Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
@sanmig Säädettävä penkkini on myös VH.fi kamaa, eli selkäinahon kaupasta. Myös se palvellut puolitoista vuotta, eikä oikeastaan mitään valittamista. Leveys nyt pikaisesti mitattuna noin 33cm, mulle aivan kuin tehty. Omat mittani 180cm ja painoa noin 95 ja vyötäröä jotain 100cm , eli en ole mistään suurimmasta päästä oleva kaveri. Tietysti riippuu, mihin tarkoitukseen sopivan leveä... Itse tehnyt siinä nyt kaikki perusjutut penkit, pystypunnerrukset, flyessit, habat, soudut jne.. Eli klassiseen kuntosalitreenaamiseen aika varma valinta sanoisin..

@sanmig Säädettävä penkkini on myös VH.fi kamaa, eli selkäinahon kaupasta. Myös se palvellut puolitoista vuotta, eikä oikeastaan mitään valittamista. Leveys nyt pikaisesti mitattuna noin 33cm, mulle aivan kuin tehty. Omat mittani 180cm ja painoa noin 95 ja vyötäröä jotain 100cm , eli en ole mistään suurimmasta päästä oleva kaveri. Tietysti riippuu, mihin tarkoitukseen sopivan leveä... Itse tehnyt siinä nyt kaikki perusjutut penkit, pystypunnerrukset, flyessit, habat, soudut jne.. Eli klassiseen kuntosalitreenaamiseen aika varma valinta sanoisin..

Ok, kiitos. Täytyy hieman tutkia asiaa. Iso osa näistä säädettävistä tuntuu olevan ihan liian kapeita ja vaihtoehtona on taas tehdä itse koko penkki.

Jos vain itsekkin olisin taitava käsistäni... Sittenhän noita voi tietenkin teettää eri valmistajilla juuri omien mieltymysten mukaiseksi, mutta sitten se hintakin on taas todennäköisesti aika suolainen.......

Thompson fat bad olisi melkein 37cm leveä(14,5 tuumaa), tuota tai vastaavaa ei vaan saa mistään euroopasta joten melko arvokas kaikkine kuluineen penkin pehmusteosaksi jos jenkkilän roguelta tilaa.

Thompson fat bad olisi melkein 37cm leveä(14,5 tuumaa), tuota tai vastaavaa ei vaan saa mistään euroopasta joten melko arvokas kaikkine kuluineen penkin pehmusteosaksi jos jenkkilän roguelta tilaa.

Vaikuttaa juri sopivalta olkapäävammaiselle.
Jostain kun löytäisi noin paksua materiaalia pehmikkeeksi niin pitäisi heti väsätä kopio.

Ei nyt kyseisestä tuoteesta kokemusta, mutta kun noita tuotekommentteja kattoo nii kaippa se ihan hyvä on harrastelija- ja kotikäyttöön..

On kyllä hienoja saleja porukalla täällä :) Itsekkin tein talon yhtiön kellariin "salin", mutta tilan puutteen takia se on todella pelkistetty. Ei löydy kun kyykkyteline, kaksi tankoa, levypainoja noin 220 kiloon asti ja irto penkki. Nuo riittää miulle kyllä ihan hyvin, koska treenit sisältää vaan kyykkyä, penkkiä, pystypunnerrusta ja soutuja. Toki jotkut käsipainot olisi vielä ihan ok hankinta, niin saisi tehtyä vähän jotain extraa.

Rahaa miulla ei mennyt tähän koko settiin, kuin noin 500-600 euroa, eli aika halvalla pääsin.

Back to basics vaan, joskus kun käynyt vierailulla jossain nimeltämainitsemattomilla moderneilla kaupalllisilla saleilla, niin pistänyt vituttamaan juuri nuo paineilmalaitteet, vapaiden painojen puute ja peruslaitteiden puute jne.. Myös se, että jos painot vähän kolisee maastavedossa, tai jos päästää suusta pienenkin pihauksen sarjan aikana niin heti henkilökunta huutamassa. Ihan eri asia on tietenkin sellainen egopainoilla ryskääminen ja "heikattokaamitenraskasta"- mölinä joista pitääkin sanoa.
Nykypäivänä meno nyt taitaa olla vähän se, että yritetään keksiä polkupyörää uudestaan nuiden salilaitteiden osalta. Pelkistetyissä saleissa on vielä se hyvä puoli, ettei tavallaan pääse vaikka selkätreeneissä helpolla ja mene ristitaljaan tekemään yhdenkäden pulloveria (vaikka kyseisellä liikkeellä on tietenkin oma paikkansa ja aikansa salitreeneissä) vaan on pakko mennä tekemään juuri maastavetoa, kulmasoutua, t-kulmasoutua, leukoja jne... Eli sitä perustreeniä, millä selkä on kasvanut, kasvaa ja tulee kasvamaan.

Back to basics vaan, joskus kun käynyt vierailulla jossain nimeltämainitsemattomilla moderneilla kaupalllisilla saleilla, niin pistänyt vituttamaan juuri nuo paineilmalaitteet, vapaiden painojen puute ja peruslaitteiden puute jne.. Myös se, että jos painot vähän kolisee maastavedossa, tai jos päästää suusta pienenkin pihauksen sarjan aikana niin heti henkilökunta huutamassa. Ihan eri asia on tietenkin sellainen egopainoilla ryskääminen ja "heikattokaamitenraskasta"- mölinä joista pitääkin sanoa.
Nykypäivänä meno nyt taitaa olla vähän se, että yritetään keksiä polkupyörää uudestaan nuiden salilaitteiden osalta. Pelkistetyissä saleissa on vielä se hyvä puoli, ettei tavallaan pääse vaikka selkätreeneissä helpolla ja mene ristitaljaan tekemään yhdenkäden pulloveria (vaikka kyseisellä liikkeellä on tietenkin oma paikkansa ja aikansa salitreeneissä) vaan on pakko mennä tekemään juuri maastavetoa, kulmasoutua, t-kulmasoutua, leukoja jne... Eli sitä perustreeniä, millä selkä on kasvanut, kasvaa ja tulee kasvamaan.

Joo, ja vielä kun mie kisailen voimanostossa, niin eipä siihen treeniin tarvitsekkaan mitään ylimääräisiä laitteita tai muuta. Kyykkyäkin kun pystyy tekemään edestä, takaa, stopilla, ilman vyötä jne jne, niin saa noita reenejä monipuolistettua tosi paljon jos haluaa :) Se vaan vaatii vähän enempi mielikuvitusta, mutta ei tietenkään mitään mahdottomuuksia.

Ainut huono puoli tässä kotisaleilussa on se että tulee reenattua ehkä vähän liikaa. Se on vaan niin helppo kävellä alakertaan ja alkaa kyykkäämään, verrattuna siihen jos joutuisi salille lähtöä suunnittelemaan.

Mistä ootte peilejä hommannut saleillenne? Itellä alkaa vihdoin olla sali valmis mutta peilit vielä puuttuisi. Käytännössä yksi 175cm x 205 cm peili riittäisi mutta jos noita jostain halvalla saisi niin voisin muutamaan eri kohtaan laittaa. Joissain purku hommissa noita aina huolettomasti viskellään paloiksi roskiin mutta sitten kun tarvitsisi jostain niin ei löydy millään. Tai tilaamalla saisi mutta 300€ tuollaisesti on mielestäni kohtuullisen suolainen hinta. Mulle riittäisi pienemmätkin palaiset joista saisi kasattua oikean kokoisen. Noista ylämitoista pystyy kyllä joustamaan molempiin suuntiin.

