Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Akkeli sanoi:
Kuulostaa aika härskiltä liikkeeltä... Täytyy testata tänään selkätreenin yhteydessä.
Mulla ei ainakaan riittäänyt sitten käsien mitta käyttämään normaalia tankoa, vaan oli otettava pienempi tanko. Tosin olen kehittänyt tämän liikkeen korvaajaksi huomattavasti paremman liikkeen, jonka teen nyt normaalisti yhtenä olkapääliikkeenä.

On muuten toimivin takaolkapääliike mitä oon ikinä tehnyt.

Liikkeenä se on suunnilleen samanlainen kuin tämä:
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html
, mutta teen sen vinopenkillä (säädetty alimpaan vinoon asentoon) vatsallani maaten. Otan siinä mahdollismman leveän asennon ja käytän tosi hitaita negatiivisia. Penkin pitää olla vaan sellainen ettei sen penkin säädettävä tuki tule eteen soutaessa. Mikseipä tuota voisi tehdä ekstraliikkeenäkin selkätreenin päätteeksi.

toolate sanoi:
Mulla ei ainakaan riittäänyt sitten käsien mitta käyttämään normaalia tankoa, vaan oli otettava pienempi tanko. Tosin olen kehittänyt tämän liikkeen korvaajaksi huomattavasti paremman liikkeen, jonka teen nyt normaalisti yhtenä olkapääliikkeenä.

On muuten toimivin takaolkapääliike mitä oon ikinä tehnyt.

Liikkeenä se on suunnilleen samanlainen kuin tämä:
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html
, mutta teen sen vinopenkillä (säädetty alimpaan vinoon asentoon) vatsallani maaten. Otan siinä mahdollismman leveän asennon ja käytän tosi hitaita negatiivisia. Penkin pitää olla vaan sellainen ettei sen penkin säädettävä tuki tule eteen soutaessa. Mikseipä tuota voisi tehdä ekstraliikkeenäkin selkätreenin päätteeksi.

Hyvä liike tosiaan! Eilen tuli tehtyä pitkästä aikaa. Jos tekee tuon tuossa vinopenkissä (suosittelen), niin varmaan käsipainot on paras tapa. Itse en ainakaan ole saanut tanko-sovellusta toimimaan noitten penkkien kanssa. Toinen käyttökelpoinen taka-olkapään massaliike, on kulmasoutu käsipainolla sivulle (eli kädet menee kuten penkkipunnerruksessa)

(liha)pyörykkä sanoi:
Hyvä liike tosiaan! Eilen tuli tehtyä pitkästä aikaa. Jos tekee tuon tuossa vinopenkissä (suosittelen), niin varmaan käsipainot on paras tapa. Itse en ainakaan ole saanut tanko-sovellusta toimimaan noitten penkkien kanssa. Toinen käyttökelpoinen taka-olkapään massaliike, on kulmasoutu käsipainolla sivulle (eli kädet menee kuten penkkipunnerruksessa)
Meillä on salilla niin sopiva vinopenkki, jossa toi selkätuen pystyssä pitävä mekanismi on niin lähellä penkin alapäätä, ettei se haittaa suoritusta ollenkaan.
Hakkaa kyllä liikkeenä kaikki muut takaolkapääliikkeet, mukaanlukien tuon kulmasoudun käsipainolla sivulle.

toolate sanoi:
Onkos kukaan DC treenaajista kokeillut mitään Danten treenivirityksiä, kuten 3-jakoista ja siinä mahdollisesti erityistreeniä jäljessä tuleville lihaksille, sisäreisien tai takaolkapäiden treenausta.
Ojentajille lisäsin aikoinaan yhden ylimääräisen sarjan eristävällä liikkeellä (ranskalainen / taljapunnerrus) kun tuo 4-5 päivän lepo treenien välillä tuntui olevan niille enemmän kuin tarpeeksi.

En ikinä lähtenyt kokeilemaan Danten 3-jakoista, koska lihasryhmän rasittaminen keskimäärin kerran viikossa on vuosien kokemuksen perusteella ainakin minulle liian vähän. Minulle on kuitenkin ensisijaista saada heikot lihasryhmäni eli sivuolkapäät, etureidet (erityisesti vastus lateralis eli swiippi) ja hauis kehittymään paremmin kuin muut lihasryhmät, joten olen tehnyt useita omia muokkauksia ohjelmaan ja liikun jo aika pitkälti CFDC-alueella. Perinteisellä Doggcrappilla ero parhaiden ja heikoimpien lihasryhmieni välillä tuntui nimittäin kasvavan jopa tavallista enemmän.
Itse olen kokeillut tuota takaolkapäiden treenausta, mutta tuntui ettei jaksanut treenin päälle tehdä vielä yhtä sarjaa Danten mainitsemaa liikettä.
Olen tehnyt takaolkapäille takaolkapääsoutua nyt about 2 vuotta, mukaanlukien Doggcrappissa yhtenä kolmesta olkapääliikkeestä. Olen aina tehnyt takaolkapääsoudun hieman tämänkaltaisessa hauiskoneessa, jossa tuo rinnan edessä oleva tuki on myös pystysuora ja kahvojen sijaan käsien edessä on talja, jota sitten yleensä käytetään hauiskääntöön. Takaolkapääsoutua tuossa koneessa voi tehdä mainiosti käyttämällä tuota käsille tarkoitettua tukea rintatukena, ja hauiskäännön sijaan tekemällä koneen taljalla soutua suoraan kasvoja kohti.

Kyllä pisti eilen mietityttään onko tässä mitään järkeä.

Ohjelmassa oli hauis, forkku & jalka päivä. Pitkästä aikaa pääsin taas RP-sarjojen makuun. Hauis-liikkeenä oli scott tangolla RP. Ensimmäinen minisarja meni kohtuullisesti, mutta 2 viimeistä todella hyvin. Tuntumaa oli ja sarjan jälkeen olisi haluttanut venytellä hauikset suoraan. No ei muuta kuin forkkuihin, joissa ohjelmassa vastaotekääntö tangolla. Tuskasesti sain 8 toistoa ja tuntu, että tanko tippuu käsistä jokaisessa toistossa niin positiivisessa kuin negatiivisessakin vaiheessa. Sarjan jälkeen kädet olivat niin tukossa, että oli oikeastaan mukavaa siirtyä venytykseen. Mutta kuten yleensäkkin venytys tuntui suorastaan helvetilliseltä (olen kehittänyt nyt hyvän venytystavan näille, jossa treenikaveri auttaa). 30 sekunttia kesti jotenkuten, mutta sitten alkoi totaalinen tuska. Minuutin jälkeen kaaduin lattialle ja vetelin happea hieman. Ajattelin, että kiva, nyt on vasta helpoimmat liikkeet tehty. Ei muuta kuin pohkeiden pariin. Vuorossa tällä kertaa pohkeet prässissä ja siinä RP sarja, sillä venytyspohkeiden tekeminen ei mulla prässissä onnistu. Onneksi tämä on sentään miljoonakertaa helpompi suorittaa kuin nuo venytyksen sisältävät sarjat. Sarja meni hyvin. Otin reilun minuutin venytyksen RP-sarjan päälle (istuttavassa pohjelaitteessa) joka kyllä sitten toi todellista tuskaakin.

Sitten siirryttiin yhä vaativimpiin suoritteisiin. Vuorossa SJMV ja vaihtelun vuoksi yksi sarja (aikaisemmin olen tehnyt tuolla 6+6+6 tekniikalla). Juuri ja Juuri puristin 12 toistoa ja ilokseni huomasin sarjan jälkeen, että tekniikka alkaa oleen kohdallaan sillä alaselkä ei rasittunut liikkeen aikana paljoa ollenkaan. Tähän päälle sitten yksi tuskaisimmista venytyksistä. 1m 15s venytystä reisikoukistuslaitteessa istuen kaverin avustuksella. Tässä meinas kyllä taas taju lähteä.

No sitten oli enään paskaisin juttu edessä. Hack kyykky, jossa raskas sarja ja perään widowmakeri. Eka sarja meni todella hyvin ja se tehtiin todellakin loppuun saakka. Pari viimeistä nostoa tuli juuri ja juuri ylös. Sitten keräily widowmakeriin. Painona oli 75% tuosta 8 toiston sarjasta. Lähden tekemeään sarjaa tiedostaen, että ensimmäinen välietappi on 10 toistoa. 5 toiston kohdalla alkoivat jalat ilmoittelemaan, että nyt tulee hirveetä vääntöä. 8 toistoon pääsin vielä joten kuten. Kaveri huutaa vieressä, että 2 toistoa on mentävä. Tiesin, että jos en pääse 10 toistoon ilman taukoa, joudun jatkamaan samoilla painoilla seuraavan kerran. Jostain ihmeestä sain voimia 9 toistoon ja sitten vielä viimeinen ilman taukoa. 10 toisto nousi juuri ja juuri. Ihana tunne, saan levätä ylhäällä hetken aikaa (jalkoja ei tietenkään lukita). Mutta eipä tämä lepäilykään itseasiassa levolta tunnu. Vaikka olen pieni kaveri niin hengitys alkoi tuntumaan jo höyryveturin puhinalta. kaveri tsemppaa vieressä, että seuraava tavoite on 5 toistoa. Ei muuta kuin tekemään. 3 ensimmäistä menee jotenkin ja sitten iskee taas seinä vastaan. Päätin kumminkin kokeilla vielä 2 toistoa, jotka sainkin taas juuri ja juuri ylös. Nyt tiesin, että vielä 5 toistoa on jotenkin saatava, että saisin nostaa painoa seuraavksi kerraksi. Loput toistot mentiin ykkösinä ja välissä hengittelin varmaankin 15-30 sekunttia jokaisen toiston välissä. 19 ja 20 toisto olivat sellaisia, että en muista niistä oikein mitään, ne nousivat kuulemma juuri ja juuri ylös. 20 täynnä, kelkan lukitus ja mies maahan polvilleen.

Sitten hoipertelu smithille, jossa minuutin tuskallinen etureisivenytys pitäen kiinni smithin kiskoista. Jo 15 sekunnin jälkeen oli semmoiset tuskat reisissä, että teki mieli huutaa. Minuutin jälkeen kaaduin vaan selälleen ja olin todella iloinen, että treeni oli vedetty kunnialla läpi.

Tuli kyllä treenistä mieleen, että voishan tän lihaksen kasvatuksen hoitaa hieman helpomminkin. Vielä kun oli tuskallinen päivä syöntien osalta. Vatsa on käytännössä täynnä kokoajan, mutta silti on lisää tungettava. No onneksi tähän tottuu taas pian. Mutta, ei silti, en ole kyllä missään vaiheessa miettinytkään DC treenistä luopumista, vaikka treenit tuntuvat aivan järkyttävän tuskaisilta. Jo 8 tunnin päästä treenistä jalat alkoivat kipeytyä todella paljon ja heräilinkin yöllä niiden takia. Nyt on sellainen olo kuin olisi jäänyt bussin alle (Danten kuvaus), mutta olo on pirun onnellinen. Ei voi kyllä edes kuvata kuinka kiitollinen sitä on Danten opeista. :5:

toolate sanoi:
Tuli kyllä treenistä mieleen, että voishan tän lihaksen kasvatuksen hoitaa hieman helpomminkin.

Pitää tarttua tuohon lauseeseen...
Itse kun tein viimeeksi kyykyt DC treenissäni niin yhtä aikaa salilla oli joku "puuhelmi" poika. Olin tehnyt alle jo kovan kyykkysarjan ja sitten aloitin Widowmakerin.
Kyykkypaikan takana on teline, jossa on käsipainot ja kun olin aloittanut Widowmakerin niin tämä toinen jäi odottamaan siihen takaviistoon, että saan sarjan tehtyä ennen kuin hän menee käsipainot hakemaan.
No ensimmäisellä suoralla sarjalla tuli 12. Jäin hengittelemään ja näin syrjäsilmällä kun tämä toinen nytkähti eteenpäin aikeissaan mennä hakemaan käsipainot. No hengittelin siinä aikani ja otin taas 2 toistoa. Taas jäin hengittämään ja kaveri oli taas aikeissa lähteä hakemaan käsipainoja. Otin taas 2 ja hengittelin. Tämän jälkeen loput ykkösinä hengittelyiden kera.
Kun lopulta sain 20 toistoa kokoon, laitoin tangon pois ja rojahdin venyttämään etureisiä niin tämä kaveri toteaa käsipainoja hakiesssaan "Loppuihan se lopulta. Eikös treenin vois hoitaa helpomminkin? Tekis helpompia ja kevyempiä liikkeitä?"

:rolleyes:

cartman74 sanoi:
Eikös treenin vois hoitaa helpomminkin? Tekis helpompia ja kevyempiä liikkeitä?"

:rolleyes:
Heh.
Tuli tuosta mieleen, että yksi päivä treenattiin pohkeita istuen. Aivan järjettömän tuskaseltahan se tuntuu ja näyttää varmasti ulkopuolisestakin. Sarjan jälkeen yks tyyppi kommentoi, että ei kai toi voi painaa noin paljoa. Tyyppi hyppäs itse pohjelaittesseen ja teki kengät jalassa viiden sentin liikettä puolella siitä painosta mintä siinä oli ollu. :jahas:

Toi pohjeliike on kyllä niin tappava. Viimeksi kun tein ton istuen liikeen niin pohkeet olivat 4 päivää kipeinä. Millään muulla tavalla en kyllä niitä ole saanut lähellekkään niin kipeiksi.

-- Edit --
Yleensä se jengi siellä salilla vaan kattelee ihmeissään ja pudistelee päitä ajatellen, että mitä helv***** noi tyypit hommaa. Harvemmin ne mitään kommentoimaan tulee.

toolate sanoi:
se jengi siellä salilla vaan kattelee ihmeissään ja pudistelee päitä ajatellen, että mitä helv***** noi tyypit hommaa. Harvemmin ne mitään kommentoimaan tulee.
Kaikki tosi uskovaisten toiminta näyttää aina hulluudelta muun mailman silmissä. Silloin kun alkaa saada hyväksiviä katseita, on syytä miettiä mitä teen väärin.

toolate sanoi:
Kyllä pisti eilen mietityttään onko tässä mitään järkeä......
.......Ei voi kyllä edes kuvata kuinka kiitollinen sitä on Danten opeista.
Nyt oli henkeen ja vereen kirjoitettua tekstiä! Pystyin tuntemaan tuskasi ja helpotuksesi niin aidosti tuon lukiessani. Sen verran aidosti tunteet välittyivät tänne kotikatsomoon.

Ja tämä kannustaa ennestään aloittamaan dc:n soveltamisen.. sais vaan semmosen treenikaverin joka olisi aina varmistamassa ja huutamassa että "vielä pari toistoa".
Valitettavasti tähänastiset kaverini ovat olleet sellaisia että heidän omat sarjat jätetään puoleenväliin ja kun käskee itselleen varmistamaan niin saa olla se tanko rinnalla 10sek. ennenkuin "ohoh, ai sulla jäi rinnalle,katoin kun tuo yks otti tuota scott kääntöä tuola ja en huomannu...". vtu.

Mielestäni treenaamiseen, ennenkaikkea kehonrakennukseen pitää olla asennetta, suorastaan intohimoa.

ojuni sanoi:
Ja tämä kannustaa ennestään aloittamaan dc:n soveltamisen.. sais vaan semmosen treenikaverin joka olisi aina varmistamassa ja huutamassa että "vielä pari toistoa".

Mielestäni treenaamiseen, ennenkaikkea kehonrakennukseen pitää olla asennetta, suorastaan intohimoa.
Itse en kyllä pystyisi täysipainoisesti DCllä treenamaan ilman treenikaveria. Miinuspuolena tuossa on tietenkin se, että treenit venyy väkisinkin kohtuullisen pitkiksi. Positiivisia puolia onkin sitten vaikka kuinka paljon. Tärkein on titenkin tuo henkinen puoli, eli kannustus ja se että on pakko tehdä sarjat loppuun. Lisäksi on joku joka laskee toistot. Tuosta laskemisesta ei kyllä tule oikeen mitään silloin kun joutuu yksin treenaan. Varmistuskin on hyvä olla kun sarjat otetaan loppuun.

Ei tätä kyllä tekisi, jossei tähän intohimoa löytyisi mielettömästi. Helpompaahan se olisi valita vaikka perinteinen 3-jakoinen ohjelma ja tehdä sen mukaan. Kyllä silläkin kasvaisi. Sen kyllä tiedän, että tästä DC treenistä ei kyllä mitään muotitreenaus-ohjelmaa tule. On tämä sen verran brutaalia hommaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten olette treenanneet kevyen kaksi viikkoa, siis pidemmän kovan rupeaman jälkeen? Miten on käynyt voimatasojen sen jälkeen?

kannibaali sanoi:
Miten olette treenanneet kevyen kaksi viikkoa, siis pidemmän kovan rupeaman jälkeen? Miten on käynyt voimatasojen sen jälkeen?
Ihan miten on huvittanut. Kevyttä pumppailua, ei loppuun saakka viemistä, uusien liikkeiden kokeilua, mahdollisesti jättänyt treenin väliin... Sen lisäksi, että cruising on lepoa vartalon lihaksille, niin myös tärkeä osa on pään lepo ja rautasen motivaation haun paikka. Voimatasot ovat olleet cruisingin jälkeen usein jopa korkeamalla kun edellisen blastin lopulla.

Höpistäänpäs taas itsekseen. :)
Taas on kehityskäyrä kovassa nousussa. Nyt on toinen kierto menossa blastissa ja tulokset paranee todella hyvin. Nyt on edellisen blastin tulokset ylitetty (edellisen blastin jälkeen oli sairastelua ja 2 viikon lomamatka ja 1 cruising jakso). Tässä jatketaan vielä ainakin 2 kiertoa blastia. Perusohjelmalla mennään (poikkeuksena yksi takaolkapää liike), joka tuntuu toimivan edelleen tosi hyvin. On tämä niin motivoivaa kun huomaa logibookista, että tulokset paranee joka liikkeessä joka kerta. :rock:

toolate sanoi:
On tämä niin motivoivaa kun huomaa logibookista, että tulokset paranee joka liikkeessä joka kerta. :rock:

Voisitko sinä ja muutkin doggcrapia pidempään kokeilleet tehdä pientä yhteenvetoa minkälaista kehitystä olette koko tuona aikana saaneet sarjapainoissa eri liikkeissä ja lihasmassassa. Saisi hieman osviittaa, että kuinka suuri ero "normaali" kehitystahtiin on... :)

Pecman sanoi:
Voisitko sinä ja muutkin doggcrapia pidempään kokeilleet tehdä pientä yhteenvetoa minkälaista kehitystä olette koko tuona aikana saaneet sarjapainoissa eri liikkeissä ja lihasmassassa. Saisi hieman osviittaa, että kuinka suuri ero "normaali" kehitystahtiin on... :)
Lokakuussa 2004 aloitin Doggcrapp-treenit. Samalla ohjelmarungolla olen vetänyt tähän päivään saakka, matkan varrella sinne tänne pieniä muutoksia tehden.

Joitain esimerkkejä vuoden aikana tapahtuneesta sarjapainojen kehityksestä:
- Mave 190 kg x 7 -> 227.5 kg x 8
- Kapea penkki 100 kg x 6 -> 122.5 kg x 7
- Jalkaprässi (280 kg kelkka) 100 kg x 19 -> 210 kg x 17
- Sjmv 150 kg x 10 -> 187.5 kg x 10

Viimeiset 14 viikkoa olen ollut dieetillä ja pudottanut painoani 7 kg, mistä johtuen sarjapainojen nousu on ollut hieman hitaampaa näiden 3 kk aikana.

Doggcrappilla jatkan vuoden loppuun saakka, minkä jälkeen vaihdan priorisoituun 2-jakoiseen heikkojen kohtien kehittämiseksi. Lihasmassan kehityksen näkee juuri tuolloin vuodenvaihteessa, kun rasvat on poltettu samalle tasolle kuin viime vuoden dieetin jälkeisissä kuvissa.

Hulkki sanoi:
- Mave 190 kg x 7 -> 227.5 kg x 8
- Kapea penkki 100 kg x 6 -> 122.5 kg x 7
- Jalkaprässi (280 kg kelkka) 100 kg x 19 -> 210 kg x 17
- Sjmv 150 kg x 10 -> 187.5 kg x 10

Huh, Hulkilla alkaa olemaan Mave tulos kohdallaan! :worship:

Näyttää olevan monella natulla aika hurjia tulosnousuja sen jälkeen kun on siirrytty jaetusta ohjelmasta 1- ja 2-jakoisiin. Olisipa itsekin tajunnut kokeilla näitä ohjelmia 10-vuotta aiemmin... :jahas:

Pecman sanoi:
Treeniä on takana, n. 9 kk, josta 3 kk pidettiin kevyttä diettiä, tosin silloinkin painot nousivat melkein loppuun saakka. Painoja en halua tarkasti kertoa, mutta annetaan joitakin prosentteja (3 liikkeen keskiarvoja).
Rinta: 33 %
Selän leveys: Enimmäkseen penkkileukoja (joka kerta parantunut vähintään 1 toistolla, toki lisäpainot käytössä)
Selän paksuus: n. 40 %
Etureidet: Jos kelkat jäteään pois laskuista niin varmaankin 70-80 %
Takareidet: 40 %
Pohkeet: n. 30 %
Olkapäät: n. 15 %
Hauis: n. 15 %
Ojenataja: n. 25 %

Eli kyllähän ne painot on nousseet eniten noissa isommissa lihasryhmissä. Kuvaseuranta alkoi tänä syksynä kuvapalstalla, eli sieltä voi seurata jatkossa kehitystä. Sanotaan, että tuossa 9kk vartalo on muuttunut kyllä yllättävän paljon.

Terve!

Kiinnostuin tästä DCstä jo jonkin aikaa sitten. Sillon luin noita juttuja enemmänkin, en vaan jaksanut sitä koskaan aloittaa.
Eli muutama aloittelijakysymys, en tosiaan ole koko threadia lukenut joten kysyn pikaisesti pari selventävää kysymystä kun ei jaksa alkaa koko saakelin threadia lukemaan, jos ne vastaukset sieltä nyt tuurilla löytyisi:

1. Jokaisen liikkeen pääsarjassa käytetään siis tota rest/pausea, eli rest/pausen käyttö ei oo riippuvainen lihasryhmästä, vaan se tehdään kaikilla?
Rest/pause = niitten tiukkojen toistojen jälkeen, paussia 5-15 sekuntia ja muutama toisto lisää, tämä tehdään 1-3 kertaa, riippuen millon on ihan piipussa?

2. Tosta venyttelyhommasta, en ihan käysittänyt vielä tehdäänkö venytykset aina ton kovan rest/pause -sarjan jälkeen vai tehdäänkö ne venytykset myöhemmin kotona?

3. Teette tosiaan yhden sarjan, ette tilanteen mukaan (jos tuntuu että ei tuo nyt vielä ihan täysillä mennyt) vaikka toista kovaa?

4. Jos ei keksi kaikille lihasryhmille kolmea hyvää liikettä, jossa esim. tekniikka sallisi jo isojen rojujen käytön, tai treenipartrenin puuttumisen takia jne jne. Voiko joillakin lihasryhmillä käyttää vain kahta perusliikettä?

Olen jo reenaillut pari vuotta. Tunnen joten kuten palautumisominaisuuteni ja ajattelin ottaa ton rest/pausen tosiaan käyttöön, käsittääkseni sitä ei suositella tosi huonosti palautuvalle henkilölle/aloittelijalle?

Kiitos jos joku jaksaa selventää..

Pforce sanoi:
2. Tosta venyttelyhommasta, en ihan käysittänyt vielä tehdäänkö venytykset aina ton kovan rest/pause -sarjan jälkeen vai tehdäänkö ne venytykset myöhemmin kotona?
Heti sarjan jälkeen.
3. Teette tosiaan yhden sarjan, ette tilanteen mukaan (jos tuntuu että ei tuo nyt vielä ihan täysillä mennyt) vaikka toista kovaa?
Lämmitellään sen verran, että mennään täysillä. Jos on treenikamu paikalla niin kyllä sillä yhellä sarjalla saa taatusti sen voiman irti mitä lähtee.
4. Jos ei keksi kaikille lihasryhmille kolmea hyvää liikettä, jossa esim. tekniikka sallisi jo isojen rojujen käytön, tai treenipartrenin puuttumisen takia jne jne. Voiko joillakin lihasryhmillä käyttää vain kahta perusliikettä?
Käytä kolmea. Vähän mielikuvitusta niin kyllä se sujuu. Mistä sulta puuttuu ne kolmannet?

Olen jo reenaillut pari vuotta. Tunnen joten kuten palautumisominaisuuteni ja ajattelin ottaa ton rest/pausen tosiaan käyttöön, käsittääkseni sitä ei suositella tosi huonosti palautuvalle henkilölle/aloittelijalle?
Mä en ite käytä restpausea, kun en millään saa syödyksi riittävästi palautuakseni sellaisesta treenistä. Täten en kasva ihan niin kovaa kyytiä, mutta meneepä vähemmän rahaa ruokaankin.

Suositut

Back
Ylös Bottom