Ainakin minä olen myös hieman samaa vaikutusta havainnut, eli lihasmassan kehitys on ollut ylivoimaisesti parhainta nimenomaan suurissa lihasryhmissä (reidet, selkä, rinta). Sen sijaan mm. pohkeiden, käsien ja olkapäiden (erityisesti sivuolkapäiden) massankasvu ei ole ollut läheskään yhtä selkeää, vaikka sarjapainot ovatkin kasvaneet myös näiden lihasryhmien liikkeissä todella paljon.
Koska selkä ja rinta ovat jo entuudestaan parhaimmat lihasryhmäni, en voi antaa lihasepätasapainon kasvaa kasvamistaan, vaan olen ryhtynyt tekemään ohjelmaan erinäisiä muutoksia joilla toivottavasti saan myös käsiin ja olkapäihin paremmin lihasta.
Ojentajien kehitykseen sain mielestäni pientä potkua lisäämällä niille yhden ylimääräisen sarjan:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=644060&postcount=372
Hauikselle olen nyt ryhtynyt tekemään kahdessa liikkeessä tuplasti pidempää sarjaa kuin aiemmin, koska toistoalueella 6-10 liikuttaessa ainoastaan sarjapainot kasvoivat, lihas ei. Lisäksi teen selälle joka tapauksessa 6-10 toiston pituisia sarjoja, jolloin hauis saa jo kyseisen toistoalueen rasitusta selkäliikkeiden kautta.
Olen päättänyt priorisoida olkapäiden kehityksen mm. rinnan kehityksen edelle, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että ryhdyn tekemään olkapäät ensimmäisenä yläkroppatreenissä. Tällöin liikkeiden fiksuin järjestys on uskoakseni seuraava:
1. Olkapäät
2. Selän leveys
3. Rinta
4. Ojentajat
5. Selän paksuus
Lisäksi aion ottaa olkapäille yhden punnerrusliikkeen tilalle sivuolkapääkoneen, koska pelkkien punnerrusliikkeiden (ja takaolkapääsoudun) tekeminen ei ole mielestäni kehittänyt sivuolkapäitä tarpeeksi.
Aikamoiseksi clusterfuck-bastardoinniksi alkaa homma siis jo mennä, mutta toisaalta olenkin treenannut samalla DC-ohjelmalla jo 8,5 kuukautta, ja tiedän mielestäni miten voin ohjelmaa parhaiten omalle keholleni sopivaksi muokata.
Huomatkaa siis, että yllämainitut muutokset eivät enää ole Doggcrappia, vaan omia modifikaatioitani.