- Ikä
- 52
Hulkki sanoi:vähärasvainen paistijauheliha
Miksi jauhelihaa kanan sijasta? Hinnanko takia vai onko takana myös jokin ravitsemuksellinen motiivi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hulkki sanoi:vähärasvainen paistijauheliha
Dragon sanoi:2. Paljonko teillä DC-treenaajilla menee ruokaan rahaa kuukaudessa?
Itselläni on mennyt noin 400g protskuu päivässä. Tästä puolet on otettu herana ja kaseiinina ja loput ruoasta: kala (lohi&tonnikala), kana, naudanliha (pääasiassa paahtopaisti ja joskus filettä), ehrmannin rahkaa, raejuusto ja maito.Dragon sanoi:3. Millä helvetin ruokahalulla tuollaiset määrät proteiineja tingetaan kurkusta alas?
Miksi kanaa paistijauhelihan sijasta? Saman verran samalaatuista proteiinia, saman verran rasvaa (varsinkin kun huuhtoo paistetusta jauhelihasta kuumalla vedellä reikäkattilan avulla rasvat pois), mutta jauheliha huomattavasti helpompaa valmistaa (vertaa kanan silpimiseen) ja hintakin alhaisempi.Konna sanoi:Miksi jauhelihaa kanan sijasta?
Hulkki sanoi:Voisin kysyä yhtälailla miksi syöt kanaa paistijauhelihan sijasta? Saman verran samalaatuista proteiinia, saman verran rasvaa (varsinkin kun huuhtoo paistetusta jauhelihasta kuumalla vedellä reikäkattilan avulla rasvat pois), mutta jauheliha huomattavasti helpompaa valmistaa (vertaa kanan silpimiseen) ja hintakin alhaisempi.
Eihän näistä edellisistäkään ole ehtinyt kulua kuin 2 kk, ei tuossa ajassa mitään ihmeitä tapahdu. Laitan tuloksia sitten kun lopettelen bulkkia ja ryhdyn dieettaamaan.jaahas sanoi:Kerros tuloksia taas !
Alkupaino ja nykyinen paino.
Hulkki sanoi:Miksi kanaa paistijauhelihan sijasta? Saman verran samalaatuista proteiinia, saman verran rasvaa (varsinkin kun huuhtoo paistetusta jauhelihasta kuumalla vedellä reikäkattilan avulla rasvat pois), mutta jauheliha huomattavasti helpompaa valmistaa (vertaa kanan silpimiseen) ja hintakin alhaisempi.
Oletkos jo lukenut tuon Danten kirjoittaman "Cutter, Bulker, Cutting, Bulking-WHAT A CROCK OF BULLSHIT" -pätkän? ;)Hulkki sanoi:Laitan tuloksia sitten kun lopettelen bulkkia ja ryhdyn dieettaamaan.
Tottakai, wanha juttuhan tuo on. Ongelmana vain on, että Dante neuvoo DC-treenaajia hankkimaan massaa ja tekemään samaan aikaan parhaansa, että pysyisivät mahdollisimman rasvattomassa kunnossa (mm. tekemällä aerobista). Minä olen jo sellaisessa pisteessä rasvaprosentin suhteen, että on paras ottaa hieman rasvoja pois. Sitten kun olen DC:n periaatteiden mukaan tehdyn dieetin jälkeen alhaisemmissa rasvoissa, voin taas lähteä treenaamaan selvillä plussakaloreilla yrittäen samalla pitää rasvan poissa.lasikuitujeesus sanoi:Oletkos jo lukenut tuon Danten kirjoittaman "Cutter, Bulker, Cutting, Bulking-WHAT A CROCK OF BULLSHIT" -pätkän? ;)
Aerobista en suoraan sanottuna ole tehnyt, vaikka siitä varmasti hyötyä olisi ollutkin. Tämä on johtunut kouluaikatauluista ja toisaalta muutenkin nopeasta aineenvaihdunnastani sekä korkeasta peruskulutuksestani. Vihreää teetä toki sekä plus- että miinuskaloreilla.lasikuitujeesus sanoi:Teetkö Hulkki sitten aerobista paljon "bulkilla" ja vedätkö vihreää teetä jne.?
Hulkki sanoi:Tottakai, wanha juttuhan tuo on. Ongelmana vain on, että Dante neuvoo DC-treenaajia hankkimaan massaa ja tekemään samaan aikaan parhaansa, että pysyisivät mahdollisimman rasvattomassa kunnossa (mm. tekemällä aerobista). Minä olen jo sellaisessa pisteessä rasvaprosentin suhteen, että on paras ottaa hieman rasvoja pois. Sitten kun olen DC:n periaatteiden mukaan tehdyn dieetin jälkeen alhaisemmissa rasvoissa, voin taas lähteä treenaamaan selvillä plussakaloreilla yrittäen samalla pitää rasvan poissa.
Täysin Danten ohjeiden mukaan mentäessähän varsinaista dieettiä ei vedettäisi ennen kuin oltaisiin oikeasti valmistautumassa kilpailuun tms. Itse en voi tällaista jatkuvan bulkkauksen (minulle bulkki siis tarkoittaa vain plussakaloreita) menetelmää noudattaa, koska nykyiselläänkin joutuisin BF-kisakuntoon päästäkseni dieettaamaan puolen kilon viikkotahdilla reilusti yli 20 viikkoa, ja tiedän kokemuksesta niin pitkien yhtäjaksoisten miinuskalorijaksojen johtavan vääjäämättä pahempaan lihasmassan palamiseen kuin esim. kaksi toisistaan erillistä 10 viikon miinuskalorijaksoa yhteensä.
Tästä syystä kun alustavien tavoitteideni mukaisesti lähden kisadieetille syksyn 2006 BF-kisoja varten, on rasvojen oltava jo ennen dieettiä huomattavasti alempana kuin tällä hetkellä. Siksi dieettaan myös ennen varsinaista kisadieettiä, enkä vain bulkkaa jatkuvasti.
Vetelin tuossa pari vuotta sitten todella suuren osan ajasta 2 viikkoa bulkkia / 1 viikko dieettiä -syklitystä, ja kirjoitinkin siitä aika paljon palstalle.pååtta sanoi:mitä mieltä itse olet energiasykleistä? Oletko itse kokeillut ja millaisin tuloksin?
En ole kokeillut.kynae-niska sanoi:
Mites 2kk / 1kk syklitys? (sori offtopicci, mutta sopi niin hyvin tähän kohtaan)
Itse asiassa kun treenataan 3 päivänä viikossa 2-jakoisella ohjelmalla, tulee koko kroppa treenattua 2 viikon aikan läpi 3 kertaa, jolloin kukin lihasryhmä treenataan keskimäärin kerran 14/3 = 4,66 päivässä. Jos taas treenataan 4-jakoisella ohjelmalla, on treenikierron pituus vähintään 8 päivää mikäli ei haluta treenata kahtena peräkkäisenä päivänä (mikä ei ainakaan itseltäni ole koskaan kauhean tehokkaasti onnistunut, toinen treeni kärsii aina). Tällöin kukin lihas treenataan siis kerran 8 päivässä, mikä tarkoittaa että 2-jakoinen ohjelma jossa 3 treeniä viikossa rasittaa kutakin lihasta 1.71 kertaa useammin kuin 4-jakoinen ohjelma.Ari sanoi:Olet Hulkki puhunut paljon 2-jakoisten ja matala volyymisen/tiheän treenifrekvenssin ohjelmien olevan parempia kuin 4-jakoiset hifistely ohjelmat. Omassa ohjelmassasi treenikierron pituus on kuitenkin 5-päivää, millä ei suurta eroa 7-päivän kierrolla olevaan 4-jakoiseen ohjelmaan treenitiheyden kannalta mielestäni ole
Vaikka maalaisjärjen mukaan voitaisiinkin kuvitella kasvuärsykkeen olevan suoraan verrannollinen tehtyjen sarjojen määrään, ei asia kuitenkaan näin kokemani ja lukemani perusteella ole. Jo yksi huolellisesti ja kovaa tehty sarja riittää aiheuttamaan hyvin pitkälle riittävän kasvuärsykkeen, mutta 2 sarjaa ei todellakaan tuplaa tuota kasvuärsykettä, vaan jokaisesta ylimääräisestä sarjasta saadaan vähemmän ylimääräistä hyötyä kuin edellisestä sarjasta. Jos tilannettä lähdettäisiin nyt jonkinlaisella numeerisella esimerkillä demonstroimaan, menisi homma jotakuinkin näin:teet vain yhden työsarjan / lihasryhmä, kun taas nelijakoisessa kovia työsarjoja tulee usein useampia = lihasta kuormitetaan enemmän ja voisi ajatella, että myös voimatasojen nousu lihaksen kasvun lisäksi on täten nopeampaa vs. yksi työsarja.
Olen ajatellut ja olen kokeillut. Ja olenkin omakohtaisen kokemukseni sekä lukemani perusteella sitä mieltä, että lähes pelkkiin perusliikkeisiin pohjautuva 4-jakoinen ohjelma on sellaisenaan jo keskivertoa treeniohjelmaa selkeästi parempi vaihtoehto. Mutta verrattuna pelkkiin perusliikkeisiin perustuvaan 2-jakoiseen tiheäfrekvenssiseen ohjelmaan jää se kauas taakse, sillä reilusti tiheämpi harjoitusfrekvenssi tekee 2-jakoisesta kokonaisuudessa tuloksekkaamman.Oletko ajatellut että nelijakoisessakin ohjelmassa voi keskittyä raskaisiin perusliikkeisiin ja niissä vahvaksi tulemiseen, tuntumahakuisen pumppailun sijasta???
Hulkki sanoi:Nyt, jos ajatellaan että yhdellä sarjalla saadaan se 70 prosenttinen kasvuärsyke treeniä kohden, ja 10 sarjalla vaikkapa 95-prosenttinen kasvuärsyke, saadaan 2-jakoisella ohjelmalla yli 25 prosenttia suurempi kokonaiskasvuärsyke pitkällä aikavälillä kuin 4-jakoisella ohjelmalla. Tämä siis siksi, että 2-jakoisessa ohjelmassa tehdään 1 kova sarja (70-prosenttinen kasvuärsyke) 1.7 kertaa useammin kuin 4-jakoisessa tehdään 10 sarjaa (95-prosenttinen kasvuärsyke) lihasryhmää kohden.
No jos nyt aivan tarkkoja ollaan, on tuo kuvailemasi viiva käyrä eikä jana, sillä jana on tietyn pituinen suora viiva kahden pisteen välillä. :DPyranha sanoi:Jos lähdetään piirtämään janaa
Kuten myös sen, miksi on tärkeää olla lepäämättä liian kauan harjoitusten välillä (koska muuten saavutettua kehitystä aletaan menettää atrofian myötä).Tämä janamalli osoittaa myös helppotajuisesti miksi riittävä palautuminen on tärkeää.
Tämä ajattelu on hyvin luonnollista. Mitä enemmän, sitä enemmän. Ei mene näin.Ari sanoi:teet vain yhden työsarjan / lihasryhmä, kun taas nelijakoisessa kovia työsarjoja tulee usein useampia = lihasta kuormitetaan enemmän ja voisi ajatella, että myös voimatasojen nousu lihaksen kasvun lisäksi on täten nopeampaa vs. yksi työsarja.