TRAIN DC-STYLE OR DIE!! :whip: hehhe... :lol2:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama thread, sivu 21: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=661697#post661697tokkopaisto sanoi:Käyttääkö kukaan aktiivisesti sarjanpäällisinä staattisia pitoja? Hulkki, toolate, kukaan?
Heps Mr. Dobermann! Tarkoititko noin niinkuin yleisesti vai tuota postaustasi edeltänyttä venyttelyvuodatustani? Jos jälkimmäistä niin venyttelyhän on hauskaa kuin mikä, pysyy paikat vetreinä :lol2: ! Mulle se on ainakin ihan hauskaa... (olenko ?)
Itse tein ensimmäisen blastin pääasiassa pelkillä suorilla sarjoilla ilman staattisia. Toinen blasti meni pääasiassa RP-sarjoilla. Nyt 3. blastin aikana olen käyttänyt tuota Hulkin tekniikkaa. Itseasiassa rankimmat treenit olen saanut tuolla Hulkin tekniikalla. RP-sarjoissa on suurimpana ongelmana hyvän latauksen saaminen. On ihan eria asia valmistautua henkisesti 3. minisarjaan = RP-sarjaan, kuin vain yhteen. Todennäköisesti en tarvitisis edes tuota staattista pitoa loppuun vaan pelkkä suorasarja riittäisi (eli tehtynä positiiviseen loppuun ja siitä vielä hidas negatiivinen), varsinkin nyt kun menen hieman pienemmällä kalorimäärällä.tokkopaisto sanoi:Käyttääkö kukaan aktiivisesti sarjanpäällisinä staattisia pitoja? Hulkki, toolate, kukaan? Sikäli kuin joku käyttää/kokeillut: käytättekö kuinka usein - muita havaintoja/mielipiteitä? Itse olen kokeillut joitain kertoja mm. yläpenkissä, kapeassa reverse penkissä, alataljassa. Muistaakseni joku arveli ko. threadin alkumetreillä että ao. tekniikat tulisivat liian raskaiksi ja ylikunto tulee että paukahtaa?
pollo sanoi:Itse en usko, että syöminen on minulle se vaikein asia DC:ssä, kun sitä tulevaisuudessa kokeilen. Sen sijaan itse treenaaminen on: en nimittäin lihaksia DOMSiin kunnolla, vaikka teen useammankin sarjan treenikaverin avustuksella. Ennen lihakset tulivat "helposti" kipeäksi, mutta nyttemmin se on ollut todella vaikeaa erityisesti käsien ja jalkojen kohdalla.
Vinkkejä saa antaa erityisesti reisille ja käsille. Sanottakoon vielä, että venytyksiä ja DC:n hidasta negatiivista vaihetta on kyllä tullut kokeiltua, ilman suurempaa kipua seuraavana päivänä.
Jep, tuolla tasolla vaikeuksia varmasti alkaa esiintyä! Mutta ei sillä oikeastaan ole merkitystä nostaako jokaisessa treenissä aina vain enemmän, vaan sillä että sarjapainot pysyvät pitkällä aikavälillä nousussa. Jos esim. vuoden aikajaksolla tangossa on samat painot niin pieleen menee. Fysiologisesti lihaksilla ei ole mitään syytä kasvaa ellei kasvaneeseen lihasmassaan ole järkevää perustetta. Toisinsanoen ainoa syy kasvuun on kyky käsitellä jatkuvasti kasvavia kuormia. Poikkeuksena on ns. pumppitreeni jolla ei ole suorituskykyä parantavaa vaikutusta, vaikka lihaksen koko kasvaakin sarkoplasman ja mitokondrioiden kautta. Mutta harva tuollaisia lihaksia edes tahtoo ellei niissä ole koon edellyttämää voimaa. Tai en minä ainakaanneutraali sanoi:se oiski hienoa ku pystys joka kerta rikkoon enkat, olis kauheita tuloksia jokaisella, se on totta että siihen kannattaa pyrkiä mutta toteuttaminen on vaikeaa pitkässä juoksussa.
DC:ssa kierrätetään kolmea liikettä per lihasryhmä. Tämä tarkoittaa että joka kolmas rintatreenikerta pitäis saada (väh.) yksi toisto lisää (esim.) vinopenkkiin (Dante sanoo että väh. 2 toistoa, mutta mielestäni naturaalille yksikin on ok). Ei tuo liian hurjalta kehitystahdilta kuulosta.neutraali sanoi:se oiski hienoa ku pystys joka kerta rikkoon enkat, olis kauheita tuloksia jokaisella, se on totta että siihen kannattaa pyrkiä mutta toteuttaminen on vaikeaa pitkässä juoksussa.
en yritä saamaan kuulostaan hullulta, kyllä se joskus sullekin valkenee.tosiasia kuitenkin on ettei se loputtomiin yksinkertaisesti toimi, muutenhan voimanostajatkin reenais tällä systeemillä, on selvää että reenattiin sitten millä ohjelmalla hyvänsä niin aina yritetään parantaa tulosta, vai tiedätkö kenties ohjelmia jossa pyritään pienempiin rautamääriin.lasikuitujeesus sanoi:DC:ssa kierrätetään kolmea liikettä per lihasryhmä. Tämä tarkoittaa että joka kolmas rintatreenikerta pitäis saada (väh.) yksi toisto lisää (esim.) vinopenkkiin (Dante sanoo että väh. 2 toistoa, mutta mielestäni naturaalille yksikin on ok). Ei tuo liian hurjalta kehitystahdilta kuulosta.
Jos ei onnistu, niin sitten kuuluu vaihtaa se vinopenkki johonkin muuhun liikkeeseen ja tulla vahvemmaksi siinä.
Ennätysten rikkominen on yksi syy, mikä ainakin minua motivoi vetämään sen yhden ainoan sarjan todella kovaa.
Yrität neutraali saada tämän jutun kuulostamaan jotenkin hullulta, mutta tämä systeemi toimii hyvin lukuisille treenaajille. Eihän Hulkkikaan ole joutunut vaihtamaan liikkeitä paria enempää (viime tiedon/muistin mukaan)?
Mutta totta on kyllä että DC-treenaajilla tuntuu olevan kauheita tuloksia verrattuna muihin "body-tyylillä" treenaaviin.
Nyt olen kyllä joutunut useammankin liikkeen jo vaihtamaan (pari vaihdoin tosin siksi, että ne aiheuttivat luonnotonta kipua nivelissä, kaksi liikettä meni vaihtoon painopakan loppuessa kesken ja yksi liike vaihtui koska kyseinen kone oli paskana pari viikkoa enkä jaksanut odotella sen korjautumista) mutta olenkin treenannut samalla ohjelmalla jo 8 kk ja vasta viimeisen kuukauden aikana on muutamassa liikkeessä tullut stoppi vastaan.lasikuitujeesus sanoi:Eihän Hulkkikaan ole joutunut vaihtamaan liikkeitä paria enempää (viime tiedon/muistin mukaan)?
Voimanostossa onkin vain kolme liikettä. Kyllä kai sen kuka vain tajuaa ettei voi loputtomiin kyykätä tai penkata enemmän.neutraali sanoi:tosiasia kuitenkin on ettei se loputtomiin yksinkertaisesti toimi, muutenhan voimanostajatkin reenais tällä systeemillä,
no tätä juuri tarkoitin ettei se loputtomiin toimi että aina lisätään painoja, tuo 8kk:kin on jo harvinaista herkkua IMO.Hulkki sanoi:Nyt olen kyllä joutunut useammankin liikkeen jo vaihtamaan (pari vaihdoin tosin siksi, että ne aiheuttivat luonnotonta kipua nivelissä, kaksi liikettä meni vaihtoon painopakan loppuessa kesken ja yksi liike vaihtui koska kyseinen kone oli paskana pari viikkoa enkä jaksanut odotella sen korjautumista) mutta olenkin treenannut samalla ohjelmalla jo 8 kk ja vasta viimeisen kuukauden aikana on muutamassa liikkeessä tullut stoppi vastaan.
kylläkai voimanostossakin sentään apuliikkeet(ja niitäkin on useita kymmeniä) on joilla voidaan helvetisti parantaa pääliikkeiden tuloksia. jos kuka vain tajuaa ettei loputtomiin voi penkata tai kyykätä niin pitäis tajuta että se on joka liikkeen kans sama juttu. myönsit sinäkin näköjään lopulta että se raja jossain on;)lasikuitujeesus sanoi:Voimanostossa onkin vain kolme liikettä. Kyllä kai sen kuka vain tajuaa ettei voi loputtomiin kyykätä tai penkata enemmän.
Kehonrakennuksessa toimivia liikkeitä on useita kymmeniä, jossain voi aina kehittyä. Kuten kirjoitin tuonne ylemmäs, sitä liikettä vaihdetaan kun jäädään jumiin.
Ja ok, kyllähän ne voimarajat alkaa tulla sitten vuosien päästä lopullisesti vastaan, mutta sittenhän olenkin jo toivottavasti iso ja saavuttanut tavoitteeni. DC:n perimmäinen ideahan on päästä pisteestä A pisteeseen B mahdollisimman nopeasti.
toolate sanoi:Ei tässä mitään erikoiskikkailuja tarvi. Kun sen tietää, että yksi sarja on se ensimmäinen ja viimeinen ja keskittyy siihen 100%, niin rasitusta saa aivan riittävästi. Se on aivan eriasia vaan vetää jotain sarjoja läpi. Itse en ole aikasemmin saanut millään treenillä lihaksia enempää kipeäksi kun DC treenien aikana yhdellä ainolla sarjalla.