Mistä ootte peilejä hommannut saleillenne? Itellä alkaa vihdoin olla sali valmis mutta peilit vielä puuttuisi. Käytännössä yksi 175cm x 205 cm peili riittäisi mutta jos noita jostain halvalla saisi niin voisin muutamaan eri kohtaan laittaa. Joissain purku hommissa noita aina huolettomasti viskellään paloiksi roskiin mutta sitten kun tarvitsisi jostain niin ei löydy millään. Tai tilaamalla saisi mutta 300€ tuollaisesti on mielestäni kohtuullisen suolainen hinta. Mulle riittäisi pienemmätkin palaiset joista saisi kasattua oikean kokoisen. Noista ylämitoista pystyy kyllä joustamaan molempiin suuntiin.

Suositelen melkeen vartoomaan että sattuis tulemaan toriin tai jonnekin huutokauppasivulle edullisesti peilejä. Oma kotisali oli peilitön pari-kolme vuotta, kunnes sattui kohdalle 5kpl 180x130cm peiliä 100€, laitoin seinälle 3 ja myin 2 pois satasella. Sopii varmasti jokaisen budjetille tuo 8)

Lisää vehkeitä kun halvalla sain. Soutulaitteesta oli näyttö pimeänä mutta sai pelittämään ja ghr:stä puuttui yksi muovi tulppa niin möivät strenth shopilla halpaan hintaan.

20161018_083612.jpg
20160917_140530.jpg

Minkä tangon ostan kotisalille lähinnä penkkiä, kyykkyä ja mavea varten? Tällä hetkellä harkinnassa on:

ATX Ram Bar
ATX Eco Bar
(Texas Power Bar tai ehkä joku Rogue ?)

Olen kohta neljäkymppinen mies ja penkkaan noin 70 kg - aloittelija siis. Haluan huokean ja pitkäikäisen tangon keskikarhennuksella ja holkkilaakereilla. Onko TPB:n noin kaksinkertainen hinta ATX tankoihin verrattun hintansa arvoinen ostos kevyeen kotikäyttöön? Onko ATX Ram ja Eco tangoilla mitään eroa minun käytössä?

Tangon kanssa suunnittelen käyttäväni yhtä paria Bumber Plates levypainoja lattioita suojaamaan ja loput jotain halpoja levyjä. Riittääkö 10 kg Bumber Platet suojaukseen vai ostanko leveämmät ja painavammat?

Kiitos

Juna

Minkä tangon ostan kotisalille lähinnä penkkiä, kyykkyä ja mavea varten? Tällä hetkellä harkinnassa on:

ATX Ram Bar
ATX Eco Bar
(Texas Power Bar tai ehkä joku Rogue ?)

Olen kohta neljäkymppinen mies ja penkkaan noin 70 kg - aloittelija siis. Haluan huokean ja pitkäikäisen tangon keskikarhennuksella ja holkkilaakereilla. Onko TPB:n noin kaksinkertainen hinta ATX tankoihin verrattun hintansa arvoinen ostos kevyeen kotikäyttöön? Onko ATX Ram ja Eco tangoilla mitään eroa minun käytössä?

Tangon kanssa suunnittelen käyttäväni yhtä paria Bumber Plates levypainoja lattioita suojaamaan ja loput jotain halpoja levyjä. Riittääkö 10 kg Bumber Platet suojaukseen vai ostanko leveämmät ja painavammat?

Kiitos

Juna

Noiden tankojen hinnoista en tiedä, mutta itse ostin tämmöisen:

https://www.strengthshop.de/bars-hantelstangen/olympic-bar-2028.html

Hintaa siis vaan 115€ ja on oikein hyvä koti käyttöön.

Miusta oikein hyvä tanko tuohon hintaan nähden.

Bumber Plateista: Itse ostaisin ehkä ennemmin vähintään 15kg levyt. Nuo on itsellä seuraavaksi hankintalistalla.

ATX Eco tangot on ihan passeleita, mulla sellainen kotona kesä-ulkokäytössä. Jos tanko on suora niin samalla tavalla liikkuu oli sitten Eco tai Leoko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom