Kokemusta ei ole body-solidin tuotteista, mutta itse kyllä uskaltaisin mennä isommallakin painolla reenaamaan tuolla räkillä. 220 kg en silti kyllä tiputtaisi hartioiden korkeudelta noiden pyöreiden varmistustappien päälle. Epäilen, että pysyvää muodonmuutosta tulisi joko tappeihin ja/tai tappien reikiin.
Itselläni on Vuoripexiltä ostettu Bodycraftin räkki. Ylä/alataljan myös ostin jälkikäteen siihen. Yksi kriteeri oli räkkiä ostettaessa, että syvyyttä on riittävästi. Kuntosaleilla osui monesti kyykätessä levyt pystyrautoihin ja piti viritellä levytankoon pohjalle jotain 5 kg levyjä, ettei tulisi nostaessa osumia pystypalkkeihin. Kotona treenatessa voi nyt suoraan latoa isot levyt pohjalle, eikä vielä kertaakaan ole tullut yhteentörmäyksiä pystypalkkeihin. Pinnoista soutuja/vetoja tuossa Bodycraftin räkissä on myös hyvä tehdä, koska turvapalkeissa on kumipinnoitus, joka vähän pehmentää tärähdyksiä.
Tulipa kerran laskettua noitten turvapalkkien kestävyys.Tulos: staattisella kuormalla turvapalkkien pitäisi kestää noin 5000 kg kokonaiskuormaa ennen hajoamista, kun paino on keskellä turvarautoja. Suurin sallittu käyttöpaino on muistaakseni 1000 paunaa eli 452 kg... eli melko konservatiivisia (=varmanpäälle) varmuus ja sysäyskertoimia on käytetty suunnittelussa. Koska turvapalkit ovat hyvin jäykkiä, ne siirtävät mm. kuorman turvapalkkien lukitustapeille hyvin kohtisuorasti. Joku oli jossain ihmetellyt noiden lukitustappien ohuutta. Lukitustapeille tulee lähes yksinomaan suoraa leikkausvoimaa ja siksi ne kestävät sen mitä itse turvapalkitkin laskennallisesti. Rakenteiden keventäminen johtaisi lisääntyneeseen räkin heilumiseen, joten siksi niitä ei tehdä jostain olemattoman lyhytkylkisistä palkeista.
Ainoa asia jota kaipaisin tuohon Bodycraftin räkkiin lisää, on alataljasoutuun jonkinlainen jalkatuki, 50 mm palkin kylki kantapäiden kohdalla ei minulla toimi. Metallimies tekisi itse siihen näppärästi vaikkapa irrotettavan jalkatuen, mutta itselläni kun ei ole laitteita/taitoa valmistamiseen. Taidan tehdä puusta jonkinlaisen viritelmän jalkatueksi.
Itselläni ei ole varsinaista irtopenkkiä lainkaan. Olen tehnyt puusta "ristikkorakenteisen" "penkin" ilman jalkoja. korotusta laitan vain sen verran alle, että kyynärpäät ei osu penkkipunnertaessa maahan. Vinopenkki tulee, kun korotan pään puolta ja alavinopenkki, kun korotan jalkapuolta. Koekuormituksessa ladoin tekemäni puupenkin päälle 270 kg levyjä siten, että penkki oli räkin turvapalkkien päällä ... noin 1 m jännevälillä. silmämääräisesti ei taipumaa lainkaan, joten riittää minun tarpeisiini oikein hyvin.