Keskustelua otevoimailusta

Ihan ekana alkuperäiselle grippi ongelmasta kysyjälle.
Vaihda hyvä mies salia, jos koti salillasi ei saa käyttää mankkua, niin siellä todennäköisesti on paljon muitakin "ongelmia".

Sitten sormilukko sv. Ristiote keskusteluun.

Itselläni on aikuiseksi mieheksi todella lyhyet sormet, hanska koko sormien pituuden puolesta 6-7 mutta sormien paksuuden takia joudun käyttämään isompia hanskoja.

En yllä ottamaan sormilukkoa peukalo/etusormi tyylillä niinkuin melkein kaikki taitaa sen tehdä, olen jonkun verran harjoitellut peukalo/keskisormi otteella ja sillä tainnut 250kg vetääkkin, mutta kyllä Ristiote on ainakin minulle "tynkäsormelle" vahvempi tapa pitää tangosta.

@D.vitamiini Miten ihmeen pieni käsi sulla on, ku mun 164cm ja naiseksi suht pienikätinen avokkikin saa oikein hyvin sormilukon otettua?

@gabber92 No se on sitten se taso nyt ja jatkoo ajatellen grippitreenin tulee olla aika korkeella arvoasteikolla.

@D.vitamiini Miten ihmeen pieni käsi sulla on, ku mun 164cm ja naiseksi suht pienikätinen avokkikin saa oikein hyvin sormilukon otettua?

Todella pieni, sormien pituus samaa luokkaa kuin ala-aste ikäisillä tyttärilläni, paksuutta sormissa toki reilusti enemmän.
Lisäksi etusormi on vielä keskisormea reilusti (1.5-2cm) lyhyempi.
Keskisormi-peukalo yhdistelmällä siis yllän sormilukon ottamaan, mutta etusormi-peukalo en yllä.

No onneksi tuolle ei ole ollut tarvetta kun ristiotteella grippi pitää.

Onko tämä viikonloppuna pidetty king kong grip joku

Eniten kilpailijoita maailmassa (+250) ja selkeästi ottanut paikkansa arvostetuimpana kilpailuna otevoimailupiireissä. Ei siinä MM-titteliä ole, mutta osa sitä sellaiseksi kutsuu. Helpompi ymmärtää miten kovasta kisasta on kyse vaikkei otevoimailussa mukana ole.

Emmä tiedä tarviiko sitä nyt MM-kisaksi kutsua. Kaipa monessa muussakin lajissa on sama homma, että arvostus on paljon suurempi jotain kisaa kohtaan verrattuna MM-kisoihin.

Tanner otti ansaitusti kolmannen putkeen ja osoitti, että lajeista riippumatta on kovin maailmassa.

Itsellä oli kunnia päästä nostamaan Heinolan grippitaivaassa King Kong karkelot Jessen vieraana. Hyvä meininki oli ja se siivitti tällä kertaa alle 83k sarjan voittoon. Harri Tolonen voitti alle 120k sarjan ja Arto Joronen +120k sarjan. Roni Säkkinen voitti alle 59k sarjan. Suonalaiset muutenkin korkeella joka sarjassa. Tanner Merkle tietysti kirkkain tähti.
Tulokset löytyy: https://www.gripboard.com/index.php...ternational-king-kong-grip-challenge-results/

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Juu mietin jos kilpailee ipf.n kisoissa silloin ei kannata osallistua kyseiseen kisaan.
Kyllä voi ihan hyvin osallistua kunhan ei ole kilpailukiellossa olevia kisoissa tai samassa venue. Vai onko tästä jonkinlainen ennakkotapaus, että eri lajin kisoihin osallistuminen on kiellettyä tai aiheuttaa sanktioita mikäli ei ole testausta?

Mä olen hyvin skeptinen tästä yleisestä kommentista, koska ikinä ei ole tullut mitään varsinaista näyttöä aiheesta vastaan, vaikka ihan SVNL olen myös asiasta kysynyt. Tälläisen kommentin monesti kuulee, mutta ainut esimerkki mitä on yleensä antaa on Ed Coanin seminaarit joskus monia monia vuosia sitten. Sitten Suomessa toki useampi sai kilpailukieltoa kun osallistui Anon maastavetokisaan missä oli kilpailukiellossa oleva kilpailija.

Jos puhutaan ihan IPF kisoista, niin ehkä voi vaikuttaa SVNL tekemiin maajoukkoe valintoihin, mutta pidän hyvin epätodennäköisenä. Toisaalta maajoukkoe valinnat taitaa edelleen olla ihmisten tekemiä eikä puhtaasti objektiivisiin mittareihin, eli yhteistulokseen ja yleiseen suoriutumiseen perustuvia.

Mikäli jotain hyvää näyttöä aiheesta on, niin mielelläni näkemystäni vaihdan. Itse myös kokemuksesta tiedän useita IPF:n kisoissa/maajoukkoe kisaajia jotka muissakin lajeissa ovat kisanneet ilman ongelmia. Ongelmana tälläisessä säännössä näkisin myös sen, että miten määritellään tarpeeksi "vakava kisa" että sanktioita kisaajille voisi antaa?

Viimeksi muokattu:
Sääntöjen mukaan voimalajiliitossa jos kilpailuun on osallistunut doping rikkomuksen tehnyt urheilija joka kilpailukiellossa antidoping alaisissa kisoissa on sääntörikkomus kilpailla tälläisrssä kilpailussa.Aika moinen homma tarkistaa kilpailu luettelo ettei tuu tehtyä sääntörikkomusta.

Sääntöjen mukaan voimalajiliitossa jos kilpailuun on osallistunut doping rikkomuksen tehnyt urheilija joka kilpailukiellossa antidoping alaisissa kisoissa on sääntörikkomus kilpailla tälläisrssä kilpailussa.Aika moinen homma tarkistaa kilpailu luettelo ettei tuu tehtyä sääntörikkomusta.
Puhutaanko nyt voimalajiliitosta vai voimanostoliitosta? Jyrki ainakin tietää, että yli 50% voimalajiliiton otevoimailijoista King Kong osallistuu.

Jokatapauksessa molempien liittojen henkilöitä on osallistunut 2013 vuodesta lähtien. Itse myös 2017 vuodesta lähtien. Yhtään kilpailukiellossa olevaa kilpailijaa ei samassa kisapaikassa ole ollut, eikä myöskään jatkossa ole ja tämä riittäänyt liitoille oikein hyvin. Kuten sanoin, että tästä on molempien liittojen edustajien kanssa keskusteltu.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom