Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jyppendaal, jumankauta, että on loistava ja edullinen setti! :eek: Kyllä tuommoisella kelpaa reenailla.

Näkyy tällä hetkellä ennen rahtikuluja olevan 899€ aika hyvä satsi (tosin vain 125kg painolevyjä mukana, mutta voihan niitä ostaa Suomestakin suht edullisesti, jopa Prismoissa on nykyään lätkiä myynnissä):
http://www.megafitness-shop.info/Kr....html?XTCsid=882e17cc22c9474ee72d28ea00ff120a

Joo tuo Powertecin vastaava satsi oli myös silloin harkinnassa, kun omaani olin ostamassa. Se penkki siinä vaikutti vähän huonommalta, niin taisin osittain sen takia päätyä barbaariseen vaihtoehtoon. Ja jokin muu siinä jotenkin arvelutti, en nyt muista mikä... Aika lailla vastaaviahan nuo ovat.
Kannattaa kysyä tiukkaa hintaa suoraan sähköpostitse, niin itse tein syksyllä -08 ja säästin aika paljon noihin sivuston hintoihin verrattuna.
Nykyäänhän vastaava Barbarian-satsi on tuommonen ja itse pyysin vielä lisäkiekot +60kg kumitettuina (harmittaa vähän, kun en tajunnut pyytää kaikkia kumitettuina, ei ois varmaan ollu kuin pari kymppiä enemmän. Ne metalliset kiekot oli silloin huonolaatuisia, kumitetut taas aivan huippuja). Tuossa uudessa satsissa on taljalaite paljon paremmin mietitty, kuin minun vanhassa.
Painonnostotanko mikä tuli satsin mukana on aika surkea laatuinen, mutta kyllä sillä olen pärjäillyt kun ei mulla ole siinä ollut kuin 230kg edestä painoja tarve käyttää. Mutta jos oikein miettii eteenpäin, niin se kannattaisi varmaan vaihtaa johonkin kalliimpaan/parempaan kaupanteon yhteydessä.

Toihan on hyvän olonen toi barbaarinen yhdistelmä setti. On varmaan just 130e parempi ku powertecin. Esim penkki B kesto 350kg ja P 250kg. Ja painoissa on valmiit käden sijat (barbaarisessa). Taisi mulla mennä body-solid idea roskiin ja vaihtua barbaariseen. :) Aluksi en meinannut talja systeemiä hommata mutta emännän kanssa asiasta keskusteltuani täytyy semmonenkin "kuulemma" saada. Ja toi 1200e mikä tohon menee, ni tulee melkeen täyteen mun ja emännän sali maksuista vuoden ajalta. (12x50e ja 12x46e).

Jyppendaal mikä on penkin leveys hartioiden kohdalta eli se missä maataan? Ja penkki näyttää hyvältä eikä varmaankaan oo liian pehmee toi pehmustettu osa vaan sopivan jämäkkäkö?

Omistaako kukaan tuota Wrangellakin myynnissä olevaa Body Solidin jalkaprässi/hack-kyykky laitetta (Body-Solid GLPH1100) ?

http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/57/cPath/1_5_22/upper-body/body-solid-glph1100-leg-press-/-hack-squat.html

Tekisi mieli tuollainen jossain vaiheessa ostaa, mutta sitten törmäsin jenkkilän arvosteluun, jossa haukuttiin laite h*lvetin hankalaksi kasata (ei sinänsä este ostolle) ja lisäksi sanottiin näin:
"The sled assembly does have a little up and down play inside the side channels, but you notice this more doing hack squats rather than using the leg press option."

Samasta asisasta ilmeisesti kyse tässäkin:
"...I find the bottom wheels lifting up and
down off the track during hack squats to be really distracting."

Sitten joku on korjannut ongelman tekemällä laitteeseen tällaisen modifikaation:
"Maybe you can suggest solid body to put 2 more adjustable wheels that should roll on the upper part of the rails inside. Thats what I did and it works. ...You have to adapt one more pair of wheels to the sled... ...I adjusted an extra pair of wheels, they roll on the upper part of the rails."

Kysymys kuuluukin, että mitä tuo vika mahtaa käytännössä tarkoittaa? Osaan kyllä kääntää tekstit suomeksi, mutta en millään osaa yhdistää, että mitä ne käytännössä tarkoittavat tuon laitteen kohdalla?

Esim. tuo ensimmäinen lausahdushan kuuluu suunnilleen näin:
Kelkkakokoonpano "elää" hieman ylös ja alas sivuputkien sisällä, mutta tämän huomaa enemmänkin tehtäessä hack-kyykkyä kuin jalkaprässiä.
Mitäs tuo sitten käytännössä tarkoittaa?

Oliko kellään tästä laitteesta kokemuksia?

Jyppendaal mikä on penkin leveys hartioiden kohdalta eli se missä maataan? Ja penkki näyttää hyvältä eikä varmaankaan oo liian pehmee toi pehmustettu osa vaan sopivan jämäkkäkö?

Tuo penkin leveys on tosiaan erittäin tärkeä asia. Kysyin tuota Barbarian Linen olevinaan paremman penkin leveyttä ja se on ainoastaan 22,5cm eli aivan liian kapea. Näyttää tuossa räkkisetin mukana tulevassa 30€ halvemmassakin penkissä typerästi kaventuvan tuo penkki hartioiden kohdalta..

Kalliimpi penkki

Halvempi mikä tulee setin mukana

Erittäin harmi homma tuo kalliimman penkin kapeus, koska muuten näyttää todella pätevältä penkiltä. Tasapenkkiasennossakin selkänoja lepää rungon varassa, mikä on hyvä.

Tuo penkin leveys on tosiaan erittäin tärkeä asia. Kysyin tuota Barbarian Linen olevinaan paremman penkin leveyttä ja se on ainoastaan 22,5cm eli aivan liian kapea. Näyttää tuossa räkkisetin mukana tulevassa 30€ halvemmassakin penkissä typerästi kaventuvan tuo penkki hartioiden kohdalta..

Kalliimpi penkki

Halvempi mikä tulee setin mukana

Erittäin harmi homma tuo kalliimman penkin kapeus, koska muuten näyttää todella pätevältä penkiltä. Tasapenkkiasennossakin selkänoja lepää rungon varassa, mikä on hyvä.

Minä muistelen, että sen halvemmankin penkin leveys on juurikin tuo 22-23 cm hartioiden leveydeltä, mutta pitää vielä tarkistaa, kunhan käyn tallissa. Muistelisin myös, että tuon saa laitettua myös toisinpäin, jos kapeus harmittaa. Otan mitat ja ilmotan tänne.
Penkki on ollut minulle ainakin täysin riittävä, jopa parempi kuin joillakin kaupallisilla saleilla, missä olen aikoinaan käynyt. Sellaisen parannuksen itse tuohon meinaan vielä tehdä, että laitan vanerisen 10mm korotuslevyn noiden pehmustelevyjen alle, kun osuu pahasti juuri ristiselkään tuo sarana, jos tekee jalat ilmassa penkkiä.

Muistin täysin metsään... Penkin selkäosa on kapeimmillaan 26,5cm ja leveimmillään 33,5cm. Omat hartiat ovat suunnillee kohdalla, jossa leveys on 28cm. Pehmuste riittävä mutta tukeva.

Kysyin tuota Barbarian Linen olevinaan paremman penkin leveyttä ja se on ainoastaan 22,5cm eli aivan liian kapea.
Ovat tainneet sakemannit vastata sillä tavalla, että ainakin tässä halvemmassa/vanhemmassa penkissä 22,5cm on penkin istuin-osan kapein kohta juuri tuon mittainen.

Muistin täysin metsään... Penkin selkäosa on kapeimmillaan 26,5cm ja leveimmillään 33,5cm. Omat hartiat ovat suunnillee kohdalla, jossa leveys on 28cm. Pehmuste riittävä mutta tukeva.

Ovat tainneet sakemannit vastata sillä tavalla, että ainakin tässä halvemmassa/vanhemmassa penkissä 22,5cm on penkin istuin-osan kapein kohta juuri tuon mittainen.

Ei, kyllä tuon kalliimman selkäosa taitaa olla se 22,5cm. Tuo penkki mikä sinulla on parempi. Varsinkin jos pystyy kääntämään tuon selkänojan.

