Ojentajille tulee kyllä tarpeeksi rasitusta, se on ihan sama teetkö pystärin edestä vai takaa ja ojentajien osuus leuoissa on aika pieni. Hauiskysymykseen vastaus on sama: ei väliä teetkö z-tangolla vai suoralla.Tuleeko tässä treenissä ojentajille tosissaan tarpeeksi treeniä, kun korvaan niskantakaapunnerruksen pystypunnerruksella ja leuanvedon ainakin toistaiseksi ylätaljalla. Leuanvetotanko tuli ostettua kotiin, mutta ovenkarmit näyttävät sen verran heikoilta etten ole varma uskallanko siinä sitä pitää. Mitälie kipsilevyä ovat. Pitänee varmaan hommata joku kattoon / seinään kiinnitettävä tanko. Sitten piti vielä kysyä että onko väliä tekeekö haukkarin suoralla tangolla vai z-tangolla? Itse tykkään kovasti z-tangolla tehdä.
Treenaa kyykkytekniikkaa joka puntin alussa ja paukuta sen jälkeen prässillä kovat sarjat. Harvalla se menee heti putkeen, mutta ei se tarkota sitä että se olisi fiksua jättää pois todeten "en osaa". Eikä kukaan ole koskaan kyykkyynsä tyytyväinen, aina on liian vähän rautaa tai tuntu huonolta ;)Mitä mieltä ootte kyykyn korvaamisesta prässillä ainakin välillä? Itse en osaa kyykätä kunnolla vielä, ja viime kerralla tuntui että paikat hajoaa kun kyykkäsin päin mäntyjä.
Jees. Jos jättäisin vaikka nyt painot kokonaan pois ja treenaisin tekniikkaa vaan pelkällä tangolla kunnes alkaa sujumaan.Treenaa kyykkytekniikkaa joka puntin alussa ja paukuta sen jälkeen prässillä kovat sarjat. Harvalla se menee heti putkeen, mutta ei se tarkota sitä että se olisi fiksua jättää pois todeten "en osaa". Eikä kukaan ole koskaan kyykkyynsä tyytyväinen, aina on liian vähän rautaa tai tuntu huonolta ;)
Ei se pelkällä tangolla harjoittelukaan autuaaksi tee, koska liian pienellä kuormalla kaikki on erilaista kuin sopivalla raudalla tehdessä. Rautaa vain maltilla lisää kerta toisen jälkeen ja ota videokuvaa omasta tekemisestä. Tanko niskassa on ihan turha tarkistella peileistä tekniikkaa.Jees. Jos jättäisin vaikka nyt painot kokonaan pois ja treenaisin tekniikkaa vaan pelkällä tangolla kunnes alkaa sujumaan.
Muistaakseni itse tein alkuun niin, että kun kaikilla sarjoilla menee 12 toistoa, niin sitten painoa lisää. Loppuvaiheilla muutin painojen lisäämistä siten, että kun viimeisellä sarjalla meni 12, niin lisää painoa. Tee niin kuin itsestä tuntuu parhaalta. Kannattaa alussa keskittyä liikkeiden tekniikkaan. Itse keskityin enemmän painon liikutteluun kuin lihaksen työstöön ja tuloksena melkoisen paskat formit joka liikkeessä. En onneksi missään vaiheessa pahemmin itseäni loukannut, mutta erinäisten selkä- ja rintakipujen vuoksi piti pitää pidempiäkin taukoja välillä. Mulla oli kyykky kanssa yksi murheenkryyni ja teki mieli jättää tekemättä. Puoli vuotta nostelin lasten painoja kyykyssä ja itkin huonoa tulosta ja paskaa tuntumaa. Viimeiset 2-3 kk hieroin tekniikkaa kohdilleen, niin alkoi toimia. Kannattaa opetella heti alkuun liikkeet oikein. Koko kroppa kiittää nivelistä lihaksiin.Miten painoja kannattaisi lisätä liikkeisiin? Tarkoittaako toi "kun saat 2-3 toistoa enemmän niin lisää painoa" että kun vikalla sarjalla saa sen 2-3 toistoa enemmän? Olisko hyvä lisätä esim. viikon tai kahden välein lisää painoa ja tehdä vaikka pari toistoa vähemmän kunnes menee sillä uudella määrällä se 10 toistoa?
Miks ei, mutta itte tekisin ainakin yhden treenin viikossa vähän eri tavalla esim. enemmän laitteita käyttäen.Voiko tällä ohjelmalla treenata esim ma-ke-pe-su-ti-to-la-ma kierrolla jos vaan palautuu?
Thread starter | Samankaltaiset keskustelut | Forum | Replies | Date |
---|---|---|---|---|
Arnoldin selkä ja rinta ohjelma | Treeni | 37 | ||
Arnoldin treeniohjelma | Treeni | 1 | ||
Arnoldin Basic Training Program | Treeni | 6 | ||
Uusi ohjelma "Arnoldin kultaisen kuusikon" jälkeen | Treeni | 20 | ||
Lihasmassan kasvamiseen parempi: HST - vai Arnoldin kultainen kuusikko? | Treeni | 4 |