Tätä treeniä nyt parisen viikkoa takana, ja rupes mietityttämään että teenkö jotain väärin kun tuntuu että rintalihaksia ei rasita melkeinpä mikään liike kauheesti? Onkohan mulla väärä asento penkissä..
Toinen juttu, onkohan tää tarpeeks efektiivinen treeni mulle kun on niin paljon luppoaikaa että voisin vaikka joka päivä käydä salilla, ja 3 päiväset treeniviikot tuntuu aika löysiltä.. Ideoita?![]()
Kokeile pysäyttää tanko rinnalle hetkeksi ja työnnä vasta sitten tanko ylös. Alaosassa tulee venytystä rinnalle. Sopivasti siellä alaosassa liikettä hidastamalla/pysäyttämällä saa rintaa aktivoitua mukavasti. Jos haluaa pelkkää rintaa eristää niin liikkeen voi jättää vajaaksi yläosasta ja työstää vain sitä alinta puolikasta missä tuntuma pysyy rintalihaksilla.
Jos on noin paljon aikaa niin itse kokeilisin 2+3 jakoista. Vaikkapa niin, että 2 jakoisen treenit A ja B voimapainotteisesti lyhyemmillä sarjoilla ja isoilla perusliikkeillä. 3 Jakoinen C,D,E pitempiä hapotussarjoja lihasta tappaen. Kolmijakoiseenkin joku iso perusliike pohjalle ja eristävät päälle. Treenipäivät vaikka
ma: A
ti: B
ke: lepo
to: C
pe: D
la: E
su: LEPO
Lepopäiville palauttavaa ja lihashuoltoa niin pysyy paikat kunnossa. Tuo on ihan hyvä kompromissitreeni mun mielestä. Tietenkin jos omaa tarkat tavoitteet mihin haluaa päästä niin toi mun ehdottama treeni voi olla täysin vääränlainen.
Tietenkin treenit pitäs suunnitella niin, että B treeni ei syö C:sta tehoja pois eikä E tehoja A:sta. Sopivasti funtsii niin lihaksille jää enemmän aikaa palautua kuin pelkkä keskiviikko ja sunnuntai.