Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Dragon sanoi:
2. Paljonko teillä DC-treenaajilla menee ruokaan rahaa kuukaudessa?

Paljon ;)
Monipuolinen syöminen kyllä verottaa lompakkoa kivasti. Meillä kahden hengen taloudessa ruokakulut ovat arviolta 1000 euroa kuussa (sisältää proteiini jauheet)

Dragon sanoi:
3. Millä helvetin ruokahalulla tuollaiset määrät proteiineja tingetaan kurkusta alas?
Itselläni on mennyt noin 400g protskuu päivässä. Tästä puolet on otettu herana ja kaseiinina ja loput ruoasta: kala (lohi&tonnikala), kana, naudanliha (pääasiassa paahtopaisti ja joskus filettä), ehrmannin rahkaa, raejuusto ja maito.

Konna sanoi:
Miksi jauhelihaa kanan sijasta?
Miksi kanaa paistijauhelihan sijasta? Saman verran samalaatuista proteiinia, saman verran rasvaa (varsinkin kun huuhtoo paistetusta jauhelihasta kuumalla vedellä reikäkattilan avulla rasvat pois), mutta jauheliha huomattavasti helpompaa valmistaa (vertaa kanan silpimiseen) ja hintakin alhaisempi.

Hulkki sanoi:
Voisin kysyä yhtälailla miksi syöt kanaa paistijauhelihan sijasta? Saman verran samalaatuista proteiinia, saman verran rasvaa (varsinkin kun huuhtoo paistetusta jauhelihasta kuumalla vedellä reikäkattilan avulla rasvat pois), mutta jauheliha huomattavasti helpompaa valmistaa (vertaa kanan silpimiseen) ja hintakin alhaisempi.

Kerros tuloksia taas !
Alkupaino ja nykyinen paino.

Hulkki sanoi:
Miksi kanaa paistijauhelihan sijasta? Saman verran samalaatuista proteiinia, saman verran rasvaa (varsinkin kun huuhtoo paistetusta jauhelihasta kuumalla vedellä reikäkattilan avulla rasvat pois), mutta jauheliha huomattavasti helpompaa valmistaa (vertaa kanan silpimiseen) ja hintakin alhaisempi.

Tjoo, nuo rasvat minua siinä on vain ahdistaneet. Olen syönyt lihasta 30 % nautana, mutta olin jo tuon rasvaisuuden takia siirtyä 100 % kanaan. Joten kiitoksia hyvästä vinkistä!

(Mutta täytyy vielä sanoa, että mikään ei ole vaivattomampaa purtavaa kuin kanan rinta. Otetaan kaksi palaa foliota. Laitetaan ne uunipellille ja tehdään reunoihin taitokset [pysyy mehut sisällä]. Asetellaan folioille kuusi 180-grammaista kanan rintafilettä, pistetään päälle sitruunapippuria ja valkopippuria, uuniin 200 asteeseen 45 minuutiksi. Voi syödä vaikka kylmänä haarukan nokassa ja grammatkin on käsittämättömän helppo laskea, jos sellaista harrastaa.)

[END OF :offtopic: ]

Hulkki sanoi:
Laitan tuloksia sitten kun lopettelen bulkkia ja ryhdyn dieettaamaan.
Oletkos jo lukenut tuon Danten kirjoittaman "Cutter, Bulker, Cutting, Bulking-WHAT A CROCK OF BULLSHIT" -pätkän? ;)

proteiinit olen pitäny 500-550g nyt muutaman vkon, 1/3 herajauhosta, loput pääasiassa punaisesta lihasta, broileria kork 2xvko, maitotuotteita pakko heittää mukaan aika paljon että saa tarvittavan määrän alas prodea. Tosiaan tää syömishomma on mulla se juttu johonka joutuu panostamaan, treeni on kivaa, syöminen näillä määrillä ei.Ja rahaa menee ihan liikaa ruokaan, mutta mutta, jatketaan nyt kun kerran kehitystä tulee....
Aika stressaava treenimetodi, homma pyörii 24h vrk päässä (syöminen..)

lasikuitujeesus sanoi:
Oletkos jo lukenut tuon Danten kirjoittaman "Cutter, Bulker, Cutting, Bulking-WHAT A CROCK OF BULLSHIT" -pätkän? ;)
Tottakai, wanha juttuhan tuo on. Ongelmana vain on, että Dante neuvoo DC-treenaajia hankkimaan massaa ja tekemään samaan aikaan parhaansa, että pysyisivät mahdollisimman rasvattomassa kunnossa (mm. tekemällä aerobista). Minä olen jo sellaisessa pisteessä rasvaprosentin suhteen, että on paras ottaa hieman rasvoja pois. Sitten kun olen DC:n periaatteiden mukaan tehdyn dieetin jälkeen alhaisemmissa rasvoissa, voin taas lähteä treenaamaan selvillä plussakaloreilla yrittäen samalla pitää rasvan poissa.

Täysin Danten ohjeiden mukaan mentäessähän varsinaista dieettiä ei vedettäisi ennen kuin oltaisiin oikeasti valmistautumassa kilpailuun tms. Itse en voi tällaista jatkuvan bulkkauksen (minulle bulkki siis tarkoittaa vain plussakaloreita) menetelmää noudattaa, koska nykyiselläänkin joutuisin BF-kisakuntoon päästäkseni dieettaamaan puolen kilon viikkotahdilla reilusti yli 20 viikkoa, ja tiedän kokemuksesta niin pitkien yhtäjaksoisten miinuskalorijaksojen johtavan vääjäämättä pahempaan lihasmassan palamiseen kuin esim. kaksi toisistaan erillistä 10 viikon miinuskalorijaksoa yhteensä.

Tästä syystä kun alustavien tavoitteideni mukaisesti lähden kisadieetille syksyn 2006 BF-kisoja varten, on rasvojen oltava jo ennen dieettiä huomattavasti alempana kuin tällä hetkellä. Siksi dieettaan myös ennen varsinaista kisadieettiä, enkä vain bulkkaa jatkuvasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lasikuitujeesus sanoi:
Teetkö Hulkki sitten aerobista paljon "bulkilla" ja vedätkö vihreää teetä jne.?
Aerobista en suoraan sanottuna ole tehnyt, vaikka siitä varmasti hyötyä olisi ollutkin. Tämä on johtunut kouluaikatauluista ja toisaalta muutenkin nopeasta aineenvaihdunnastani sekä korkeasta peruskulutuksestani. Vihreää teetä toki sekä plus- että miinuskaloreilla.

Hulkki sanoi:
Tottakai, wanha juttuhan tuo on. Ongelmana vain on, että Dante neuvoo DC-treenaajia hankkimaan massaa ja tekemään samaan aikaan parhaansa, että pysyisivät mahdollisimman rasvattomassa kunnossa (mm. tekemällä aerobista). Minä olen jo sellaisessa pisteessä rasvaprosentin suhteen, että on paras ottaa hieman rasvoja pois. Sitten kun olen DC:n periaatteiden mukaan tehdyn dieetin jälkeen alhaisemmissa rasvoissa, voin taas lähteä treenaamaan selvillä plussakaloreilla yrittäen samalla pitää rasvan poissa.

Täysin Danten ohjeiden mukaan mentäessähän varsinaista dieettiä ei vedettäisi ennen kuin oltaisiin oikeasti valmistautumassa kilpailuun tms. Itse en voi tällaista jatkuvan bulkkauksen (minulle bulkki siis tarkoittaa vain plussakaloreita) menetelmää noudattaa, koska nykyiselläänkin joutuisin BF-kisakuntoon päästäkseni dieettaamaan puolen kilon viikkotahdilla reilusti yli 20 viikkoa, ja tiedän kokemuksesta niin pitkien yhtäjaksoisten miinuskalorijaksojen johtavan vääjäämättä pahempaan lihasmassan palamiseen kuin esim. kaksi toisistaan erillistä 10 viikon miinuskalorijaksoa yhteensä.

Tästä syystä kun alustavien tavoitteideni mukaisesti lähden kisadieetille syksyn 2006 BF-kisoja varten, on rasvojen oltava jo ennen dieettiä huomattavasti alempana kuin tällä hetkellä. Siksi dieettaan myös ennen varsinaista kisadieettiä, enkä vain bulkkaa jatkuvasti.

:offtopic: Mun on pitäny kysyy tätä sulta kauan ,mutta en ole muistanu. Eli massaa-voimaa kirjan mukaan kannattaa noudattaa energiasyklejä, olet varmaa lukenut kyseisen opuksen, mitä mieltä itse olet energiasykleistä? Oletko itse kokeillut ja millaisin tuloksin?

pååtta sanoi:
mitä mieltä itse olet energiasykleistä? Oletko itse kokeillut ja millaisin tuloksin?
Vetelin tuossa pari vuotta sitten todella suuren osan ajasta 2 viikkoa bulkkia / 1 viikko dieettiä -syklitystä, ja kirjoitinkin siitä aika paljon palstalle.

Hyvänä puolena systeemissä oli se, että sillä pysyi tiukassa kunnossa noista 2 viikon bulkkijaksoista huolimatta. Huono puoli oli ainakin omalla kohdallani se, että olisin tarvinnut bulkkiviikkoina todella pöyristyttäviä määriä ruokaa mikäli olisin halunnut saada minkäänlaista merkittävää painonnousua aikaan edes pitkällä aikavälillä. Omaan luonnostani kohtuullisen nopean aineenvaihdunnan, ja painonhankinta on aina ollut todellista tuskaa (vaatii erittäin paljon kaloreita). Tämä yhdistettynä siihen, että joka kolmas viikko dieetattiin, tappoi painonnousun aika totaalisesti.

Olet Hulkki puhunut paljon 2-jakoisten ja matala volyymisen/tiheän treenifrekvenssin ohjelmien olevan parempia kuin 4-jakoiset hifistely ohjelmat. Omassa ohjelmassasi treenikierron pituus on kuitenkin 5-päivää, millä ei suurta eroa 7-päivän kierrolla olevaan 4-jakoiseen ohjelmaan treenitiheyden kannalta mielestäni ole, koska: teet vain yhden työsarjan / lihasryhmä, kun taas nelijakoisessa kovia työsarjoja tulee usein useampia = lihasta kuormitetaan enemmän ja voisi ajatella, että myös voimatasojen nousu lihaksen kasvun lisäksi on täten nopeampaa vs. yksi työsarja. Oletko ajatellut että nelijakoisessakin ohjelmassa voi keskittyä raskaisiin perusliikkeisiin ja niissä vahvaksi tulemiseen, tuntumahakuisen pumppailun sijasta???

Ari sanoi:
Olet Hulkki puhunut paljon 2-jakoisten ja matala volyymisen/tiheän treenifrekvenssin ohjelmien olevan parempia kuin 4-jakoiset hifistely ohjelmat. Omassa ohjelmassasi treenikierron pituus on kuitenkin 5-päivää, millä ei suurta eroa 7-päivän kierrolla olevaan 4-jakoiseen ohjelmaan treenitiheyden kannalta mielestäni ole
Itse asiassa kun treenataan 3 päivänä viikossa 2-jakoisella ohjelmalla, tulee koko kroppa treenattua 2 viikon aikan läpi 3 kertaa, jolloin kukin lihasryhmä treenataan keskimäärin kerran 14/3 = 4,66 päivässä. Jos taas treenataan 4-jakoisella ohjelmalla, on treenikierron pituus vähintään 8 päivää mikäli ei haluta treenata kahtena peräkkäisenä päivänä (mikä ei ainakaan itseltäni ole koskaan kauhean tehokkaasti onnistunut, toinen treeni kärsii aina). Tällöin kukin lihas treenataan siis kerran 8 päivässä, mikä tarkoittaa että 2-jakoinen ohjelma jossa 3 treeniä viikossa rasittaa kutakin lihasta 1.71 kertaa useammin kuin 4-jakoinen ohjelma.

Niiden, joilla on loistava palautumiskapasiteetti, ja jotka voivat siis treenata peräkkäisinä päivinä ilman minkäänlaisia ongelmia, kannattaa mielestäni treenata 4 kertaa viikossa 2-jakoisella ohjelmalla. Tällöin kukin lihas treenataan 2 kertaa viikossa läpi verrattuna 4-jakoisen yhteen kertaan.
teet vain yhden työsarjan / lihasryhmä, kun taas nelijakoisessa kovia työsarjoja tulee usein useampia = lihasta kuormitetaan enemmän ja voisi ajatella, että myös voimatasojen nousu lihaksen kasvun lisäksi on täten nopeampaa vs. yksi työsarja.
Vaikka maalaisjärjen mukaan voitaisiinkin kuvitella kasvuärsykkeen olevan suoraan verrannollinen tehtyjen sarjojen määrään, ei asia kuitenkaan näin kokemani ja lukemani perusteella ole. Jo yksi huolellisesti ja kovaa tehty sarja riittää aiheuttamaan hyvin pitkälle riittävän kasvuärsykkeen, mutta 2 sarjaa ei todellakaan tuplaa tuota kasvuärsykettä, vaan jokaisesta ylimääräisestä sarjasta saadaan vähemmän ylimääräistä hyötyä kuin edellisestä sarjasta. Jos tilannettä lähdettäisiin nyt jonkinlaisella numeerisella esimerkillä demonstroimaan, menisi homma jotakuinkin näin:

Yksi kova sarja saa aikaan kasvuärsykkeen, jonka suhteellinen suuruus on vaikkapa luokkaa 70%. Kaksi sarjaa saa yhdessä aikaan kasvuärsykkeen, jonka suuruus on 75%, kolme sarjaa yhdessä = 79%, jne. Koska ylimääräisten sarjojen tuoma rajahyöty pienenee sarjojen määrän kasvaessa, vaaditaan esimerkiksi 100 prosenttisen kasvuärsykkeen aikaansaamiseksi jo todella paljon sarjoja, ja jossain vaiheessa ylimääräiset sarjat alkavat jopa heikentää harjoituksesta saatua hyötyä (esim. pidentämällä treeniä, kasvattamalla näin kortisolin määrää ja alentamalla testosteronitasoja, ja ylipäätänsä rasittamalla kehon palautumisresursseja enemmän kuin on optimaalista).

Nyt, jos ajatellaan että yhdellä sarjalla saadaan se 70 prosenttinen kasvuärsyke treeniä kohden, ja 10 sarjalla vaikkapa 95-prosenttinen kasvuärsyke, saadaan 2-jakoisella ohjelmalla yli 25 prosenttia suurempi kokonaiskasvuärsyke pitkällä aikavälillä kuin 4-jakoisella ohjelmalla. Tämä siis siksi, että 2-jakoisessa ohjelmassa tehdään 1 kova sarja (70-prosenttinen kasvuärsyke) 1.7 kertaa useammin kuin 4-jakoisessa tehdään 10 sarjaa (95-prosenttinen kasvuärsyke) lihasryhmää kohden.

Mainittakoon, että esimerkissä käyttämäni luvut ovat ainakin omakohtaisten kokemusteni perusteella liian konservatiiviset. Eli voisin väittää saavani yhdestä huolella loppuun asti tehdystä kovasta sarjasta jopa 80-85-prosenttisen kasvuärsykkeen, jos 100-prosenttisen kasvuärsykkeen tasoksi valitaan vaikka 15 sarjan treeni.

On tosin huomattava, että tämä pätee ainoastaan silloin, kun lihas kyetään treenaamaan kunnolla puhki hyvinkin alhaisella sarjamäärällä.
Oletko ajatellut että nelijakoisessakin ohjelmassa voi keskittyä raskaisiin perusliikkeisiin ja niissä vahvaksi tulemiseen, tuntumahakuisen pumppailun sijasta???
Olen ajatellut ja olen kokeillut. Ja olenkin omakohtaisen kokemukseni sekä lukemani perusteella sitä mieltä, että lähes pelkkiin perusliikkeisiin pohjautuva 4-jakoinen ohjelma on sellaisenaan jo keskivertoa treeniohjelmaa selkeästi parempi vaihtoehto. Mutta verrattuna pelkkiin perusliikkeisiin perustuvaan 2-jakoiseen tiheäfrekvenssiseen ohjelmaan jää se kauas taakse, sillä reilusti tiheämpi harjoitusfrekvenssi tekee 2-jakoisesta kokonaisuudessa tuloksekkaamman.

Hulkki sanoi:
Nyt, jos ajatellaan että yhdellä sarjalla saadaan se 70 prosenttinen kasvuärsyke treeniä kohden, ja 10 sarjalla vaikkapa 95-prosenttinen kasvuärsyke, saadaan 2-jakoisella ohjelmalla yli 25 prosenttia suurempi kokonaiskasvuärsyke pitkällä aikavälillä kuin 4-jakoisella ohjelmalla. Tämä siis siksi, että 2-jakoisessa ohjelmassa tehdään 1 kova sarja (70-prosenttinen kasvuärsyke) 1.7 kertaa useammin kuin 4-jakoisessa tehdään 10 sarjaa (95-prosenttinen kasvuärsyke) lihasryhmää kohden.

Saattaa olla hiukan vaikeaselkoista luettavaa, mutta tuossa tiivistit hienosti oikeastaan kaiken kuntoharjoittelun perustan.

Eräs valmentajatuttuni (ent. maajoukkuemeloja) tapaa aina esittää asian piirtämällä.
Jos lähdetään piirtämään janaa vasemmalta oikealle joka esittää suorituskykyä niin treenin aikana jana piirtyy hieman alaspäin koska lihas väsyy, tämän jälkeen palautuminen alkaa ja käyrä kääntyy nousuun, ohittaa treeniä edeltävän tason kunnes palautumisen ollessa täydellistä käy korkeimmillaan, sen jälkeen kääntyy taas hitaaseen laskuun.
Seuraava treeni on siis tarkoitus aina ajoittaa siihen kun suorituskyky on korkeimmillaan ja tällä tavoin "kiivetä ylöspäin" eli pitää kehitystä yllä.
Tämä janamalli osoittaa myös helppotajuisesti miksi riittävä palautuminen on tärkeää.

Paras teho harjoittelusta saaadaan hakemalla itselle sopivin treenifrekvenssi pitämällä rasitus ja siitä johtuva palautumisen kesto optimisuhteessa jolloin tämä käyrä on mahdollisimman jyrkässä nousussa.
Itsekin vaihdoin 3 jakoisesta ohjelmasta jossa lihas moukaroitiin kerran viikossa muuskaksi hst tyyppiseen 3-4 päivän välein koko kroppa treeniin, ja hyvin on toiminut !

Pyranha sanoi:
Jos lähdetään piirtämään janaa
No jos nyt aivan tarkkoja ollaan, on tuo kuvailemasi viiva käyrä eikä jana, sillä jana on tietyn pituinen suora viiva kahden pisteen välillä. :D
Tämä janamalli osoittaa myös helppotajuisesti miksi riittävä palautuminen on tärkeää.
Kuten myös sen, miksi on tärkeää olla lepäämättä liian kauan harjoitusten välillä (koska muuten saavutettua kehitystä aletaan menettää atrofian myötä).

Ari sanoi:
teet vain yhden työsarjan / lihasryhmä, kun taas nelijakoisessa kovia työsarjoja tulee usein useampia = lihasta kuormitetaan enemmän ja voisi ajatella, että myös voimatasojen nousu lihaksen kasvun lisäksi on täten nopeampaa vs. yksi työsarja.
Tämä ajattelu on hyvin luonnollista. Mitä enemmän, sitä enemmän. Ei mene näin.
Jos ylimääräisistä sarjoista on edes mitään hyötyä, niin se ainakin nollautuu kun muistaa että palautumisaika pitenee.
Koko ideahan on treenata mahdollisimman kovaa mahdollisimman usein. Jonka mahdollistaa mm. alhainen volyymi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom