Joko se crossfit itsepuolustus on suomeen rantautunu o_O
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoitin nyt sitä että kuntosalilla ensisijaisesti harjoitetaan voiman tai lihasmassan kasvatusta, crossfit on yleiskuntolaji ja about kaikkien fyysisten ominaisuuksien harjoittamiseen eli imho täysin eri laji.
Joko se crossfit itsepuolustus on suomeen rantautunu o_O
Mä toivon, että tätä ei tapahdu. Oli sen verran urpon näköstä tekemistä niissä esittelyvideoissa :D
Riittääkö että salin perustaja on käynyt (joitain oletettavasti kalliita) crossfit koulutuksia amerikkalaisen emoyhtiön tykönä vai pitääkö noiden nimeä kantavien salien maksaa myös jotain franchising maksua? Silloinhan kovemmat hinnat eivät ole mikään vaihtoehto vaan pakko...
Mutta käsittääkseni suurin osa wodeista tehdään ihan levytangolla ja muilla kuntosalilta löytyvillä välineillä, joten siksi vertauksesi on kyllä aika paska. Suurimman osan treeneistä voi tehdä siis ihan normaalilla kohtalaisen hyvin varustetulla kuntosalillakin, vaikka toki niihin wodeihin ei ohjausta saakaan.
Mutta crossfit -urheilulajia voi harrastaa ihan normaalillakin kuntosalilla. Aino ero crossfit salin ja ei crossfit salin välillä on oikeastaan ryhmäliikuntamainen wodien ohjaus. Tämän syksyn Karjalan Kovin kisan miesten voittaja treenaa 99% ajastaan fressillä..
Toivottavasti tulevaisuudessa nähdään nyrkkeily tai paini yhtenä Crossfit gamesien lajina! Erien välillä vaikkapa 10 tempausta 70 kilolla ja sitten jatketaan.
Toivottavasti tulevaisuudessa nähdään nyrkkeily tai paini yhtenä Crossfit gamesien lajina! Erien välillä vaikkapa 10 tempausta 70 kilolla ja sitten jatketaan.
Fittest man on earth 2016 voittaja asuu vanhempiensa luona ja treenaa kellarissa. Ei näitä ehkä kannata verrata ihan 1:1 aloitteleviin tai harrastelijoihin.
Kuka on verrannut? Mä puhuin juuri crossfitista kilpaurheiluna, jonka treenaamiseen ei tarvita välttämättä juuri sitä boksia. Crossfit harrastuksena ja ryhmäliikuntana taas tietenkin on hyvinkin sidonnainen omaan saliinsa.
Ja mä maksan mun pojan harrastefutiksesta n. 100e/kk (joukkueen kk-maksu + lisenssi + seuramaksu).. Kilpatasolla ois 150e/kk. Lätkää en viitsi ees mainita...En ikinä maksais noin paljoo siitä, että saan harrastaa jotain lajia. Nykynen sali maksaa 18€ / kk ja enempää ei hirveesti kiinnostais ees maksaa. Joo ja oon töissä
Ainakin tosiaan tässä neljänkympin kynnyksellä (ja yli) oleville CF iskee kuin nenä päähän.