Omat rintaliikkeeni ovat vinopenkki tangolla, vinopenkki käsipainoilla ja Hammer Strength -vipuvarsivinopenkki. Tasapenkkiä tangolla ei Doggcrappissa tehdä, enkä itse tekisi sitä muutenkaan. Tekisin mielelläni alaviistopunnerrusta tangolla, smithissä ja ehkäpä käsipainoillakin mutta Mayor'silla ei ole tarkoitukseen sopivaa penkkiä.(liha)pyörykkä sanoi:Suositko itse rintaliikkeinä eristäviä (ylä- tai alarintaan kohdistavia), vai kannattaisiko pysytellä noissa molempiin osiin ottavissa liikkeissä (tasapenkillä erilaiset variaatiot)? Ilmeisesti kahta saman tyyppistä liikettä ei kannata tehdä peräkkäisissä treeneissä (vinopenkki tangolla ja KP:lla)
Kuulostaa siltä samalta vanhalta, eli ennen kuin ollaan edes kokeiltu hyvin pitkälle valmiiksi mietityn treenimenetelmä perusversiota ollaan heti kehittelemässä siitä jollain ilveellä vieläkin parempaa versiota tms.Mitä mieltä olette muuten frekvenssin muuttamisesta? Mieli tekisi kokeilla vieläkin tiuhempaa treenitiheyttä, mutta pitää liikkeet eristävämpänä hermoston palautumisen takaamiseksi. Eli toisinsanoen tangolla tehtävät jäisi pois ranskalaista punnerrusta lukuunottamatta, mutta käsipainot ajattelin kuitenkin pitää ohjelmassa. Restpausen voisi tietysti jättää tarvittaessa vain satunnaiseen käyttöön. Ja ruokavalion optimointi varmaan takaisi myös osaltaan riittävän palautumisen. Suunnittelin kahta treenipäivää yhtä lepopäivää kohden. Alkuperäisessä ohjelmassa suhde on ilmeisesti 1:1? Kuulostaako ylikunnolta?
Dante on kehitellyt systeemiään vuosia, mikä saa sinut kuvittelemaan että pystyt ohjelmaa pari kertaa vilkaistuasi tekemään siitä vieläkin paremman version?
Sinuna treenaisin ensin Doggcrappin perusversiolla muutaman 6 viikon blastin verran, ja sitten kun systeemi alkaa tuntua tutulta voit ehkä ryhtyä harrastamaan pientä hienosäätöä sen suhteen. Itse treenasin Doggcrappilla ensimmäiset 5 kk muuttamatta yhtään mitään, nyt olen kokeillut parin kuukauden ajan tehdä ojentajille yhden ylimääräisen sarjan tavalla, josta Dante kirjoitti Intensemuscle.comissa heikkoja lihasryhmiä ja niiden spesiaalitreenausta käsitellessään.