Kotisali

Nyt tuli kamat eli hienosti pelaa kuljetus Saksasta :thumbs:

No jospa minäkin nyt uskallan tuon taljan tilata, kun Forcekin jokin aika sitten kertoi, että hyvin pelitti tilaus. Minulle eivät vastanneet sähköpostiin kun kyselin eräästä tuotteesta, niin se hieman vähensi luottamustani.

Mitä maksutapaa käytit? Liekköhän hyväksyvät visa-electronin, kun ei ole erikseen sivulla mainittu...? Kauanko kesti toimitus?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jospa minäkin nyt uskallan tuon taljan tilata, kun Forcekin jokin aika sitten kertoi, että hyvin pelitti tilaus. Minulle eivät vastanneet sähköpostiin kun kyselin eräästä tuotteesta, niin se hieman vähensi luottamustani.

Mitä maksutapaa käytit? Liekköhän hyväksyvät visa-electronin, kun ei ole erikseen sivulla mainittu...? Kauanko kesti toimitus?

Hyvin pelaa ja sadalla kilolla oon kokeillut eikä mitään ongelmaa.
Visalla maksoin ja viikossa tulivat tavarat. Tuo on kyllä tärkeä treenilaite ja pystyy tekemään monia lihasryhmiä. V-kahvan tilasin alataljaa varten Wrangelta ja samalla vähän muitakin tarvikkeita.

Onko missä paikkaa myytävänä sellaisia taljoja, joiden korkeutta voi säätää. Siis sen kohdan mistä vaijeri tulee?

Itsellä levytanko 120 kg ja parit kässärit nyrkkeilysäkki muutama iso kivi mitä voi heitellä ym. niillä tulee kesällä reenattua aina, kun salille asti ei jaksa lähteä ja aika hyvin saa vedettyä.

Hyvin pelaa ja sadalla kilolla oon kokeillut eikä mitään ongelmaa.
Visalla maksoin ja viikossa tulivat tavarat. Tuo on kyllä tärkeä treenilaite ja pystyy tekemään monia lihasryhmiä. V-kahvan tilasin alataljaa varten Wrangelta ja samalla vähän muitakin tarvikkeita.

Ok, kiitos tiedosta!

Pitänee joulun jälkeen tuolta tilata tavaraa, mikäli visa-electronin kelpuuttavat tai sitten luoda vaikka paypal tili. Itse ajattelin tilata tuon body-trackin taljan ja scott-penkin, pari vetokahvaa, 50mm ojentajatangon ja 50mm levypainotelineen.

Tuliko tuon taljan mukana muuten nuo kuvissa näkyvät pitkä ja lyhyt tanko? Ja ovatko ihan umpi terästä vaiko putkea?

Vihdoinkin saatiin sitten hankittua laite. Pari viikkoo menee vielä huoneen kunnostuksessa että saadaan Titani asennusvalmiuteen :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pitänee joulun jälkeen tuolta tilata tavaraa, mikäli visa-electronin kelpuuttavat tai sitten luoda vaikka paypal tili. Itse ajattelin tilata tuon body-trackin taljan ja scott-penkin, pari vetokahvaa, 50mm ojentajatangon ja 50mm levypainotelineen.

Tuliko tuon taljan mukana muuten nuo kuvissa näkyvät pitkä ja lyhyt tanko? Ja ovatko ihan umpi terästä vaiko putkea?

Joo nuo kuvissa olevat pitkä tanko ja lyhyt laakeroitu tanko tulee mukana. Tuohon onko putkea vai tankoa en osaa 100% varmasti sanoa, mutta kestää kyllä rykiä vääntymättä "millä painoilla tahansa". Testattu meillä 160 kilolla alataljassa.

Meillä noiden kahvojen lisäksi seuraavanlaiset kahvat;
60cm laakeroitu lapiokahva
90cm laakeroitu lapiokahva
75cm itsetehty kiinteä lapiokahva
Kapea (14cm) soutukahva
Hauis/Ojentaja kahva
Ojentajaköysi
Nylon "köysi" vatsarutistuksiin ylätaljassa

Osa noista ainakin itelle vähän turhia. Jos nyt pitäisi päättää mitä kahvoja hommaisin noiden mukana tulevien lisäksi niin laittaisin nämä;

85cm laakeroitu taitettu lapiokahva
65cm laakeroitu lapio
35cm soutukahva
Hyvä hauis/ojentaja kahva tuo mikä meillä on, on paska. Liian jyrkät kulmat.
Pitkä nylon köysi Meidän nylon köysi on liian lyhyt.
1 käden kahva

Joo nuo kuvissa olevat pitkä tanko ja lyhyt laakeroitu tanko tulee mukana. Tuohon onko putkea vai tankoa en osaa 100% varmasti sanoa, mutta kestää kyllä rykiä vääntymättä "millä painoilla tahansa". Testattu meillä 160 kilolla alataljassa.

Kiitos tiedosta! Hyvä, ettei tarvitse noita perustankoja lähteä erikseen tilaamaan.
Itse ajattelin tilata samalla nämä tangot/kahvat:

http://www.simpleproducts.de/images/product_images/popup_images/25_0.jpg
http://www.simpleproducts.de/images/product_images/popup_images/569_0.jpg
http://www.simpleproducts.de/images/product_images/popup_images/567_0.jpg

Hitto, kun tuolla simpleproductsilla on suurimmassa osassa kahvoista nuo kumigrippaukset. Hankala kietoa remmejä niihin.

Itsekin olisin ylä/alatalja tsydeemiä ostamasa ja tarttis tietoo et saako suomesta kohtuu hintaan "hyvää ja halpaa" eli semmonen kotikäyttöön tuleva ettei mikään huipulaite tarvi olla. Jos ei suomesta löydy, mitä toivoisin kylläkin, niin kauan kestää tilata ulkomailta ja tuleeko paljon hintaa lisää kuljetuksista? Lisäksi jos säädettävät käsipainot saisi halvalla niin voisi sellaisetkin tilata, säädettävyys sinne 30-40 kiloon asti ainakin olisi sopiva.

Moro

Onko jolloin omakohtaista kokemusta Body-Solid Powerline Power-Rack:istä ja Body-Solid Vino-/tasapenkki.
Eli onko räkki kuinka tukeva, lupaa 220kg harjoitus kuorman pelottaako sinne tankon alle mennä jos ton verran painoja lataa?
Ja tosta penkistä kuinka tukeva se on. Ja minkä levyinen ja pituinen se pehmustettu osa on?

Itselläni on molemmat, tuo power rack ja säädettävä penkki. Power rackin ruuvi kohdista putket antaa hieman periks, mutta kyllä se suht tukevalta tuntuu, kunhan ei suuria painoja nosta. Onhan se tietysti "kiikkerämmän tuntunen" ku paksummasta putkesta tehdyt, mutta sitäkin saa parannettua vaikka laittamalla lisäpainoja räckiin tueksi. Penkistä omalla kohdalla vähän huonompia kokemuksia. Jos on hiemankin isompi kaveri niin penkki tuntuu kapealta, eikä saa haettua oikeen kunnon asentoa aina. Lisäksi tuon säädettävyyden takia penkki tuntuu jotenkin notkuvan sivuille punnerrettaessa, joten jättäisen ainakin sen ostamatta, tietysti henkilön kokoon ja käyttöpainoihin verraten!

Kokemusta ei ole body-solidin tuotteista, mutta itse kyllä uskaltaisin mennä isommallakin painolla reenaamaan tuolla räkillä. 220 kg en silti kyllä tiputtaisi hartioiden korkeudelta noiden pyöreiden varmistustappien päälle. Epäilen, että pysyvää muodonmuutosta tulisi joko tappeihin ja/tai tappien reikiin.

Itselläni on Vuoripexiltä ostettu Bodycraftin räkki. Ylä/alataljan myös ostin jälkikäteen siihen. Yksi kriteeri oli räkkiä ostettaessa, että syvyyttä on riittävästi. Kuntosaleilla osui monesti kyykätessä levyt pystyrautoihin ja piti viritellä levytankoon pohjalle jotain 5 kg levyjä, ettei tulisi nostaessa osumia pystypalkkeihin. Kotona treenatessa voi nyt suoraan latoa isot levyt pohjalle, eikä vielä kertaakaan ole tullut yhteentörmäyksiä pystypalkkeihin. Pinnoista soutuja/vetoja tuossa Bodycraftin räkissä on myös hyvä tehdä, koska turvapalkeissa on kumipinnoitus, joka vähän pehmentää tärähdyksiä.

Tulipa kerran laskettua noitten turvapalkkien kestävyys.Tulos: staattisella kuormalla turvapalkkien pitäisi kestää noin 5000 kg kokonaiskuormaa ennen hajoamista, kun paino on keskellä turvarautoja. Suurin sallittu käyttöpaino on muistaakseni 1000 paunaa eli 452 kg... eli melko konservatiivisia (=varmanpäälle) varmuus ja sysäyskertoimia on käytetty suunnittelussa. Koska turvapalkit ovat hyvin jäykkiä, ne siirtävät mm. kuorman turvapalkkien lukitustapeille hyvin kohtisuorasti. Joku oli jossain ihmetellyt noiden lukitustappien ohuutta. Lukitustapeille tulee lähes yksinomaan suoraa leikkausvoimaa ja siksi ne kestävät sen mitä itse turvapalkitkin laskennallisesti. Rakenteiden keventäminen johtaisi lisääntyneeseen räkin heilumiseen, joten siksi niitä ei tehdä jostain olemattoman lyhytkylkisistä palkeista.

Ainoa asia jota kaipaisin tuohon Bodycraftin räkkiin lisää, on alataljasoutuun jonkinlainen jalkatuki, 50 mm palkin kylki kantapäiden kohdalla ei minulla toimi. Metallimies tekisi itse siihen näppärästi vaikkapa irrotettavan jalkatuen, mutta itselläni kun ei ole laitteita/taitoa valmistamiseen. Taidan tehdä puusta jonkinlaisen viritelmän jalkatueksi.

Itselläni ei ole varsinaista irtopenkkiä lainkaan. Olen tehnyt puusta "ristikkorakenteisen" "penkin" ilman jalkoja. korotusta laitan vain sen verran alle, että kyynärpäät ei osu penkkipunnertaessa maahan. Vinopenkki tulee, kun korotan pään puolta ja alavinopenkki, kun korotan jalkapuolta. Koekuormituksessa ladoin tekemäni puupenkin päälle 270 kg levyjä siten, että penkki oli räkin turvapalkkien päällä ... noin 1 m jännevälillä. silmämääräisesti ei taipumaa lainkaan, joten riittää minun tarpeisiini oikein hyvin.

Ok, itse aikeissa tilata tuon kanssa kunhan kuulee vähäsen mielipiteitä ja tilaa tänne "kotisalille".

Vihdoinkin saatiin sitten hankittua laite. Pari viikkoo menee vielä huoneen kunnostuksessa että saadaan Titani asennusvalmiuteen :)

Ostittako kaikilla härpäkkeillä paljon tuli hintaA??? Kyllä on semmoinen laite että oksat pois

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ite tuli hankittua reilu kaksi vuotta sitten saksanmaalta tuollanen barbaarihäkki tykötarpeineen.
Maksoi 1200 eur kotiovelle tuotuna. (Häkki kaikkine lisätarpeineen, monitoimipenkki ja 200kg painoja levytankoineen.)
barbarian1.jpg

Olen ollut erittäin tyytyväinen. Tuo taljan paino teki häkistä pirun tukevan, ei heilu eikä huoju. Jotain pientä laittoa tuon hintaluokan laitteissa aina kuitenkin tahtoo olla, mutta ei mitään erityisen vakavaa. Mm. taljan suunnittelu hieman ontuu tässä versiossa. Se vie liikaa tilaa syvyyssuunnassa, kun se ei liiku suoraan ylös vaan potkii varren päässä. Niin ja siihen taljan polvitukeen lyö päänsä penkatessa, jollei ole varovainen. Virittelynä laitoin esim. kaikki mutterit vaihdoin nylockeihin, tein ite reikiin numeroinnit, varmistustankoihin kumivaimennukset yms pientä.

Nykyään tuosta on paranneltu versio myynnissä, jossa esim. taljaa on parannettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom