Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hulkki sanoi:
Aamiainen
- 60 g Elovena plus
- 60 g Elovena
- 7 dl Rasvaton maito
- 30 g Herakonsentraatti

Tää on varmasti tyhmien kysymysten aatelia, mutta ihan vaan mielenkiinnosta, mitenkä sä syöt ton 120g kaurahiutaleita? Ittellä tökkii jo tollanen 3dl tehosekoittimella sekoitettuna jogurttiin, jolloin hiutaleet ei turpoo yhtä paljoo kuin maitoon/veteen keitettäessä...Ei ilmeisesti ongelma sulle?

training_addict sanoi:
Tää on varmasti tyhmien kysymysten aatelia, mutta ihan vaan mielenkiinnosta, mitenkä sä syöt ton 120g kaurahiutaleita? Ittellä tökkii jo tollanen 3dl tehosekoittimella sekoitettuna jogurttiin, jolloin hiutaleet ei turpoo yhtä paljoo kuin maitoon/veteen keitettäessä...Ei ilmeisesti ongelma sulle?

Helpoiten ne menee alas kun pistää kulhoon, kaataa kylmää maitoa päälle ja lappaa torveen ennen kuin seos puuroutuu.

80g menee ainakin helposti aamurahkassa. purkki ehrmannia, sit kauhrahiutaleet joukkoon, luraus fun lightia ja vettä mielen mukaan. Itse teen ton aina sheikkeriin ja vettä ei tarvitse laittaa kuin puoleen väliin. Sauvasekottimella sekasin ja on kuin joisi mehua missä on kökköjä :D Suosittelen kokeilemaan, pirun helppo ja ravitseva aamupala.

Kiitos gegille neuvosta! :haart:

training_addict sanoi:
Tää on varmasti tyhmien kysymysten aatelia, mutta ihan vaan mielenkiinnosta, mitenkä sä syöt ton 120g kaurahiutaleita?
Juuri niin kuin Konna tuossa selittikin, eli hiutaleet lapataan kulhoon, kaadetaan maitoa päälle ja lusikoidaan pois.

Olen tässä reilun kuukauden sisäänajellut Dokräppiä ja lueskellut parhaani mukaan DC:n alkuperäistekstejä (jessus niitä riittää). Olen tässä sellaista ihmetellyt, että mitenköhän tarpeen tuo jumalaton ruoan mättäminen on lepopäivinä Blastin sisällä (jos ymmärsitte pointin). Onko kenenkään omakohtaisen kokemuksen mukaan varaa nipistää edes hiukan määristä? On nimittäin välillä hiukan tiukkaa tämän pakkosyömisen kanssa. Entäpä Ruisaillessa? Paljonko tiputtelette syömisiänne jos esim. kevennätte treeniä vaikka reilustikin? Sen olen ollut huomaavinani että 4 g/painokilo proteiinimäärät imee nestettä ihan kiitettävästi kroppaan - alussa oli ihan tautinen jano tauotta :kippis1: . Muilla sama huomio?

Niijjoo - onko kenelläkään muuten jotain OIKEASTI toimivia venuttelumetodeja olkapäille? Olen nimittäin huomannut että olkapäät tuppaa oleen tukossa kokoajan eikä ne oikein tunnu tulevan muun kropan kehityksen perässä (l. suomeksi eivät kehity ollenkaan). Minulla henk. koht. tämä johtuu tod. näk. siitä, että runsaan uinnin harrastamisen vuoksi minulla on kokolailla hyvä liikkuvuus olkapäissä eikä DC:N suosittama olkapäävenutus tunnu yhtään missään :itku: . Näin muodoin erittäin tärkeä osa-alue jää olkapääharjoitteistani pois, sillä näillä asiaintiloilla en saa minkäänasteista Stretsinkiä suoritettua olkapäille Extremestä puhumattakaan :curs: .

tokkopaisto sanoi:
. Olen tässä sellaista ihmetellyt, että mitenköhän tarpeen tuo jumalaton ruoan mättäminen on lepopäivinä Blastin sisällä (jos ymmärsitte pointin). Onko kenenkään omakohtaisen kokemuksen mukaan varaa nipistää edes hiukan määristä?
Itselläni menee suunilleen saman verran ravinteita treeni ja lepopäivinä. Ainoat muutokset ovat palautusjuoman puuttuminen ja lepopäivän aikaisempi carbcuttis.
tokkopaisto sanoi:
Entäpä Ruisaillessa? Paljonko tiputtelette syömisiänne jos esim. kevennätte treeniä vaikka reilustikin? Sen olen ollut huomaavinani että 4 g/painokilo proteiinimäärät imee nestettä ihan kiitettävästi kroppaan - alussa oli ihan tautinen jano tauotta :kippis1: . Muilla sama huomio?
Enpä ole tiputtanut ravinnon ottamista cruisingin aikana. Vettä tulee juotua aika reilusti, niinkuin on syytäkin. Hirveätä janoa en ole missään vaiheessa huomannut.

tokkopaisto sanoi:
Niijjoo - onko kenelläkään muuten jotain OIKEASTI toimivia venuttelumetodeja olkapäille?
Olet ilmeisesti tehnyt venytyksen pitäen kiinni tangosta. Itsekkin venyttelin sillä tyylillä aluksi, mutta vaihdoin sitten tähän:
olkapäävenytys
Toimii itselläni paremmin kuin tangolle tehty.

Hulkki sanoi:
Juuri niin kuin Konna tuossa selittikin, eli hiutaleet lapataan kulhoon, kaadetaan maitoa päälle ja lusikoidaan pois.

Jatketaan samalla linjalla. Eilen vedin ensimmäiset dc safkat lättyy ja voin sanoa, että ei oikeastaan minkäänlaista ongelmaa ollut. Mitä nyt paskalla pitä käydä pariin otteeseen normaalia enempää ;) Tuntuu, että ainakin vois vieläkin jotain mättöä syödä, tonnikalaa raejuustoa ym tulee otettua väkisinkin päivän mittaan, mistä ei tietenkään haittaa ole.

Yksi ongelma on tuo pellavansiemenöljy, mihin sinä sekoittelet sitä vaiko suoraan pullosta, eilen yritin rahkan sekaan tuon heittää, mutta jäi kyllä se rahka syömättä :urjo: Tosin määrä on aika pieni tossa ruokailussa niin kait sitä vois vaan yrittää vetää ne 2 rkl huiviin ilman sen kummempia sekoitteluita.

Kiitokset toolatelle vastauksista, kokeiluun menee postaamasi venutteluversio.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
LohiLinja sanoi:
Yksi ongelma on tuo pellavansiemenöljy, mihin sinä sekoittelet sitä vaiko suoraan pullosta, eilen yritin rahkan sekaan tuon heittää, mutta jäi kyllä se rahka syömättä :urjo:
Mitä helvettiä sä öljyä rahkaan sekoittelet? Jo yhdessä rahkapurkissa on sen verran hiilaria, että sitä ei voi syödä proteiini/rasva-aterialla, vaan rahka kuuluu aina proteiini/hiilariateriaan (jonka yhteydessä ei siis vedetä mitään öljyä tai muutakaan rasvaa).

Sanot syöväsi Doggcrapp-tyylillä, mutta heti perään kuitenkin ilmaiset vetäväsi merkittäviä määriä hiilaria ja rasvaa samalla aterialla. En nyt tiedä onko tämä mennyt sinulta ohi, mutta DC-ruokavaliossa rasva ja hiilarit pidetään toisistaan erossa, eli proteiinin lisäksi aterialla syödään joko hiilaria tai rasvaa - ei molempia.

Hyvä raja proteiini/hiilariaterian rasvamäärälle on 10 g, ja vastaavasti proteiini/rasva-aterian hiilarimäärälle myös 10 g. Jo yhdestä maitorahkapurkista tulee yli 10 g hiilaria, mistä syystä maitorahka soveltuu IMO ainoastaan proteiini/hiilariaterioille.

Vedä ne öljyt niillä proteiini/rasva-aterioilla, joilla hiilaria ei tule nimeksikään (korkeintaan 10 g), etkä esim. rahkan seassa.

Toisaalta kannattaa huomata, että jos asettaa tuon hiilarirajan proteiini/rasva-aterialla vaikka 15 grammaan (mitä en itse suosittele), on yksi purkki rahkaa vielä ihan sallittu juttu proteiini/rasva-aterialla.

Hulkki sanoi:
Mitä helvettiä sä öljyä rahkaan sekoittelet? Jo yhdessä rahkapurkissa on sen verran hiilaria, että sitä ei voi syödä proteiini/rasva-aterialla, vaan rahka kuuluu aina proteiini/hiilariateriaan (jonka yhteydessä ei siis vedetä mitään öljyä tai muutakaan rasvaa).

Sanot syöväsi Doggcrapp-tyylillä, mutta heti perään kuitenkin ilmaiset vetäväsi merkittäviä määriä hiilaria ja rasvaa samalla aterialla. En nyt tiedä onko tämä mennyt sinulta ohi, mutta DC-ruokavaliossa rasva ja hiilarit pidetään toisistaan erossa, eli proteiinin lisäksi aterialla syödään joko hiilaria tai rasvaa - ei molempia.

Hyvä raja proteiini/hiilariaterian rasvamäärälle on 10 g, ja vastaavasti proteiini/rasva-aterian hiilarimäärälle myös 10 g. Jo yhdestä maitorahkapurkista tulee yli 10 g hiilaria, mistä syystä maitorahka soveltuu IMO ainoastaan proteiini/hiilariaterioille.

Vedä ne öljyt niillä proteiini/rasva-aterioilla, joilla hiilaria ei tule nimeksikään (korkeintaan 10 g), etkä esim. rahkan seassa.

Toisaalta kannattaa huomata, että jos asettaa tuon hiilarirajan proteiini/rasva-aterialla vaikka 15 grammaan (mitä en itse suosittele), on yksi purkki rahkaa vielä ihan sallittu juttu proteiini/rasva-aterialla.

Ootko koskaan tarkastellut kommenttejasi objektiivisesta näkökulmasta? Siinä vaiheessa kun gramma hiilihydraattia erottaa oikean ja väärän niin voisi miettiä näkeekö metsää puilta! En pahalla, mutta mietin tässä vain että kuinka paljon enemmän uskot kehittyväsi tuollaisella hifistelyllä? Luulenpa että tuosta seuraa stressin aiheuttaman kortisolinmuodostuksen kautta enemmän negatiivista kuin positiivista. Henk koht. uskon että on ihan tarpeeksi kun pitää huolta riittävästä proteiinin ja kokonaiskaloreiden määrästä.
Piis!

(liha)pyörykkä sanoi:
Henk koht. uskon että on ihan tarpeeksi kun pitää huolta riittävästä proteiinin ja kokonaiskaloreiden määrästä.
Piis!
Kun nyt DC menetelmästä puhutaan, niin tämä ei ole sitten se mihin tämän menetelmän käyttäjät uskovat. Etkä niin väittänytkään, mutta tarkoitan ettemme me usko tuohon. Piis.

Itse olen kanssa sitä mieltä, että ei rahkaa prot/rasva -aterioilla. Ei silti että tuolla gramman erolla olisi mitään merkitystä, mutta mielestäni kannattaa välttää kaikkia hiilareita. Eikä tarvi sitten stressata ja laskea niitä grammoja. Silleen.

(liha)pyörykkä sanoi:
Ootko koskaan tarkastellut kommenttejasi objektiivisesta näkökulmasta? Siinä vaiheessa kun gramma hiilihydraattia erottaa oikean ja väärän niin voisi miettiä näkeekö metsää puilta!
No ei gramma vielä pahaa teekään, mutta yhdessä rahkapurkissa kun ei yleensä ole kuin noin 25 g proteiinia. Tällöin on syötävä vähintään 2 purkillista, jotta aterialla saataisiin edes jotakuinkin riittävästi proteiinia (ja tällöinhän hiilarien määrä nousee 11 grammasta 22 grammaan), tai vaihtoehtoisesti lisättävä vaikka protskudrinkki rahkapurkin oheen. Proteiinijauhoista tulee aina muutama grammaa hiilaria, ja kun ottaa huomioon että kasviksiakin pitäisi syödä (itse vedän lähinnä porkkanaa), nousevat proteiini/rasva-aterian kokonaishiilarit melko nopeasti 20 gramman paikkeille vaikka alunperin ylärajan piti olla 10 g.

Tästä syystä en itse edes lähde kikkailemaan rahkan kanssa p/r-aterioilla, vaan säästän itseni pikkutarkalta hiilarigrammojen laskemiselta käyttämällä rahkaa ainoastaan p/h-aterioilla ja p/r-aterioilla oikeasti vähähiilihydraattisia proteiinilähteitä.

Tää on kyllä jo niin uskomatonta extremea... Jatkakaa. Turha kommentti, mutta rajansa kaikella sentään. Eikös treenaamisen pidä kuitenkin olla hauskaa?

Dobermann sanoi:
Tää on kyllä jo niin uskomatonta extremea... Jatkakaa. Turha kommentti, mutta rajansa kaikella sentään. Eikös treenaamisen pidä kuitenkin olla hauskaa?

En tiedä tuleeko tällä kommentilla risuja vai ruusuja, mutta minä olen vasta alkanut laskemaan tarkemmin mitä suuhuni panen (ehkä jopa "hifistellä") ja ero siihen aikaan, kun söin sinnepäin on huomattava! Lisäksi vielä se että minusta tämä on kiinnostavaa ja hauskaa ei lainkaan stressaavaa! vähän sama asia kuin kuunnella kävelylenkillä mp3 soittimella musiikkia... siihenkin tarttee keskittyä, varsinki jos on sikahyvä biisi muttei se kyl ressaa yhtään!

Näin.

Jep. En ymmärrä kuinka se, että asiat tehdään kunnolla, aiheuttaa muka heti jumalatonta stressiä, hengenahdistusta, paniikkihäiriöitä ja ties mitä, ja treenaaminen on hauskaa ainoastaan silloin kun salilla käydessä ei tarvitse noudattaa mitään tarkkaa treeniohjelmaa, ruokavalio koostuu pizzasta sekä muusta roskaruoasta ja joka viikonloppu voidaan käydä hyvillä mielin ottamassa parin päivän nestetankkaus. :confused:

Itseäni ainakin vituttaisi enemmän tuollainen "hauska" elämä, kuin askeettisempi kehonrakentajan arki. Kun treeni- ja ravintoasiat ovat kunnossa on olokin paljon leppoisampi.

Ja tuosta rahkajutusta vielä sen verran, että voihan jopa ketogeenisella ruokavaliolla vetää rahkaa, mutta fiksua se ei mielestäni ole koska ketolla ne harvat sallitut hiilihydraatit kannattaisi ottaa paremmista lähteistä kuin maitorahka. Proteiini/rasva-aterioiden kanssa juttu on melkein sama: kun jo yhdellä purkilla maitorahkaa täytetään hiilarikiintiö kannattaa mielestäni vain jättää ne rahkat proteiini/hiilariaterioille ja käyttää p/r-aterioilla proteiinilähteinä esim. lihaa, kalaa, munia tai proteiinijauhoa, jolloin ei tarvitse edes laskea niitä hiilarigrammoja koska 10 grammaa ei helposti näitä ruoka-aineita käyttämällä täyty.

Dobermann sanoi:

Joo ei voi tällainen tavistreenailija ymmärtää tätä :confused: On pitänyt jo aikaisemminkin ihmetellä, että eikö tässä DC-treenissä ala olla jo hieman uskonnollisia piirteitä?

lasikuitujeesus sanoi:
Kun nyt DC menetelmästä puhutaan, niin tämä ei ole sitten se mihin tämän menetelmän käyttäjät uskovat. Etkä niin väittänytkään, mutta tarkoitan ettemme me usko tuohon.

+ useat aikaisemmat komeentit Dante sitä, Dante tätä, DC:n mukaan jne. Tosta kun korvais Danten Jeesuksella ja DC manuaalin raamatulla... :rolleyes:

No joo lopetan tän tyhmän provoilun ja ketjun sotkemisen tähän. En epäile etteikö toikin systeemi toimisi ja kukin tyylillään jne. :piis&laav:

Hulkki sanoi:
Jep. En ymmärrä kuinka se, että asiat tehdään kunnolla, aiheuttaa muka heti jumalatonta stressiä, hengenahdistusta ja paniikkihäiriöitä ja treenaaminen on hauskaa ainoastaan silloin kun salilla käydessä ei tarvitse noudattaa mitään tarkkaa treeniohjelmaa, ruokavalio koostuu pizzasta sekä muusta roskaruoasta ja joka viikonloppu voidaan käydä hyvillä mielin ottamassa parin päivän nestetankkaus. :confused:

Itseäni ainakin vituttaisi enemmän tuollainen "kiva" elämä. Kun treeni- ja ravintoasiat ovat kunnossa on olokin paljon leppoisampi.

Tulipahan mieleen, että se ilmeisesti on hauskaa reenaamista kun naapurinmamma istuu jalkabrässissä 30min, työntelee kelkkaa ja lukee annaa.

Edit: siis noiden Hulkin mainitsemien ruokailutottumuksien lisäksi...

Suositut

Back
Ylös Bottom