CrossFit WOD eli CrossFit treenejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CF_LPR
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tälläinen päivän harjoitus:

"Row of meters" Soutulaite

1min on, 1min off 328m
2min on, 2min off 909m
3min on, 3min off 1723m
4min on, 4min off 2766m
3min on, 3min off 3589m
2min on, 2min off 4155m
1min on, 2min off 4450m

Eli lopputulos 4450m :p Hyvä treeni ja hiki taattu.Tuskanen polta etureisissä ja pakaroissa :) Tossa 4min rundissa otin kyl liian löysästi. Tavoite ensi kerralla 5000m!

Tein tuon soutuintervallin ja oli kyllä kiva treeni. Tai noi pisimmät palautukset tuntui aika pitkiltä, mutta varmasti oli ihan hyviä treenin kannalta, etenkin kun mulla oli pohjilla jo muuta treeniä. Ihan tuohon lopputulokseen en päässyt, mutta onpa sitten varaa parantaa ens kerralla :) Ennen tuota intervallia tein voimaa ja tekniikkaa, mm. mavea, riveä, punnerruksia ja kyykkyä.

Tänään tuli vedettyä Fran. Ei ollut ehkä paras idea, pohjilla eilinen Linda ja tämän päivän kemut joissa tuli vedettyä kaakkua ja muuta hyvää ähkyyn asti.

Thruster & pullups 21-15-9, salin lyhyen tangon paino tuli arvioitua alakanttiin ja painoa oli lähemmäs 47kg, leuat siistejä ilman sätkimistä leuka tangon yläpuolelle.

12.04.32 eli paskastihan tuo meni. Pohjillakaan ei ollut kuin juoksua ja penaa 5 x 3. Vanhainkoti täältä tullaan...kele.

alottelia

Kuinka tasaisesti WOD:it treenaa koko kroppaa? Jos sanotaan että teen 3-4 kertaa viikossa wodin niin saanko treenattua koko kehoa saman veroisesti kuin esimerkiksi normaalin puntti treenin kautta(esim 4x10 penkki jne.....)

Kuinka tasaisesti WOD:it treenaa koko kroppaa? Jos sanotaan että teen 3-4 kertaa viikossa wodin niin saanko treenattua koko kehoa saman veroisesti kuin esimerkiksi normaalin puntti treenin kautta(esim 4x10 penkki jne.....)

Itse sanoisin että jos tavoitteesi ei ole maksimaalinen lihaskasvu, vaan yleinen työtehon kasvattaminen, niin crossfit on koko kropalle parempaa treeniä, kuin perus kehonrakennustreenit.

tän päivän setit,napattu crossfitfootball.com
10 min niin monta kierrosta kuin pystyy
7x kp kulmasoutu
7x kp rinnelleveto
7x kp push press

paino 50lbs ~22kg

odotan innolla :)

ja jos jotain kiinnostaa niin teen eka voimareeninä rinnallevetoja riipusta ja harjottelen tempaus-tekniikkaa

Hihii.. oon tähän hurahtanut ihan täysin nyt, on todella mukavaa pitkän salilla nostamisen jälkeen. Ok, löytyy kohtalaisen kovaa taustaa kyllä joukkuelajeista, mutta tää on jotain niin siistiä...
Tänään oli tälläinen kevyt päivä:
50x40kg tempaus
50x60kg rive + työntö
50x100kg mave
20.11min meni.. ja olo oli aika mukava...

Meinasit tossa sotkea vähä normaalia saliarkea ja sukeltaa vähä tähän CF maailmaa.

Meinasit tehdä tuon Chief WOD:n. Paperilla ainekaan ei näytä niin brutaalilta, kuin Frani tai tuo 100 leukaa, 200 punnerusta jne.

Alkulämmöksi meinasin tuota CF warmupia tai sitten 25-30min crosstraineria keskikovalla sykkeellä. tuosta Voima tai tekniikka osuudesta en sitten osaa sanoa, mutta voi olla, että teen takakyykyn 5x5 tämän hetkisillä sarjapainoilla. Hyvä idea? Sitten vasta tuo WOD. Pitäisikö loppuun ottaa vielä esimerkiksi 3km juoksu kelloa vastaan?

Läheinen pururata on just sopivasti mailin mittanen ja sen varrelta löytyy naturegym, jossa on leuanveto tanko. Tiettekö mitä mä teen huomenna? :evil:
En lähde mitään tiettyä aikaa tavoittelemaan, mutta minkälaisia tuloksia suht. normaali kuntoiset tässä tekevät?

Onko miten menny?

Ite oon tehnyt ton ilman liiviä 3 kertaa.
Ajoilla:
44min 48s
39min 38s
41min 40s

nyt ois tavotteena laittaa menemään liivin kanssa(n. +12kg) ja aika piitäs pysyy alle 45min! :rock:

Modifioitu Cindy:

5 leuanvetoa (strict pull-up)
10 etunojapunnerrusta
15 etuheilautusta kahvakuulalla

Tätä kiertoa 20 minuuttia yhteen menoon niin monta kierrosta kuin kerkiää. Ehdin 15 kierrosta + 5 leuanvetoa.

Normaalissa Cindyssa siis viimeisenä 15 kyykkyä (vain oma keho), mutta kuten toisessa CF-ketjussa kommentoin joku aika sitten, niin ne ei tuntuneet missään, mutta nyt alkoi olla jo tekemisen meininkiä tässä kun laittoi etuheiluttelut tilalle. Minä ainakin menen niissäkin melkein 90 asteen polvikulman verran kyykkyyn, niin siten saa hyvin koko kropan mukaan liikkeeseen. 15 heilautukseen menee selvästi enemmän aikaa kuin 15 kyykkyyn, joten viime kerran 15 kierrosta oli helppoa tähän verrattuna... nyt jo ihan hengästyi. Tämä on aivan loistava aamujumppa, kun ei tarvitse herätä kuin puoli tuntia aikaisemmin kuin ilman tätä ja siitä menee 20 minuuttia treeniin ja 10 minuuttia jälkihiestä selviämiseen :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinasit tossa sotkea vähä normaalia saliarkea ja sukeltaa vähä tähän CF maailmaa.

Meinasit tehdä tuon Chief WOD:n. Paperilla ainekaan ei näytä niin brutaalilta, kuin Frani tai tuo 100 leukaa, 200 punnerusta jne.

Alkulämmöksi meinasin tuota CF warmupia tai sitten 25-30min crosstraineria keskikovalla sykkeellä. tuosta Voima tai tekniikka osuudesta en sitten osaa sanoa, mutta voi olla, että teen takakyykyn 5x5 tämän hetkisillä sarjapainoilla. Hyvä idea? Sitten vasta tuo WOD. Pitäisikö loppuun ottaa vielä esimerkiksi 3km juoksu kelloa vastaan?

Itse teen juuri tuon CF warmupin jälkeen tekniikkaharjoituksia ja todella usein näitä painonnostoliikkeitä ok painoilla keskittyen tekniikkaan. Joskus esim. harjoittelen handstandiä tai muscle-uppia, jotka vaatii tekniikkaa.

Tämän jälkeen WOD.

Kävin tekeen Murph:in ilta jumpaksi, 56:40 meni pyristellessä.
Koivet oli tuntui kohtuu tönköiltä, kun lähti 300:n kyykyn päälle juoksemaan.

tän päivän crossfit.comin treeni on mun lauantain projekti

"Filthy Fifty"

For time:
50 Box jump, 24 inch box
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 1 pood
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press, 45 pounds
50 Back extensions
50 Wall ball shots, 20 pound ball
50 Burpees
50 Double unders

Sellasilla modauksilla tosin että wall ballseja ei mulla oo mahollista tehdä joten teen käsipaino thrustereita ja double underseja en osaa joten niitten tilalla normi naruhyppyjä 100 kpl.
Odotan pelonsekaisin tuntein

Nyt olis bodareillekin tuttuja liikkeitä,mun tän päivän WODi napattu Crossfitfootball.com

1x Penkkipunnerrus 90% maksimista
1x Kulmasoutu 110% PENKIN maksimista
3x Kulmasoutu 110% penkin maksimista
5x Kulmasoutu 110% penkin maksimista

5 kierrosta aikaa vastaan

Nyt olis bodareillekin tuttuja liikkeitä,mun tän päivän WODi napattu Crossfitfootball.com

1x Kulmasoutu 110% PENKIN maksimista
3x Kulmasoutu 110% penkin maksimista
5x Kulmasoutu 110% penkin maksimista

5 kierrosta aikaa vastaan

En halua edes ajatella miltä tekniikka näyttäisi, kun yrittäisin tehdä kulmasoutua 5 x 180kg.. tai edes 1 x 180kg ?!?

:face:

porukat oli tuolla saitillakin vähä että ei vitussa :D ja kaikenhan voi aina skaalata alaspäin,niinkuin suurin osa oli tehnykkin.itse oon niin paljon parempi soutamaan kuin punnertamaan että tää oli ihan ok,mitä nyt pidon kanssa oli vähän ongelmia

The Bear Complex:

1. Power Clean
2. Front Squat
3. Push-Press
4. Back Squat
5. Push-Press

Koko sekvenssi on siis yksi toisto. Eli rivella paino rinnalle. Taman jalkeen kyykataan alas ja tullaan rajahtavasti ylos ja nostetaan tanko suorille. Tanko suorilta niskan taakse. Yksi takakyykky, josta rajahtavasti ylos ja tanko takas suorille. Taman jalkeen tangon voi laittaa maahan.

Tarkoituksena on pystya tekemaan seitseman tallaista toistokierrosta putkeen tietylla painolla lepaamatta valissa. Toisin sanoen tanko tiputetaan kontrolloidusti maahan kohdan (5) jalkeen ja aloitetaan uusi kierros heti alusta. Tassa haetaan maksimipainoa, jolla voi nuo seitseman rundia tehda putkeen, ts. jos menee seitseman rundia, niin eikun lisaa painoa tankoon ja uusi yritys parin minuutin levon jalkeen. Tavoite saada tehtya seitseman kierrosta lapi mahdollisimman kovilla raudoilla. Happea ei saisi ottaa esim. ennen takakyykkya kuin korkeintaan pari sekuntia kierroksen aikana.

EDIT: Tastakin on naemma video (rivet voisivat kylla olla hiukan rajahtavampia): http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFit_TheBear.mov

Bear Complex aikaa vastaan

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Bear Complex aikaa vastaan

Naurettava wod niin kuin useimmat noista, punnerrus ja ehkä rinnallevedotkin 10 x rankempia kuin tuo kyykky.
Aina näissä yhdistetyssä liikkeissä käy näin eli yhdistetään helvetin heikkoja liikkeitä helvetin vahvoihin jolloin esim. jalat eivät saa tuosta mitään harjoitusta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä meillä päin Bear Complex on tehty aina niin, että seitsemän kierrosta rive-etukyykky-vauhtipunnerrus-takakyykky-vauhtipunnerrus-settiä tehdään viisi sarjaa per kierros ja kädet irti tangosta vain silloin, kun laitetaan lisää painoa kierrosten välissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom