Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On se threadi mikä tahansa niin aina sä kyllä olet leuhkimassa omilla tuloksillas paitsi että tällä kertaa nyt ilmeisesti emäntäs.

Niinpä :lol2:

On se threadi mikä tahansa niin aina sä kyllä olet leuhkimassa omilla tuloksillas paitsi että tällä kertaa nyt ilmeisesti emäntäs.

Onhan se ihan hienoa käytöstä teikäläiseltäkin yrittää kaivamalla kaivaa jotakin negatiivista toisten postauksista, taitaa ärsyttää että keski-ikäiset naiset treenaavat samoilla painoilla kuin itse. Tuossa postauksessa myös mainittiin ettei suoritus ole kummoinenkaan.

Eihän tässä uskalla avata pakkotoistolle edes enää treenipäiväkirjaa, ettei saa leuhkijan mainetta, kun sekin on vain omilla tuloksilla leuhkimista.

Tosta tulikin mieleen mitä lapsille opetetaan ensimmäiseksi kun harjoitellaan luistelua. Kuinka kaatua turvallisesti.
Näinpä. Aina pitäis osata epäonnistua ennen kuin alkaa tekemään vähän hazardimpia liikkeitä, ja aina tulis miettiä että "mitä jos".
Tän Kevinin kohdalla kuitenkin syy näyttää olevan uupumuksen aiheuttama inhimillinen virhe. Sen verran kokenut nostaja kuitenkin, että ei pitäis olla osaamisesta kiinni. Toki virheitä tapahtuu skarppinakin, mutta uupumus nostaa riskiä huomattavasti.

Eihän tässä uskalla avata pakkotoistolle edes enää treenipäiväkirjaa, ettei saa leuhkijan mainetta, kun sekin on vain omilla tuloksilla leuhkimista.

Ei sun todellakaan tarvi sitä tehdä, oot ansainnu sen maineen jo kaaaauuuuaan sitten :)

Onhan se ihan hienoa käytöstä teikäläiseltäkin yrittää kaivamalla kaivaa jotakin negatiivista toisten postauksista, taitaa ärsyttää että keski-ikäiset naiset treenaavat samoilla painoilla kuin itse. Tuossa postauksessa myös mainittiin ettei suoritus ole kummoinenkaan.

Niin siis on hienoa että Jason Khalipan äiti 50 vuoden iässä nostaa maasta noin paljon mutta päätit kuitenkin tulla kertomaan että sun muijas nostaa enemmän ja hänen mielestään tuo ei ole edes kova tulos. Kerro nyt helvetti mikä ton sun postauksen idea sitten oli ? :D

niin siis on hienoa että jason khalipan äiti 50 vuoden iässä nostaa maasta noin paljon mutta päätit kuitenkin tulla kertomaan että sun muijas nostaa enemmän ja hänen mielestään tuo ei ole edes kova tulos. kerro nyt helvetti mikä ton sun postauksen idea sitten oli ? :d

tää:
index.webp

Niin siis on hienoa että Jason Khalipan äiti 50 vuoden iässä nostaa maasta noin paljon mutta päätit kuitenkin tulla kertomaan että sun muijas nostaa enemmän ja hänen mielestään tuo ei ole edes kova tulos. Kerro nyt helvetti mikä ton sun postauksen idea sitten oli ? :D

Jason Khalipa halusi tuoda julki tuolla että crossfit takaa kovan kunnon jopa 50 vuotiaalle mammalleen, viidenkymmenen vuoden ikä ei ole monesti kuin etu nykyisten siideripissisten kuntoon verrattuna, luultavasti suurin osa 50 vuotiaista naisista nostaa tänä facebookin ja skumpan aikakautena enemmän kuin keskiverto 20 vuotiaat naiset.
Sekä todistaa ettei tuon nostamiseen (185 pounds = 83.91kg)tarvita mitään crossfittiä, eikä välttämättä muuta liikuntaa kuin ruumillistä työtaustaa, tangosta kiinni ja selkä suoraksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näinpä. Aina pitäis osata epäonnistua ennen kuin alkaa tekemään vähän hazardimpia liikkeitä, ja aina tulis miettiä että "mitä jos".
Tän Kevinin kohdalla kuitenkin syy näyttää olevan uupumuksen aiheuttama inhimillinen virhe. Sen verran kokenut nostaja kuitenkin, että ei pitäis olla osaamisesta kiinni. Toki virheitä tapahtuu skarppinakin, mutta uupumus nostaa riskiä huomattavasti.
Internezien mukaan tanko osui takana olleeseen levypainokasaan, jonka vuoksi Kevinin selkä pääsi osumaan siihen sen sijaan, että tanko olisi rullannut pois alta ja syyllinen rintarangan nikamien vaurioitumiseen olisi tämä, eikä tekniikkavirhe sinällään nostossa tai kaatumisessa. Itse en tiedä, miten tuosta kuuluu oikeaoppisesti kaatua ja videonkin kuvakulma on hiukan huono näyttämään, mitä todella tapahtui, mutta tuohon painokasaan se tanko tosiaan näkyy osuvan samalla kun Kevinin selkä ilmeisesti ottaan kontaktin tankoon.

Internezien mukaan tanko osui takana olleeseen levypainokasaan, jonka vuoksi Kevinin selkä pääsi osumaan siihen sen sijaan, että tanko olisi rullannut pois alta ja syyllinen rintarangan nikamien vaurioitumiseen olisi tämä, eikä tekniikkavirhe sinällään nostossa tai kaatumisessa. Itse en tiedä, miten tuosta kuuluu oikeaoppisesti kaatua ja videonkin kuvakulma on hiukan huono näyttämään, mitä todella tapahtui, mutta tuohon painokasaan se tanko tosiaan näkyy osuvan samalla kun Kevinin selkä ilmeisesti ottaan kontaktin tankoon.
Vai sellaista sanovat internezit. En oo tapaukseen perehtynyt tota videota enempää, joten kai toi pitää paikkansa. Mä oletin, että tanko putosi selkään ja väänsi/kolhaisi rangan rikki, mutta tosta videosta tuntuu puuttuvan yksi tai kaksi framea juuri kriittisestä kohtaa, niin ei siitä oikein ota selkoa. Joka tapauksessa olisi pitänyt kaatua eteenpäin, kun tanko putoaa taakse, mutta se ei ikävä kyllä tällä kertaa onnistunut.

Okei, no siinä tapauksessa tuota voi pitää epäonnekkaiden sattumusten summana. Virhe kaatumissuunnassa plus se, ettei tanko ehtinyt painokasan takia pois alta (yhdessä lähteessä sanotaan, että tanko kimposi painoista Kevinin selkään, mutta en kyllä saa itse selvää, mitä siinä tarkalleen käy). Joka tapauksessa, en näkisi tuon onnettomuuden olevan osoitus erityisesti painonnoston tai crossfitin vaarallisuudesta.

Eihän crossfit periaatteessa erityisen vaarallista ole, jos pitää järjen mukana. Myöskään tollanen yksittäinen epätavallinen onnettomuus ei siitä kerro. Kuitenkin jos lähdetään tekemään teknisesti vaikeita ja potentiaalisesti vaarallisia liikkeitä raskailla kuormilla sen jälkeen, kun kroppa on jo valmiiksi rääkätty puhki, niin kerjätään loukkaantumisia. Jos joku CF-valmentaja, tai kisajärjestäjä käskee tekemään sellaista, niin on syytä kyseenalaistaa tämän ammattitaito.

Vai sellaista sanovat internezit. En oo tapaukseen perehtynyt tota videota enempää, joten kai toi pitää paikkansa. Mä oletin, että tanko putosi selkään ja väänsi/kolhaisi rangan rikki, mutta tosta videosta tuntuu puuttuvan yksi tai kaksi framea juuri kriittisestä kohtaa, niin ei siitä oikein ota selkoa. Joka tapauksessa olisi pitänyt kaatua eteenpäin, kun tanko putoaa taakse, mutta se ei ikävä kyllä tällä kertaa onnistunut.

Minun silmääni videon perusteella näyttää siltä, että ensin katkee selkä ja siitä syystä kaveri tippuu ja tanko mukana.
Eli itse vahinko on tapahtunut jo ennen kun tanko lähtee putoamaan tai osuu selkään.

Crossfittia, bodausta tai voimanostoa, niin ikäviä tapauksia kaikki tällaiset...

Syytän kippileukoja! Tuhonnu se heiluminen hiljalleen nikamat ja antanut valheellisen kuvan voimista, sitten ku oikeasti aletaan romuja liikutteleen niin halvaushan siitä seuraa.

Kyllä teki pahaa kattoa miten tanko jysähti selkään. Aina on riskinsä kun isoja painoja käsittelee. On se sitten penkki, kyykky, maastaveto ym. Onpahan noita viime vuosilta parikin tapausta ihan voimannosto kisoista vielä kun penkissä on ote livennyt ja tanko tipahtanut suoraan rinnalle. Yhden tapauksen muistan oikein hyvin, siinä lähti henki. Kaikille voi sattua ja tapahtua vaikka olisi kuinka kokenut karpaasi.

Minun silmääni videon perusteella näyttää siltä, että ensin katkee selkä ja siitä syystä kaveri tippuu ja tanko mukana.
Eli itse vahinko on tapahtunut jo ennen kun tanko lähtee putoamaan tai osuu selkään.

Crossfittia, bodausta tai voimanostoa, niin ikäviä tapauksia kaikki tällaiset...

Olen ihan samaa mieltä että ote kirpoaa tangosta vasta sen jälkeen kun selkä on sanonu naks. Sen jälkeen mies ja tanko tulee alas ilman kontrollia eikä kyllä auta asiaa enää yhtään.

Ikävä tapaus oli syy mikä tahansa..

Suositut

Back
Ylös Bottom