Oma korteni kekoon (päivitys)..
Tausta: nyt reilu vuosi crosstraining salilla (4-5 treeniä/vko + 1-2 punttia/2 vko), sitä ennen punttia 20 -vuotta (3-4 krt/vko + 1 krt lenkki/vko)
Jotain piti tehdä, yksin treenaaminen salilla puudutti.. ja juokseminen. Avokki houkutteli paikalliselle salille (ei crossfit), kun halusi treenaamaan hänkin. Minähän en mitään kuperkeikkoja ja muita hölmöyksiä lähde muiden edessä tekemään, oli 1. ajatukseni.. Mutta aloituskurssin jälkeen ryhmään ja tekemään. Punttitaustan takia olin joissakin liikkeissä ryhmän kärkipäässä, mutta monessa aivan surkea.. Tempaus ja työntö näyttää helpolta, mutta yritäppä isoilla painoilla.. Maastaveto oli surkea, kun eihän se ole ollut bodausliike.. Leukoja (oikeita) meni vähän, olihan elopaino +100 kg.. kankea olin kuin rautaputki. Lenkkeilyn ansiosta oli suht ok juoksukunto, mutta eihän se atleettiseksi tee..
Nyt 37-vuotiaana minulla on elämäni paras KUNTO. Liikkuvuutta on tullut huimasti lisää, tempaus+työntö+mave enkat + 40 kg. Hapenottokyky parantunut selkeästi ja painoa -5 kg. Yleiskuva atleettinen, lihasta tullut moneen paikkaan lisää ja rasvaa on sulanut.. Tekniikat parantuivat monessa liikkeessä esim. kyykyssä.. Viikko-ohjelma mietitty tarkasti useamman viikon kierrolla ja kevyemmät viikot välissä. Treeneinä mm. alkulämmöt, voimaosiot, painonnostot, kahvakuulat, syketreenit 4-30 min, tabatat, juoksut, kisat, venyttelyt, keskivartalot.. Tämän lisäksi käyn firman salilla vetämässä bodytreeniä 1-2 krt/2 vko, jotta saan täydennettyä myös lihaskasvua..
Miksi? Aivan loistava ryhmä ja ohjaaja. Esim. kippileukoja olemme kokeilleet, mutta treenit vedämme "oikeilla leuoilla". Itsensä ylittäminen ryhmän tuella ja toista kannustaen on saanut aikaan sen, että joka treenissä sitä tekee täysillä. Kun sain työnnön tekniikan kuntoon, paransin ennätystäni yli 10 kg yhdessä treenissä ja sekin ohjaajan ansioita, joka jaksoi hioa tekniikkaa toisto toistolla.. Loukkaantumisia ei ole ollut, olkapää vihoittelee joskus liiasta rasituksesta. Ja kävijöistä 75 % on naisia, monessa treenissä olen ollut ainoa mies.. Hetero hymyilee..
Sama :thumbs:
Puntilla vituttaa nää janarit jotka kertoo kokoajan kuinka paljon penkkaa tai ottaa hauiskääntöä peilin edessä
Eiköhän näitä idiootteja mahdu joka paikkaan.
Kun urheilutaustaa itsellä on aika reilusti useammasta lajista, niin tälläinen uusi muoto ajaa kyllä asiansa. Ehkäpä sitä seuraavaksi siirtyy jonnekkin muuhun, mutta nyt tää crossfit muotoinen treenaus on sopiva.