Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pforce sanoi:
Lisää kysymyksiä:
Onko parempi tehdä venytys melko heti sarjan jälkeen vai esim. ootella 30-60sek?
Sain pidettyä venytyksiä about 30 sekuntia tai vähän yli. Suositeltu venytysaika on 60sek, vai? Riippuuko venytysaika mitä lihasta venyttää, esim. lihaksen koko?
Jos ei tosiaan saa tehtyä pidempään ku 30sek, voiko odotella hieman ja tehdä toisen samallaisen venytyksen?
Ei tuota asiaa kannata kellottaa. Kunhan olet lopettanut sarjan niin hengittelet vähän sisään ja valmistaudut venytykseen, koska siihenkin on hyvä vähän tsempata itseä. 60 sekunttia tosiaan tavoitellaan venytyksessä. Alussa on hyvä ottaa rennommin ensimmäiset 10 sekunttia ja alkaa sitten painamaan kovemmin. Joitakin lihaksia tulee venyteltyä hieman kauemminkin (esim takareisiä 75 s ja selkää 90 s). En nyt tiedä Danten kantaa tähän asiaan, mutta varmaankin olisi hyvä ottaa vain se yksi venytys. Tosin yksi tapa venyttää takareisiä on 6*10 s. Kyllä ne venytyksetkin oppii hiljalleen pitämään kauemmin. Itsellänikin oli alussa todellista tuskaa nuo ja monessa venytyksessä pääsin vain n. 40 sekunttiin.
Pforce sanoi:
Sitten jos joku jaksaa ni näissä liikkeissä vähä vihiä, kun kolme pitäs olla kaikkia:

Rinta:
Penkki kp
Vinopenkki kp
kolmas? (en voi tehä peckdeckiä, vasen olkapää reistaa)

Haba:
Suoralla tangolla seisten
Käsipainoilla istuen
kolmas? (onko näissä nyt oikeesti hirveesti eroja? scott maby? vai hammer, ois ainaki hieman erillainen?)

Takareidet:
Mahalla makuullaan "koukistajat" (en tiedä hienoa nimeä )
toinen, kolmas? emt..

Selkä lev:
Leuanveto 2xmax
Ylätaljaveto rintaan (en tiiä mikä tänkää hieno nimi on)
kolmas?

Selkä pak:
Alataljasoutu istuultaan
Alasoutu penkiltä kp
kolmas?

En tiiä näköjään monienkaan liikkeitten nimiä :D Noh, toivottavasti joku tajus ja voi heittää vihiä. Salilla ei muuten ole smithiä, olen ehkä vaihtamassa salia kun on niin rupunen. Oulussa Linnanmaan Liikuntahallilla käyn, jos sanoo jollekki jotain.
Rinnalle vaikka vinopnekki tangolla tai alaviistopenkki (tanko/käsipainot), eli vähän koroketta suoran penkin alle, ellei ole erillistä penkkiä tuohon tarkoitukseen. Myös vipunostot voisivat tulla kysymykseen, mutta mieluummin noita punnerrusliikkeitä.

Haballa scotti on hyvä. Hammer on sitten forkku liike, joka tehdään haban jälkeen.

Takareisille suorinjaloin maastaveto & sumoprässi, jos prässi löytyy.

Leveälle selälle vaikka Danten alatalja erikoinen (jos löytyy). Penkkileuat olisivat hyvä vaihtoehto tähän, vaikka eteen ja taakse tehtynä.

Selänpaksuuteen ehdottomasti maastavedot (normi ja pukeilta vetoa).

Ilmeisesti muille lihaksille olet liikkeet keksiny? Olisi tosiaan hyvä miettiä valmiiksi 4-5 liikettä jokaiselle lihakselle, sillä jossain vaiheessa jokin liike menee vaihtoon jokatapauksessa.

meleko nivaska :D hieman oot tehny hommia, kiitti tosta

lueskelin eilen dogg poundia ja sielä oli juttua tosta että yks venytys ois suositeltua
http://intensemuscle.com/showthread.php?t=12320

Ei muuten ole DCn mietteitä nämä, joku kaveri antanut mietteitään hieman tieteellisemmin DC treenimetodista. Iha mielenkiintonen juttu mutta alan sanasto menee hieman yli hilseen vaikka Ln enkusta kirjotinki :rolleyes:
Also dc does only 1 set of stetches duration 45-60 s per bodypart?do you think that you need to stick to 60 s or less?what is the ideal duration?do you recommend more than 1 set of this loaded stretch or 2 sets of ls are better?

Really, there is no ideal duration. It's more apparent if you read some of the flexibility training manuals out there. I only recommend shorter times because HST is high frequency and because the stretch loads begin near your 5RM. You need less duration to benefit from it. Whereas on DC, the lower frequency and more moderate stretch loads (with some exceptions) requires longer times.

Also, it's not desirable to do multiple sets of LS, because you'll speed up the detraining of the stretch reflex. The emphasis should be on continuous time per stretch, where the reflex increases the tension signal. At some time duration, an inverse relaxation response will kick in. Then the tension peaks or goes back down. You don't want to stretch that long. You don't want to detrain your reflex to be able to stretch that long. But 45-60s is reasonable for what he wants his trainees to do.

Onko kukaan kuntouttanut olkapäitä tuolla dc.pdf oppaasta löytyvällä tyylillä? Eilen tein pyyhkeen kanssa 50 toistoa tota pyörittelyä ja hyvin kyllä rupes veri kiertämään olkapäissä, hetkellistä apua tuli jo vähän. Muistelisin että siitä olisi ollut jossain threadissa aiemmin puhetta mutten searchilla löytänyt..

Kiitoksia oppaasta, vaikka ei ole tarkoituksena ruveta dc:llä treenaamaan niin tuolta löytyi yleishyödyllistä tietoa paljon.

Bricktop sanoi:
Onko kukaan kuntouttanut olkapäitä tuolla dc.pdf oppaasta löytyvällä tyylillä? Eilen tein pyyhkeen kanssa 50 toistoa tota pyörittelyä ja hyvin kyllä rupes veri kiertämään olkapäissä, hetkellistä apua tuli jo vähän. Muistelisin että siitä olisi ollut jossain threadissa aiemmin puhetta mutten searchilla löytänyt..

Kiitoksia oppaasta, vaikka ei ole tarkoituksena ruveta dc:llä treenaamaan niin tuolta löytyi yleishyödyllistä tietoa paljon.
Joo, itse olen ja muistaakseni jokin muukin. Itselläni n. viikon hoitojakso vei kivut kokonaan pois, sellaisen johon lääkärit tuputtaa tulehduskipulääkkeitä.
Erittäin suositeltava kuntoutustapa kyllä. Neuvoin yhdelle salikaverille tämän liikkeen kanssa joka on kärsinyt jo useamman vuoden kivusta, katsotaan mitä viikon kuuri saa hänellä aikaan. Tärkein asia on suorittaa toi harjoite oikein, tai ei ole kuin haittaa.

-- Edit --
Toi 50 toistoa on murhaa. Itselläni alussa 20 toistoa oli työn takana, mutta kyllä se siitä on nyt paremmin alkanut luistaan. Eli, jos tuo 50 menee pyöritellen niin kannattaa tarkastaa tekniikka.

Woihan fundamentalistien pyhä opas mikä raamattu sieltä paljastuu :eek: . Oot kyllä nähny vaivaa ton eteen toolate, luulis tolla jo pääsevän alkuun :) .

Steroidi sanoi:
tokkopaisto sanoi:
Woihan fundamentalistien pyhä opas mikä raamattu sieltä paljastuu :eek: . Oot kyllä nähny vaivaa ton eteen toolate, luulis tolla jo pääsevän alkuun :) .
Onhan tuohon muutama tunti käytetty. Jossain vaiheessa aattelin vielä copy-pastettaa tuon CFP-ketjun relevantit kamat tuohon. Hyvä että kelpaa :)

tekeekö kukaan dc-ohjelmassaan maastavetoa polvista? Ite oon ajatellu ottaa sen ohjelmaani selän paksuus liikkeenä. Ongelma on, että toi liike on erittäin hyvä kein saada selkä paskaks jos alkaa r-p tai neg. juttuja soveltamaan. Eli onko ok tehdä sitä yks sarja maksimiin vai pitäskö tehdä kaks hiukan vähemmän kovaa sarjaa täyden tehon saamiseks? Niin ja onkos suositellumpi metodi suorittaa nosto juuri polven ala vai yläpuolelta vai perstuntuman mukaan?

lebanderi sanoi:
tekeekö kukaan dc-ohjelmassaan maastavetoa polvista? Ite oon ajatellu ottaa sen ohjelmaani selän paksuus liikkeenä. Ongelma on, että toi liike on erittäin hyvä kein saada selkä paskaks jos alkaa r-p tai neg. juttuja soveltamaan. Eli onko ok tehdä sitä yks sarja maksimiin vai pitäskö tehdä kaks hiukan vähemmän kovaa sarjaa täyden tehon saamiseks? Niin ja onkos suositellumpi metodi suorittaa nosto juuri polven ala vai yläpuolelta vai perstuntuman mukaan?
Tuo on ollut ohjelmassa koko DC treenihistorian ajan. Liike kannattaa aloittaa hieman polven alapuolelta, koska polven yläpuolelta toi veto jää jo liian lyhyeksi. Maveissa ei tehdä RP eikä hitaita negoja, ellei Dante näytä miten se tehdään. Eli kaksi suoraa sarjaa, toinen n. 4 toinen n. 8. Itse teen nykyisin yhden sarjan hieman omalla tyylillä, mutta ei siitä sen enempää :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aivan mahtava toi sun kooste DC-jutuista. Mua vituttaa aika paljon toi että en pysty syömään ton DC:n mukaan ku maha ei yksinkertasesti kestä sitä hiilarimäärää mitä siinä pitäs syödä. En tiedä toimisko DC:n tyyliset reenit Esim anabolic diet ruokavaliolla. Voipi olla että ei kannata edes lähtee kokeileen.

DC:n avulla kehityin nopeiten puolen vuoden aikana mitä ikinä oon kehittyny, vaikka ihan puhdasta DC-reeniä se ei ollut. Tein esim vaan kahta liikettä kolmen sijaan. Luulen että olisi kehitys ollut vielä parempaa jos olisi Kolmannen liikkeen ottanut mukaan.

toolate sanoi:
Tuo on ollut ohjelmassa koko DC treenihistorian ajan. Liike kannattaa aloittaa hieman polven alapuolelta, koska polven yläpuolelta toi veto jää jo liian lyhyeksi. Maveissa ei tehdä RP eikä hitaita negoja, ellei Dante näytä miten se tehdään. Eli kaksi suoraa sarjaa, toinen n. 4 toinen n. 8. Itse teen nykyisin yhden sarjan hieman omalla tyylillä, mutta ei siitä sen enempää :)

No niin ajattelinkin. Kiitos, jep, treenisalaisuuksia kunnioitetaan :D

Mr. Smith sanoi:
Aivan mahtava toi sun kooste DC-jutuista. Mua vituttaa aika paljon toi että en pysty syömään ton DC:n mukaan ku maha ei yksinkertasesti kestä sitä hiilarimäärää mitä siinä pitäs syödä. En tiedä toimisko DC:n tyyliset reenit Esim anabolic diet ruokavaliolla. Voipi olla että ei kannata edes lähtee kokeileen.

DC:n avulla kehityin nopeiten puolen vuoden aikana mitä ikinä oon kehittyny, vaikka ihan puhdasta DC-reeniä se ei ollut. Tein esim vaan kahta liikettä kolmen sijaan. Luulen että olisi kehitys ollut vielä parempaa jos olisi Kolmannen liikkeen ottanut mukaan.
Hiilarimääräähän ei ole DC:ssä määrätty, eli jokainen syö sen verran niitä kuin näkee parhaimmaksi. Itse diettasin useamman kuukauden ajan DC-ohjelmaa käyttäen (toisin suoria sarjoja tehden) ja tulokset nousivat muutama poikkeusta lukuunottamatta kokoajan. Tosin lopussa tämä kostautui ylikuntona kun yritän jatkaa ilman cruisea kesälomaani saakka.

