Kokemuksia HIITistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pitääpä ilmeisesti kokeilla sit pidentää...Tosin oon sen verran mukavuudenhalunen, että voipi olla tuskaa toi ittensä rääkkääminen (ja lauseen järki oli?)

Funky sanoi:
pitääpä ilmeisesti kokeilla sit pidentää...Tosin oon sen verran mukavuudenhalunen, että voipi olla tuskaa toi ittensä rääkkääminen (ja lauseen järki oli?)
No siinä tapauksessa HIIT ei välttämättä ole ihan sun juttusi :kakka:

Ensimmäistä kertaa elämässä kokeilein hiit:iä, vaikka joka viikko tulee jonkun verran aerobista harrastettuakin puntin ohella. Täytyy kyllä sanoa että tuollasta harjoitusta keuhkoille saa hakea. Tupakoivana ihmisenä yskin pari tuntia 4min hiit:in jälkeen ylimääräiset limat pihalle. :)
5-10 minuuttia hiitin jälkeen mittasin sykkeen ja syke oli 110 ja enää tuollon en ollut hengästynyt. Tuota kyll voin ainakin omasta puolesta suositella kaikille :thumbs:

Huomenna sitten hiittiä aamulla testaamaan, odotukset aika korkeella luettujen kokemuksien perusteella, ekan kerran kun ohjeet hiittiin näin ni nauroin tolle 4min...
mutta huomenna sen sitten näkee miten naurattaa :)

Heitin vähän yli 4 minuutin HIIT:it tänä aamuna ja kyllä oksu tuli.
Kuulostaa brutaalilta, mutta ei voi kun suositella, syke pysyi korkealla vielä aika kauan treenin jälkeen.

Jooh olihan tuo ihan tehokas..ei kyllä oksennuksen maku kertaakaa noussut suuhun vaikka kaverilla nousi, maksimisyke kävi 187 ja ei oikein saanut itsestään kaikkea irti osittain sohjoisella tiellä sekä edellisen päivän lenkiltä kipeillä jaloilla. Mut silti tuntuu et tykkäisin enemmän tollasesta yli 5km lenkistä jossa vedän minispurtteja pitääkseni sen sykkeen yli 165.

Kertokaas, kuinka kauan on kestänyt että näkyviä tuloksia hapenotossa ja fläsän palamisessa on näkynyt?

Minkälaista tulosta voi odottaa, jos jatkaa treenaamista ja syömistä normaalisti(Mulla menee vain hitusen pluskalorien puolelle) ja sit alkaa hiittaileen. Eli jos aamulla vetää hiitin on tietenkin odotettavissa, että lihasmassan kehitys siinä hieman kärsii. Mutta kumminkin siinä sitä rasvaa enemmän palaa enemmän kuin lihasta ja kun vetää normi massatreeniä, niin olisko mahdoton yhtälö valmis? Vaikkakin hitaassa muodossa..

Manuel sanoi:
Minkälaista tulosta voi odottaa, jos jatkaa treenaamista ja syömistä normaalisti(Mulla menee vain hitusen pluskalorien puolelle) ja sit alkaa hiittaileen. Eli jos aamulla vetää hiitin on tietenkin odotettavissa, että lihasmassan kehitys siinä hieman kärsii. Mutta kumminkin siinä sitä rasvaa enemmän palaa enemmän kuin lihasta ja kun vetää normi massatreeniä, niin olisko mahdoton yhtälö valmis? Vaikkakin hitaassa muodossa..

Ei nyt sittenkään liian toivekkaisiksi heittäydytä, mutta olis kyllä mukava kuulla minkälaista tulosta tuo hiittailu ihan normaalitreenauksen ja syömisen yhteydessä. Kaikki näemmä vaan dieetin yhteydessä sitä tekee...

olen yrittänyt aamuisin ennen aamupalaa lähteä lenkille, jossa ei olekaan mitään ongelmaa, mutta mulla kipeytyy jalat aivan älyttömästi (lättäräpylä kun olen) olen aina yrittänyt kävellä lenkin reippaasti ja tehdä lopuksi hiitin, mutta sattuu jalkoihin aivan liikaa, että enää pystyisi alkaa spurttailemaan...

Auttaisikohan uudet kengät? ei ole juoksu mulle oikein sopivaa... :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Manuel sanoi:
Ei nyt sittenkään liian toivekkaisiksi heittäydytä, mutta olis kyllä mukava kuulla minkälaista tulosta tuo hiittailu ihan normaalitreenauksen ja syömisen yhteydessä. Kaikki näemmä vaan dieetin yhteydessä sitä tekee...

Varmuudella voin sanoa, että ainakin aerobinen kunto paranee roimasti. Toisekseen, olen kuullut puhuttavan, että HIIT olisi melkoisen anabolista treeniä. Ainakin minulla kunnon session jälkeen on paikat kipeinä nilkoista pakaroihin pari päivää. Näkeehän sen myös pikajuoksijoista, että sprinttien tekemisestä saa myös melkoiset reidet. En siis ihmettelisi, vaikka saisit lisää lihaa myös jalkoihin HIITin seurauksena. Kannattaa kokeilla, jos tuntuu siltä, että HIIT-sessiot eivät häiritse jalkojen palautumista. :)

Nostetaan ny tämäkin threadi. Eka HIIT-aamu on takana. Jo kolmas 30-sekuntinen oli hitaampaa kun pari ekaa. Aerobinen kuntoni on huono; en ole harrastanut minkäänlaista aerobista muuten kun pientä polkemista lämmittelynä ja treenin jälkeen. Tupakanpoltonkin lopetin vasta viikko sitten.

Ajattelin pysyä 4*30sek-vaiheessa kunnes viimeinenkin spurtti tuntuu järkevältä. Olen ymmärtävinäni muiden puheista että kunto nousee nopeasti HIITillä, eli lopussa kai kaikki pystyvät siihen 15min-pätkään, alkukunto vain vaihtelee.

Digikamera odottaa postissa. Taidan katsoa "jälkeen"-kuvia ennen kun päätän, kehtaako tänne laittaa myös "ennen"-kuvia ;)

Omskakas sanoi:
Näkeehän sen myös pikajuoksijoista, että sprinttien tekemisestä saa myös melkoiset reidet.

Aivan.

Jos taasen haluaa alhaisen rasvaprosentin, niin kannattaa mennä Helsingin Sanomien toimittajakouluun, sillä Matti-Esko Hytönen kävi sen ja hänellä on alhainen rasvaprosentti. Siispä käymällä Helsingin Sanomien toimittajakoulun saa alhaisen rasvaprosentin :)

Oon vetänyt hiittiä kaks kertaa. Ekalla meni 5 min kevyesti ja toisella 10 min suht kevyesti. Ainoa ongelma mikä tuli vastaan oli se että jaloista loppu voimat siinä vikoilla minuuteilla. Pahaa oloa en saanut tekemälläkään.

Minä hiittailin tänään ekaa kertaa. Sen verta huono kunto, että suosiolla alotin tosta 4:stä minuutista. Kyllähän sillä sai elimistöön kierroksia ja tosissaan sai läähättää. 20 sekunnin pätkiä otin suunnilleen. Ei siinä kelloa ehtinyt vilkuilla, kunhan katto sit, että lopettin 4 min jälkeen. Ihan hyvät fiilikset siitä jäi, vaikka ei semmosta tunnetta tullut, että rasva nyt kovasti palaisi ihon alla. Jotkut on vaan sanoneet oikein tuntevansa sen. :)

40 min olin ton jälkeen syömättä. Perjantaina uusiksi.

Meillä jääkiekkoharkoissa kesäsin juostaan vauhtijuoksi, joka on vissii vähän samaa luokkaa ku toi HIIT. Eli 3 x 10min ja sarjojen välissä 5min palautus huili. 1. jakso sillee, että 10 sek täysillä ja 20sek hölkkäilen. 2. jakso 20sek täysillä 20 sek hölkkää. 3. jakso 20sek täysillä 10sek hölkkää. Ja kyllä voin kertoo et oli kuningasolo ton treenin jälkee aina :) Iha sairasta hommaa. En kyl enää välttämättä mielellää lähtis juoksee.

Itse sain HIIT:llä erittäin hyviä tuloksia viime kesänä, nyt on taas dietti päällänsä ja aamulla kävin tuolla metsässä vetämässä 12min HIIT:in (namnam). Viime kesänä diettasin reilusti (lue:ihan liikaa) miinuskaloreilla ja HIIT:llä + normaali punttireeni. Tuloksena oli kyllä 10-13kg laihdutus 2kk:ssa, mutta siinä kyllä lähti lihojakin(niitä olemattomia, aloittelija kun olen :) ). Onneksi kuitenkin suurin osa lähteneestä massasta oli kyllä rasvaa(olin lihava). HIIT toimi itselläni tuolloin erittäin hyvin. Nyt on siis taas dietti päällä ja HIIT:iä juoksentelen 3-4krt/vko. Ensi viikolla ajattelin ottaa tuon HST:n kokeiluun kun siitäkin on ihmisillä ollut niin paljon hyviä kokemuksia ja tulostakin on tullut :).

Pate83 sanoi:
Mitenkäs muilla, juotteko vettä ennen suoritusta(esim. yön aikana) vai miten?

Mulla on ainakin ollu tapana juoda ennen HIIT:iä iso kuppi kahvea ja kulaus vettä :). Verenmakua tuli suuhun ensimmäisillä kerroilla, mutta sittemmin tunnetta ei enään ole tullut.

Omskakas sanoi:
En siis ihmettelisi, vaikka saisit lisää lihaa myös jalkoihin HIITin seurauksena. Kannattaa kokeilla, jos tuntuu siltä, että HIIT-sessiot eivät häiritse jalkojen palautumista. :)

Viime kesänä kun itse vedin ensimmäistä kertaa HIIT:iä läpi mäessä juoksentelemalla takareisiin tuli kyllä ihan kivasti kokoa lisää :). tiedä sitten johtuiko pelkästään HIIT:stä, mutta eipä se ainakaan takareisien kehitystä haitannut, päinvastoin.

Herätetäänpä tämä henkiin

Lueskelin tämän threadin läpi ja ennen tätä en ollut kuullutkaan mistään tällaisesta. Kuulostaa mielenkiintoiselta, niin mielenkiintoiselta että pakko kokeilla :D. Saa vaan nähdä kuinka paskana on jalat, jos joka aamu tuota tekee, ja treenaa tuon ohella normaalisti...no kaikkea pitää kokeilla :thumbs:
Ei kuulosta tuo 4min. pahalta, mutta kun lukee toisten kokemuksia niin pahalta kuulostaa, no huomena sen sit tuntee että mitä se on ;) .

kmt-85 sanoi:
Saa vaan nähdä kuinka paskana on jalat, jos joka aamu tuota tekee, ja treenaa tuon ohella normaalisti...no kaikkea pitää kokeilla :.

Älä hyvä mies tuota joka aamu tee. 3krt viikossa on hyvä, jos reenaat muuten normaalisti.

Tänään tuli tehtyä "testi" miten HIIT on vaikuttanut yleiskuntoon.
TUo 5.4 km sorapätkälenkki minkä n. kuukausi sitten juoksin sen 30-32 minuuttia, meni tänään 27 minuuttiin. En yrittänyt mitään enkkoja, katsoin vain lähtiessä kelloa ja yllätyin aika lailla.. :hyper:

HIITtiä siis takana nyt 5 vk (juoksen ma-ke-pe), jonka aikana olen tehnyt 3krt viikossa punttia. Olen ollut noin 0-10% pluskaloreilla, paino ei ole muuttunut suuntaan eikä toiseen, mutta rasvaa on peilin ja vaimon mukaan kyllä lähtenyt.
Voin suositella.

Suositut

Back
Ylös Bottom