Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
toolate sanoi:
Lihasryhmistä pohkeissa,forkuissa & etureisissä ei tehdä koskaan RP-sarjoja.
Hulkki sanoi:
Pointti olikin siinä, että Doggcrappissa
2) Ei tehdä etureisille rest/pausea
toolate sanoi:
Ei muuta kuin pohkeiden pariin. Vuorossa tällä kertaa pohkeet prässissä ja siinä RP sarja, sillä venytyspohkeiden tekeminen ei mulla prässissä onnistu.
...
No sitten oli enään paskaisin juttu edessä. Hack kyykky, jossa raskas sarja ja perään widowmakeri.

Voi olla etten ole tajunnut jotain pointtia näitä DC ketjuja lukiessa, mutta eikö näissä lainauksissa ole pieni ristiriita? Vai oliko Widowmaker eri juttu kuin RP sarja?

exitusletalis sanoi:
Voi olla etten ole tajunnut jotain pointtia näitä DC ketjuja lukiessa, mutta eikö näissä lainauksissa ole pieni ristiriita?
Kuten toolate jopa tuossa quotessakin sanoi, ei hän pysty prässissä tekemään pohkeita normaaliin DC-tyyliin (eli 15 sekunnin venytyksillä per toisto 12 toiston suorana sarjana) vaan tekee siksi ilman noita 15 sekunnin venytyksiä pohkeet prässissä RP-sarjana.
Vai oliko Widowmaker eri juttu kuin RP sarja?
Oli.

Hulkki sanoi:
Pointti olikin siinä, että Doggcrappissa
1) Ei tehdä penkkiä
...
Tähän Dante on jo kommentoinut, ettei tuo ole kielletty liike.
Penkki pitää vain tehdä oikealla tekniikalla, pitäisi hommata joku pätevä voimanostaja opettamaan liikkeen suoritus. (DOGG Poundista löytyy tuo Danten kommentti)

jarvis sanoi:
Tähän Dante on jo kommentoinut, ettei tuo ole kielletty liike.
Penkki pitää vain tehdä oikealla tekniikalla, pitäisi hommata joku pätevä voimanostaja opettamaan liikkeen suoritus. (DOGG Poundista löytyy tuo Danten kommentti)
En tiedä onko jotain uutta tietoa tätä koskien tullut (parin päivän sisällä), mutta Danten mielestä tuo on todella riskialtis liike, joka kannattaa tehdä vaan siinä tapauksessa jos ei oikein muuta rintaliike vaihtoehtoa ole. Jos liike otetaan mukaan niin se tulee tehdä tyyliin 20-30RP, eikä 11-15RP niinkuin muut punnerrukset.

Elikkäs, järkevin suositus on olla ottamatta penkkiä mukaan ohjelmaan. Jos se on pakko ottaa niin ei todellakaan tehdä mitään 7+2+1 sarjaa, vaan vähintään tuo 20 RP.

toolate sanoi:
En tiedä onko jotain uutta tietoa tätä koskien tullut (parin päivän sisällä),
Suoraa linkkiä en osaa laittaa, mutta threadin nimi on:
problem bench
ja viimeksi siihen on kirjoitettu: 06-26-2005
Danten kommentti kokonaisuudessaan:
I wouldnt have a problem with anyone flat barbell benching as much if i knew they went to a top powerlifter who showed them the correct form on how to flat barbell bench press which is altogether different than the muscle and fitness way of flat barbell benching that almost everyone does

Sitähän tarina ei sitten kerro, voisiko tuolla ns. oikealla tekniikalla tehdyllä liikkeellä pudottaa toistojen määrää mukavammalle tasolle vai pitäisikö edelleen puurtaa noita ylipitkiä sarjoja.

jarvis sanoi:
I wouldnt have a problem with anyone flat barbell benching as much if i knew they went to a top powerlifter who showed them the correct form on how to flat barbell bench press which is altogether different than the muscle and fitness way of flat barbell benching that almost everyone does
No tuo nyt kertoo suoraan kuinka usealle tuota suositellaan tehtäväksi. Uskon vahvasti, että toi toistoalue on pidettävä korkeana (tai tehtävä suora sarja) jos penkkaamaan päättää ryhtyä. Uskon, että toikin lipsautus on johtanut siihen, että jengi on alkanut penkkaileen DC ohjelmassa ja sitten on paikat menneet paskaksi kun tekniikka tosiaan on mitä on ja on tehty lyhyitä sarjoja. Eli parempi pysyä erossa, jos suinkin keksii turvallisempia rintalihas liikkeitä (punnerruksia)

Dobermann sanoi:
Vinopena tuppaa vaan menee enempi olkapäille ku rintalihoille ja olkapäille on parempiakin liikkeitä kuten pystypunnerrus.
Tässä nyt mennään DC antamilla ohjeilla. Jos haluaa alkaa itse modailemaan ohjelmaa niin siitä vaan. Suosittelisin kuitenkin aloittamaan ohjelman perusrungolla ja annettujen ohjeiden mukaan. En tiedä millä kulmalla teet vinopenkkiä, mutta minun käyttämäni n. 20 astetta kyllä iskee tarpeeksi hyvin rintalihaksille. Tässä ketjussa tosiaan keskustellaan DCn metodeista. Ohjelma on DC kehittämä ja siinä käytetään DCn metodeita. Kenenkään ei tarvitse treenata kyseisellä treenimetodilla ja suurimmalle osalle se ei varmasti sovi treenityyliksi. Todella harvalla on oikeasti niin paljon kokemusta, että pystyy ilman kunnon perehtymistä DCn metodeihin parantamaan ohjelmaa tuosta vaan.

jarvis sanoi:
Suoraa linkkiä en osaa laittaa, mutta threadin nimi on:
problem bench
ja viimeksi siihen on kirjoitettu: 06-26-2005

Sitähän tarina ei sitten kerro, voisiko tuolla ns. oikealla tekniikalla tehdyllä liikkeellä pudottaa toistojen määrää mukavammalle tasolle vai pitäisikö edelleen puurtaa noita ylipitkiä sarjoja.
Heh, voin vain kuvitella kuinka tuon ilmestyttyä Intensemusclelle on alkanut sana kiertää kulovalkean tavoin kuinka Doggcrappissa saa vihdoinkin tehdä penkkiä; Dante itse on antanut tähän luvan. :hyper:

Voin myös kuvitella kuinka lukemattomat n00biet ja muuten vain menetelmään kunnolla perehtymättömät jampat säntäävät seuraavan kerran vetämään CFDC-treenissä kauheaa runkkupenkkiä maksimipainoilla "kun sehä o ny niiq sallittu liiqe!!!ycks!!" :rolleyes:

Mä teen penkkiä DC treeneissäni. Itse asiassa teen tavan penkkiä, vinopenkkiä ja alaviistopenkkiä. Ja tangolla siis. Näin siksi, ettei salillani ole kunnon rintalaitteita. Ei edes Smithiä. Ja isoimmat hanttelit on 30 kg.
Aluksi tein vielä kaikissa 7+3+2. Nyt sitten olen alkanut pidentään sarjaan ja pyrin minimissään siihen 15 rp toistoon.

Ongelmia tämä ei ole aiheuttanut minulla. Itse asiassa olkapäät tuntuvat paremmilta kuin aikoihin. Extreme stretchingillä kenties myös ollut parempiin olkapäihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei liity nyt ihan asiaan mutta kun näyttäisi tämän liikkeen harrastajia täällä olevan. eli :mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon noissa penkkileukojen tekemisessä 2-jakoisessa?? lähinnä otteen leveys ja lisäpainojen virittely mietityttää. jos joku viitsisi kertoa kaiken olennaisen niin kiitos :)

huumor sanoi:
ei liity nyt ihan asiaan mutta kun näyttäisi tämän liikkeen harrastajia täällä olevan. eli :mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon noissa penkkileukojen tekemisessä 2-jakoisessa?? lähinnä otteen leveys ja lisäpainojen virittely mietityttää. jos joku viitsisi kertoa kaiken olennaisen niin kiitos :)
Helppo näyttää, hankala selittää. Yksinkertaisesti: mahdollisimman leveä ote ja tanko sille korkeudelle ettei takapuoli osu maahan missään vaiheessa. Itse käytän eteentehtävissä jalkatukena vinopenkkiä (sitä selkänojan päätä alimmassa vinossa asennossa) ja taakse tehdessä tasapenkkiä. Parhaimmat viritykset löytää itse kokeilemalla. Itse käytän lisäpainona ihan vaan levypainoja. Voihan siihen viritellä vaikka tangonkin. Yksin tehdessä reppua tai painovyötä hyväksi käyttäen.

ok.kiitos. jos jollakin olis vielä noita painovyön laittelu vinkkejä niin antaa tulla vaan. muistaakseni tässä liikkeessä suositaan hitaita negoja??

toolate sanoi:
taakse tehdessä..
Eikö sulla tunnu tuo liike pahalta olkapäissä? Voi tosin olla että olen vaan jäykkä. Muutenkin tuntuu tuo taakse tehtä sellaselta pumppailu-liikkeeltä. Itse en ainakaan pysty käyttämään siinä kunnon painoja (sama taitaa tosin päteä kaikkiin muihinkin liikkeisiin :rolleyes: )

(liha)pyörykkä sanoi:
Eikö sulla tunnu tuo liike pahalta olkapäissä? Voi tosin olla että olen vaan jäykkä
Ei. Itseasiassa tuntuu tosi hyvältä ja luonnolliselta liikkeeltä, toisin kuin esim.ylätalja niskan taakse. Liikkeenä tuo on paljon karumpi kuin eteen tehden.

toolate sanoi:
Ei. Itseasiassa tuntuu tosi hyvältä ja luonnolliselta liikkeeltä, toisin kuin esim.ylätalja niskan taakse.
Tuo se vasta kauhea onkin, ja perinteinen leuanveto samalla tyylillä. Löysin taloyhtiön kuntosalista ainutlaatuisen penkin missä voi maaten tehdä kulmasoutua. Harvoin on selkä yhtä kipeenä :whip:

(liha)pyörykkä sanoi:
Löysin taloyhtiön kuntosalista ainutlaatuisen penkin missä voi maaten tehdä kulmasoutua. Harvoin on selkä yhtä kipeenä :whip:

Toisin sanoen löysit makuusoutupenkin?

Kovassa käytössä kyseinen penkki melojien treeneissä, helppo vaihdella oteleveyttä ja ottaa vaikka mitä räjähtäviä toistoja :rock:

(liha)pyörykkä sanoi:
Tuo se vasta kauhea onkin, ja perinteinen leuanveto samalla tyylillä. Löysin taloyhtiön kuntosalista ainutlaatuisen penkin missä voi maaten tehdä kulmasoutua. Harvoin on selkä yhtä kipeenä :whip:
Mitäs sä lihaskivuilla? :D

(liha)pyörykkä sanoi:
Ilmeisesti juu! Tein myös takaolkapäät siinä, aijai!
Tein aikasemmin aika paljon tuota kulmasoutua juuri noin, jätin sen sitten pois kun joutuu käyttään vauvapainoja siinä :) . Takaolkapäissä toi liike on ollut nyt mukana useamman kuukauden ja aivan loistavalta tuntuu. Niin ja RPnä ja todella hitailla negatiivisilla tuo tulee tehtyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom