Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
neutraali sanoi:
myönsit sinäkin lopulta että raja jossain on;)
Et nyt ole tainnut oikein ymmärtää Doggcrappin perusperiaatteita, sillä missään vaiheessa ei ole väitetty, että sarjapainoja voisi muka kasvattaa loputtomiin. Jossain vaiheessa kehitys alkaa hidastua entistäkin enemmän, kun omia geneettisiä rajoja lähestytään. Doggcrappissa ei ole kyse mistään muusta kuin noiden rajojen mahdollisimman tehokkaasta saavuttamisesta (sekä lihasmassan että sarjapainojen suhteen).
Dante sanoi:
The absolutely most important thing of any of this is I write down all weights and reps done from the working set on a notepad. So every time I go into the gym I have to continually look back and beat the previous times reps/weight or both. If I can't or I don't beat it, no matter if I love doing the exercise or not, I have to change to a new exercise. Believe me this adds a grave seriousness, a clutch performance or imperativeness to a workout! I have exercises I love to do and knowing I will lose them if I don't beat the previous stats sucks! But there is a method to this madness because when you get to that sticking point of strength (AND YOU WILL, THERE IS NO WAY YOU CAN HACK SQUAT UP TO 50 PLATES A SIDE) that is when your muscle=strength gains will stop. At that point you must turn to a different exercise and then get brutally strong on that one. Then someday you will peak out on that one too. You can always come back to that loved exercise in the future and you'll start somewhat lower and build up to a peak again--and trust me that peak will be far more than the previous one. Some exercises you'll stay with and gain strength at for almost up to a year and some exercises you'll be at the limit in 4 weeks and lose them but its all in the plan.
http://members.tiscali.fi/hulkki/dctraining.htm

Hulkki sanoi:
Et nyt ole tainnut oikein ymmärtää Doggcrappin perusperiaatteita, sillä missään vaiheessa ei ole väitetty, että sarjapainoja voisi muka kasvattaa loputtomiin. Jossain vaiheessa kehitys alkaa hidastua entistäkin enemmän, kun omia geneettisiä rajoja lähestytään. Doggcrappissa ei ole kyse mistään muusta kuin noiden rajojen mahdollisimman tehokkaasta saavuttamisesta (sekä lihasmassan että sarjapainojen suhteen).
joo minähän vastasin silloin tähän kysymykseen ja sanoin vain että se olisikin hienoa jos joka kerta pystyi rikkoon enkat ja jos joka kerta rikkoo enkat niin mielestäni se on yhtä kuin sarjapainojen loputon kasvattaminen. en ymmärrä dc:n periaatteita kun en ole niihin tutustunut juurikaan.
lasikuitujeesus sanoi:
Ei sillä lihasten kipeytymisellä ole väliä, vaan sillä että joka kerta nostetaan enemmän kuin edelliskerralla. Se on ainoa asia, josta treenissä kannattaa stressata. Ei tarvi miettiä mitään kikkailuja, vaan rikkoo ed. ennätyksensä mahdollisimman suurella parannuksella.

neutraali sanoi:
myönsit sinäkin näköjään lopulta että se raja jossain on;)
Kaikella on rajansa, mutta ne ovat usein paljon kauempana kuin luulemme. Monet (varsinkin "kehonrakentajat") eivät koskaan pääse lähelle potentiaalisia voimarajojaan (sarjapainoista puhutaan). Ja minä uskon etteivät he siitä johtuen pääse koskaan lähelle potentiaalista massarajaansa.

lasikuitujeesus sanoi:
Kaikella on rajansa, mutta ne ovat usein paljon kauempana kuin luulemme. Monet (varsinkin "kehonrakentajat") eivät koskaan pääse lähelle potentiaalisia voimarajojaan (sarjapainoista puhutaan). Ja minä uskon etteivät he siitä johtuen pääse koskaan lähelle potentiaalista massarajaansa.
tähän uskon kyllä minäkin.

Perusta, Neutraali, vaikka kokonaan oma ketju, missä kaikki saavat vääntää Doggrapista niin paljon kuin haluavat. Sais tämän ketjun pidettyä vähän paremmin asiassa. Nyt täällä on monta sivullista aivan hevon vitun helevetin mitäänsanomatonta paskaa, josta kukaan ei hyödy mitään. Mitä väliä sillä on, onko tämä hyvä vai huono tapa reenata? Miksi se sinun persettä kynsittää, että muut reenaa väärin? Reenaa aivan rauhassa itse sillä oikealla tavalla, mutta jätä tämä tredi rauhaan, jos mitenkään mahdollista.

Ärsyttää.

Hulkki sanoi:
Systeemi menee niin, että kun kehitys jossakin liikkeessä lakkaa, vaihdetaan tuo liike johonkin vastaavaan (esim. kulmasoutu tangolla -> t-kulmasoutu) liikkeeseen, ja kehitetään siinä sarjapainoja niin kauan kunnes kehitys siinä lakkaa. Sitten liikettä vaihdetaan taas, ja kun seuraavan kerran tullaan takaisin siihen ensimmäiseen liikkeeseen, päästään siinä sarjapainoissa ensimmäistä stoppia paljon pidemmälle ennen kuin on taas vaihdettava liikettä.

Tämä periaate tekee mielestäni hyvin paljon järkeä. Varmin tapa kasvaa ja voimistua kun lienee nostaa enemmän :o Toki oishan se kiva kun aina pystyis tekemään sitä lemppariliikettään mutta yleensä ne tuppaa olemaan niitä liikkeitä missä on jo muutenkin hyvä. Samahan se on kai voimanostossa WSB:ssäkin, jos ei ennätykset parane pää- tai apuliikkeessä niin viimeistään silloin vaihdetaan liikettä eikä tehdä esim. sitä peruspenkkiä koko vuotta 2x6:lla ja kyykkyä 5x5:llä.

mievain sanoi:
Perusta, Neutraali, vaikka kokonaan oma ketju, missä kaikki saavat vääntää Doggrapista niin paljon kuin haluavat. Sais tämän ketjun pidettyä vähän paremmin asiassa. Nyt täällä on monta sivullista aivan hevon vitun helevetin mitäänsanomatonta paskaa, josta kukaan ei hyödy mitään. Mitä väliä sillä on, onko tämä hyvä vai huono tapa reenata? Miksi se sinun persettä kynsittää, että muut reenaa väärin? Reenaa aivan rauhassa itse sillä oikealla tavalla, mutta jätä tämä tredi rauhaan, jos mitenkään mahdollista.

Ärsyttää.

Aika mielenkiintosia piirteitä saa tää DC-metodi... Tässä vaiheessa kun joku asia nousee ihmisiä suuremmaks pitäs hälytyskellojen soida. Kyllä asioista pitää pystyä keskusteleen ja sitten kun ollaan eri mieltä niin tollanen "menkää muualle meidän hiekkalaatikosta" -asenne on toosi jees. :thumbs: Neutraali on ihan suht asiallisesti kommentoinut mitä mä olen kattellut kommentaaria. Kyllä kritiikille on aina sijaa ja jos sitä ei olis ei hyvät asiat kehittys vielä paremmiks.

mievain sanoi:

Ärsyttää.
vitun ääliö dorka, en minä ole sanonut että tämä on väärä tapa treenata, tämähän on varmasti loistava ohjelma. ei ole oikeaa tai väärää ohjelmaa. kai sitä nyt voi kyseenalaistaa muutamia asioita mitä tässä metodissa on, se ei ohjelmasta tee sen huonompaa tai parempaa jos kyseenalaistaa muutamia systeemejä :david: :david:. sitäpaitsi minulla ei edes montaa viestiä koko ketjussa ole.

Ajattelin kirjoittaa oman mielipiteeni yhdensarjan riittävyydestä, kun monet sitä vamasti miettivät ja ovat kiinnostuneita. Mikäli epäilet ettei yksi sarja riitä tarpeellisen rasituksen saamiseen tai olet jopa kokeillut sitä, niin kaikki johtuu siitä ettet ole vain yksinkertaisesti valmis kyseiseen treenimetodiin.

Joidenkin lihakset voivat vaatia joko RP-sarjan, suoransarjan+staattisen tai pelkän suoransarjan, mutta sen tulee riittää kaikille. Osa ihmisistä on vaan mukavuudenhaluisia ja kun paino alkaa tuntua tuskaiselta nostaa, niin siihen sitten lopetetaan.

Koko DC:n treenin suorittaminen on mielestäni täysin päästä kiinni. Itselläni varsinaiseen sarjaan keskittyminen saattaa ottaa viisi minuuttiakin aikaa. Sarjaan pitää keskittyä niin kauan, että siihen pystyy antamaan kaikkensa. Henkisesti tämä treeni onkin ollut, ainakin itselleni, kaikista kovinta treeniä. Treenin jälkeen on tosi helpottunut olo, kun jaksoi taas täysillä tsempata 5-6 sarjaan. Tämä on todella palkitsevaa yhdessä sen tosiseikan kanssa, että tulokset nousevat vaan edelleen. Jos et ole valmis antamaan kaikkeasi treenissä niin jätä se välistä. Tätä treeniä ei mennä vaan kokeileen tai tekemään perussuorituksena salille. Jos sinua hiemankin epäilyttää tämä henkinen kantti, kannattaa jatkaa normaaleilla 2,3,4 tai 5-jakoisilla. Syömisestä en edes ala puhumaan.....

:worship: Dantelle.

Itse en ole DC:ä kokeillut, mutta olen utelias kuuleen onko DC:llä treenanneilla ollut hermostollisia ylikunnon oireita missään vaiheessa? Tai jos verrataan näihin perinteisimpiin treenimetodeihin, onko hermoston palautuminen ollut parempaa/huonompaa? Määrällinen rasitus on tietysti vähäisempi, mutta äärimmilleen viedyt sarjat taas toisaalta ovat rasittavia hermojärjestelmälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
foo sanoi:
Itse en ole DC:ä kokeillut, mutta olen utelias kuuleen onko DC:llä treenanneilla ollut hermostollisia ylikunnon oireita missään vaiheessa? Tai jos verrataan näihin perinteisimpiin treenimetodeihin, onko hermoston palautuminen ollut parempaa/huonompaa? Määrällinen rasitus on tietysti vähäisempi, mutta äärimmilleen viedyt sarjat taas toisaalta ovat rasittavia hermojärjestelmälle.

:piis: Jepjep. Kysymys joka on viivähtänyt omassa mielessänikin muutamaan otteeseen. Ei sillä etteikö tässä hyvällä menestyksellä väännettäis DC:tä koko ajan eikä pienintä aiettakaan hypätä kelkasta toistaiseksi, MUTTA - hermostollinen palautuminen DC:ssä on mielestäni kysymys jolle soisi mielihyvin tilaa keskusteluissa täällä. Ei muuta kuin valistunutta kommentointia niiltä joilta asiantuntemusta löytyy. :5:

tokkopaisto sanoi:
:piis: Jepjep. Kysymys joka on viivähtänyt omassa mielessänikin muutamaan otteeseen. Ei sillä etteikö tässä hyvällä menestyksellä väännettäis DC:tä koko ajan eikä pienintä aiettakaan hypätä kelkasta toistaiseksi, MUTTA - hermostollinen palautuminen DC:ssä on mielestäni kysymys jolle soisi mielihyvin tilaa keskusteluissa täällä. Ei muuta kuin valistunutta kommentointia niiltä joilta asiantuntemusta löytyy. :5:
No asiantuntijuudesta en kyllä tiedä, mutta omalla kohdallani tämä n. 6 kuukautta on kyllä mennyt ilman mitään sen suurempia oireita, jotka viittaisivat hermoston tukkoutumiseen. Ainoa ongelma mikä on vastaantullut, on tämä olkapää vaivani, joka johtuu olkapäidän epätasapainosta ja kiertäjäkalvosimen heikkoudesta. Nyt on treeniä hieman muutettu ja alettu parantamaan olkapäiden liikkuvuutta Danten suosittelemalla keppijumpalla. Mielenkiintoisinta on ollut se tosiseikka etten ole koko aikana ollut pienessäkään flunssassa vielä kertaakaan. Tästä kiitos menee ruokailulle, joka onkin ollut oikeastaan kunnossa vasta DCn aloitettuani.

:offtopic:
Tein ensimmäisen muokkauksen (bastardoin ohjelmaa ;) ) 2 viikkoa sitten. Pudotin ojentajat pois kahdelta päivältä, eli treenaan niitä vain kerran kierrossa. Luotan siihen, että epäsuora rasitus antaa kasvuärsykettä tarpeeksi ojentajille. Saapahan olkapäätkin hieman enemmän lepoa. Raportoin muutoksen vaikutuksista myöhemmin.

tokkopaisto sanoi:
No asiantuntijuudesta en kyllä tiedä, mutta omalla kohdallani tämä n. 6 kuukautta on kyllä mennyt ilman mitään sen suurempia oireita, jotka viittaisivat hermoston tukkoutumiseen. Olen huomannut treenien edetessä, että 4-1 suhde blastissa ja cruisingissa on toiminut hyvin ja suorat sarjat ovat riittävä rasite (natuna). Ainoa ongelma mikä on vastaantullut, on tämä olkapää vaivani, joka johtuu olkapäidän epätasapainosta ja kiertäjäkalvosimen heikkoudesta. Nyt on treeniä hieman muutettu ja alettu parantamaan olkapäiden liikkuvuutta Danten suosittelemalla keppijumpalla. Mielenkiintoisinta on ollut se tosiseikka etten ole koko aikana ollut pienessäkään flunssassa vielä kertaakaan. Tästä kiitos menee ruokailulle, joka onkin ollut oikeastaan kunnossa vasta DCn aloitettuani.

:offtopic:
Tein ensimmäisen muokkauksen (bastardoin ohjelmaa ;) ) 2 viikkoa sitten. Pudotin ojentajat pois kahdelta päivältä, eli treenaan niitä vain kerran kierrossa. Luotan siihen, että epäsuora rasitus antaa kasvuärsykettä tarpeeksi ojentajille. Saapahan olkapäätkin hieman enemmän lepoa. Raportoin muutoksen vaikutuksista myöhemmin.

Toolate sanoi:
No asiantuntijuudesta en kyllä tiedä, mutta omalla kohdallani tämä n. 6 kuukautta on kyllä mennyt ilman mitään sen suurempia oireita, jotka viittaisivat hermoston tukkoutumiseen. Olen huomannut treenien edetessä, että 4-1 suhde blastissa ja cruisingissa on toiminut hyvin ja suorat sarjat ovat riittävä rasite (natuna). Ainoa ongelma mikä on vastaantullut, on tämä olkapää vaivani, joka johtuu olkapäidän epätasapainosta ja kiertäjäkalvosimen heikkoudesta. Nyt on treeniä hieman muutettu ja alettu parantamaan olkapäiden liikkuvuutta Danten suosittelemalla keppijumpalla. Mielenkiintoisinta on ollut se tosiseikka etten ole koko aikana ollut pienessäkään flunssassa vielä kertaakaan. Tästä kiitos menee ruokailulle, joka onkin ollut oikeastaan kunnossa vasta DCn aloitettuani.

Mitä tässä on lueskellut pääosa on tuntenut kehittyneensä Danten systeemeillä ja tämä luonnollisesti viittais siihen, että pahempaa hermoston tukkeutumista ei ilmenis. Silti olen utelias kuulemaan tarkempia tuntemuksia DC:llä treenanneilta. Ollaanko liikuttu edes lähellä "rajaa"? Olen pyöritellyt ajatuksia siitä esim. onko esim. 3 95%:n teholla tehtyä sarjaa hermostolle rasittavampia kuin yksi loppuun viety sarja muutamin erikoistekniikoin? Tietysti treenattavalla lihasryhmällä on merkitystä ja Dantehan ei vissiin suosittele esim. etureisille RP:a tai pitoja. Liittyiskö tämä käytännön syiden ohella(hankala suorittaa) myös juuri siihen, että isolle lihasryhmälle ei voida tehdä yhtä rankkaa sarjaa kuin pienemmälle ilman, että hermosto ei rasittuisi liikaa ohjelman toimimisen kannalta...

Itse olen esim. tehnyt joskus prässiä tiukan 4 toistoa(lähes failureen) ja pudottanut vain vähän ja taas 4-6 toistoa. Tulos: hermosto tuntus rasittuvan aivan liikaa suhteessa hyötyyn(jopa sanosin et lihaskaan ei kasvanut). Tässä treenissä en sitten kyennyt juuri muita sarjoja tekeen, koska kaikki oli jo annettu. Luonnollisesti muut tekijät vaikuttivat myös vahvasti tilanteessa(ruokapuoli, sen hetkinen rasitus ohjelmasta jne.jne.), mutta voiteneen sanoa, että jotain lihasryhmää voi vetää kovempaa ilman hermoston tukkeutumista ja toista on otettava maltilla vaikka oltaisiinkin alhaisella volyymilla liikenteessä? Mielipiteitä ja tarkennuksia? Sit pikkasen asiaa syventäen sivuraiteelle, onko joku "löytänyt" jotain keinoa nopeuttaa hermoston palautumista? Esim. joku lääkeaine, megamäärät b-vit. jne.? Tähän en halua kommenttia levosta ja hyvästä ruokavaliosta. Nämä oletetaan tässä olevan kunnossa jo valmiiksi.

:rock: No niin, älkää vaan kukaan menkö tappamaan tätä keskustelun uutta sivurönsyä millään puolivillaisella alaspainamisella tms.! Nyt liikutaan treeniteoreettisesti aidosti mielenkiintoisella alueella. Löysin pakkissöörtsillä Pii:n postaaman lyhyehkön puntaroinnin hermostollisista tekijöistä painoharjoittelussa. Pii oli sitä mieltä että puhtaasti hermostollisia harjoituksia voi mahduttaa 3 kpl. viikkoon - hetkellisesti jopa enemmänkin - ilman että palautuminen kärsii. Sitä vastoin MAITOHAPOILLE mennyt lihas ei enää ota vastaan hermoston välittämiä käskyjä, ja toisaalta hapotettu lihas vaatii paljon enemmän aikaa palautua.

No, olisko liikaa päätelty jos olettais DC:n ekstremestretsinkin edesauttavan juuri maitohapoille (mahdollisesti/toivottavasti?) menneen lihaksen palutumisessa, ja toisaalta hermostollinen palautuminen ei olisikaan tässä se ratkaisevin (kohtuurajoissa tietty) kompastuskohta?

Ei muuta kuin rakentavaa kritiikkiä - kertokaa olenko :david: ?

Lisää vettä myllyyn ja uutta monologia peliin :D Edelleen olen pohtinut piristeiden ja tässä tapauksessa erityisesti kofeiinin vaikutusta hermostolle. Todella monet käyttävät treeniensä mausteina kaikenlaisia piristeitä ja toivovat näin saavansa kovemman tehon tai vaikka vain paremman fiiliksen vetää treeni, whatever... No luonnonlait menee yleensä näin, että jos jotain saa, niin jotain myös menettää.

Itse olen huomannut hermoston olevan aika "kireellä" ja pääkopan tyhjän(oisko välittäjäainetasot zero) kofeiniin vaikutuksen lakattua. Olen harkinnut piristeiden lopettamista, koska voisi kuvitella, että alituinen hermoston "ylikuormitus" johtaa myös sen palautumisen heikentymiseen. Enkä nyt tarkoita niinkään piristeiden treeniä koventavaa vaikutusta ja sen mukanaan tuomaa lisärasitusta, vaan kofeiinin kemiallisia vaikutuksia hermostolle, jotka saa treenas sitten kuinka löysästi tai kovaa tahansa. Tässä asiassa luultavasti ihmisten toleranssit ja reaktiot kehossa piristeiden nauttimisesta vaihtelevat todella paljon. Olisi mukava silti kuulla kokemuksia piristeiden köytön lopettamisesta ja varsinkin hermoston näkökulmasta... onko hermoston kapasiteettia näin saatu vietyä eteenpäin, kroppa kestänyt enemmän kovaa treeniä kuin piristeaikoina? Mutuilua saa mun puolesta esittää, koska usein kokeneet treenarit havaitsevat tällaisia muutoksia varsin selvästi.

Edit: tokkopaisto - thanks tuesta, olen kans samaa mieltä, aihealue saanut liian vähän huomioo :thumbs:

Foo,

Hermostopohdiskelusi ovat erittäin paikallaan. Ihmisten hermostolliset kestävyydet ovat kovin erilaisia, mutta kyllä tämän tyyppisellä harjoittelulla ollaan useasti tai jopa yleensä siinä ja siinä, yliharjoittelun rajamailla. Huolimatta siitä, mitä jotkut HIT-jedit uskottelevat, teholla on huomattavasti helpompi yliharjoitella kuin määrällä. Hermosto palautuu, miten sen nyt mittaakin, joskus seitsemänkin kertaa kudosta hitaammin. Ymmärrän näkemyksiä, joiden mukaan failure -treeneihin on vaikea löytää oikeaa frekvenssiä. Doggcrapissä hermostoa tosin auttaa hyvin toteutettu liikkeiden kierrätys: ne "hermot" jotka työskentelevät maksimaalisesti jalkaprässissä, pääsevät helpomalla hackissä, jonka liikeradalla työskentelevät "hieman eri hermot". Ruokavaliolla ei voi kovin paljoa hermostoa auttaa ja stimulantit pitävät hermoston kierroksilla ja rasittavat lisää.

Itse olen treenannut varsin Doggcrapp-henkisesti HIT-ohjelmilla koko harrastusurani ja kolminkertaistanut alkuvoimani, mutta ollut myös usein jonkin asteisessa yliharjoittelutilassa (unettomuutta, levottomuutta :hyper: , voimien vähenemistä yms.). Uskoisin, että useimpien ihmisten ei kannata käyttää postfailure -menetelmiä ja monien olisi viisasta pitää säännöllisesti nonfailure -jaksojakin.

toolate sanoi:
IntenseMusclen DOGGPoundilla kiehuu. Ei tarvitse enään odotella DCn neuvoja.

IntenseMuscle
IntenseMuscle2
:(
Lueskelin vähäsen ja ymmärsin että Dantella on mitta täysi? Viitsitkö lyhyesti selventää mitä siellä on okein tapahtunut?

toolate sanoi:
IntenseMusclen DOGGPoundilla kiehuu. Ei tarvitse enään odotella DCn neuvoja.

IntenseMuscle
IntenseMuscle2
:(
No voi vittu. Vain about puolet Danten teksteistä (stickies) on koneella. Laiskuuttani en ollut jaksanut kaikkia tallentaa.
(Dantea ymmärrän kyllä, en ole vihainen kuin itselleni)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom