Hulkki sanoi:"puuskuttavaksi Saatanaksi"
Aika paha on jo :lol2: , vieläkö löytyy varastosta "mylvivä Vihtahousu"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hulkki sanoi:"puuskuttavaksi Saatanaksi"
Toisaalta pystypunnerrus seisaaltaan mahdollistaa suurempien painojen käytön tuottavammassa eli negatiivisessa vaiheessa, koska positiivisen vaiheen voi "fuskata". Keskikropan stabiloivat lihaksetkin tykkää myös, kun tehdään liikettä epävakaammassa asennossa. Lyhyemmät sarjat hyötyvät tästä enemmän, pitempien sarjojen (10+) kanssa tämä tuskin auttaa, sillä väsymys vaikuttaa ryhtiin ja fuskaus voi kääntyä itseään vastaan. Yksilöllistä toki tuokin.Hulkki sanoi:Typeräähän pystypunnerrus olisi tehdä missään muualla kuin selkätuellisessa penkissä, kun kerran kehonrakennusta yritetään harrastaa.
Kokemus on osoittanut että tuo kasvattaa lähinnä epäkkäitä! Mutta sitten taas toisaalta selkätuki on harvoin täysin pystysuora, jolloin on vaara käyttää myös rintaa noston apuna (vrt. vinopenkki)dorz sanoi:Toisaalta pystypunnerrus seisaaltaan mahdollistaa suurempien painojen käytön tuottavammassa eli negatiivisessa vaiheessa, koska positiivisen vaiheen voi "fuskata". Keskikropan stabiloivat lihaksetkin tykkää myös, kun tehdään liikettä epävakaammassa asennossa. Lyhyemmät sarjat hyötyvät tästä enemmän, pitempien sarjojen (10+) kanssa tämä tuskin auttaa, sillä väsymys vaikuttaa ryhtiin ja fuskaus voi kääntyä itseään vastaan. Yksilöllistä toki tuokin.
No ei kai DC -treenaajat käyttäisi tuota joka treenissä, jos siitä olisi haittaa.huumor sanoi:ehkä vähän , mutta onkos kukaan testannut tota extreme stretchingiä ihan normaalissa treenissä??..itse testasin sitä rinnalle ja hauiksille ja tuntuu että ei olisi eilen edes treenannut eli lihakset eivät tunnu yhtään jäykiltä (ihan vähän kosketusarat ovat mutta eivät aivan jumissa kuten yleensä) . sitä ajattelin että onko tästä pitkällä aikavälillä haittaa??
Abor_Rahim sanoi:Onko mahdollista, että joku selittäisi lyhyesti mistä tässä ohjelmassa on pääpiirteiltään kyse koska aikas pitkä ketju ja kovin hajanaista jutustelua mielestäni, niin pääsisi kärryille ja mahdollisesti kokeilemaan.
huumor sanoi:huomenna olisi jalkapäivä ja olisi tarkoitus kokeilla jaloillekin samaa systeemiä
Aika samoilla linjoilla ollaan näiden modifikaatioiden kanssa. Itse käytän Danten pohjetekniikkaa istumalaitteessa ja hackissa. Prässissä olen käyttänyt koko treeniajan "normaalia" tekotapaa. Tämä on johtunut siitä, että kunnollisen venytyksen saaminen on ollut mahdotonta prässissä. Koko n. 7kk treenauksen ajan olen ottanut jokaisen pohjesarjan jälkeen n. 1 minuutin mittaisen venytyksen. Tällä tavalla olen saanut jalat taas toimimaan pohjesarjan jälkeen.Hulkki sanoi:Myös pohkeiden kohdalla olen poikennut nyt DC-systeemistä, eli sarjapainojen kehityksen tyrehdyttyä kahdessa liikkeessä (kahden viikon sisällä) en vaihtanut liikettä vaan tekotapaa. Nyt teen kahdessa pohjeliikkeessä kolmesta "normaaleja" toistoja (ei 15 sekunnin venytystä) siten, että sarjat tehdään loppuun asti ja päälle otetaan kaksi rest/pausea. Viimeisen rest/pausen jälkeen minuutin pituinen venytys sarjapainojen kanssa.
dorz sanoi:Toisaalta pystypunnerrus seisaaltaan mahdollistaa suurempien painojen käytön tuottavammassa eli negatiivisessa vaiheessa, koska positiivisen vaiheen voi "fuskata". Keskikropan stabiloivat lihaksetkin tykkää myös, kun tehdään liikettä epävakaammassa asennossa. Lyhyemmät sarjat hyötyvät tästä enemmän, pitempien sarjojen (10+) kanssa tämä tuskin auttaa, sillä väsymys vaikuttaa ryhtiin ja fuskaus voi kääntyä itseään vastaan. Yksilöllistä toki tuokin.
Sivuhuomautuksena, nuo DC:n kuvatekstit hauisvenyttelythreadissa ovat kullanarvoista luettavaa ;) .
Mikäs tämä täällä välissä oli? Pikku-pikku-provo?ironteme sanoi:(kehonrakennus, hmm.. - ei kuulosta urheilulta!)
Rekrytoivat toki, mutta painonnostoliikkeistä puuttuu käytännössä kokonaan negatiivinen vaihe, ja tämä tekee kyseisistä liikkeistä aika huonoja nimenomaan lihasmassan kasvatukseen. Konsentrista voimaahan noilla toki tulee. Kannattaa lueskella Danten ajatuksia aiheesta.ironteme sanoi:painonnosto, - eli olympianostojen liikkeet voisivat tehdä hyvää monelle kehonrakentajalle (kehonrakennus, hmm.. - ei kuulosta urheilulta!). mm. tempaus, rinnalleveto, ja pushpress, eli vauhtipunnerrus, liikkeitä, joita ei ole edes tarkoituksenmukaista tehdä hitaasti, mutta rekrytoivat noita nopeita lihassoluja.
Sanotaan nyt että helvetin hyvin menee! Olen palannut clusterfuckatun ohjelman parista ihan perinteiseen DC:n muutama pientä muutosta lukuunottamatta. Sarjapainot kasvaa tasaisesti ja treeni tuntuu todella hyvältä. Henkinen kanttikin paranee kokoajan matkan varrella.LohiLinja sanoi:Mites menee dc-treenaajilla.
No onhan täällä moneen otteeseen DC-treenaajat todenneet, etteivät ole vähemmällä proteiinimäärällä palautuneet treenistä. Lueskele nyt vähän tätä ketjua.Ihmettelijä sanoi:Nuo proteiinimäärät kuulostaa ihan järjettömiltä. Miksi kukaan ihminen tarvitsisi 4-5 g proteiinia/painokilo? Perustelkaa mulle! Onhan esim. Gregg Kovacs väittänyt syövänsä 1000-2000 g protskua päivässä, mutta aivan varmasti kehittyisi pienemmälläkin määrällä.
Pitää syödä paljon että kasvaa. Edes täällä pakkiksella treenaajat ei tunnu aina ymmärtävän kuinka paljon ruokaa kroppa vaatii kasvaakseen mittoihin, joihin sen ei ole tarkoitettu kasvaa.Ihmettelijä sanoi:Nuo proteiinimäärät kuulostaa ihan järjettömiltä. Miksi kukaan ihminen tarvitsisi 4-5 g proteiinia/painokilo? Perustelkaa mulle! Onhan esim. Gregg Kovacs väittänyt syövänsä 1000-2000 g protskua päivässä, mutta aivan varmasti kehittyisi pienemmälläkin määrällä. :arvi:
lasikuitujeesus sanoi:Pitää syödä paljon että kasvaa. Edes täällä pakkiksella treenaajat ei tunnu aina ymmärtävän kuinka paljon ruokaa kroppa vaatii kasvaakseen mittoihin, joihin sen ei ole tarkoitettu kasvaa.
Keho oppii hyödyntämään suurempia ja suurempia proteiinimääriä vähitellen.
minähän tätä jo aikaisemmin tuolla kans kyselin, mutta se on sillain että jos dantte sanoo että syökää 10g roheiinia per painokilo ja lehmä iltapalaksi niin nämä pässithän syö;). en oikeesti minäkään ymmärrä tuota roteiinin tarvetta kun kokonais kalorit voidaan saada ihan järkevästi kasattua varmasti hieman vähemmilläkin roteiini määrillä, mutta toisaalta, ei kai mun tarvi ymmärtääkään :piis:Anaboli sanoi:En ala sen isommin kyseenalaistamaan tota protskun tarvetta, varsinkin kun ei ole DC:ä tullu kokeiltua (ainakaan vielä...) mutta pari seikkaa alko mietityttään:
Mutta mitenkä jos tota runsasta proteiini määrää hieman vähennetään (vaikkapa 3g/...), ja hiilareita lisätään taas hieman runsaammin eli kokonais kalorimäärää kasvatetaan. Jostain muistan, että runsas kokonaiskalori määrä vähentää proteiinin tarvetta, kun proteiini voidaan tällöin käyttää yksinomaan sen tärkeimpiin tehtäviin.
Entä mitenkä elimistö tarvii noin paljon proteiinia juuri tässä metodissa, kun muissa metodeissa kehitys voi olla yhtä kovaa pienemmällä proteiini määrällä, vai voiko...
Sitten vielä muistaisin että elimistö oppii kyllä heti hyödyntämään jätti annoksia proteiinia, mutta alkaa pidemmän päälle haaskaamaan sitä ja syntyy riippuvuus tila, jolloin proteiin määrän pudottaminen johtaa jopa suureen lihasmassan menetykseen.
neutraali sanoi:mutta toisaalta, ei kai mun tarvi ymmärtääkään :piis: