Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kooma sanoi:
Mites noi etureisisarjat tehtiinkään? Eli ensin se "normaali" sarja, toistoja 4-8 esim. siten että tekee hackia 7 toistoa suoraan ilman suurempia taukoja ylhäällä tietäen että kahdeksas toisto ei olisi varmaan mennyt. Sitten 5min lepo välissä että jalat palautuu, ja painoja pois hackista jonka jälkeen 1 x 20 siten että viimeiset 5-10 toistoa on todella hikisiä ja ilman happitaukoja ylhäällä, viimeiset toistot eivät nousisi... Oliko toi nyt lähellekään oikein?

Eli siis lyhyesti; eka sarja normaalisti failureen, mutta ei isompia "lepo"taukoja yläasennossa. Sitten pitkä lepotauko sarjojen välillä ja toka sarja samaa liikettä pienemmällä painolla 20 toistoa siten että saa levätä välillä yläasennossa?

Vapailla painoilla eka sarja on 4-8, hackissa ja prässissä 6-10. Tämä tehdään ilman ns. happitaukoja. Sitten lepo sarjojen väliin. Toinen sarja on sitten widowmaker. Itse olen tehnyt sen seuraavasti. Ensin 10 toistoa putkeen ja sitten tauko, sitten 5 ja tauko....(P=tauko) elikkäs 10-P-5-P-3-P-2 siinä on 20 täynnä, tästä sitten jatkan vaikka ykkösillä niin kauan kun pää ja jalat kestää. Jlakoja ei sitten tietenkään lukita hapen oton aikana.

Päivitystä.

Viime viikolla olin vatsataudissa. Paino tippui pari kiloa tiettyjen syiden takia sekä normaalia vähemmällä syömisellä. Tämä olikin siis sopiva dieetin alku. :)

Jatketaan treenitapaa, mutta lasketaan hiilareitten sekä rasvan määrää ja ehkä hitunen protskuakin. Katsotaan mitä tuleman pitää.

Tavoitteena oli bulkata se 10 kiloa, mutta 7 kiloa sain lisää josta nyt 2 kiloa hävisi. Kesäksi olisi "kiva" päästä vähän tiukempaan kuntoon.

Hulkki sanoi:
Pientä mallia widowmaker-settiin: kyykky 218 lbs (noin 99 kg) x 98 toistoa
QUOTE]

:worship:

Asiaa, en ole muuten tätä thrediä kahlannut läpi mutta Johan antoi pienen vinkin katsomisen arvoisesta pätkästä :5:

Ensi sunnuntaina on taas mietittävää, kun pyörii tuskissaan salin lattialla...

Ja pieni muistutus/varoitus tähän väliin: ÄLKÄÄ missään tapauksessa alkako DC-systeemille jos jokainen osa-alue ei ole OIKEASTI kunnossa! Kehitin itselleni Baphometin ylikunnon todella nopeasti ja olen nyt viimeisen viikon kärsinyt asiaankuuluvasta flunssasta...Nyt pitää viilata kaikki vimpan päälle kuntoon ja aloittaa alusta.

Tromm sanoi:
Ja pieni muistutus/varoitus tähän väliin: ÄLKÄÄ missään tapauksessa alkako DC-systeemille jos jokainen osa-alue ei ole OIKEASTI kunnossa! Kehitin itselleni Baphometin ylikunnon todella nopeasti ja olen nyt viimeisen viikon kärsinyt asiaankuuluvasta flunssasta...Nyt pitää viilata kaikki vimpan päälle kuntoon ja aloittaa alusta.

Ruokailusta toi treeni lähtee. Koko DC-treenin (n. 4 kk) aikana en ole sairastanut kertaakaan. Ennen DC:n aloitusta sairastin noin joka toinen kuukausi. Pienet flunssan tunteetkin ovat loistaneet poissaoloa. Tästä kiitos kuuluu ehdottomasti ruokavaliolle.

toolate sanoi:
Vapailla painoilla eka sarja on 4-8, hackissa ja prässissä 6-10. Tämä tehdään ilman ns. happitaukoja. Sitten lepo sarjojen väliin. Toinen sarja on sitten widowmaker. Itse olen tehnyt sen seuraavasti. Ensin 10 toistoa putkeen ja sitten tauko, sitten 5 ja tauko....(P=tauko) elikkäs 10-P-5-P-3-P-2 siinä on 20 täynnä, tästä sitten jatkan vaikka ykkösillä niin kauan kun pää ja jalat kestää. Jlakoja ei sitten tietenkään lukita hapen oton aikana.

Kannattaako kyykyssä/etukyykyssä tehdä myös widowmaker-sarja, vai ennemmin kaksi suoraa sarjaa? Laitteissa (smith, prässi) widowmakerin voi kuitenkin ottaa hieman huolettomammin loppuun asti.

emex sanoi:
Kannattaako kyykyssä/etukyykyssä tehdä myös widowmaker-sarja, vai ennemmin kaksi suoraa sarjaa? Laitteissa (smith, prässi) widowmakerin voi kuitenkin ottaa hieman huolettomammin loppuun asti.

Itselläni on etukyykky ohjelmassa mukana ja teen siinä kaksi sarjaa. ensimmäinen on n. 7-8 toistoa ja toinen hieman raskaampi 4-6 toistoa (muistaakseni poimin tuon idean DOGGpoundista). Normaalissa kyykyssä toi widowmaker voisi vielä onnistua (ja onnistuuhan se kunnon miehillä :D), mutta ainakaan etukyykyssä en itse pysty sitä suorittamaan.

Hulkki, mites olet tehnyt etureidet matalemmilla kaloreilla treenatessa? Oletko luopunut widowmakereistä? Itsellä alkoi juuri rasvanpolttelu vaihe. Cruisingia mennään ja viikon päästä alkaa blasti suorilla sarjoilla.

toolate sanoi:
Hulkki, mites olet tehnyt etureidet matalemmilla kaloreilla treenatessa? Oletko luopunut widowmakereistä?
Miksi ihmeessä widowmakereita ei tehtäisi myös miinuskaloreilla? Tottakai ne widowmakerit tehdään aivan samalla tavalla kuin bulkillakin, koska ne ovat sen ensimmäisen lyhyemmän etureisisarjan ohella vähintään puolet etureisille kohdistettavasta kasvuärsykkeestä. Tuon kasvuärsykkeen kun ottaa pois, ja elelee vielä miinuskaloreilla, voipi IMO sanoa hyvästit etureisille.

PS. Tuo suorin jaloin maven toteutus kuuden toiston sarjoissa painoa lisäten on näköjään ihan "virallinen" DC-metodin osa. En oikein ymmärrä miten olen sen voinut missata, mutta toisaalta suorin jaloin mavessa suositellaan tehtäväksi joko tuolla "6 toistoa 10 kilon välein niin kauan kuin menee" -tyylillä, tai vaihtoehtoisesti suorana 12 toiston sarjana (miten olen sen itse tehnytkin).

Löytyykö mistään kuvia itsestään Dantesta? IntenseMusclelta olen yrittänyt etsiä, mutta avatarin lisäksi ei ole löytynyt.

Tuolla on muuten (Dogg Poundissa) mainio teksti bulkista ja dietistä ja molempien turhuudesta tai ikäänkuin väärinkäytöstä. Kannattaa lukea.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viikko tai pari sitten dante postasi pari kuvaa selästään Dogg Poundiin. Kyllä ne tredit vielä olemassa on, että pitäis kyllä löytyä. :)

lasikuitujeesus sanoi:
Löytyykö mistään kuvia itsestään Dantesta? IntenseMusclelta olen yrittänyt etsiä, mutta avatarin lisäksi ei ole löytynyt.
Noita on postitettu yllättävän paljon aikoinaan, tosin threadit sittemmin poistettu koska Dante ei halua bb.comin kynisteinien ryhtyvän pitämään hauskaa photarin kanssa jne.

Tuolta löytyy pari kuvaa, liitteenä 2 kuvaa Danten aikoinaan keskeytyneeltä kisadieetiltä.

http://www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_19_opp_721_doggcrapp.php

Liitteet

• Dante.webp
    Dante.webp
    27,7 KB · Katsottu: 994
  • Dante2.webp
    Dante2.webp
    25,7 KB · Katsottu: 773
Tuossa alkuperäisessä ohjelmassahan on kolme liikettä kullekkin lihasryhmälle, joita tehdään sitten vuorotellen eri treeneissä. Teenkö tässä nyt jonkin perustavan laatuisen treenifilosofiaraiskauksen jos väännän samaa liikettä joka treenissä, ja vaihdan liikettä kun kehitys alkaa tasaantua. Tässä olisi uskoakseni se etu että saisi paremman tekniikan jne. kautta enemmän kehitystä sarjapainohin, eikä tulis aina kahden viikon taukoa saman liikkeen välillä. Hiukan sama kuin voimanostaja tekis joka kolmas kerta penkkiä, ja muina päivinä veivais apuliikkeitä. En usko että kehitys olis kovin optimaalinen!
Toinen epäkohta tuossa ohjelmassa on mun mielestä se, että rinta-liikkeitä on vain yksi. Selkä on jaettu leveys- ja paksuus kategoriaan, mikä on varmasti hyvä juttu. Mielestäni myös rinnan ylä- ja alaosan rasitus pitäisi jakaa eri liikkeille. Esimerkiksi. vinopenkki ottaa tehokkaasti vain rinnan yläosaan, ja vaikkapa dippi leveällä otteella on mitä mainioin alarinnan kehittäjä. Rinnan molempia osia on käytännössä melko hankalaa, ja tehotonta treenata yhdellä ainoalla liikkeellä, lihakset kun tekevät melko erisuuntaista liikettä.
Mielipiteitä?

Kyllä on parempi, että kierrätät kolmea liikettä per lihasryhmä. Esim. rintalihaskudos palautuu liike x:stä varmasti muutamassa päivässä, mutta hermojärjestelmä on hitaampi. Hermojärjestelmän vielä toipuessa, se ja lihaskudos pystyvät kuitenkin jo käsittelemään toisenlaista ärsykettä, kuten liike y:tä. Voimanostossakin Westside-systeemissä edistetään penkkiä kierrättämällä eri variaatioita.

Kyllä moni pystyy toipumaan kahdestakin rintalihassarjasta (etenkin jos ei käytä rest pauseja tai muita tehometodeja), mutta hyviä tuloksiahan Doggcrappissä kai yhdelläkin sarjalla on saatu. Rinnan molemmille osille hyvä liike on esim. penkkipunnerrus tasapenkillä (tutkimusten mukaan se muistaakseni kouluttaa ylärintaakin paremmin kuin vinopenkki). Mutta Doggcrapp-ideologiassahan se tasapenkkailu on jostakin syystä kielletty...

MKM sanoi:
Kyllä on parempi, että kierrätät kolmea liikettä per lihasryhmä. Esim. rintalihaskudos palautuu liike x:stä varmasti muutamassa päivässä, mutta hermojärjestelmä on hitaampi. Hermojärjestelmän vielä toipuessa, se ja lihaskudos pystyvät kuitenkin jo käsittelemään toisenlaista ärsykettä, kuten liike y:tä. Voimanostossakin Westside-systeemissä edistetään penkkiä kierrättämällä eri variaatioita.

Kyllä moni pystyy toipumaan kahdestakin rintalihassarjasta (etenkin jos ei käytä rest pauseja tai muita tehometodeja), mutta hyviä tuloksiahan Doggcrappissä kai yhdelläkin sarjalla on saatu. Rinnan molemmille osille hyvä liike on esim. penkkipunnerrus tasapenkillä (tutkimusten mukaan se muistaakseni kouluttaa ylärintaakin paremmin kuin vinopenkki). Mutta Doggcrapp-ideologiassahan se tasapenkkailu on jostakin syystä kielletty...

Meinaatko että se ärsyke olisi tarpeeksi erilaista koko rintaa käsittelevissä liikkeissä esim. penkki tangolla vrt. penkki käsipainoilla, vai tarkoititko käytettäessä ylä- tai alarintaa "eristäviä" liikkeitä, kuten vinopenkki vrt. alavinopenkki. Eli siis Vinopenkkitreeni rasittaisi vain hiukan rinnan alaosaa jolloin seuraavassa treenissä voisi jo käyttää tuota alavinopenkkiä?

(liha)pyörykkä sanoi:
Meinaatko että se ärsyke olisi tarpeeksi erilaista koko rintaa käsittelevissä liikkeissä esim. penkki tangolla vrt. penkki käsipainoilla, vai tarkoititko käytettäessä ylä- tai alarintaa "eristäviä" liikkeitä, kuten vinopenkki vrt. alavinopenkki. Eli siis Vinopenkkitreeni rasittaisi vain hiukan rinnan alaosaa jolloin seuraavassa treenissä voisi jo käyttää tuota alavinopenkkiä?

Ei näistä kukaan voi mitään varmaa ja yksiselitteistä sanoa, mutta jo välineen vaihto tangosta käsipainoihin muuttaa hermostollista vaikutusta. Ja ilmeisesti Doggcrappissä sen välipäivät, voluumit sun muut muuttujat huomioiden riittävän paljon, sillä jengi on kuulemma kehittynyt mukiinmenevästi ihan vaan vaihtelemalla vinopenkin tanko-, käsipaino- ja laiteversioiden välillä. Tietysti esim. vinopenkissä käsipainoilla ja alakaltevapunnerruksessa tangolla olisi vielä enemmän hermostollisia eroja. Jassoo, vaimo huutelee, täytyy mennä...

No nyt on vaimo hoideltu ja takaisin asiaan...Itse en treenaa Doggcrappillä, mutta melkein. Vielä esimerkkinä omista viimeaikaisista rintakierrätyksistäni:

1. treeni: tasapenkki tangolla 2 sarjaa
2. treeni: alakaltevapunnerus tangolla 1 sarja, vinopenkki käsipainoilla 1 sarja
3. treeni: vinopenkki tangolla 1 sarja, rintadippi 1 sarja

Ja nyt Wapunviettoon :kippis1: !

(liha)pyörykkä sanoi:
Toinen epäkohta tuossa ohjelmassa on mun mielestä se, että rinta-liikkeitä on vain yksi. Selkä on jaettu leveys- ja paksuus kategoriaan, mikä on varmasti hyvä juttu. Mielestäni myös rinnan ylä- ja alaosan rasitus pitäisi jakaa eri liikkeille.
Rinta on selkään nähden hyvin pieni lihas. Pectoralis major on vain yksi lihas jolle ei pitäisi tarvita kuin se yksi liike (toki myös ns. ylärinta eli pectoralis minor on olemassa mutta rinnan kokonaismassaan kyseinen pikkulihas ei välttämättä pahemmin vaikuta). Selkä taas koostuu todella monesta eri lihaksesta, eikä sitä yksinkertaisesti saa treenattua pelkästään yhdellä liikkeellä.

Lisäksi rinta saa ojentajaliikkeistä (dippi, kapea penkki, kapea penkki smithissä, penkki vastaotteella, penkki vastaotteella smithissä, jne) kovaa epäsuoraa rasitusta, jolloin itse rinnalle ei tarvitsisikaan tehdä 2 liikettä tai sarjaa vaikka sitä olisikin totuttu 4-jakoisessa pumppiohjelmassa treenaamaan yhtä paljon kuin selkää tai jalkoja.

Hulkki sanoi:
Rinta on selkään nähden hyvin pieni lihas. Pectoralis major on vain yksi lihas jolle ei pitäisi tarvita kuin se yksi liike (toki myös ns. ylärinta eli pectoralis minor on olemassa mutta rinnan kokonaismassaan kyseinen pikkulihas ei välttämättä pahemmin vaikuta). Selkä taas koostuu todella monesta eri lihaksesta, eikä sitä yksinkertaisesti saa treenattua pelkästään yhdellä liikkeellä.

Lisäksi rinta saa ojentajaliikkeistä (dippi, kapea penkki, kapea penkki smithissä, penkki vastaotteella, penkki vastaotteella smithissä, jne) kovaa epäsuoraa rasitusta, jolloin itse rinnalle ei tarvitsisikaan tehdä 2 liikettä tai sarjaa vaikka sitä olisikin totuttu 4-jakoisessa pumppiohjelmassa treenaamaan yhtä paljon kuin selkää tai jalkoja.

Aivan, toisaalta ei tuo yksittäisen lihaksen kokokaan kerro kaikkea sen palautumiskyvystä tai treenivasteesta. Esim. olkapään lihaksia rääkätään kokoonsa nähden melko paljon jne.

Suositko itse rintaliikkeinä eristäviä (ylä- tai alarintaan kohdistavia), vai kannattaisiko mielestäsi pysytellä noissa molempiin osiin ottavissa liikkeissä (tasapenkillä erilaiset variaatiot)? Ilmeisesti kahta saman tyyppistä liikettä ei kannata tehdä peräkkäisissä treeneissä (vinopenkki tangolla ja KP:lla)

Mitä mieltä olette muuten frekvenssin muuttamisesta? Mieli tekisi kokeilla vieläkin tiuhempaa treenitiheyttä, mutta pitää liikkeet eristävämpänä hermoston palautumisen takaamiseksi. Eli toisinsanoen tangolla tehtävät jäisi pois ranskalaista punnerrusta lukuunottamatta, mutta käsipainot ajattelin kuitenkin pitää ohjelmassa. Restpausen voisi tietysti jättää tarvittaessa vain satunnaiseen käyttöön. Ja ruokavalion optimointi varmaan takaisi myös osaltaan riittävän palautumisen. Suunnittelin kahta treenipäivää yhtä lepopäivää kohden. Alkuperäisessä ohjelmassa suhde on ilmeisesti 1:1? Kuulostaako ylikunnolta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom