Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
lasikuitujeesus sanoi:
Aika jännä. Uudessa Body-lehdessä juttua DC:sta (+HST:sta ja minulle tuntemattomasta Max-OT:sta)!

Onko siinä jutussa painotettu tarpeeksi ruokavalion tärkeyttä? Ei naurata jos tuon jutun innoittamana monet alkavat kokeilemaan kyseistä treenimetodia ilman syvempää tuntemusta esim. ruokapuolesta.

Tämä voi olla :wanha: , mutta en jaksaisi kahlata 23 sivua läpi. En oikein ymmärrä, miksi juuri Doggcrappaajalle ruokavalio on niin äärimmäisen tärkeä ja miksi juuri siinä pitää syödä mielipuolisesti proteiinia? HIT-treenaajana tiedän, että hermojärjestelmä on kovilla näissä tämäntyyppisissä failure-ohjelmissa, mutta hermojärjestelmää ei käsittääkseni voi niin valtavasti ruokavaliolla ja proteiiniahmimisella auttaa. Ja voimaharjoittelun valtateorioiden näkemyksellä Doggcrappissä lihaskudos ei nyt joudu ainakaan sen kovemmalle kuin muissakaan treeniohjelmissa. Ainakin jos venäläishenkisesti kilot x toistot x sarjat -matematiikkaa käytetään, niin lihaskudoshan pääsee Doggcrappissa helpolla ;) . Toki viittaan tässäkin viestissäni taas NFL-joukkueisiin, joiden ruokavaliotkin ovat tietysti ammattilaissuunniteltuja. HIT-metodeilla (~Doggcrapp) treenaavienkin joukkueiden ruokavaliosuositukset ovat ihan urheilijoiden/voimailijoiden yleisen valtavirran mukaisia ja proteiinimäärät vain ~2 g/painokilo.

Kyllä kai DoggCrapp -systeemin salitreeniosuudesta selviää hengissä pienemmälläkin proteiinimäärällä. Ei se ole mun mielestä pointti.

Se syöminen on tärkeää sitä kasvamista ajatellen! Lihasta voi tulla lisää nopeasti vain jos syödään valtavia määriä ruokaa (proteiinia) ja samalla treenataan mahdollisimman raskailla painoilla.
Syöminen on se kaikkein anabolisin juttu, menee ohi treenin, levon ja steroidien!!

Lopettakaa overanalyzing ja lukekaa Danten ja hänen treenattaviensa juttuja, syökää, treenatkaa ja kasvakaa! :)

Sinänsä sääli, että se Body-lehden juttu oli niin pintapuolinen raapaisu DC-metodiin.. Keskityttiin ainoastaan treenipuoleen ja siihenkin jotenki yksipuolisesti.. Ruokapuolesta ei sitten sanottu mitään. "Vajaa" juttu mielestäni..

lasikuitujeesus sanoi:
Kyllä kai DoggCrapp -systeemin salitreeniosuudesta selviää hengissä pienemmälläkin proteiinimäärällä. Ei se ole mun mielestä pointti.

Se syöminen on tärkeää sitä kasvamista ajatellen! Lihasta voi tulla lisää nopeasti vain jos syödään valtavia määriä ruokaa (proteiinia) ja samalla treenataan mahdollisimman raskailla painoilla.

Itse olen henkilökohtaisesti kokenut suuren proteiinin määrän olevan suuressa osassa palautumistani. Tarkoitan nyt määriä 4-5 g/kg. Palautuminen on toiminut hyvin vaikka menen miinuskaloreilla tällä hetkellä (pudottelen rasvoja joita on tullut ennen DC-treenin aloitusta). Omien päätelmien mukaan tuo proteiinin todella suuri määrä on suuremmassa osassa kuin itse kalorimäärät . Muutenhan tämä poika kyllä vetelis halpoja hiilareita ja uskoisi tuollaisia 2-3g/kg proteiini suosituksia, kun ei nämä ruokalaskut paljoa naurata. Tämähän olisi tosin jo metodin bastardointia ;)

Samuli-1 sanoi:
Sinänsä sääli, että se Body-lehden juttu oli niin pintapuolinen raapaisu DC-metodiin.. Keskityttiin ainoastaan treenipuoleen ja siihenkin jotenki yksipuolisesti.. Ruokapuolesta ei sitten sanottu mitään. "Vajaa" juttu mielestäni..

Kylläpäs lehden juttu oli sitä samaa Kalle 2v tasoa kuin yleensäkkin. Jutussa oli monia asiavirheitä ja muutenkin juttu oli koostettu suomentamalla pari lausetta (ja nekin väärin) danten DC metodin esittelystä. Eihän sitä tietenkään voi olettaa, että koko metodin taustat olisi kerrottu (siihen ei edes riitä koko lehden tila), mutta kyllä vois jotain järkevämpää yrittää silti sanoa. En jaksanut edes lukea mitä sontaa oli HST:stä ja Max-OT:sta kerrottu. Yksi hyvä asia tuossa jutussa silti oli: sen perusteella kukaan ei pysty DC-treenejä aloittaan.

:0:

MKM sanoi:
Tämä voi olla :wanha: , mutta en jaksaisi kahlata 23 sivua läpi. En oikein ymmärrä, miksi juuri Doggcrappaajalle ruokavalio on niin äärimmäisen tärkeä ja miksi juuri siinä pitää syödä mielipuolisesti proteiinia? HIT-treenaajana tiedän, että hermojärjestelmä on kovilla näissä tämäntyyppisissä failure-ohjelmissa, mutta hermojärjestelmää ei käsittääkseni voi niin valtavasti ruokavaliolla ja proteiiniahmimisella auttaa. Ja voimaharjoittelun valtateorioiden näkemyksellä Doggcrappissä lihaskudos ei nyt joudu ainakaan sen kovemmalle kuin muissakaan treeniohjelmissa. Ainakin jos venäläishenkisesti kilot x toistot x sarjat -matematiikkaa käytetään, niin lihaskudoshan pääsee Doggcrappissa helpolla ;) . Toki viittaan tässäkin viestissäni taas NFL-joukkueisiin, joiden ruokavaliotkin ovat tietysti ammattilaissuunniteltuja. HIT-metodeilla (~Doggcrapp) treenaavienkin joukkueiden ruokavaliosuositukset ovat ihan urheilijoiden/voimailijoiden yleisen valtavirran mukaisia ja proteiinimäärät vain ~2 g/painokilo.
Tuo on kyllä totta että hermoston palautumiseen proteiinin saannilla ei ole mullistavaa merkitystä absoluuttisen määrän ollessa riittävä (suurista ylimääristä ei hyötyä), vaikkakin proteiinit ovat mukana hermosolun signaalin muodostumisessa ja kuljetuksessa (aksonit ja dendriitit). Lisäksi suurien proteiinimäärien nauttiminen kääntyy pidemmällä tähtäimellä itseään vastaan, kun hyväksikäyttö heikkenee. Siksi tuolla ruokavaliolla ei oikeastaan ole tieteellisesti päteviä perusteita. Lihaskudos kuitenkin palautuu ennen hermostoa, joten hermoston palautuminen määrää treenifrekvenssin, tehon ja kokonaispalautumisen. Toisinsanoen tuo proteiinien syöminen nopeuttaa lihaksen proteiinisynteesin kautta sen aineenvaihdunnallista palautumista, mutta hermoston kannalta sillä ei ole suurta merkitystä. Se oikeastaan vain huijaa ihmisiä luulemaan että ollaan täysin palauduttu, vaikka vasta lihaskudos olisi kunnossa, ei hermosto. Riippuu tietysti yksilön palautumisnopeudesta jne. Helposti porukka antaa itselleen luvan seuraavaan treeniin, kun lihakset ei ole enää kipeät. Ylikunnon asteelle lievä palautumattomuus ei useimmilla pääse cruising:n aikana saavutettavan superkompensaation takia.
Lihaskasvun kannalta järkevämpää saattaisi olla yhtäjaksoinen (kovaa) treenaaminen hiukan harvemmalla frekvenssillä, jolloin myös hermosto olisi täysin palautunut ja sarjapainot/toistot sitäkautta suurempia.
Teoreettista pohdintaa jossa (liian?) paljon muuttujia. Mutta mielestäni jokaisen kuitenkin kannattaa yrittää modifoida ohjelmasta itselleen sopiva (esim. toistomäärät ym.)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Body-lehdestä: "Toisten mielestä DC-ohjelman jatkuva pyrkimys nostaa enemmän ja enemmän ei toimi."
Ei jutun kirjoittajaa vastaan mitään, näinhän se on.

Mutta nämä "toiset" eivät ole koskaan kokeilleetkaan DC:a, tai ovat yrittäneet, mutta eivät ole kyenneet noudattamaan ravinto-ohjeita tai eivät omaa henkistä kanttia ylittää itseään ja ennätyksiään treeneissä.

Hassua että jokaiselle Danten treenattavalle ja näiden treenattaville systeemi on poikkeuksetta toiminut paremmin kuin mikään muu.

Dante on sanonut saavansa kenet tahansa kasvamaan nopeammin kuin kukaan muu. Ja uskon ettei tuo välttämättä kovin kauas totuudesta osu. Dogg Poundilta löytyy paljon (motivoivia) kehitystarinoita ja sen jäsenet tuntuvat oikeasti kasvavan.

Mutta palatakseni näihin "toisiin". Toivovatko he jonkin ihmeen kautta kehittyvänsä, vaikka nostavat vuosi toisensa jälkeen samoja rautoja? Toivovatko he jotenkin kasvavansa 100 kiloisiksi, vaikka syövät kuin 70 kiloiset?

"Kaikki ei vain toimi kaikille"
Näyttäkää mulle se henkilö joka ei kehity 500 grammalla proteiinia ja treenatessa progressiivisesti suuremmilla ja suuremmilla painoilla.

Se on sitten eri asia jos siihen ei henkisesti pysty. Silloin suosittelen lajin vaihtoa.

on aivan sama syökö 500g prodee päivässä vai 300g, liika on aina liikaa, ei se pelkkä prode sitä kehitystä tuo IMO. mun mielestä tuota prodea korostetaan aivan liikaa näissä touhuissa, toki se on erittäin tärkeä rakennus aine, mutta rajansa kaikella.

neutraali sanoi:
on aivan sama syökö 500g prodee päivässä vai 300g, liika on aina liikaa, ei se pelkkä prode sitä kehitystä tuo IMO. mun mielestä tuota prodea korostetaan aivan liikaa näissä touhuissa, toki se on erittäin tärkeä rakennus aine, mutta rajansa kaikella.

No siinä tuli asiantuntijan lausunto. Onko omakohtaista kokemusta eri määristä?

lasikuitujeesus sanoi:
.Hassua että jokaiselle Danten treenattavalle ja näiden treenattaville systeemi on poikkeuksetta toiminut paremmin kuin mikään muu.

Dante on sanonut saavansa kenet tahansa kasvamaan nopeammin kuin kukaan muu. Ja uskon ettei tuo välttämättä kovin kauas totuudesta osu. Dogg Poundilta löytyy paljon (motivoivia) kehitystarinoita ja sen jäsenet tuntuvat oikeasti kasvavan.

Juuri näin.

Toki ihmiset voivat vaikka kuinka spekuloida "hmm.. Olen kyllä sitä mieltä, että tuo 400-500 g proteiinia on aivan liikaa", tai "miksi juuri DC:ssä pitää syödä noin paljon?" mutta turha sille paljoa on huomiota antaa kun jengi kehittyy systeemillä niin perkeleesti :)

toolate sanoi:
No siinä tuli asiantuntijan lausunto. Onko omakohtaista kokemusta eri määristä?
en ole asiantuntija mutta kokemusta eri määristä on. tottakai sillä taas on merkitystä jos selvästi alakanttiin syödään, mutta sillä ei kyllä ole enään merkitystä että syödäänkö 3g/per paino kilo vai 4-5g/per paino kilo IMO

neutraali sanoi:
mutta sillä ei kyllä ole enään merkitystä että syödäänkö 3g/per paino kilo vai 4-5g/per paino kilo IMO
Minun mielestä taas juuri tämä on yksi niistä eroista, joka tekee doggcrappista toimivamman kuin muut menetelmät.

lasikuitujeesus sanoi:
Minun mielestä taas juuri tämä on yksi niistä eroista, joka tekee doggcrappista toimivamman kuin muut menetelmät.
entä jos syötäs hieman vähemmän prodee ja haettas ne menetetyt kalorit rasvoista ja hiilareista, oliskohan kehittymisessä eroja, itse en jaksa uskoa että olisi. toki jos tuolla systeemillä reenaa niin kaikki kannattaa tehdä niinkuin gurut sanoo, nää oli vain omia mielipiteitä asiasta:)

neutraali sanoi:
entä jos syötäs hieman vähemmän prodee ja haettas ne menetetyt kalorit rasvoista ja hiilareista, oliskohan kehittymisessä eroja, itse en jaksa uskoa että olisi.
Itse uskon, että läskiä tulisi enemmän.

lasikuitujeesus sanoi:
Itse uskon, että läskiä tulisi enemmän.
läskiä tulee aina jos kaloreita tulee liikaa, mutta se on sinun mielipiteesi ja en jaksa asiasta inttää:)

Mutta kun nämä ei ole aivan pelkkiä mielipideasioita. DC:n treenaajien kalorimäärillä jokaikisen pitäisi olla läski. Mutta näin ei ole, sillä se mistä kalorit otetaan ja milloin, on myös merkitystä. Kalori ei aina ole kalori, kuten tälläkin foorumilla on todistettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom