Porin systeemissä näyttäis jonkinlainen voima osio olevan aina mukana.
Eipä ole noissa nälkävuoden mittaisissa hero-wodeissa, lyhyissä wodeissa vaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Porin systeemissä näyttäis jonkinlainen voima osio olevan aina mukana.
Jengillä menee taas tyhjän jauhamiseen kun ei ymmärretä pointtia. Archey meinasi seuraavaa: Diane wod:ssa tehdään kaksi liikettä. Ei voi sanoa tekevänsä ko. wodia, jos liikkeiden suoritustapa on helpotettu versio eli silloin harjoitellaan wodia varten jotta sen oikeaoppisesti voisi joskus suorittaa.
Toi on ihan totta, MUTTA mitä väliä sillä on tekeekö wod:ia vai harjoitteleeko sitä??? Eikö se ole pääasia, että treeni on treenaajalle sopiva ja hyödyttää tätä? Kisat on sitten erikseen, mutta jos ajatellaan ihan perus treeniä, niin itsellehän sitä tehdään, eikö? Itse ainakin skaalaan wodeja lähes aina omiin tarpeisiini sopivaksi, enkä näe mikä siinä nyt sitten olisi ongelmana. Totta kai aina pyritään treenissä kehittymään, mutta katson aina itselle sopivat painot/toistomäärät/nopeuden/ajan, jotta saan treenistä maksimaalisen hyödyn. Ei ole järkeä rikkoa itseään sen takia, että jossain wodissa sanotaan että pitää tehdä tietyllä tavalla. Archey kai meinasi kommentoinnillaan kisoja ja ennätysnikkareita (?), mutta minusta se on tosi marginaalinen osa harrastusta.Jengillä menee taas tyhjän jauhamiseen kun ei ymmärretä pointtia. Archey meinasi seuraavaa: Diane wod:ssa tehdään kaksi liikettä. Ei voi sanoa tekevänsä ko. wodia, jos liikkeiden suoritustapa on helpotettu versio eli silloin harjoitellaan wodia varten jotta sen oikeaoppisesti voisi joskus suorittaa.
Toi on ihan totta, MUTTA mitä väliä sillä on tekeekö wod:ia vai harjoitteleeko sitä??? Eikö se ole pääasia, että treeni on treenaajalle sopiva ja hyödyttää tätä? Kisat on sitten erikseen, mutta jos ajatellaan ihan perus treeniä, niin itsellehän sitä tehdään, eikö? Itse ainakin skaalaan wodeja lähes aina omiin tarpeisiini sopivaksi, enkä näe mikä siinä nyt sitten olisi ongelmana. Totta kai aina pyritään treenissä kehittymään, mutta katson aina itselle sopivat painot/toistomäärät/nopeuden/ajan, jotta saan treenistä maksimaalisen hyödyn. Ei ole järkeä rikkoa itseään sen takia, että jossain wodissa sanotaan että pitää tehdä tietyllä tavalla. Archey kai meinasi kommentoinnillaan kisoja ja ennätysnikkareita (?), mutta minusta se on tosi marginaalinen osa harrastusta
Katoppa tuosta edelliseltä sivulta Alecin postaus #613. Siinä on ihan hyvä esimerkki yhden päivän treenistä. Ensin mavee ja leukoja normisti, jonka päälle sitten kiertoharjoitteluna näitä tukevia liikkeitä. Eli mun pointti on se että WODit voi sisältää voimaosuuden, niin ei tartte erikseen.Olisiko crossfitissä hyvä olla joku tietty voimaohjelma millä reenaa vai pitääkö reenata vain omantunnon mukaan?
Kattelin eilen nuot videot ja jos lajin itsensä kilpailut ei määrittele mikä no "hyväksyttävä tekniikka" niin mikä helvetti sen sitten märittelee? Bisleyn suoritus oli vähintään yhtä hyvällä tekniikalla kuin tuossa kisavideossa oli. Eli tuon lätinän voi mun mielestä lopettaa siihen.
Taitaa se Mikko olla ainut joka noissa crossfit videoissa tekee ees suht puhtaasti liikkeet, enempi ja vähempi luovaa tekniikkaa ne on olleet, mikä kai kuuluu lajiin?
Tällä foorumilla vaan ei voi mitään videota postata ilman ultrapuhdasta suoritusta, ilman että joku tulee välittömästi viisastelemaan. Tuohon saa vaan tottua jos tänne videoita pistää. 350 kg penkissäkin sanotaan että perse nousi, nostomatka lyhyt jne jne jne vaikka valtaosa meistä ei saa tuota kilomäärää ylös kuin kolme kertaa 120 kg noston yhteenlaskemalla. ;)
Katoppa tuosta edelliseltä sivulta Alecin postaus #613. Siinä on ihan hyvä esimerkki yhden päivän treenistä. Ensin mavee ja leukoja normisti, jonka päälle sitten kiertoharjoitteluna näitä tukevia liikkeitä. Eli mun pointti on se että WODit voi sisältää voimaosuuden, niin ei tartte erikseen.
Jotkut on ottanut esim. Wendlerin 5/3/1:n perusrungon ilman apuja ja tän päälle sitten suunnitellu crossfit WODit.
IMO jos haluaa oikeasti olla hyvä crossfitissä ei kannata treenata crossfittiä. Tarkottaen että optimaalisen kehityksen kannalta pitää omat treenit voima, kestävyysvoima, laktaatti treenit, painonnosto treenit jne. Tai jos ei aika riitä tohon niin sitten voimaosuus+wodi kuten sanoit. Eihän noissa crossfit wodeissa oo mitään progressiota ja se on täysin randomia=ei optimaalista kehitystä siis.
Mikä itteä crossfitissä ärsyttää on vähän sama ku karppauksessa. Crossfithän ei mitään uutta ole, koska kuntopiiriä säkin oot jo ala-asteella tehny.
Allekirjoitan edellämainitun täysin.
Mikko Salon CF MM voitto perustui täysin siihen että jätkä oli harjoitellut paljon voimanoston maastavetoja, normi leukoja lisäpainoilla, Itervalli juoksuja yms. ja kyseisissä kisoissa lajit sattuivat osumaan Mikon treenien mukaisina lähes nappiin.
Olen joskus aikasemminkin todennut että löysin crossfitin jo 2007 jolloin vielä leuat ja seinää vasten suoritetut punnerrukset olivat sen aikaisissa esittelyvideoissa suht puhtaita ilman mitään kippaamista, mutta kun lajista piti saada yleisöystävällinen laji joka ottaa huomioon naiset ja yleensä aloitustasoltaan heikommat pulliaiset, keksittiin nuo "cheatatut" leuat, punnerrukset ja muut typeryydet, että jokainen treenaaja saisi edes yhden hyväksyttävän toiston tehtyä.
Joten alkujaan ihan hyvä laji pilattiin kehittämällä siitä uusi versio loosereille.
Mä oon nyt treenannut muutaman kuukauden tyyliin perusliikkeillä (kyykky, mave, leuat..) 2-3 liikettä ja 3-4 sarjaa/ treeni ja wod päälle. Hyvin on voimat ja etenkin hapenotto kehittynyt, huomattava ero pelkkään puntti+lenkki treeniin.
a.
Mä oon nyt treenannut muutaman kuukauden tyyliin perusliikkeillä (kyykky, mave, leuat..) 2-3 liikettä ja 3-4 sarjaa/ treeni ja wod päälle. Hyvin on voimat ja etenkin hapenotto kehittynyt, huomattava ero pelkkään puntti+lenkki treeniin.