2 liikkeelleä saattaa pystyä pitämään treenin progressiivisena varsinkin alussa, mutta 3 liikettä kierossa helpottaa tätä tehtävää :)

-- Edit --
Siis käytin matalahiilihydraattista diettiä.

lebanderi sanoi:
No niin ajattelinkin. Kiitos, jep, treenisalaisuuksia kunnioitetaan :D
En mä mitään treenisalaisuuksia halua pitää, se suoritus on vaan clusterfuckingia ;)
No kerrotaan nyt, että teen vain yhden suoran sarjan maastavedosta polvista, jossa ensimmäiset 3 toistoa otetaan kuolettamalla paino ja sitten seuraavissa toistoissa tanko vaan käytetään raudoissa, eli ei päästetä "paineita" pois. Tavoitteena tuolla tekniikalla on 6-8 toistoa. Muutin tämän siksi, koska sarja oli liian helppo aina kunhan sai vai ensimmäisen raskaan noston ylös. Eli käytin aiemmin tuota pelkkää koskettamista kokoajan.

cvieri sanoi:
Kuinka suuria lisäpainoja käytätte rack chinseissä eteen ja taakse?
Mitä se sulle kuuluu? Nojoo, Vitsi vitsi :D En tiedä mitä hra. Dante suosittelee, mut itse teen vähän pidempiä sarjoja tuossa eli n.8rep:n sarjapainoilla

(liha)pyörykkä sanoi:
Mitä se sulle kuuluu? Nojoo, Vitsi vitsi :D En tiedä mitä hra. Dante suosittelee, mut itse teen vähän pidempiä sarjoja tuossa eli n.8rep:n sarjapainoilla
Taitaapi olla 15-20RP, eli suorana siinä 8-10 paikkeilla. Ensi kerralla taitaa olla 15 kg läpyskä sylissä, eli ei paljoa.

Toolate, hyvää työtä tuo kooste. :) Onko tuolla missään mainittu sarjapituuksia suorilla sarjoilla, ja tehdäänkö silloinkin vain yksi sarja? Oletan että RP sarjapituuden perässä tarkoittaa rest-pausea?

huumor sanoi:
miksi tuo toolaten DC-läpyskä ei toimi?? :itku:
Ei tule muuta mieleen kuin se, että sulla ei ole softaa jolla pdf-tiedostoja voisi katsella. Eli asennat sellaisen, esim. Adobe Acrobat
kynae-niska sanoi:
Toolate, hyvää työtä tuo kooste. Onko tuolla missään mainittu sarjapituuksia suorilla sarjoilla, ja tehdäänkö silloinkin vain yksi sarja? Oletan että RP sarjapituuden perässä tarkoittaa rest-pausea?
Eipä oikeastaan ole sellaisten kohdilla jossa RP (rest pause) voidaan tehdä, mutta ne on aika helppo keksiä noista RP pituuksista, eli suoransarjan pituus on n. 50-70% tuosta RP sarjasta. Nuo sarjapituudet nyt eivät ole mitään varsinaista kiveen hakattua informaatiota. Jokaisella on hieman erinlaiset kropat, jotka vastavat erinpituisiin sarjoihin parhaiten. Kokeilemalla löytyy parhaimmat. Huh, mähän alan löystymään.

Periaatteessa ohjelmassa voidaan tehdä 2 suoraa sarjaa. Silloin tosin palautumisen pitää olla suunilleen yhtä nopeata RPtä käytettäessä. Joissakin liikkeissä tuota RP on vain hankala käyttää, jolloin on mahdollisuus tehdä toinen sarja jos tuntuu siltä, että sille on tarvetta. Tälläisiä ovat esim. käsipaino punnerrukset. Pääsääntöisesti ohjelmassa tehdään kuitenkin yksi sarja, joko normaali tai RP. Eli jos aloittaa treenit niin ehdottomasti vain yksi sarja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom