Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mukana. 17.1. tehty ja tuntuukin siltä.

Tulipa tehtyä. En uskaltanut 22.5kg ottaa ja tein 17.5kg käsipainolla. Ois kyl pitänyt 20kg painolla tehdä. Aikaa meni rapiat 18min.

For time:

10 dumbbell snatches
15 burpee box jump-overs
20 dumbbell snatches
15 burpee box jump-overs
30 dumbbell snatches
15 burpee box jump-overs
40 dumbbell snatches
15 burpee box jump-overs
50 dumbbell snatches
15 burpee box jump-overs

Men use 50-lb. dumbbell and 24″ box, women use 35-lb. dumbbell and 20″ box

Time cap: 20 minutes

Itselläkin tuli skaalattua ja 15kg:n käsipainolla rapiat 18min. Ois vaan pitänyt ottaa rx paino niin pystyisi vertaamaan omaa tulosta muihin. Rx´d tuon runttaisu alle 20 on kyllä onnistunut suoritus. Saattaa näyttää helpolta mutta meidänkin boxilla hevosenkuntoiset saivat tuskaisesti johonkin 17min aikaan tuon. Seuraava 17.2 open varmaan hiukan lyhytkestoisempi? Oiskohan thrustereita + jokin combo ja noin viiden minuutin runttaus. Itse otan jatkossa aina rx painot.

Viimeksi muokattu:
Ois kyllä ainakin itsellä tullut noutaja Rx painolla... Tosin nyt meni ehkä vähän turhan helposti :) Tai siis meni alle 20 min, eli ois voinut olla lisää painoakin.. Onhan tuolla toi scaled 35lb dumbbell / 20in box.

Ite painan 135kg joten noi boxin yli hyppelyt meni ajan myötä tosi raskaiksi, rx tein 176 toistoa sain tehtyä, eli 16/50 tempausta. Alaselkä kivasti jumissa ollu pari päivää :) nyt vaan odottamaan mitä 17.2 tuo tullessaan.

Heittäkääs pari hyvää WOD tyyppistä settiä mitä tekis voimatreenien loppuun. Eli siis jotain missä ei ole esimerkiksi tempauksia, boxeja, juoksua tai soutulaitetta jne. Eli ei mitään liian teknistä, ja semmosta mitä pystyy tekemään pienessä tilassa ilman ihmevarusteita. Olen viimeaikoina alkanu tekemään omasta päästä erilaisia sykkeenkohotussettejä, mutta niissä on vähän vaikea haastaa itseään kun ei pysty vertaamaan tuloksia mihinkään.

Selasin itse jo noita listoja, mutta niitä on ihan järkyttävä määrä. Ei tuu mittää.

Heittäkääs pari hyvää WOD tyyppistä settiä mitä tekis voimatreenien loppuun. Eli siis jotain missä ei ole esimerkiksi tempauksia, boxeja, juoksua tai soutulaitetta jne. Eli ei mitään liian teknistä, ja semmosta mitä pystyy tekemään pienessä tilassa ilman ihmevarusteita. Olen viimeaikoina alkanu tekemään omasta päästä erilaisia sykkeenkohotussettejä, mutta niissä on vähän vaikea haastaa itseään kun ei pysty vertaamaan tuloksia mihinkään.

Selasin itse jo noita listoja, mutta niitä on ihan järkyttävä määrä. Ei tuu mittää.

Jos ei osaa pn-liikkeitä niin pystyy useimmiten korvaamaan ihan vaan kyykyllä tai maastavedolla.
Juoksut, boxit sun muut "aerobiset" pystyy korvaamaan esim. askel-kyykkyhypyillä tms.

the-girls-chart.png

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ei osaa pn-liikkeitä niin pystyy useimmiten korvaamaan ihan vaan kyykyllä tai maastavedolla.
Juoksut, boxit sun muut "aerobiset" pystyy korvaamaan esim. askel-kyykkyhypyillä tms.

Kiitos, tällä pääseekin pitkälle!
Toki voi korvata, mutta mä olen sen verran kilpailuhenkinen että haluan tehdä ainakin joitakin settejä vertailukelpoisesti. Muuten ei oikein mielenkiinto riitä pitkällä aikavälillä.

Minkäslaisia pull-upeja näissä muute olis tarkotus tehdä? Oikeita vai niitä vammasia pendulumeja?
Eiköhän se ole tekijästä kiinni. Jos oot kisoissa muita vastaan, niin sitten kandee tehdä sääntöjen sallimia kippileukoja (tai jos et tee, joku tekee kuitenkin ja otat ajassa pataan). Jos itseäsi vastaan kisailet, niin tee miten haluat? Itse en tee koskaan kippaamalla, kun en kisaa kuin itseäni vastaan.

Eiköhän se ole tekijästä kiinni....

Muistaakseni jossain WOD-listassa oli erikseen määritelty millasia leukoja pitäis tehdä. Mutta siis en mä mitään perhosleukoja tuu tekemään, mutta mietin että kuinka haastavia noiden kuuluis olla. Perus crossfittailija kuitenki kiskase moninkertasen määrän perhosia vrt strict, vai mitä? Eikä tää nyt niin olennaista ole, lähinnä uteliaisuutta.

Muistaakseni jossain WOD-listassa oli erikseen määritelty millasia leukoja pitäis tehdä. Mutta siis en mä mitään perhosleukoja tuu tekemään, mutta mietin että kuinka haastavia noiden kuuluis olla. Perus crossfittailija kuitenki kiskase moninkertasen määrän perhosia vrt strict, vai mitä? Eikä tää nyt niin olennaista ole, lähinnä uteliaisuutta.
Kiskasee joo, toki ne perusleuat on raskaampia ku noi joissa käytetään sitä liikettä hyväksen. Kyseessä on eri liikkeet vrt stoppi penkki ja se perus punttisalilla käytettävä penkki tekniikka.

Itsellä ei ikinä toimi tuo, että "Katson netistä jonkin wodin ja teen sen yksin jossakin metsässä."
Esim. jos noin tekee ja saa jonkin harjoituksen ajaksi 10min, todennäköisesti tekisit sen 30s-1min nopeammin treeniseurassa. Jää aika paljon kapasiteettia käyttämättä ilman kirittäjäkaveria. Johonkin pisteeseen saakka pelkkä aika on toki hyvä kirittäjä.

Minkäslaisia pull-upeja näissä muute olis tarkotus tehdä? Oikeita vai niitä vammasia pendulumeja?

Oletko koittanut tehdä noita vammaisia kippejä? Itse en ainakaan osaa vielä yhtään kippiä tai muscle upeista puhumattakaan. Strictejä menee se 20. Itsekin aikoinaan naureskellut kippileuoille, mutta nehän vaati taitonsa eikä ihan parilla treenillä suju.

Sitten esim. "Fran" 21-15-9 kun tekee stricteinä, pitää ottaa taukoja leukojen välissä että palautuu, niin siinä menee tuo Franin idea vähän pieleen. Tarkoitus kun olisi nopeasti ja jatkuvasti suorittaen unbroken aikaan 3-4min.

Perustekniikoilla tehtynä menee aikaa ja taukoja joutuu pitämään ja siksi pitää tedä crossfit-tyylillä leuat sun muut? Valaisee taas hyvin sitä, mitä crossfittarit tarkoittaa kun mainostavat olevansa kovakuntoisimpia.

Ja pakkoko noita edellä mainittuja wodeja on tehdä jonkun bodauspenan aina aikaa vastaan. Kun tekee omaa kuntoa vastaan, siinä on jo useimmille minimissään satakiloisille haastetta. Ainakin ite teen noita joskus hyvin nöyränä, hiljaa kiroillen ja aikaakin toki menee...mut en huutelekaan olevani kovakuntoisin.

Juu en ole liittymässä mihkään crossfit seuraan (boxiin?) jotta saisin jostain random WODista puoli minuuttia pois. Etsin vain mielekkäitä tapoja kohottaa sykettä treenin lopussa. Varsinaiset tavoitteet on toisaalla.

Jää aika paljon kapasiteettia käyttämättä ilman kirittäjäkaveria.
Oletat että mulla ei ole kavereita :(((

Oletko koittanut tehdä noita vammaisia kippejä?
En ole koittanut, enkä luultavasti ikinä koitakaan. En aio koskaan kilpailla crossfitissä ja mulla on pikkuvammoja sen verran kertyny olkapäihin vuosien varrella etten usko niiden kestävän tollasta riuhtomista.

Muscle upin mäkin haluisin opetella! Omalla salilla vaan tulee katto vastaan. Pitää kesällä mennä jonnekin ulos reenailemaan sitä.

Mutta joo selvä homma. Useimmat WODit on sellasenaan ilmeisesti täysin käyttökelvottomia tälläselle perusreenaajalle.

/quit

Juu en ole liittymässä mihkään crossfit seuraan (boxiin?) jotta saisin jostain random WODista puoli minuuttia pois. Etsin vain mielekkäitä tapoja kohottaa sykettä treenin lopussa. Varsinaiset tavoitteet on toisaalla.
/quit

Vaihtoehtoinen tapa samaan: kokeile voimamies-juttuja. Syke nousee ja tukee punttia ihan hyvin. Farmarikävelyt, säkinkannot, kelkalla/renkaalla sprintit/raahaus/työnnöt yms. kaikki mikä vaan painaa sopii instrumentiksi ja jos ei muuta keksi niin säkillinen hiekkaa toimi aina.

Vaihtoehtoinen tapa samaan: kokeile voimamies-juttuja. Syke nousee ja tukee punttia ihan hyvin. Farmarikävelyt, säkinkannot, kelkalla/renkaalla sprintit/raahaus/työnnöt yms. kaikki mikä vaan painaa sopii instrumentiksi ja jos ei muuta keksi niin säkillinen hiekkaa toimi aina.

Siis tuohan olis mullekin se kiinnostavin tapa... mutta äkkiseltään olis tuo säkki ainoa väline jonka saisin käyttöön. Jää vähän turhan ykstoikkoseks se. Tavalla tai toisella aion kyllä korjata tilanteen joskus lähitulevaisuudessa! Äkkiäkös tuommosia instrumentteja rakentais.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom