Se on selvä, että huippu-urheilulla ei ole juurikaan tekemistä terveysliikunnan kanssa. Tuo tekniikan "muokkaus" Crossfitissä aiheuttaa loukkaantumisriskin lisäksi varmasti myös vastarintaa alkuperäisten lajien harrastajissa ja seuraajissa. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen "Crossfit"-leukoja ja käytännössä kuullut haukuttavan ihmeelliseksi heilumiseksi, millä ei ole juurikaan yhteyttä alkuperäiseen liikkeeseen, kuten ei monilla muillakaan telinevoimistelusta inspiraation saaneilla liikkeillä. Samoin työnnöissä säännöt sallivat painojen punnertamisen, mikä varmasti aiheuttaa vilun väristyksiä painonnostajissa puhumattakaan maastanostojen kissanselkäisistä reisikannatuksista, jota jopa minäkin katselen kauhulla. Tosin jos aikaisempaa kokemusta ko. lajeista ei ole, menee Crossfit suoritukset varmastikin läpi kuin väärä raha.
PS: Tuli "hauska" esimerkki, jonka olen CrossFit games'stä joskus nähnyt: kaveri yrittää suorittaa ilmeisen raskasta tempausta, mutta ei saa painoa suorille käsille vaan kädet jäävät koukkuun. Siitä sitten pää kolmanneksi tukipisteeksi, jonka jälkeen painot vauhtipunnerretaan ylös koukistuneilla käsillä ja päällä tankoa kannatellen. Lopputulema hyväksytty suoritus.
PS: Tuli "hauska" esimerkki, jonka olen CrossFit games'stä joskus nähnyt: kaveri yrittää suorittaa ilmeisen raskasta tempausta, mutta ei saa painoa suorille käsille vaan kädet jäävät koukkuun. Siitä sitten pää kolmanneksi tukipisteeksi, jonka jälkeen painot vauhtipunnerretaan ylös koukistuneilla käsillä ja päällä tankoa kannatellen. Lopputulema hyväksytty suoritus.