Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
(liha)pyörykkä sanoi:
Suositko itse rintaliikkeinä eristäviä (ylä- tai alarintaan kohdistavia), vai kannattaisiko pysytellä noissa molempiin osiin ottavissa liikkeissä (tasapenkillä erilaiset variaatiot)? Ilmeisesti kahta saman tyyppistä liikettä ei kannata tehdä peräkkäisissä treeneissä (vinopenkki tangolla ja KP:lla)
Omat rintaliikkeeni ovat vinopenkki tangolla, vinopenkki käsipainoilla ja Hammer Strength -vipuvarsivinopenkki. Tasapenkkiä tangolla ei Doggcrappissa tehdä, enkä itse tekisi sitä muutenkaan. Tekisin mielelläni alaviistopunnerrusta tangolla, smithissä ja ehkäpä käsipainoillakin mutta Mayor'silla ei ole tarkoitukseen sopivaa penkkiä.
Mitä mieltä olette muuten frekvenssin muuttamisesta? Mieli tekisi kokeilla vieläkin tiuhempaa treenitiheyttä, mutta pitää liikkeet eristävämpänä hermoston palautumisen takaamiseksi. Eli toisinsanoen tangolla tehtävät jäisi pois ranskalaista punnerrusta lukuunottamatta, mutta käsipainot ajattelin kuitenkin pitää ohjelmassa. Restpausen voisi tietysti jättää tarvittaessa vain satunnaiseen käyttöön. Ja ruokavalion optimointi varmaan takaisi myös osaltaan riittävän palautumisen. Suunnittelin kahta treenipäivää yhtä lepopäivää kohden. Alkuperäisessä ohjelmassa suhde on ilmeisesti 1:1? Kuulostaako ylikunnolta?
Kuulostaa siltä samalta vanhalta, eli ennen kuin ollaan edes kokeiltu hyvin pitkälle valmiiksi mietityn treenimenetelmä perusversiota ollaan heti kehittelemässä siitä jollain ilveellä vieläkin parempaa versiota tms. :rolleyes:

Dante on kehitellyt systeemiään vuosia, mikä saa sinut kuvittelemaan että pystyt ohjelmaa pari kertaa vilkaistuasi tekemään siitä vieläkin paremman version?

Sinuna treenaisin ensin Doggcrappin perusversiolla muutaman 6 viikon blastin verran, ja sitten kun systeemi alkaa tuntua tutulta voit ehkä ryhtyä harrastamaan pientä hienosäätöä sen suhteen. Itse treenasin Doggcrappilla ensimmäiset 5 kk muuttamatta yhtään mitään, nyt olen kokeillut parin kuukauden ajan tehdä ojentajille yhden ylimääräisen sarjan tavalla, josta Dante kirjoitti Intensemuscle.comissa heikkoja lihasryhmiä ja niiden spesiaalitreenausta käsitellessään.

Hulkki sanoi:
Omat rintaliikkeeni ovat vinopenkki tangolla, vinopenkki käsipainoilla ja Hammer Strength -vipuvarsivinopenkki. Tasapenkkiä tangolla ei Doggcrappissa tehdä, enkä itse tekisi sitä muutenkaan. Tekisin mielelläni alaviistopunnerrusta tangolla, smithissä ja ehkäpä käsipainoillakin mutta Mayor'silla ei ole tarkoitukseen sopivaa penkkiä.
.

Onko siihen joku peruste miksei doggcrapissa tehdä tavallista penkkiä? Ja mikset sitä itse tee? Luulis nyt että jatkuva vinopenkin tahkoaminen jumis jossakin vaiheessa ja vaihteluna penkki ois ihan pätevä pääliike rinnalle

hafanafa sanoi:
Onko siihen joku peruste miksei doggcrapissa tehdä tavallista penkkiä?
Aina tätä pitää kysyä, vaikka asiaan on vastattu useaan otteeseen:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=421577&postcount=40
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=550279&postcount=195
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=626331&postcount=28

Jos tarvitset lisää, voit käydä Intensemuscle.comin Dogg Poundissa kysymässä asiaa. Saat todennäköisesti kimppuusi In-Humanin joka kehoittaa sinua "ystävällisesti" lukemaan "the goddamn stickies"... :D
Ja mikset sitä itse tee? Luulis nyt että jatkuva vinopenkin tahkoaminen jumis jossakin vaiheessa ja vaihteluna penkki ois ihan pätevä pääliike rinnalle
Aika samat syyt kuin Dantellakin, eli yliarvostettu loukkaantumisherkkä liike. Miksi tehdä penkkiä, kun rinnalle löytyy kehonrakennusmielessä kasapäin parempia liikkeitä (vinopenkki, vinopenkki kp, alavinopenkki, alavinopenkki kp, penkki kp, erilaiset vipuvarsirintakoneet)? Voimanostajalle penkki on välttämätön liike, kehonrakentajalle ei.

Hulkki sanoi:
Omat rintaliikkeeni ovat vinopenkki tangolla, vinopenkki käsipainoilla ja Hammer Strength -vipuvarsivinopenkki. Tasapenkkiä tangolla ei Doggcrappissa tehdä, enkä itse tekisi sitä muutenkaan. Tekisin mielelläni alaviistopunnerrusta tangolla, smithissä ja ehkäpä käsipainoillakin mutta Mayor'silla ei ole tarkoitukseen sopivaa penkkiä.Kuulostaa siltä samalta vanhalta, eli ennen kuin ollaan edes kokeiltu hyvin pitkälle valmiiksi mietityn treenimenetelmä perusversiota ollaan heti kehittelemässä siitä jollain ilveellä vieläkin parempaa versiota tms. :rolleyes:

Dante on kehitellyt systeemiään vuosia, mikä saa sinut kuvittelemaan että pystyt ohjelmaa pari kertaa vilkaistuasi tekemään siitä vieläkin paremman version?

Sinuna treenaisin ensin Doggcrappin perusversiolla muutaman 6 viikon blastin verran, ja sitten kun systeemi alkaa tuntua tutulta voit ehkä ryhtyä harrastamaan pientä hienosäätöä sen suhteen. Itse treenasin Doggcrappilla ensimmäiset 5 kk muuttamatta yhtään mitään, nyt olen kokeillut parin kuukauden ajan tehdä ojentajille yhden ylimääräisen sarjan tavalla, josta Dante kirjoitti Intensemuscle.comissa heikkoja lihasryhmiä ja niiden spesiaalitreenausta käsitellessään.

No no, tässähän vain pähkäillään ja pohditaan, että mitä sitä lopulta alkaisi tehdä. Teoria pohjalta pientä hiomista omiin tarkoituksiin näes. Ensimmäisen kerran tutkailin ohjelmaa jo vajaa puoli vuotta sitten ennen kuin aloittelin voimatreeniä, että ei sitä nyt ihan suinpäin suohon. Niin, tuon voimatreenin yhteydessä tuli pitkään tahkottua oikeastaan pelkkiä perusliikkeitä (lähinnä tangolla), joten ajattelin siksi ottaa enemmän käsipainoilla tehtäviä ja ehkä aavistuksen eristävämpiä liikkeitä. Ärsykevaihtelu tekee yleensä hyvää. Alkuperäinen tarkoitus oli kokeilla ensin jonkin aikaa tuota perusversiota, ja sitten vasta tehdä niitä muutoksia kokemusten pohjalta, ja kokeilla erityyppisiä variaatioita. Se pitää muistaa että ihmisten palautumiskyky ja ylikuntoherkkyys jne. on hyvin yksilösidonnaista. Toisinsanoen herra Dante on voinut tehdä erittäin toimivan peruskonseptin, joka toimii hänellä ja valtaosalla populaatiosta hyvin. Mutta se ei välttämättä tarkoita että se olisi sellaisenaan optimaalinen juuri minulle. En usko että pystyn tekemään parempaa ohjelmaa kuin Dante, mutta uskon kuitenkin että tunnen oman kehoni (palautumiskykyineen ym.) paremmin kuin hän, ja jos tarpeen, aion tehdä joitakin muutoksia alkuperäisestä poiketen. Ihminen oppii ajan myötä kuuntelemaan kehoaan, ja tietää milloin treenaa liikaa tai liian vähän. Pointti oli oikeastaan vain se että treenien teho- ja frekvenssi pitäisi muokata juuri omalle keholle optimaaliseksi. Kehittyminen on tehokkainta ylikunnon rajamailla. Lisäksi osa lajin viehätystävoimasta mielestäni piileekin juuri siinä, että sinun ei tarvitse kopioida suoraan pro-ukkeleiden ohjelmaa, vaan voit muokata tai luoda juuri omiin tarkoituksiisi ja ideoihisi pohjautuvia versioita. Hiukan niinkuin taidetta, ymmärräthän! Aina ne omat modaukset ei tietenkään tuota toivottuja tuloksia :D Mutta mielestäni kuitenkin itse treenaaminen ja sen kehittely on puolet lajin hohdosta, ja ne mahdolliset tulokset vasta se toinen puolikas

Eikös olisi paljon jännempää jos thredilla vois avoimesti vaihtaa mielipiteitä ja pohdiskella teoreettisesti eri muutosmahdollisuuksia ja niiden vaikutuksia, kuin että julistetaan fanaattisella asenteella heti että vain ja ainoastaan alkuperäinen systeemi toimii.
:piis:

Ps. jotta päästään keskustelussa eteenpäin; minkälaista kulmaa käytät vinopenkissä? Tuntuu että valtaosa salillakävijöistä käyttää liian pystyä kulmaa, jolloin etuolkapäät tekevät suuren osan työstä!?

(liha)pyörykkä sanoi:
Tuntuu että valtaosa salillakävijöistä käyttää liian pystyä kulmaa, jolloin etuolkapäät tekevät suuren osan työstä!?

Siis jos tangolla tehtavasta liikkeesta puhutaan niin siina ne penkit on usein kiinteita, joten kulman saatelymahdollisuutta ei loydy. Ma oon kylla paaosin samaa mielta sun kanssas, tan takia oonkin tehnyt vinopenkin smithissa kohtuu loivassa kulmassa.

(liha)pyörykkä sanoi:
Eikös olisi paljon jännempää jos thredilla vois avoimesti vaihtaa mielipiteitä ja pohdiskella teoreettisesti eri muutosmahdollisuuksia ja niiden vaikutuksia, kuin että julistetaan fanaattisella asenteella heti että vain ja ainoastaan alkuperäinen systeemi toimii.
En minä (tai Dantekaan sen puoleen) ole ikinä väittänyt perus-Doggcrappia parhaimmaksi mahdolliseksi treenitavaksi. Mutta tuo ohjelman muokkaaminen ja "bastardization" ennen kuin alkuperäistä ohjelmaa on edes kokeillut, on niin helvetin yleistä varsinkin jenkkiboardeilla (bodybuilding.comin kynäniskateinit etunenässä), että Dante on moneen otteeseen syystäkin ärtynyt siitä, ettei kukaan edes viitsi kokeilla ohjelman alkuperäistä versiota vaan heti täytyy mennä keksimään pyörä uusiksi ja sitten kun oma clusterfuck-versio ei toimikaan ollaan heti kovaan ääneen itkemässä että "treenasin dogkkräpillä eikäse toiminu ollenkaa!!1! se o vitu paska ohjelma!!yx!" :rolleyes:
minkälaista kulmaa käytät vinopenkissä? Tuntuu että valtaosa salillakävijöistä käyttää liian pystyä kulmaa, jolloin etuolkapäät tekevät suuren osan työstä!?
Mayor'silla se vinopenkin kulma on uskoakseni 30 astetta.

(liha)pyörykkä sanoi:
Mitä mieltä olette muuten frekvenssin muuttamisesta? Mieli tekisi kokeilla vieläkin tiuhempaa treenitiheyttä, mutta pitää liikkeet eristävämpänä hermoston palautumisen takaamiseksi. Eli toisinsanoen tangolla tehtävät jäisi pois ranskalaista punnerrusta lukuunottamatta, mutta käsipainot ajattelin kuitenkin pitää ohjelmassa. Restpausen voisi tietysti jättää tarvittaessa vain satunnaiseen käyttöön. Ja ruokavalion optimointi varmaan takaisi myös osaltaan riittävän palautumisen. Suunnittelin kahta treenipäivää yhtä lepopäivää kohden. Alkuperäisessä ohjelmassa suhde on ilmeisesti 1:1? Kuulostaako ylikunnolta?

DC on jo sellaisenaan hyvä ohjelma enkä sitä lähtisi muuttamaan. Jos et omaa loistavaa kykyä palautumiseen, niin sinuna en lähtisi frekvenssiä rustaamaan mihinkään suuntaan. Juuri näille loistavan palautumiskyvyn omaaville Dante antaa vaihtoehdoksi tehdä 4 kertaa viikossa treenin. Itse sen tiedät kuitenkin parhaiten, millainen sinun palautumiskyky on! :)
Ja jos eristävistä liikkeistä ruvetaan puhumaan, niin se mielestäni jo vesittää DC metodin täysin. Tarkoituksena on pysyä raskaissa perusliikkeissä ja tulla niissä vahvoiksi.

edit: Olen aina myöhässä! :rolleyes:

Jep, aion raportoida omia kokemuksiani treenimetodista kunhan saan treenit käyntiin (vielä voisin hiukan opiskella alaa). Käytännön tuloksista saa varmaan kuukauden sisällä jo jonkinlaista osviittaa.

Olet Hulkki varmaan oikeassa tuon suhteen, että omilla vähänkin dramaattisemmilla muokkauksilla on suuri riski epäonnistua, ja jopa mustamaalata kyseisen metodin mainetta. Etenkin jos ei ensin kokeile ja perehdy alkuperäiseen ohjelmaan. Mutta tietysti pitää muistaa se kolikon toinenkin puoli, eli jos tietää mitä tekee, on mahdollisuus muokata itselleen vieläkin toimivampi versio. Valitettavasti vain käytännön kokeilu osoittaa tietääkö kyseinen henkilö oikeasti mitä tekee, vai luuleeko vain tietävänsä.

Itse tykkään muuten tehdä tuon vinopenkin juuri käsipainoilla, erittäin loivassa kulmassa. Toisinsanoen tavallisen tasapenkin jalkojen alle kiekko tai kaksi. Kohdistaa omien kokemusteni mukaan rasituksen juuri oikeaan paikkaan.

Ai että kun tekis mieli kokeilla, mutta syömiset ei vaan millään voi onnistua.

Arc sanoi:
Siis jos tangolla tehtavasta liikkeesta puhutaan niin siina ne penkit on usein kiinteita, joten kulman saatelymahdollisuutta ei loydy. Ma oon kylla paaosin samaa mielta sun kanssas, tan takia oonkin tehnyt vinopenkin smithissa kohtuu loivassa kulmassa.

Joo no meidän salilla on Davidin vinopenkki eikä sitäkään pysty varsinaisesti säätämään, mutta itse olen ratkaissut tämän huikean pähkinän laittamalla penkin alle levypainoja jolloin kulma muuttuu jonkin verran loivemmaksi :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hulkki sanoi:
Itse treenasin Doggcrappilla ensimmäiset 5 kk muuttamatta yhtään mitään, nyt olen kokeillut parin kuukauden ajan tehdä ojentajille yhden ylimääräisen sarjan tavalla, josta Dante kirjoitti Intensemuscle.comissa heikkoja lihasryhmiä ja niiden spesiaalitreenausta käsitellessään.

Mikäs se tällainen tapa oli? Voitko vähän valaista minua - on päässyt livahtamaan silmien ohi...

Pentele sanoi:
Mikäs se tällainen tapa oli? Voitko vähän valaista minua - on päässyt livahtamaan silmien ohi...
http://www.intensemuscle.com/showthread.php?p=99504#post99504

Tuon saman periaatteen mukaisesti ryhdyin tekemään ojentajille ylimääräisen (minulle) pitkän sarjan. Pidin treenijaon perusohjelman mukaisena (2-jako, 3 treeniä viikossa) koska olin huomannut ojentajien palautuvan erittäin hyvin 5 päivässä jopa rest/pause -sarjoista: ojentajat eivät yleensä olleet kipeät kuin ehkä 1-2 päivää treenin jälkeen vaikka ne treenataan Doggcrappissa vain 4-5 päivän välein.

Ojentajille treenit menevät nykyisin siis näin:

Treeni 1
- Kapea penkki 1 x 6-8
- Taljapunnerrus 1 x 12-15

Treeni 2
- Dippi 1 x 6-8
- Ranskalainen 1 x 12-15

Treeni 3
- Kapea penkki smithissä 1 x 6-8
- Taljapunnerrus 1 x 12-15

Hyvin on mielestäni toiminut ainakin palautumisen kannalta, ja tämän modifikaation myötä ojentajien kokonaistyömäärä palautumisaikaan nähden tuntuu itselleni paljon sopivammalta kuin aiemmin.

En tosin menisi suosittelemaan kaikille samanlaista modifikaatiota, sillä itse otin tuon ylimääräisen sarjan käyttöön vasta kun olin treenannut DC:lla 5 kuukautta ja huomannut sinä aikana ojentajien palautuvan vähän liiankin hyvin normaalin ohjelman puitteissa. Muiden lihasten kohdalla ei samaa ilmiötä ollut. Lisäksi kannattaa muistaa kyseessä olevan vain heikkojen lihasryhmien parantamiseen tarkoitettu metodi, ja itselläni ei käsissä (tai jaloissa) juuri hurraamista ole.

Kiitti...mulla tosin ei tuohon ole tarvetta, mutta halusinpahan vaan tietää.

3 vko takana crappia, täysillä lähdettiin heti restpausella ym.hässäköillä.
ainoa miinus on se että salin vaihto on edessä muutaman kk kuluttua koska laitteet täällä oldskool luolassa loppunevat jossakin vaiheessa, tuntuu toimivan ohjelma vaikka joudun yksin treenaan, ei tietysti ihan tappiin pysty revittään mutta yritetään.
joo, syömispuolihan se vaikein, mutta tarpeeks prodejauhoja naamariin kiinteän kaveriks ni eiköhän se 500g/päivä hyvinkin uppoo...
ajattelin natikkana mennä tohon syksyn b-fitness kisaan(mihis muuhun natuna..) mutta voi olla että noviisit kutsuu jos vielä lihaa ehtii kertyä

b-hype sanoi:
ajattelin natikkana mennä tohon syksyn b-fitness kisaan(mihis muuhun natuna..) mutta voi olla että noviisit kutsuu jos vielä lihaa ehtii kertyä
Eli kun olet 174 cm pitkä, voit painaa punnituksessa korkeintaan 78 kg. Saat kyllä pudottaa melko reilusti painoa tuota varten, hyvä juttu että on vielä 5 kk aikaa ennen kisoja. Lisenssihän on sitten lunastettava viimeistään heinäkuun 1. jotta ADT pääsee halutessaan tekemään harjoituskauden testejä.

Noniin, nyt on ensimmäisen kevyehkö koetreeni tehty, ja kylläpä tuntuikin raskaalta kun on tuossa voimatreenissä tottunut jättämään aina pari toistoa varastoon. Taitaa jäädä toistaiseksi restpauset varastoon, kunnes alkaa taas päästä "verenmakuun". Asennoituminen saa tosiaan olla ihan omaa luokkaansa kun yhdellä sarjalla pitäisi aiheuttaa kunkin lihasryhmän kasvuärsyke.
Kuinka pitkinä tapaatte pitää palauttelut sarjojen välissä? Melko hyvin tuossa ehtii lepuutella jos tunnin mittaiset jumpat vetäsee. Heikoimmat lihasryhmät varmaan kannattaa treenata ensimmäisinä, kunhan ottaa pienten lihasten jälkiaktivoitumisen huomioon (esim. vinopenkki->ojentajat)!? Olkapäitä en jostain syystä oikein saanut kipeiksi, vaikka ne mielestäni treenasin kaikkein kovimmin. Täytynee mahdollisesti harkita jossain vaiheessa tuota Hulkin mainitsemaa heikkojen lihasten erityiskohtelua, ellei tilanne osoita muuttumisen merkkejä.
Tuosta sarjojen jälkeen tehtävästä voimakkaasta venyttelystä on muuten useammassakin paikassa ollut juttua, ettei olisi säännöllisesti käytettynä kovin terveellinen, koska lihasten uusiutumis- ja mikrorepeytymien korjausmahdollisuudet ovat rajalliset. Ja yleensäkin traumaattisia ja antitraumaattisia harjoitusmenetelmiä ei pitäisi käyttää sekaisin kortisolireseptorien takia!
Mielipiteitä?

(liha)pyörykkä sanoi:
Olkapäitä en jostain syystä oikein saanut kipeiksi, vaikka ne mielestäni treenasin kaikkein kovimmin.
Eihän olkapäitä saa kipeäksi melkein kukaan, vaikka treenaisi millä menetelmällä tahansa. Itse olen saanut olkapäät 7.5 vuoden treeniurani aikana muistaakseni 2 kertaa kipeiksi, ja näistä toisella kerralla jouduin treenaamaan olkapäitä kaikilla keksimilläni liikkeillä yhteensä 2.5 tuntia saadakseni tämän aikaan.
Tuosta sarjojen jälkeen tehtävästä voimakkaasta venyttelystä on muuten useammassakin paikassa ollut juttua, ettei olisi säännöllisesti käytettynä kovin terveellinen, koska lihasten uusiutumis- ja mikrorepeytymien korjausmahdollisuudet ovat rajalliset. Ja yleensäkin traumaattisia ja antitraumaattisia harjoitusmenetelmiä ei pitäisi käyttää sekaisin kortisolireseptorien takia! Mielipiteitä?
Hyvin on extreme stretching minulla auttanut palautumista, ja kokonaisuudessaan Danten ohjeiden mukaan meneminen on toiminut aina. Ei siis pelota, vaikka joku jossain jostain kortisolireseptoreista vähän kauhuskenaarioita teoretisoisikin. ;)

Hulkki sanoi:
Eihän olkapäitä saa kipeäksi melkein kukaan, vaikka treenaisi millä menetelmällä tahansa. Itse olen saanut olkapäät 7.5 vuoden treeniurani aikana muistaakseni 2 kertaa kipeiksi, ja näistä toisella kerralla jouduin treenaamaan olkapäitä kaikilla keksimilläni liikkeillä yhteensä 2.5 tuntia saadakseni tämän aikaan.Hyvin on extreme stretching minulla auttanut palautumista, ja kokonaisuudessaan Danten ohjeiden mukaan meneminen on toiminut aina. Ei siis pelota, vaikka joku jossain jostain kortisolireseptoreista vähän kauhuskenaarioita teoretisoisikin. ;)

Off-topiccina (en treenaa tällä hetkellä DC:n mukaisesti) itse sain olkapäät kipeiksi sunnuntain treeneissä pitkästä aikaa.

Tein pystypunnerrusta Smithissä 30, 15, 10, 8, 6. Päälle vipunostot eteen ja sivulle kympin supereina. Ei ollut pitkä treeni, mutta kylläpä sattuu vieläkin :)

Lueskelin threadin läpi ja tuli lähinnä kolme ajatusta mieleen:

1. Kovaa ja suoraa asiaa treenistä, tekisi mieli koittaa

2. Paljonko teillä DC-treenaajilla menee ruokaan rahaa kuukaudessa?

3. Millä helvetin ruokahalulla tuollaiset määrät proteiineja tingetaan kurkusta alas?

Ei saatana... :eek:

Dragon sanoi:
2. Paljonko teillä DC-treenaajilla menee ruokaan rahaa kuukaudessa.
Meneehän sitä, mutta olen mielestäni löytänyt hinta/laatusuhteeltaan aika hyvät ruoka-aineet, joita käytän joka päivä.

Proteiinit otan suurimmaksi osaksi maustamattomasta herakonsentraatista ja maitoproteiinista, joita ostan aina todella suurissa erissä ja hintakin on täten huomattavan edullinen (proteiinigrammaa kohden edullisempi kuin oikeastaan missään "oikeassa" ruoka-aineessa). Muut proteiinilähteeni ovat Ehrmannin maitorahka, vähärasvainen paistijauheliha ja rasvaton maito.

Hiilarit otan tummasta makaronista, täysjyväriisistä ja kaurahiutaleista. Varsinkin kaurahiutaleet ovat mielestäni huokea ja laadukas hiilareiden lähde, kilohinta on yleensä korkeintaan euron luokkaa.

Rasvat otan pellavansiemenöljystä ja oliiviöljystä. Oliiviöljy on suhteessa paljon edullisempaa, ja käytänkin sitä huomattavasti enemmän kuin pellavansiemenöljyä. Joka tapauksessa näistä öljyistä saa mielestäni melko halvalla laadukkaita kaloreita; itse vedän 10 g pellavansiemenöljyä ja 30 g oliiviöljyä hiilarittomassa proteiinidrinkissä 2-3 krt päivässä.
3. Millä helvetin ruokahalulla tuollaiset määrät proteiineja tingetaan kurkusta alas?
Nestemäisenä tuon määrän saa mielestäni helpoiten täyteen. Eli siinäkin mielessä protskujauhot ovat erittäin kätevä juttu DC-ruokavaliossa. Päivittäinen proteiinimääräni ei tosin ole 500 g, vaan treenipäivinä 400-450 g ja lepopäivinä 350-400 g.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom