Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Käytättekö te tuota inhumanin näyttämää ojentajan extremevenytystä? Mulle ainakin tuntuu tosi hankalalta ja ojentassa tuntuu "repeilyä". Tiedä sitten repeääkö siellä oikeasti joku vai mistä moinen kipu johtuu, mutta olen tuosta syystä jättänyt ton tekemättä painon kanssa. Muuten kyllä yritän ojentajia venyttää.

Paino nyt 92.0kg, ylöspäin on menty siitä kun alotettiin ja painot nousi taas treenissä :) Mave varsinkin on noussut aika hemmetisti verrattuna ensimmäiseen kertaan. Johtuu varmaan siitä, että en sitä aiemmin ollenkaan tehnyt ja nyt kun tekniikka paranee niin kilot kohenee.

huumor sanoi:
teetkö sen suomeksi??..jos teet niin kiinnostusta löytyisi :)
Taitaa kyllä suomennusurakka jäädä tekemättä. Jos mulla on joskus aivan liikaa aikaa niin voisin pyöräyttää jonkun sortin DC-treenausmanuaalin suomeksi.

LohiLinja sanoi:
Käytättekö te tuota inhumanin näyttämää ojentajan extremevenytystä? Mulle ainakin tuntuu tosi hankalalta ja ojentassa tuntuu "repeilyä". Tiedä sitten repeääkö siellä oikeasti joku vai mistä moinen kipu johtuu, mutta olen tuosta syystä jättänyt ton tekemättä painon kanssa. Muuten kyllä yritän ojentajia venyttää.
Itse käytän tuota IH venytystä, hieman modattuna. Pidän venytyksen aikana toisella kädellä kiinni venytettävän käden kyynärpäästä. Treenikaverini venyttää ojentajia smithissä seuraavasti. Tanko noin olkapäiden korkeudelle ja selin tankoon päin. Tartutaan tangosta kiinni kummallakin kädellä (aivan kun tehtäisiin ojentaja punnerruksia pään takaa). Siitä sitten nostetaan vartaloa ylöspäin ja tuodaan hieman eteenpäin jolloin ojentajat venyy. Mä pidän sitten tankoa takaapäin vastaan (on monilla salilla ihmettelemistä mitä me tehdään). Jos ei ole treenikaveria niin hieman painoa tankoon, että pysyy paikalla.

toolate sanoi:
Taitaa kyllä suomennusurakka jäädä tekemättä. Jos mulla on joskus aivan liikaa aikaa niin voisin pyöräyttää jonkun sortin DC-treenausmanuaalin suomeksi.
toi olis tosi jees :thumbs:

DC:stä en kommentoi, mutta kääntämisestä sen verran, että se on vaikeaa, korjaan TODELLA vaikeaa ja aikaavievää. Em. siis, jos pyritään laatukäännökseen, jossa kohdekieli (tässä tapauksessa suomi) pyritään saamaan sujuvaksi ja ainakin lähes virheettömäksi.

Olen kiristellyt hampaitani ja saanut varmaan harmaita hiuksia lukiessani Body for life kirjaa (lainasin kirjastosta, en ostanut). Hesus, miten paskaa suomea! :curs: Puhutaan esim. jostain kalkkunamurekkeesta, kun ilmiselvästi on kyse kalkkunajauhelihasta. Jep, olen pilkunnussija ja enkunopeksi koulutettu, mutta jos reeni & ravintotekstejä käännetään, pitäisi kääntäjäksi löytää henkilö, joka on itsekin liikunnallinen.

iivili sanoi:
DC:stä en kommentoi, mutta kääntämisestä sen verran, että se on vaikeaa, korjaan TODELLA vaikeaa ja aikaavievää. Em. siis, jos pyritään laatukäännökseen, jossa kohdekieli (tässä tapauksessa suomi) pyritään saamaan sujuvaksi ja ainakin lähes virheettömäksi.

Olen kiristellyt hampaitani ja saanut varmaan harmaita hiuksia lukiessani Body for life kirjaa (lainasin kirjastosta, en ostanut). Hesus, miten paskaa suomea! :curs: Puhutaan esim. jostain kalkkunamurekkeesta, kun ilmiselvästi on kyse kalkkunajauhelihasta. Jep, olen pilkunnussija ja enkunopeksi koulutettu, mutta jos reeni & ravintotekstejä käännetään, pitäisi kääntäjäksi löytää henkilö, joka on itsekin liikunnallinen.

Tämä on totta. Itsehän en nyt ole mikään nero niin englannissa kuin kotoisessakaan kielessä. Englantia nyt kuitenkin tulee käytettyä töissä päivittäin, joten tekstinymmärrys on hyvällä mallilla. Todella suurelta urakalta toi muutenkin kuulostaa, sillä tekstiä pitäisi varmaankin saada arviolta n. 50 sivua, että siitä kävisi pääkohdat selviksi. Ehkä sitten eläkkeellä kerkeää :)

-- Edit --
Tärkeintähän tuossa tietenkin olisi se, että asiat tulisivat esille yksiselitteisesti. Ei sillä ole kuitenkaan tarkoitus äidinkielen opettajia miellyttää.

muutama kysymys, saattaa olla ovat aika mallia :david: mutta yrittäkää kestää :)

ensin cruise, onko siis sen ainut ero blastiin että siinä ei käytetä restpausea ja staattista pitoa?

toisekseen kun blastilla saisi vaikka vinopenkissä 7 toistoa painolla x , niin että 7. toisto juuri ja juuri nousee suorille käsille,jätäänkö tanko pukille ja levätään 15s ja restpausen kimppuun ,vai yritetäänkö sitten vielä väkisin 8. toistoa vaikka se suurella todennäköisyydellä jää rinnalle?

no nyt tuli luettua koko viestiketju läpi ja kaikenkaikkiaan vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja toimivalta ohjelmalta. varmasti tulen vielä joskus kokeilemaan kyseistä ohjelmaa, mutta nykyisellä salilla ja nykyisellä asuinpaikalla (nytkin kuulemma syön aivan liikaa ja kehittyisin yhtä hyvin pelkällä perunalla :jahas: ) nuo venytykset olen nyt ottanut nykyiseen ohjelmaani mukaan ja tuntuisi melko toimivilta :thumbs: . lohilinja taisikin kysellä kuulumisia jalkatreenien venytysten jälkeen ja kyllähän varsinkin siinä etureisivenytyksessä oli kyynel silmäkulmassa.

muuten millainen tuo extreme streching on takareisille??..toiminee se perus jalat suorana ja kädet lattiaan tyyli. nämä jutut ovat varmasti toimivia ja DC:ttä treenaavienkin on ihan hyvä lukea näitä. varsinkin ravinnosta löytyi ihan toimivia juttuja. noista sarjojen pituudesta itse kullekin lihakselle olisi kiva kuulla. varsinkin se että mikä solutyyppi on vallitsevana missäkin lihaksessa. jos tänne threadiin ei tule vastauksia saattanen myös luoda aiheesta threadin ( piilouhkaus :evil: ) . ei muuta ku uusia tuntemuksia DC:llä treenaavilta ja sitä aikovilta. zeizein treenien aloitusta varsinkin odotan innolla :)

pååtta sanoi:
ensin cruise, onko siis sen ainut ero blastiin että siinä ei käytetä restpausea ja staattista pitoa?
Ei. Cruise on tavallaan aktiivinen lepoviikko, eli treeneissä korkeintaan 90 prosentin intensiteetti ja sarjat hieman pidemmät kuin normaalisti. Cruisella kannattaa kokeilla vaihtoehtoisia ja uusia liikkeitä, ja ottaa muutenkin salilla rennommin.

Cruisehan kestää normaalisti 2 viikkoa, mutta itse olen kokeillut nyt pari kertaa vain yhden viikon totaalilepoa (ehkä yksi kevyt jalka/käsitreeni viikon aikana) 2 cruiseviikon sijaan.
huumor sanoi:
muuten millainen tuo extreme streching on takareisille??..toiminee se perus jalat suorana ja kädet lattiaan tyyli.
Ei toimi, ellet sitten ole jäykkä kuin betoniseinä. Extreme stretchingissä pointtina on voimakas venytys, eikä tuolla kuvailemallasi tavallisella takareisivenytyksellä saa aikaan voimakasta venytystä.

Itse olen tehnyt niin, että laitan joko smithissä tai rackissa tangon noin rinnan korkeudelle, ja heitän sitten toisen jalan suoraksi siihen päälle.

Kun itse olin DC-mies niin venytin takareisiä lattialla istuen, yrittäen puskea päätä jalkojen välistä lattiaan kiinni. Mun mielestä on helpompi keskittyä kokonaisvaltaiseen venytykseen kun sen tekee molemmille kintuille yhtä aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tromm sanoi:
Kun itse olin DC-mies niin venytin takareisiä lattialla istuen, yrittäen puskea päätä jalkojen välistä lattiaan kiinni. Mun mielestä on helpompi keskittyä kokonaisvaltaiseen venytykseen kun sen tekee molemmille kintuille yhtä aikaa.
Vielä parempi versio tästä on tehdä venytys reisikoukistuskoneessa (istuen), eli tuki vaan paikalleen ja sit venytyksen saa viemällä ylävartalon alas ja ottamalla koneen liikkuvasta osasta (niistä tangoista) käsillä kiinni.

Hulkki sanoi:
Itse olen tehnyt niin, että laitan joko smithissä tai rackissa tangon noin rinnan korkeudelle, ja heitän sitten toisen jalan suoraksi siihen päälle.
ok. tätä täytynee kokeilla. :)

Ajattelin ottaa nuo venytykset takaisin käyttöön ens viikon alusta vaikken enää Crappia käytäkään. Sen verran hyödyllisiä olivat ihan yleisen kehityksen kannalta etten kehtaa hylätä.

Tromm sanoi:
Ajattelin ottaa nuo venytykset takaisin käyttöön ens viikon alusta vaikken enää Crappia käytäkään. Sen verran hyödyllisiä olivat ihan yleisen kehityksen kannalta etten kehtaa hylätä.
Saanko ystävällisesti tiedustella mitkä syyt johtivat DC-treenin lopettamiseen?

Mikäs on äijien lempiliike, mulla se on ainakin toi 45 hackki (eli se ihan perus) ja siinä widowmaker sarja (20reps). Välillä vaan vituttaa kun ei oo treenikaveria niin miettii, että jäiköhän pankkiin taas pari toistoa..Sit tosta venytys niin kyllä tekee niin hyvää, että välillä itkettää.

Omasta mielestäni jalat ovat kehittyneet eniten tänä aikana, tai sitten vaan olen oppinut posettamaan ne erilailla. Tulee vähän swiippiä esiin jo. Laitetaan kuvia sitten kun mennään cruisingille. Tosin niinhän se Dante uhosi, että kun venyttää tunnollisesti nelisen viikkoa niin tulosta pitäisi näkyä..

LohiLinja sanoi:
Mikäs on äijien lempiliike, mulla se on ainakin toi 45 hackki (eli se ihan perus) ja siinä widowmaker sarja (20reps). Välillä vaan vituttaa kun ei oo treenikaveria niin miettii, että jäiköhän pankkiin taas pari toistoa..Sit tosta venytys niin kyllä tekee niin hyvää, että välillä itkettää.

Omasta mielestäni jalat ovat kehittyneet eniten tänä aikana, tai sitten vaan olen oppinut posettamaan ne erilailla. Tulee vähän swiippiä esiin jo. Laitetaan kuvia sitten kun mennään cruisingille. Tosin niinhän se Dante uhosi, että kun venyttää tunnollisesti nelisen viikkoa niin tulosta pitäisi näkyä..

Oikeastaan kaikki liikkeet joissa saa liikutella suuria painoja on mun lempiliikkeitä ;) Tämän hetken ykkönen taitaa silti olla penkkileuat niin eteen kuin taakse. En oo kyllä millään muulla liikkeellä saanut treenattua latseja paremmin. Myös erikoinen alatalja on tuottanut tuloksia.

Parhaiten mulla on kehittynyt jalat (kaikki osa-alueet: etu- ja takareidet ja pohkeet), selkä ja rinta. Kädet laahaa hieman perässä, mutta eiköhän ne sieltä jossain vaiheessa kiinni ota. Niin ja tällä hetkellä mennään 98% puhtaalla DC-treenillä.

Liitteet

• RACKCHIN2.webp
    RACKCHIN2.webp
    15,7 KB · Katsottu: 1 678
Saanko ystävällisesti tiedustella mitkä syyt johtivat DC-treenin lopettamiseen?

Saat. ;) Suurin syy oli ruokailu, eritoten valtava proteiinimäärä, jota en yksinkertaisesti kyennyt tunkemaan sisääni päivittäin. Oon luonnostani aika pieniruokainen joten ihan perustasonkin kehoruokailu tuottaa välillä vaikeuksia. Tästä johtuen ajauduin sitten ylikuntoon hyvin nopeasti, flunssaa yms pikkuvaivaa oli päällä jatkuvasti.
Toisekseen systeemi ei pohjimmiltaan ollut minulle se toimivin. Uskon hyvin että toiset saavat sillä hyviä tuloksia, kuten esim. Hulkki. Itse kuitenkin tunnen että tarvitsen kehittyäkseni enemmän sarjoja ja liikkeitä, myös niitä pieniä hifistelyjä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom