Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Snafu sanoi:
On pitänyt jo aikaisemminkin ihmetellä, että eikö tässä DC-treenissä ala olla jo hieman uskonnollisia piirteitä?
Kehonrakennuksessa ylipäätänsäkin voi nähdä uskonnollisia piirteitä riippumatta siitä, käytetäänkö DC-menetelmää vai ei.

Olen muuten itse käyttänyt ruokavaliossani tuota rasvojen ja hiilareiden erottelua toisistaan jo pitkään ennen kuin edes kuulin DC-systeemistä.

Hulkki sanoi:
Jep. En ymmärrä kuinka se, että asiat tehdään kunnolla, aiheuttaa muka heti jumalatonta stressiä, hengenahdistusta, paniikkihäiriöitä ja ties mitä, ja treenaaminen on hauskaa ainoastaan silloin kun salilla käydessä ei tarvitse noudattaa mitään tarkkaa treeniohjelmaa, ruokavalio koostuu pizzasta sekä muusta roskaruoasta ja joka viikonloppu voidaan käydä hyvillä mielin ottamassa parin päivän nestetankkaus. :confused:.
Veikkaisin että aika pienellä osalla treenaajista ruokavalio koostuu pääosin pizzasta ja muusta roskaruoasta. Ainakin mitä on tullut palstan kirjoituksia seurattua, niin porukka keskustelee rahkan maustamisesta yms. Tuo stressi-juttu oli lähinnä humoristinen kärjistys, minkä uskoakseni ymmärsitkin. Olen aivan samaa mieltä ettei "oikein" syöminen oikeastaan aiheuta paljoakaan päänvaivaa, tai harmaata hiuksia, ajan kanssa siitä tulee kuitenkin rutiininomaista (kuten treenauksesta). Mielestäni kaikissa asioissa kulkee kuitenkin terveen järjen asettama raja. Tämä raja näyttää yllättäen vaihtelevan melkoisesti yksilötasolla. Mielestäni touhuilu vain on saanut jonkinasteisia koomisia piirteitä, jotka kiteytyvät tuosta kommentistasi.
Hulkki sanoi:
Mitä helvettiä sä öljyä rahkaan sekoittelet? Jo yhdessä rahkapurkissa on sen verran hiilaria, että sitä ei voi syödä proteiini/rasva-aterialla, vaan rahka kuuluu aina proteiini/hiilariateriaan (jonka yhteydessä ei siis vedetä mitään öljyä tai muutakaan rasvaa).
Kaikki vain yhden vaivaisen hiilihydraatigramman tähden!
Nojoo mutta oikeesti, eihän se väärin ole, en vaan näe oleellista hyötyä!
Jatkakaa!

(liha)pyörykkä sanoi:
Veikkaisin että aika pienellä osalla treenaajista ruokavalio koostuu pääosin pizzasta ja muusta roskaruoasta. Ainakin mitä on tullut palstan kirjoituksia seurattua, niin porukka keskustelee rahkan maustamisesta yms. Tuo stressi-juttu oli lähinnä humoristinen kärjistys, minkä uskoakseni ymmärsitkin.
Samanlainen kärjistys tuo pizza/roskaruoka-juttukin oli.
Mielestäni touhuilu vain on saanut jonkinasteisia koomisia piirteitä, jotka kiteytyvät tuosta kommentistasi.
Hehee, no täytyy kyllä myöntää että tuo vastaukseni oli aika äkäinen :D. Itse vain olen noudattanut tuota 10 gramman sääntöä jo niin kauan, että esim. tuo rahkajuttu on minulle aikamoinen itsestäänselvyys ja siksi pidinkin hyvin omituisena rahkan ja öljyn vetämistä samalla aterialla.

Tietääkö joku hyvää suomalaista voimailupalstaa, jossa ei tarvi hävetä sitä että treenaa kovaa ja tosissaan?

Snafu sanoi:
+ useat aikaisemmat komeentit Dante sitä, Dante tätä, DC:n mukaan jne. Tosta kun korvais Danten Jeesuksella ja DC manuaalin raamatulla...
Joo. Lisäksi toivon että hän tykkää pojista.

lasikuitujeesus sanoi:
Tietääkö joku hyvää suomalaista voimailupalstaa, jossa ei tarvi hävetä sitä että treenaa kovaa ja tosissaan?

.
suomi24 voimailu forum :D

Dobermann sanoi:
Eikös treenaamisen pidä kuitenkin olla hauskaa?
Pitää! Ja milloin se treenaaminen on hauskaa?
Vastaus: Silloin kun kehittyy! :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dobermann sanoi:
Ja hauskinta se on silloin kun kehittyy eikä turhaa stressaa pikkujutuista
Tuo on varmasti totta jos stressaantuu siitä, ettei saa esim. syödä sita pizzaa tai vetää sitä viinaa viikonloppuisin. Mutta löytyy myös niitä, jotka eivät saa paniikkikohtausta siitä, että ruokavalio ja pikkuasiatkin pidetään kunnossa. ;)

Ihan epäolennainen hajahuomio tähän väliin.

Hulkki, kun luet Danten ohjeita kuin piru raamattua ja painotat ruokailun tärkeyttä. Ärähdit (liha)pyörykkälle hiilareiden sekoittamisesta (tuliko se nyt 12gramman erosta), kuitenkin itse olet samaan aikaan valmis tinkimään päivittäisestä proteiinin saantisuosituksista, joka ainkin näin maallikon silmin olisi olennaisempi seikka?

rahkanaama sanoi:
Hulkki, kun luet Danten ohjeita kuin piru raamattua ja painotat ruokailun tärkeyttä. Ärähdit (liha)pyörykkälle hiilareiden sekoittamisesta (tuliko se nyt 12gramman erosta), kuitenkin itse olet samaan aikaan valmis tinkimään päivittäisestä proteiinin saantisuosituksista, joka ainkin näin maallikon silmin olisi olennaisempi seikka?
Hahaa, tuo olisikin olennaisempi seikka, mikäli Danten ohjeet olisivat se ylin totuus jonka mukaan mennään. Mutta omalla kohdallani Doggcrapp ei ole se ylin totuus, vaan pidän omaa kokemustani siitä, mikä keholleni toimii ja ei toimi, loppujen lopuksi vieläkin tärkeämpänä ohjenuorana kuin esim. Dante Bautistan Doggcrapp-menetelmän periaatteita. Eli vaikka Doggcrapp-systeemin periaatteet ovat lähes kaikilta osin yhteensopivia sen kanssa, minkä olen huomannut toimivan omalle keholleni, en kuitenkaan noudata Doggcrappia pilkun päälle mikäli jokin osa siitä ei oman kokemukseni perusteella ole se paras juttu omalle kropalleni.

Tajusikohan kukaan, mitä yritin tuossa sanoa? :lol2:

Eli siis tuon proteiinimäärän (400 g) olen omalla kohdallani todennut yhtä toimivaksi kuin jopa 550-600 g, mutta ilman ilmansaastesivuvaikutuksia. Olen nähnyt 8 kk DC-treenin aikana, kuinka proteiinimäärät väliltä 300-600 g päivässä toimivat minulle, ja kokemukseni perusteella noin 400 g (lepopäivinä alle 400, treenipäivinä yli 400) riittää palautumisen ja kehityksen suhteen yhtä hyvin kuin mikä tahansa korkeampikin määrä.

Tuo 10 gramman hiilariraja (tai rasvaraja) on sen sijaan ollut minulla käytössä jo pitkään ennen kuin aloitin Doggcrappin, ja se on vakiintunut yhdeksi ruokavalioni kulmakivistä.

Tämä selvä. :piis:

Hah! Saipas yksinkertainen viesti pienen sodan aikaan. Hyvä huomio, tuota en oikeastaan tajunnut, mutta eipä se silti poista sitä että tuo öljy maistuu ihan helvetin pahalle. Eilen jätin sen kyllä pois rahkoista ja se meni nopeasti nielaistuna, nenästä kiinni nyt, kolme tasajalkahyppyä ja litra vettä päälle.

Anyway, ensi maanantaina olisi tarkoitus aloittaa dc-treeni pistän sitten lisää infoa kun ylikunto iskee ;)

dc-kultti näemmä hyvissä voimissaan;)

LohiLinja sanoi:
tuo öljy maistuu ihan helvetin pahalle

Mulla on vissiin makuaistissa vikaa kun mun suussani pellavansiemenöljy ei maistu yhtään pahalle. :rolleyes: Syön sitä ihan normaliin tapaan ruokalusikallisen 2 x päivässä ilman mitään lisukkeita.

Luulisin, että tuossa on kysymys tottumuksesta. Mielestäni tuo öljyn maku ei kuitenkaan ole niin voimakas, etteikö siihen tottuisi ajan mittaan. Kyllähän se maustamaton herakin maituu aika :urjo: jossei ole tottunut, mutta kun on juonut vaikka 200 drinkkiä sitä niin ei maistu enää miltään.

S0874 sanoi:
Mulla on vissiin makuaistissa vikaa kun mun suussani pellavansiemenöljy ei maistu yhtään pahalle. :rolleyes: Syön sitä ihan normaliin tapaan ruokalusikallisen 2 x päivässä ilman mitään lisukkeita.

Luulisin, että tuossa on kysymys tottumuksesta. Mielestäni tuo öljyn maku ei kuitenkaan ole niin voimakas, etteikö siihen tottuisi ajan mittaan. Kyllähän se maustamaton herakin maituu aika :urjo: jossei ole tottunut, mutta kun on juonut vaikka 200 drinkkiä sitä niin ei maistu enää miltään.

Tuo on varmasti totta, jälkeenpäin kun ajattelen sitä niin tulee mieleen , no ei se nyt niin paha ollut, ehkä vähän pähkinäinen tai vast mutta kun pullon ottaa eteen niin totuus paljastuu :) Totutellaan totutellaan.. Tänään tein noita venytyksiä tavallisen treenini päätteeksi rinnalle ja olkapäille, oli kyllä tuskaisempaa kuin itse painojen nostelu. 60 sek jäi aika pitkän matkan päähän tossa rintavenytyksessä ;)

LohiLinja sanoi:
Tänään tein noita venytyksiä tavallisen treenini päätteeksi rinnalle ja olkapäille, oli kyllä tuskaisempaa kuin itse painojen nostelu. 60 sek jäi aika pitkän matkan päähän tossa rintavenytyksessä ;)
Olen huomannut sen, että mitä kovemman sarjan on saanut tehtyä, niin sitä pahemmalta venytys tuntuu. Eli kun alat treenaaman DC:n ohjeilla täysipainoisesti niin lupaan, että tuska on mieletön ;) Onneksi on treenikaveri joka pakottaa pitämään venytystä vähintään sen 60 sekkaa, vois muuten jäädä leikki kesken puolivälissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom