Pistin tänään crossfit-salin sopimuksen jäihin. Edelleen oon sitä mieltä että hyvä laji on kyseessä, mutta ei yleisten tuntien puitteissa.
Salin omistaja rajoitti rajusti "open gym" aikoja ja nyt olis käytännössä ollut pakko jatkaa "kaikille sopivien" wodien parissa + pari painonnostokurssia viikkoon. Mulle tuo ei kyllä ole se optimaalisin tapa olla kunnossa elämää varten.
Löysin hyvän salin Hammer Strengthin laitteilla varustettuna ja hintaa 17,90/kk ihan duunipaikan vieressä. Jos nyt ainakin vuoden keskittyis voimabodailuun ja pariin cardioon viikossa ja katsois sitten mihin suuntaan tuon salin kehitys on jatkunut. Sellainen huomio nyt 2,5 vuoden jälkeen, että olkapäille toi crossfit on aika kovaa touhua. Tehdään niin paljon muscle-uppeja, painonnostoa, handstand push-uppeja, wall-balleja etc etc. että olkapäät on kokoajan lievässä ylirasitustilassa. Mobility ja venyttely auttaa tietysti, mutta sitä pitää jaksaa tehdä.
Ehkä suurin ahaa-elämys minkä nyt viime aikoina olen kokenut liittyen siihen, mikä toimii kenellekkin parhaiten on aika yksinkertainen juttu. Nimeltään motivaatio. Jos sinne harrastuksen x pariin on oikea palo ja mielenkiinto, olkoon se sitten bodaus, voimanosto tai crossfit, niin se varmasti toimii sulle parhaiten. Ei ehkä gainssien takia vaan ihan jo mielenterveydenkin kannalta. Crossfitin pariin palaan varmasti jossain vaiheessa. Hyviä treenejä kaikille!