Crossfit, ketju sisältää hyvää keskustelua aerobisesta ja anaerobisesta treenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Silti sua ärsytti, että kaveri tuuletti suoristustaan. Itse olisin vetänyt munasilleen ja juossut pitkin salia, onneks sä osaat hillitä itses.

Nyt on kyllä jääny aivosoluja sulla salille jos sun luetun ymmärtäinen on noin hukassa. Kirjotetaan nyt vielä kerran niin että mun 2 vuotias serkkukin ymmärtäisi.

Kritisoin tekniikka jos halutaan puhua jostain maailmanennätys ajoista.

[M]ikko;3683487 sanoi:
Varmasti suurimmalla osalla harrastajista onkin ihan terve asenne. Hyvä niin!

Eikös huiput treenaa melko voimapainotteisestikin? En siis sano ettei kestävyys ja WODit kuuluisi repertuaariin, mutta olen vain jotekin saanut kuvan että melko voimapainotteista treeniä on paljon osana harjoittelua.
Niinkuin sicFIT kuvaili myös.

Mietityttää vain että antaako pelkkä crossfitin treenaaminen samanlaiset valmiudet pärjäämään, kuten entisten urheilijoiden lajitaustat, vai onko kyseessä vain juuri se mainitsemasi seikka että laji on nuori, joten vielä huipulle ei ole kerennyt "puhdasta" crossfittajaa. Saapi nähä mitä tulevaisuus tuo. Kuinka vanha lajina crossfit on?

Vaparivertaus on aika toimiva, mutta vaparissa se on jo todistettu. (Rory McDonald ja Michael McDonald hyviä esimerkkejä.)

ekat kisat oli 2007

Mun ymmärtäisessä taitaa sit olla vikaa. "Kaikilla ei ole tapana egoilla joka ikisessä asiassa." Jos tolla viittasit suorittajaan, niin itse tulkitsin sen lähinnä kateutena. Minkä luulisit ajan olevan, jos tekniikkaan olisi keskittynyt hieman paremmin? Tuskin 5-10sek huonompi, jolloin edelleen oltaisiin älyttömän lähellä huippua. Mutta nyt menee offtopiciks, lepo :)

Tää saattais myös sopia body tyylisesti treenaaville.
[video=youtube_share;ydeCu7W1VRc]http://youtu.be/ydeCu7W1VRc[/video]

Rehtori, mitä ite oon CF saleja kiertänyt niin kaikissa on oltu tarkkoja tekniikasta. Kisassa tietysti mitataan yleensä aikaa ja ainut mikä merkkaa on se että liikkeet tehdään annetuissa rajoissa.
Tuolta löytyy Dianen kisa standardit http://games.crossfit.com/workouts/regionals-individual#tabs-1

Ja tuossa vielä koko regionaali viikonlopun kattaus
IndWorkouts_1400_WBG.webp

Onkohan sitä maailmanennätyssuoritusta jossain näkyvillä?

Linda vois myös sopia boudareille

riveä ei pakko tehdä kyykkyyn asti

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt on kyllä jääny aivosoluja sulla salille jos sun luetun ymmärtäinen on noin hukassa. Kirjotetaan nyt vielä kerran niin että mun 2 vuotias serkkukin ymmärtäisi.

Kritisoin tekniikka jos halutaan puhua jostain maailmanennätys ajoista.

Aika turhaa mun mielestä tuo tekniikka kritiikki kun kattoo tuotakin videota missä ilmeisesti tuota maailman ennätystä tehdään, omaan silmään ei kyllä sen puhtaampia ollu toistot siinäkään. Punnerruksissa kädet selkeesti koukussa ylä asennossa ja vedossa selkä ei todellakaan nouse täysin pystyyn.

Ja mikäli nyt joku on selkeesti kovempi kun esim Nyyssölä niin ei muuta kun videota kehiin niin arvostellaan tekniikat kuntoon.

Aika turhaa mun mielestä tuo tekniikka kritiikki kun kattoo tuotakin videota missä ilmeisesti tuota maailman ennätystä tehdään, omaan silmään ei kyllä sen puhtaampia ollu toistot siinäkään. Punnerruksissa kädet selkeesti koukussa ylä asennossa ja vedossa selkä ei todellakaan nouse täysin pystyyn.

Ja mikäli nyt joku on selkeesti kovempi kun esim Nyyssölä niin ei muuta kun videota kehiin niin arvostellaan tekniikat kuntoon.
Käykääpä lukemassa Nyyssölän blogia, mä en ainakaan tästä rupea enää väittelemään.

Sanotaanko että jos olisin eka vilkaissut blogin puolella niin en luultavasti olisi tästä aiheesta mitään kirjoitellut. Tarkoitukseni kun ei alunperinkään ollut väitellä tästä asiasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Linda vois myös sopia boudareille
riveä ei pakko tehdä kyykkyyn asti

Itseasiassa noi on määrättynä juurikin squat cleaneja, eli kyykyn kautta.
Jos WODin yhteydessä CrossFit.comissa puhutaan cleaneista niin silloin tarkoitetaan squat cleaneja.

Musta ihan turha valittaa tekniikasta, sillä maailmanennätysvideolla tekniikka on ihan samalla tasolla. Vaikka teknikka olisi kuin paskaa niin samalla tekniikalla tehtyyn 2s enemmän..... huh huh! Kova suoritus. Tää on ihan sama kun ihmiset valittaa siitä että joku nostaa 2x250kg pikku pompulla ja varmistaja hipaisee tankoa jossain vaiheessa. Vittu pistäkää ite paremmaksi ja tulkaa sitten sanomaan, ettei jätkät oo kovassa kunnossa.

Bodari näytti kaapin paikan? :D Seuraavaksi Fran alle 2min. Onko epäilijöitä? ;)
:rock:
Ehdottomasti videota Franistä! Oma veikkaus on että ei mee alle kolmeen ;)

Faktahan on se että vaikka tota Bisleyn Diane vetoa moittis miten niin kovahan se silti on. Ja huomioidaan vielä sekin että hallitseva mestari Rich Froning teki tuon 2:14. Veikkaan että vimosen päälle siistillä tekniikalla tekis Nyyssölällä kuitenkin mestari Froningia nopeammin. Sitten taas toisaalta CrossFit on kuontoilun kymmenottelua, kisoissa tasaisuus on valttia. Ennätykset on erikseen.

70-80 luvulla kun bodaus oli huimassa nousussa USA:ssa Pumping Iron:in ja muun hypetyksen aikoina, urheilijoita kilpailutettiin kaiken mailman TV-show kisoissa.
Tehtiin ketteryys ja nopeus ratoja yms. ja sen aikaiset nyky pro-miehiä linjakkaammat ammattikehonrakentajat päihittivät lähes kaikki muut urheilijat.

Kai ne tyypit olivat sen ajan crossfittaajia ja bodarien hapottavat supersetit ovat helvetin hyviä treenaamaan lajissa tarvittavia ominaisuuksia.
Nuo nykyajan suurimmat bodarit ovat jo massoissaan menettäneet liikkuvuutensa eivätkä myöskään enää ole kovia kehonpaino harjoitteissa kuten leuanveto.

Tuo Dianekin on crossareilla yhtä vitun cheattaamista, heikommat huijarit tekevät nuo käsiseisontapunnerrukset ponkaisemalla jalat vauhdilla koukusta suoraksi ja keskivartaloa hyväksi käyttäen. http://www.youtube.com/watch?v=jcValTQIKGo

Ihme kun lentopallokyykyille ja runkkupenkeille saa nauraa, mutta crossfitin cheateille jos nauraa, heti alkaa helvetinmoinen älämölö ja agressiivis-sävytteinen puolustautuminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom