CrossFit WOD eli CrossFit treenejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CF_LPR
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
3 kierrosta mahd nopeesti:

-1000m run
-10x mave

Aikaa en iteltä muista, mut olo oli yhtä märkä kuin olis suihkussa käyny vaatteet päällä. juoksunopeus oli 15kh/h ja mavessa 100 kg malmia.

Laitetaas taas muutama mitä o tullu tehtyä viime postauksen jälkeen.

Baselinea tein 4 kierrosta. Tämä siis todella perinteikäs ja nopea WOD, josta taitaa olla täällä jo juttuakin. 20:47 tuhlasin aikaa.
Kertauksena vielä "koostumus":
500m soutu
40 kehonpainokyykkyä
30 vatsaa
20 punnerrusta (ei hand release)
10 leukaa

10-9-8...1
Clean&Jerk (60kg)
200m run
16:50, tää oli tosi mukava ja "helpompi" ku äkkiseltään näyttäs. Johtui ehkä kevyestä painosta toki..

5*2 min, palautus 1 min
10 burbees
10 KB WL @24kg
+ max. soutu jäljellä olevalla ajalla. soutelin 356, 340, 329, 329 ja 347 metriä. Tääki oli kiva ja toi minuutin palauttelu teki kyl hyvää..

8*1min, 15 sek siirtymä täyden työtehon takaamiseksi.
Floor press 50kg
Front squat 50kg
Pull-Ups
Deadlift 70kg
Push press 40kg
Body Row
Burbee
Rest

Mainitut painot olivat meillä käytössä ja ihan hyvin linjassa keskenään. Ei kannata aliarvioida tuota minuuttia, se on pitkä aika yhtäjaksoista työskentelyä.

Edit: Toistoja ei lasketa vaan suoritetaan kutakin liikettä niin paljon kuin aikarajan puitteissa on mahdollista.

100 punnerrusta
100 tasajalkaa hyppynarulla
100 polvet rintaan hypyt
100 etuheilautus kahvakuula 12kg
100 vatsaa

ehdotusta mikä olisi hyvä aika.

Aloittelijalle vai kokeneelle konkarille? HRPU vai normaali? Kuinka tiukka kriteeri polvet rintaan, ei osu-> no rep? Heilautukset hartiatasoon vai ylös? Millaisia vatsoja? Tossa on nyt aika paljon muuttujia.

Laitetaas pari WODia sitten tähän kylkeen:
3 kierrosta
15 Ring-Dips
20 Box Jumps (76cm)
30m Bear Carwl 7:20

30 thrusters @30kg
200m run
20 thrusters @45kg
400m run
10 thrusters @60kg
800m run 14:20

Aloittelijalle vai kokeneelle konkarille? HRPU vai normaali? Kuinka tiukka kriteeri polvet rintaan, ei osu-> no rep? Heilautukset hartiatasoon vai ylös? Millaisia vatsoja? Tossa on nyt aika paljon muuttujia.

Aloittelijalle, normaali. ei nyt aivan rintaan mutta kuitenkin lähelle. Heilautukset hartiatasoon. Normi vatsat eli kyynärpäät polviin

Laitetaas toinen levytankokompleksi,eli yksi tanko tässäkin käytössä.Tällä kertaa mennään aikaa vastaan:
4 kierrosta
5x Raakarive
5x Valakyykky
5x Vauhtipunnerrus niskan takaa
5x Etukyykky
5 x Maastaveto

Painoja kohtuudella,50-60kg,tarkotus ois et tää ois nopee

Mikä tuossa on "hyvä" aika vaikka 50 kilolla? Täytyy laittaa kokeiluun, mut olis ihan hyvä olla jotain suuntaa tuosta ajasta.

Aloittelijalle, normaali. ei nyt aivan rintaan mutta kuitenkin lähelle. Heilautukset hartiatasoon. Normi vatsat eli kyynärpäät polviin

No arvioidaas ihan karkeasti, muutahan tässä ei pysty tekemään.

100 punnerrusta Reipas puoli vuotta sitten tein osana jotain wodia vähän alle 4 minuuttiin, aloittelija tehnee tuplasti siihen eli n.8 min
100 tasajalkaa hyppynarulla Näissä ei kauaa nokka tuhise, sanoisko sekunti/hyppy ja siihen saa vähän jo kompuroidakkin, 2 min
100 polvet rintaan hypyt Tosi vaikea arvioida, oliskohan joku 5 minuutin keissi
100 tasajalkaa hyppynarulla Tähän varmaan menee vähä reippaammin ku ekaan settiin, 3 min
100 etuheilautus kahvakuula 12kg 12 kiloa on tosi kevyt kuula ja hartiatasoon asti heilautettuna nopea liike, reipas sekunti per heilautus ja pienet levot, vaikke grippi paljon rasitukaan max.4min
100 tasajalkaa hyppynarulla 3 min
100 vatsaa Samassa treenissä jossa punnertelin 100 tein myös 100 butterfly sit-uppia, vähän tätä vaativampia, meni 3:21 eli olisko jotain 6 minuutin luokkaa
100 tasajalkaa hyppynarulla 3 min

Oliskohan 35 minuuttia hyvä aika lähteä rikkomaan, hyvin hyvin vaikea arvioida mutta heitinpä hatusta jotain. Ilmottelehan ku o tehty :)

no mulla meni 8:34 mikä ei missään nimessä oo hyvä aika,mut enempää ei voimareenin jälkeen irronnu :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huhhuh, olis kiva nähdä videoita missä joku tekee aikaa vastaan dippejä renkailla ja vielä 15 putkeen. Kyllä kait paikat saa rikki tällä systeemillä?

Jos hyvä tekniikka ei riitä tekemään putkeen niin saahan niitä tehdä vaikka yksitellen.
Jotkut hullut tekee noita vielä lisäpainoilla!!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huhhuh, olis kiva nähdä videoita missä joku tekee aikaa vastaan dippejä renkailla ja vielä 15 putkeen. Kyllä kait paikat saa rikki tällä systeemillä?

Piti käydä katsomassa että voiko noin typerää treeniä edes olla, mutta löytyi heti edelliseltä sivulta :face: Sanokaa nyt et toi on jonkun harrastelijan idea eikä jostain viralliselta sivulta napattu treeni, että mulla pysyy edes jonkin näköinen kunnioitus tätä lajia kohtaan.

- - - Updated - - -

Jos hyvä tekniikka ei riitä tekemään putkeen niin saahan niitä tehdä vaikka yksitellen.
Jotkut hullut tekee noita vielä lisäpainoilla!!
Pointti oli varmaan se, että aikaa vastaan tuo menee sellaiseksi rykimiseksi että kiertäjät varmaan tykkää tosi hyvää.

Kyllähän noita ihan virallisissa WODeissa tehdään, mm. Elizabethissa. Mä en ymmärrä koko tota "tehdään aikaa vastaan, tekniikka on väkisin paska"-ajattelutapaa.
Tehdäänhän mm. maastavetoakin hyvin useissa wodeissa osana treeniä aikaa vastaan. Aika typerää tuomita muiden treenaamista jos ei itse pysty/halua pystyä/periaatteen tasolla haluaa lytätä toisten tekemiset.

Hvä tekniikka

Hyvä tekniikka olisi munmielestä lukita kyynärpäät ja kääntää renkaat ulospäin yläasennossa, hidas lasku mahdollisimman alas, pysäytys ja nosto. Ja vaikka unohdettais se että katon kaikkea renkaillatehtävää voimisteliun näkökulmasta niin dippi on yks niistä liikkeistä mitä en itse lähtis tekee aikaa vastaan. Mutta eipä mun tarviikkaan. :) Jatkakaa.

- - - Updated - - -

Mä en ymmärrä koko tota "tehdään aikaa vastaan, tekniikka on väkisin paska"-ajattelutapaa.

En mä tuomitse mitään, tuntuu vaan aika hurjalta eikä mun olkanivelet kyllä pysyis kunnossa jos tekisin aikaavastaan mitään renkailla :) Leuanveto on poikkeus näistä, suht turvallinen. Tai muljaukset :)

Jos lainaat mun tekstiä niin lainaa oikein.

Edit: Noissa aikaa vasten tehtävissä dipeissähän kipataan, joten säästävät paikkoja huomattavasti verrattuna että tehtäisiin stricteinä.

Jos lainaat mun tekstiä niin lainaa oikein.

Voiko lainata jotenkin väärin jos käyttää sanoja siinämuodossa ja järjestyksessä kun olet ne ruudulle suoltanut?

Lähinnä mielikuvana kontrolloimaton, nopea "rojahtaminen" ala-asentoon yhdistettynä riuhtaisevaan nostoon vihloo jo pelkkänä ajatuksena.

Kyllähän noita ihan virallisissa WODeissa tehdään, mm. Elizabethissa.
Ei se siitä sen fiksumpaa tee.
Mä en ymmärrä koko tota "tehdään aikaa vastaan, tekniikka on väkisin paska"-ajattelutapaa.
Mä taas en ymmärrä koko "aikaa vastaan"-hommelin ideaa. Jos kerta toistot pysyy sun mielestä samanlaisina kuin jos ei tehtäisi aikaa vastaan niin miksi niitä sitten tehdään aikaa vastaan? En käsitä. Jos liike on täysin identtinen hallittuun ja turvalliseen liikkeeseen verrattuna niin eikös siinä silloin mene sama aika -> ei ole syytä ottaa sekuntikellolla aikaa suorituksesta.
Tehdäänhän mm. maastavetoakin hyvin useissa wodeissa osana treeniä aikaa vastaan.

Se vasta idioottimaista onkin.
Aika typerää tuomita muiden treenaamista jos ei itse pysty/halua pystyä/periaatteen tasolla haluaa lytätä toisten tekemiset.

Kuka sanoi etten pystyisi tekemään dippejä 15 kpl? Kuka sanoi etten haluaisi pystyä tekemään dippejä 15 kpl? Kuka sanoi, että haluaisin lytätä toisten tekemiset? Jos joku repii pyöreällä selällä mavea ja toinen kaveri menee neuvomaan, että "tuo ei ole turvallista. Tee suoralla selällä" niin menetkö kertomaan neuvojalle kuinka hän lyttää toisten tekemiset?

Tossa videoo viimevuoden pääkilpailun finaalista, joka oli kolmeosainen. Eihän noita tarvitse putkeen tehdä, mutta nopeiten tehnyt voittaa. Pystyn kyllä itsekkin tekemään elisabetissa ensimmäiset 21 dippiä putkeen. Voi tietenkin olla, että käsien loppuun asti ojentaminen ei enään onnistu viimeisillä toistoilla. Olen joskus tehnyt joitain toistoja 50 kg lisäpainoilla dippiä. En muista tarkemmin koska en siihen erityisesti panostanut. Aluksi rengasdipit tuntuivat mahdottomilta, mutta pienellä noin puolen vuoden harjoituksella ei rengas ja tavallisen dipin ero ole kamalan suuri. En osaa tai tunne saavani kauheasti hyötyä kipistä dippiä tehdessä, mutta ei se kamalasti haittaa, koska muutaman sekunnin palautuksella pystyy taas muutaman toiston pumppaamaan. Vammat ovat aina ikävä asia jotka rajoittavat harjoittelua toteutti harjoittelua kuinka tahansa.

2012 CrossFit Games - Men's Final: Isabel, Heat 1, 2 & 3 - YouTube

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom