaavanlaisia masiinoita. En osaa sanoa tuosta Body-Solidin laitteen ergonomiasta, että toimiiko.

Jim Wendler Power Squat masiinassa

On kyllä erikoista, kun käsittääkseni ei edes ole mikään aivan pieni pulju kyseessä.

Tuossa postaamassasi videossa kyykkyasento on etukenoinen, kun taas tuossa body-solidin laitteessa näytettäisiin puskevan enemmänkin takakenossa. Olisi mukava, kun näitä pääsisi testailemaan jonnekin, koska eri henkilötkin voivat kokea saman laitteen ergonomia hyvin eri tavalla. Ja tilaaminen on sitten hieman arpapeliä: joko olet tyytyväinen tai sitten et. Ja takaisin lähettäminen taitaa jäädä haaveeksi, kun puju ei vastaa edes peruskysymyksiin s-postilla. :D

Vastaukset kuitenkin keskittyivät enemmänkin pätemiseen siitä, miksi joku ostaisi tuollaisen laitteen, kun voi kyykätäkin. :rolleyes:
Siksikin tuommoinen päteminen on lapsellista, koska eihän tämäkään asia ole joko tai, vaan sekä että.

Muuten en voi kommentoida. En muista ikinä kokeilleeni tuommoista vipuvarsireisitreenilaitetta, siksi. Pitäisi varmaan joskus ottaa asiakseen ja tehdä kokonainen jalkatreeni jollain kaupallisella salilla moisella laitteella, niin saisi jonkunlaista kokemusta siitäkin. Mutta suoralta kädeltä en tuomitse yhtään sen enempää, kuin vaikkapa prässiäkään.

Mä rakensin oman kuntosalin liiteriin. Kylmähän tuolla on muttei tuo 20 asteen pakkanenkaan ole estänyt treenaamista.

Itse päädyin samaan maalle muuttamisen jälkeen. Tein aittaan kuntosalin, jossa on seuraava varustelu:
-Power rack
-Leuanvetotanko
-Kiipeilyköysi 3:n metrin kiipeämisvaralla
-"nojapuut"
- 20 kilon tanko ja 160kiloa painoja
-Kahvakuulat 12,16,24 kg

Lattian suojaksi laitoin 20mm vahvaa kuljettimen kumimattoa. Painaa muuten yllättävän paljon, ja erittäin vaikea kantaa.

Näillä keleillä aitassa treenaaminen on melko heloisaa, mutta eipä tule ainakaan turhia nojailtua. Eilen alkoi juomapullon suutin jäätymään kiinni, oli pakko lisätä treenin intensiteettiä. Aitassa on kyllä yksi patteri, mutta se toimii vähän niin ja näin. Totesin että paloturvallisuuden vuoksi on parempi ettei pidä patteria ollenkaan päällä.

Vihdoinkin saatiin sitten hankittua laite. Pari viikkoo menee vielä huoneen kunnostuksessa että saadaan Titani asennusvalmiuteen :)

Todella asialliselta näyttää tuo Titan.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka nopeasti tuon titaanin saa vaihdettua moodista toiseen? Eli joutuuko vartin ruuvailemaan vipuja oikeisiin asentoihin?

Mistähän saisi ylimääräisiä "kierrelukkoja" tankoihin. Ei tahdo oikein yhdillä lukoilla pysyä, kun ne lähtevät aukeilemaan omia aikojaan aina. Kahdella pysyy kiinni. Vai onko jotain muuta keinoa pitämään noita kasassa kunnolla ?

Hitto kun potentiaalisten kotisalilaitteiden määrä vain kasvaa, mitä enemmän selailee nettiä. Olin jo päättänyt ostaa:

http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/466/cPath/1_80/lat-stations/body-track-hi-professional-bt530-lat-machine.html
http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/355/cPath/1_61/seated-calf-raise/body-solid-gscl360-leverage-squat,-calf-raise.html
http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/52/cPath/1_5/specialized-stations/body-solid-gpm65-pec-dec-machine.html

Tuo bodysolidin pec-dec olisi lähinnä "heräteostos". Hyvällä tuurilla mukava lisä penkkitreenin rinnalle.

Mutta sitten törmäsin tällaiseen laitokseen:

http://www.megafitness-shop.info/Power-Machines/Powertec/POWERTEC-Mega-Workbench--1134.html

Tuo Powertec:in laitos tulisi jonkin verran halvemmaksi kuin nuo edelliset 3 erillistä laitetta yhteensä, mutta silti Powertec:in viritelmällä pystyisi toteuttamaan paljon monipuolisemman treenin. Youtubesta löytyy paljon videoita (joissa mm. "penkataan" tuolla laitteella 200kg:lla) ja ovat saaneet mm. Jay Cutlerinkin mainosmiehekseen. Ulkomaan saiteilta lukenut laitteesta käytännössä pelkkää hyvää. Vaikuttaa ihan tasokkaalta vermeeltä, mutta silti askarruttaa tuo taljan toiminta. Kuinkahan hyvin tuollainen "vipuvarsi" painopakka vastaa tavallisen "kiskojen" ohjaamana ylös/alas liukuvan painopakan aikaan saamaa tuntumaa? Tuleekohan jotain pieniä vastuksenvaihteluja kesken liikkeen aina sitä mukaan, kun vipuvarsi liukuu eri kulmaan (mikäli ymmärrätte, mitä tarkoitan :) )?

Mikäli joku osaisi tuohon tuntuma puoleen jotan positiivista sanoa, niin varmaankin kääntyisin tuon Powertec:in puoleen. Sen verran monipuolinen laite, ja tuntuu kestävän painoakin melko huolella.

Edit:
http://www.home-gym-bodybuilding.com/powertec-workbench-leverage-gym-wb-ls-review.html
Tuolla semi-kattava arvostelu Powertec:in laitteesta.

"Webmaster’s Note

The cable system is one of the smoothest operating systems I have ever used! The cable system is even better than the one on my Powertec power rack’s lat tower and the Life Fitness and Hammar Strength machines at the commercial gym where I used to be a member."

Ainakin kyseisen kommentin perusteella vaikuttaisi melko lupaavalta tuo talja.

Meikäläinenki nykyään kotisaleilee. Ei vaan aika / rahat / innostus riitä enää kuntosaleiluun. Kyllähän täällä kuitenkin jotain saa aikaseksi, nykyään kun en massasta välitä kuhan on rasvaprosentti suht alhanen. Kotona teen siis leukoja reppu selässä, tangolla pystypunnerrusta, punneruksia, joskus yhen jalan kyykkyjä, vatsoja, habaa käsipainoilla. Kyllähän tuolla jo jotenkin pärjää.

Ainoa mikä oikeastaaan puuttuu on nyrkkeilysäkki. Semmosen ku sais niin ei tarvis ilmaa huitoa kokoaika :D Pitäskö tehä semmonen, jostain netistä kattoa ohjeet Tee-se-itse nyrkkeilysäkkiin :D

Hinta ei ainakaan paljon päätä huimaa. Laitehan ei varmaankaan paina kovinkaan paljoa, joten nouseekohan tuo ilmaan jos esim. hauiksia vääntää seisten tuossa alataljassa? Vai lieneekö tarkoitus tällöin seistä tuon astinlaudan päällä? Wrangen Body Solidin levypainokuormitteinen taljakombo taitaa olla kutakuinkin vastaava, että sellaisen omistajatkin voisivat käyttäjäkokemuksiaan kertoa, ellei kukaan juuri tuota kyseistä laitosta omista.
Tuollainen Body Solid on jonkin aikaa mulla ollut. Painot liukuu hyvin, ei takeltele tms. Kunnolliset vetotangot piti päivittää, nuo mukana tulevat on todella surkeat. Isommilla painoilla ei tahdo pysyä paikoillaan ( tai sitten mä oon ite liian kevyt ) mutta kun pulttasi kiila-ankkureilla betonilattiaan niin alkoi pysymään. Noilla modauksilla/kiinnityksellä lattiaan ihan toimiva kapistus.

Tuollainen Body Solid on jonkin aikaa mulla ollut. Painot liukuu hyvin, ei takeltele tms. Kunnolliset vetotangot piti päivittää, nuo mukana tulevat on todella surkeat. Isommilla painoilla ei tahdo pysyä paikoillaan ( tai sitten mä oon ite liian kevyt ) mutta kun pulttasi kiila-ankkureilla betonilattiaan niin alkoi pysymään. Noilla modauksilla/kiinnityksellä lattiaan ihan toimiva kapistus.

Kiitos vastauksestasi!

Taitaa olla noiden levypainokuormitteisten laitteiden kanssa hieman aina ongelmana se, ettei laitos pysy paikoillaan. Tai näin voisin kuvitella.

Alan yhä enemmän kallistua tuohon Powertec:in laittteeseen. Olen viime päivinä googlettanut kaikki mahdolliset englanninkieliset artikkelit ja foorumit läpi etsien tuosta mielipiteitä ja informaatiota. Lähinnä tuo taljan toimivuus on tosiaan huolettanut. Yhden ainoan kommentin olen löytänyt, jossa kirjoittaja kertoi, että hänen mielestään vastuksen vähenemisen huomaa, kun taljalaitteen vipuvarsi/painopakka ylittää liikeratansa puolen välin. Toinen ääripään kommentti on ollut se, että tuon powertec:in hässäkän taljojen tuntuma on jopa parempi kuin kirjoittajan aiemmin käyttämissä kaupallisissa taljoissa. Loput lukemani kommentit ovat vain ilmaisseet liikkeen olevan sulavaa ja nykimätöntä, sen kummemmin yksityiskohtiin menemättä. Kaiken kaikkiaan porukka on tuntunut olevan todella tyytysäisiä tuohon laitteeseen kokonaisuudessaan.

Tuossa uudessa powertec wb-ls10 mallissa penkin voi irroittaa laitteesta kokonaan, kun taas edellisissä malleissa sen sai ainoastaan käännettyä "akselinsa" ympäri sivuun. Penkin irroittaminen kuitenkin aiheutti useiden kommenttien mukaan sen, että laite saattoi treenatessa kaatua, mikäli laitteen levypainotelineissä ei ollut painoja. Powertec kuitenkin päivitti mallia lisää, jolloin ongelma postui. Ikävä juttu on se, että sekä tuo huojuva uusi malli että parannettu uusi malli kulkevat molemmat tuotekoodilla wb-ls10, joten ostajan on melko mahdotonta tietää kumman version netti kauppa lähettää. Megafitness-shop:issakin kyseinen laitteen myyntisivulla on kuvia ainakin kolmesta ei versiosta; vanhemmasta mallista, alkuperäisestä uudesta wb-ls10 -mallista sekä parannetusta wb-ls10 -mallista. Yritin kysellä asiasta heiltä sähköpostitse, mutta eiväthän he sellaisiin vastaile.

Mutta sitten törmäsin tällaiseen laitokseen:
http://www.megafitness-shop.info/Power-Machines/Powertec/POWERTEC-Mega-Workbench--1134.html
Kuinkahan hyvin tuollainen "vipuvarsi" painopakka vastaa tavallisen "kiskojen" ohjaamana ylös/alas liukuvan painopakan aikaan saamaa tuntumaa? Tuleekohan jotain pieniä vastuksenvaihteluja kesken liikkeen aina sitä mukaan, kun vipuvarsi liukuu eri kulmaan (mikäli ymmärrätte, mitä tarkoitan :) )?
Mikäli joku osaisi tuohon tuntuma puoleen jotan positiivista sanoa, niin varmaankin kääntyisin tuon Powertec:in puoleen. Sen verran monipuolinen laite, ja tuntuu kestävän painoakin melko huolella.

En ole varma, kuinka hyvin oman voimahäkkiin kiinnitettävän taljani vipuvarsi tuota laitetta vastaa, mutta itse en ole tuosta muuta negatiivista sanottavaa keksinyt, kuin sen, että vie syvyyssuunnassa hökötys enemmän tilaa (pitää jättää reilusti irralleen seinästä). Liikerata ja vastus on tasainen, ilman mitään vaihteluita. Painoa tosin en ole vielä tuossa kayttänyt kuin 110kg edestä (140kg luvataan kestoa).
1011_0.jpg

En ole varma, kuinka hyvin oman voimahäkkiin kiinnitettävän taljani vipuvarsi tuota laitetta vastaa, mutta itse en ole tuosta muuta negatiivista sanottavaa keksinyt, kuin sen, että vie syvyyssuunnassa hökötys enemmän tilaa (pitää jättää reilusti irralleen seinästä). Liikerata ja vastus on tasainen, ilman mitään vaihteluita. Painoa tosin en ole vielä tuossa kayttänyt kuin 110kg edestä (140kg luvataan kestoa).
1011_0.jpg

Kiitos kommentistasi!

Muistelen sinun aiemminkin tässä ketjussa kirjoittaneen, että häkissäsi on taljaoptio, joka vie syvyyssuunnassa enemmän tilaa kuin "normi"malli, mutta en käsittänyt, että kyseessä on nimenomaan tuollainen vipuvarrellinen härpäke.

Pikkuhiljaa alan jo uskomaan, että tuo vipuvarsipainopakka on melko hyvä viritelmä. Eli Powertec:in wb-ls10 varmaankin lähtee muutaman viikon päästä tilaukseen. Nyt enää huolettaa se, että saapuuko ovelle se uusin ja tukevin malli vaiko huojuvaksi jäänyt versio. Saisivat Saksan pojat hieman ahkerammin vastailla maileihin. :jahas:

Megafitness-shopista tilanneet:

Kauanko teillä on kestäneet toimitukset kyseisestä lafkasta? Eilen tuli s-postia, että tilaus lähetetty; kauankohan menee ennen kuin rantautuu Suomeen (malttamaton :) ). Tuleeko tavara UPS:n välityksellä vai..? Soittavatko ja sopivat toimitusajan ennen kuin ilmaantuvat oven taakse?

Kiitos vastauksista! :)

Viikosta kahteen on kestänyt tulla, pienemmän paketin (käsipainoja yms pientä) toi itella, isommat lavat eri kuljetusfirmat. Yleensä soittavat ja kysyvät milloin olisit kotona.

aiemmin en uskaltanut kotisalilla nostella lattiasta mitään isompia painoja. nyt on tullu tehtyä tempausvetoja lattiasta. painolevyjen alla on 4 cm paksulti solumuovia (kaksinkerroin jumppamatot). suurempi kuormitus lattiaan taitaa jalkojen kohdalle kuin levytangon painolevyjen kohdalle. lattiaan ei silti painoja viitsi tiputtaa, vaan reisien kautta lasken painot alas. maastavetoakin tällä järjestelyllä voisi tehdä hyvin, mutta selkä tykkää kyttyrää hitaista nostoista.

Suositut

Back
Ylös Bottom