Tällainen oli nimittäin info:
the long back padding is ca. 62,00 cm x 22,50 cm
the small piece of the back padding is ca. 18 cm high and 30 cm wide.

Aika jännä, että ovat "soturi"-penkkiin menneet sillälailla mitat tekemään. Aika kapeaksi sitten menee.
Just sain omaan penkkiin laitettua 18mm vanerista levyt istuin- ja selkäosan taakse. Nyt ei koske selkä saranaan ja penkin korkeuskin käy paremmin häkin turvapalkkien kanssa yhteen. Eihän tuota tullut kuin kaksi vuotta suunniteltua...
Ei onnistu suoraan heittämällä sen selkäosan kääntäminen, mutta kohtuu vähällä vaivalla laittamalla uudet iskumutterit.

Pistin minäkin Joulun kunniaksi oman "kotisalini" pienet puitteet taas pystyyn, että voi kotona treenailla, jos ei salille jaksa/kykene jostain syystä menemään. Salikorttikin tosin loppuu tammikuun 10. päivä kun lähden inttiin, joten varmaan ainakin lomia ajatellen toi kotisali on ihan hyvä keksintö, jos ei kertamaksuja puntille halua aina maksaa.

punttikamat.jpg

Tuossa on siis isän aikoinaan ostama Weiderin penkki, jossa on säädettävän penkki/vinopenkki-mahdollisuuden lisäksi pecdeck ja reidenojennus-härpäke. Kuvassa esiintyy myös reilu kymmenen kilon käyrätanko, säädettävät käsipainot, vatsalauta, levypainoteline, sekä Tunturin kuntopyörä (jonka ostin omalla rahalla 10-vuotiaana ja hintaa oli 1800mk :D ) Noin 100kg yhteensä mulla on noita limppuja. Niillä on tähän asti ihan hyvin selvinnyt. Reidenojentajalaitteen oon saanut toimimaan myös takareisien tekoon, kun on pehmusteen laittanut reisien kohdalle, ettei satu mihinkään :P Hyvin on toiminut.. Tarkoitus on intin jälkeen muuttaa omilleen ja sitten rahatilanteen salliessa muokata tuota "kotisalia" ostamalla kaikennäköistä lisää.

Tietäisikö kukaan mistä löytäisi sellaisen paksun sinisen treenimaton mitä saleilta aina löytyy? Nyt en tarkoita mitään pientä kokoonrullattavaa joogamattoa vaan sellaista isoa ehkä 1m x 2m ja 5 cm paksua mattoa joka painaa varmaan sellaiset 6-7kg, jos ei enemmänkin.

http://www.vuoripex.fi/cat/product_details.php?p=278 Kellään muulla tollasia tai vastaavia, mielipiteitä ? Itse hommasin vähän aikaa sitten ja nyt tuli ostettua vitosen kiekkoja sitten tarpeeksi kun ei ainakaan penkkiä oikein voi tehdä jos kympit päissä. Imo ainakin todella hyvä vaihtoehto ostaa kotisalille jos käsipainoilla välillä haluaa jotain tehdä. Kyllähän noillekkin hintaa tulee kun niitä 5, 2,5 ja 1,25 kiekkoja tarvii olla sitten aika paljon. Mutta yhtä hyvin noi ajaa asiansa kuin normaalit kiinteät käsipainot, ainut huonopuoli on se että tarvii aina koota ja purkaa... Itse saan 5, 2,5 ja 1,25 painoilla nyt n. 45kg painoa kässäreihin. Vinopenkkiin luulisi ton riittävän ainakin hetkeksi kun en ole varmaan vuoteen kp penkkejä tehnyt.
Kympit kun heittää päihin + sitten muuta niin on vielä sen verran hallittavissa olevan kokoset että kulmasoutu onnistuu ainakin hyvin.

Joo tollaset pienemmät kympi kiekot oliskin hyvät, missäs sellasia myytäis ?

Nää on voimaharjoittelun myymät Standard Hardcore rautaset levyt. Standard HC. Tällä hetkellä ei vaan ole kyseisiä levyjä heidän sivuilla, mutta kannattaa kysyä noiden voimaharjoittelu.fi 10kg levyjen halkaisijaa. Voi olla, että ovat tarpeeksi pienet ja on vielä kumitetut.

Suositut

Back
Ylös Bottom